Jump to content

Fum albastru la pornire


romanessi
 Share

Postare recomandată

ciocolatadesign

la mine problema a aparut in acesta dimineata. In primul rand nu a mai vrut sa porneasca decat la a cincea sau a sasea cheie, dupa ce a invartit in la greu elecromotorul cu gajaitul de rigoare. si dupa aia mi-a aparut scris mare pe display ala din bord cuvantul STOP. simplu. Abia atunci, mi-am dat seama ca e ceva nasol la motor, si am renuntat, si dupa cateva minute am pornit-o cu greu si m-am dus cu ea diresct in service, avand dupa mine o mare coada de fum alb-albastrui. Diacnosticul a fost urmator: turbo blocat sau infundat si EGR-ul la fel. Maine am sa merg in alta parte la un amic care face testul "brain bee" si ramane de vazut daca e ceva si pe injectoare.

Am sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si mie cateodata dimineata 2-3 secunde scoate ceva fum alb-albastrui, dupa aceea numai scoate deloc, nu am pus-o pe tester deci nu stiu despre ce poate fi vorba, din cate am citit pe acest topic pot fi mai multe cauze ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema si la mine cu acest fum alb-albastrui.

E drept ca nu tot timpul, poate cand este mai rece.

Ulei nu papa mult cam 200ml in 7000km. si precizez ca eu schimb numai in 3000 de ture viteza (bine ea ca este tiptronica, si cand este rece nu schimba sub 2500 din 1 in 2 si in a 3-a).

Incep sa cred ca este ceva foarte general la TDI-PD-uri sau avem toti probleme cu injectoarele sau garniturile?

P.S.: de cand am patit la mine ma uit si la alte masini din grupul nostru VAG, (TDI-uri), si acelasi lucru se observa, fum alb-albastrui la marea majoritate.

Am o vecina cu un A6 2.7 din 2006 si ma bate la norul de fum scos dimineata. Sa ma oftic sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca orice motor diesel la pornire scoate fum,deoarece aprinderea la acestea nu este instantanee,de aceea se cumuleaza o cantitate de combustibil mai mare in camera de ardere pana in momentul aprinderii.Asta e explicatia fumului de la prima pornire.Iar la rece,aparitia fumului cred ca se explica prin faptul ca motorul nu a ajuns temperatura de lucru,materialul nu s-a dilatat suficient,uleiul nu a ajuns la temperatura de lucru.La fel,in mers,e normal sa apara fum si cand se trece intr-o treapta superioara de viteza,pana cand motorul ajunge la o turatie constanta sau cand se merge subturat,motorul neavand suficient aer.Cred ca diferenta apare la motoarele diesel common-rail,unde fiecare injector are comanda proprie.Vreau sa spun ca la toate motoarele diesel aprinderea se face prin comprimare,asa ca depind foarte mult de agregatul turbo,care daca nu ofera suficient aer,cantitatea de combustibil injectata nu se arde complet.Sper sa fie just rationamentul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
ciocolatadesign

am spus ca am sa revin si am revenit cu intarziere pentru ca a fost vacanta de iarna la mijloc si am fost plecat. Problema a fost creata de o prostie pe care o facusem cu o zi inaintea de a aparea acel fum alb-albastrui. am fost in peco si am bagat in graba peste cei 15 litri de motorina pe care ii aveam, 15 litri de benzina. Din melanjul facut a rezultat acel fum si un comportament mai puturos al masinii. Am fost imediat la service si sa remediat problema prin procedura de curatare a rezervorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si de la bujii incandescente arse. Eu asa am avut la 2 cilindri, afuma 4-5 sec, pina se facea arderea cum trebuie si la cei doi cilindri.

Ai masina pe benzina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul de ulei miroase intr-un fel.Il recunosti atunci cand mergi in spatele unei dacii obosite care scoate fum albastru.Daca miroase la fel,sa stii ca e fum de ulei ars si asta nu e prea bine.In rest eu zic ca proportia celor care scot fum la pornire este foarte mare,am vazut si la cele cu km f putini.Passat ul meu are 190k reali si scoate la pornire putin fum si mai mult in demaraje puternice (dar negru).La fel este si la noul Passat al unui vecin care nu are km foarte multi.Eu zic ca mai e o problema si cand scoate fum la ralanti atunci cand motorul este cald.Cauzele sunt nenumarate,cred ca cea mai importanta e sa nu stii cati km reali are masina.Despre defectele celelate te ajuta cu siguranta moderatorii care m-au ajutat si pe mine.Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paladin_8800. ia scoate furtunul de vacum din EGR (ala subtirel)./ Sunt convins (cu mici exceptii) ca nu o sa mai faca.

parerea mea este sa verifici bujiile.

La pornire, poti avea o bujie care nu functioneaza sau care este ancrasata..... daca ai consum de ulei.

In orice caz, la pornire la rece ( si dupa) bujiile iti functioneaza cu intermitenta pana la atingerea unei temperaturi de cca 50 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine problema a aparut in acesta dimineata. In primul rand nu a mai vrut sa porneasca decat la a cincea sau a sasea cheie, dupa ce a invartit in la greu elecromotorul cu gajaitul de rigoare. si dupa aia mi-a aparut scris mare pe display ala din bord cuvantul STOP.

M-am lovit si eu cu aceasta problema.

Afara -15 grade. Am pornit abia de la a V-a cheie. La fel mi-a aparut si mie faza aceea cu STOP si scria ceva de ulei parca. A doua zi a fost un pic mai cald si a pornit la a doua cheie. Cam ce as putea face sau ce ar fi de vina ca sincer nu mai stiu ce sa cred si ce sa fac :( :D

Modificat de Ballack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca din cauza ca, uleiul sa ingrosat, la frig, pompa de ulei nu reuseste sa amorseze instalatia in timp optim. Ecu "simte" aceasta si trimite informatia pe bc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut o zi destul de nepotrivita, la primele ore am pornit masina , totul ok. Dupa un parcurs de 2-3 km, cu vit a 3a la 1900-2000 ture, apa in bord era la 70-80grade, am vazut in oglinda retrovizoare fum albastru. Initial am crezut ca e de la masina de pe contrasens. Nici vorba, era de la TDI-ul meu. Atunci am simtit ca motorul nu mai trage la fel ca inainte, dar mica diferenta. Am turat motorul pina aproape la 3000ture, fumul albastru persista. Dupa aprox 2 km parcursi, fumul albastru a disparut. Am dus motorul in toate felurile, sa vad cum se comporta, chiar si o "blana" si fum, nimic.

Initial am suspectat alimentarea(patisem anul trecut in iarna, cand a inghetat apa in rezervor),dar de data aceasta nu sa aprins martori luminosi de la ESP si ABS. Acum ma gindesc ca ar putea fi si turbo, dar acesta cand scapa ulei pe la simeringuri, nu se mai opreste, decat cu alt turbo. Nu stiu de unde a provenit acel fum albastru. Motorul sigur nu a intrat in limp mode. Stiu cum se comporta atunci, am patit cu alta masina.

Sa fie debitmetrul ? Am verificat si geometria de la turbo si nu agata. EGR+admisia sint curatate cu o luna in urma. Daca sa mai confruntat cineva cu aceasta anomalie, rog sa posteze aici, poate descoperim cauza.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat nivelul uleiului la rece...........stupoare, scazut cu aproape 3 mm, fata de cum era inainte. Cred ca asta anunta probleme mari. Nu stiu unde sa caut, Turbo, semeringuri supape, segmenti ?

Totusi, imi da de gandit chestia, de ce la un moment dat sa oprit acel fum albastru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a sunat ieri un amic cu Passat B5. Aceleasi simptome ca si tine. El da vina pe turbo. Insa inbtrebarea mea e: de ce dintr-o data? Si el chiar n-a forjat motorul. E sofer profesionist. A desfacut turbina, nu are jocuri iesite din comun, a curatat-o (agata geometria inainte) si nici o schimbare.

Eu as da vina pe vreun semiering de la supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca, ar fi simeringurile de la supape,din moment ce el nu mai etanseaza odata, ar trebui se scape ulei intruna, nu, si mai ales cu motorul rece ? La mine nu a scos cu el rece. Decat pe la 60-70 grade, cam 2-3 km, apoi......tacere.Fumul a disparut dintr-odata.

Totusi ma ingrijoreaza ca a scazut nivelul cu 3 mm pe joja, ceea ce ce destul de mult.

La indicatile lui @cipos, am sa verific jocul axului la turbo, cu motorul cald si sa vad cat ulei e in intercooler.

Mai zicea cineva, ca poate sa dereglat avansul, pt timp scurt, de acea scotea motorina nearsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se deregleaza avansul ala, nu-si mai revine. Sau si daca-si revine, inseamna ca poti misca si tu pompa cu mana (la tine fiind pompa clasica).

Cauta alta cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Romanessi, ar fi o idee sa tragi un fir de undeva de sub bord, pana pe chederu usi, un fel de antena. Am vazut asta pe un forum, da nu mai stiu unde. Omu` scria acolo ca merge telecomanda de la distanta mai mare, fata de inainte. Mai "sapa" pe forumurile auto, poate gasesti lucrarea, sau iti spune cineva aici.

Acuma la pompele astea de injectie cu reglaje electronice, omul so fi gandit ca o mai pot lua si astea razna, din cand in cand.

Am discutat cu mai multi meseriasi, toti mi-au zis ca daca mai scoate fum asa ca inainte, sint duse lagarele de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat jocul axului de la turbo, la cald si e ff mic, abia sesizabil. Nu stiu ce sa zic, o zecime, doua, poate nici atit. Ieri nu a mai scos fum albastru deloc, nici la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Am si eu o problema dar mai diferita,eu dupa ce pornesc masina nu scoate fum aproape deloc, dupa ce motorul merge in relanti vreo 3-5 min se aude un zgomot pe sub masina si atunci incepe sa iasa fum.Dupa ce merg cu ea si se incalzeste nu mai scoate fum.Mentionez ca pe langa ea miroase cam tare a motorina ( nearsa cred).Daca stie cineva ceva sau a mai patit cineva,rog sfaturi.Ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut cam 25 km, si nu a scos fum albastru defel. Nu stiu ce sa mai cred, pe unde a disparut cel 3 mm de ulei de pe joja ?

Am verificat motorul, nu are nici cea mai mica scurgere de ulei. Ma dispera chestia asta, ca nu stiu cine "la furat". Am niste drumuri de facut sapt viitoare si ma gindesc sa imi iau ceva ulei de rezerva, sa nu imi faca din nou surpriza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni ce e cu sunetul acela?Sper sa nu ma fac de ras dar ma gandesc ca poate trebuie verificat catalizatorul,ca poate de la el se aude asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

am mai citit pe forum si azi am fost si am scos furtunul de vacuum care intra in EGR si am observat ca nu mai miroase asa de puternic a motorina nearsa.Eu sun mai incepator sa fie oare inbacsit EGR-ul si sa nu mai circule gazele?Poate e cineva care stie sau a mai patit,eu as vrea sa dau EGR-ul jos si sa il curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, cand scoti furtunul ala, anulezi egr-ul. Ar trebui sa se simta mai tare mirosul de motorina. :vaidecapulmeu: Si la mine se simte miros de motorina nearsa chiar cand o pornesc, cateva secunde. Esti sigur ca-i fum ce scoate la tine? De obicei dupa 3-5 minute cum zici tu, incepe sa scoata aburi si tot dupa cateva minute se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi scoate niste norisori de fum albastrui dimineata la pornire dar nu mereu, in rest e ok si nu trebuie sa completez cu ulei intre schimburi la 15k. Suspectez bujiile incandescente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur daca e fum sau abur dar nu dispare pana ce motorul nu se incalzeste si apropo de mirosul de motorina nearsa, e normal ca la pornire sa miroasa putin cum descrii tu "tama" dar problema e ca la mine miroase tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!