Jump to content

Fum albastru la pornire


romanessi
 Share

Postare recomandată

Salut. Am si eu o problema la golf 4 ajm 116 cp. De cateva zile masina scoate fum albastru la inceput dupa care se albeste turata pe loc asta cu motorul cald. Miroase a ulei fumul si e foarte mult si dens. Problema este ca nu scoate permanent. Ieri am circult dimineata si a scos acest fum. Dupa pranz pe la 1 am circulat pana aproximativ la ora 6 si nu a scos gram de fum cu opriri si porniri destule. Aseara am verificat turbina nu are deloc joc pe ax si nici ulei era foarte curata. Nici macar funigine.In schimb nivelul de ulei a scazut la jumatate. Am 700km de la schimbul de ulei castrol 5w40 edge 505.01. Si ce am observat aseara dupa verificarea turbinei ca daca o las la relanti 10-15 min si o turez scoate nor de fum albastru-alb. Nivelul de antigel nu scade deloc. Pierderi de ulei absolut deloc.Si mai am o intrebare. Aseara am dat drumul la separatorul de apa din filtrul de motorina si aproape ca nu curgea deloc parca avea vid. Se pot alinia segmentii doar cateodata??? Daca a mai patit cineva asa si ma poate ajuta. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a mea scotea fum albastru dimineata pina ajungea motorul la 80 de grade cam vreo 5 km de mers daca o calcam mai tare nu vedeam mai nimik in spate de fum.pina la urma am schimbat turbina si acum nu mai scoate nimc.chiar daca nu are joc turbo eu cred ca totusi el este problema ta.daca poti scoate turbina si verifica mai bine.

Modificat de vasyshoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan 87 b5.5

cam cat joc ar trebui sa aibe axul de la turbo 1mm ii normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masori la capatul axului, da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cam cat joc ar trebui sa aibe axul de la turbo 1mm ii normal?"

1mm are segmentul grosimea. asta ar fi limita maxima. iar ca sa masori asta, si la capatul axului, atunci o sa vezi si cum stai cu uleiul care il scapa si pe compresor si pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Eu am tot citit pe alte forumuri cu fumul albastru la pornire..si da..si eu am uneori deci nu mereu un puf de fum albastrui dar miroase a motorina si daca cautati pe forumul Renault o sa gasiti un tip care se plange (are si un clip) cu fumul albastru la pornire si dupa multe pareri cu patrunderea uleiului in camera de ardere( pe la semeringurile de la supape, turbo, segmenti) se pare ca problema a fost la unul din injectoare.Dupa ce a schimbat/reparat injectorul cu problema, a scapat de fumul albastrui.In cazul nostrum, fiind pd banuiesc ca tot din injectie ar fi mai ales ca la mine miroase clar a motorina.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault sunt CR sau cu pompa clasica, Vw sunt PD. 

E o mica mare diferenta. Nu compara.

 

PD-urile scot nativ fum la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

se da una bucata golf motor ALH care prezinta urmatoarele: fum albastru la pornire, care se diminueaza cand se incalzeste motorul. mai scoate dar foarte putin cand turez mai tare. 

Am verificat jocul axului, nu are deloc. In intercooler nu este ulei.

Daca turbina nu are joc deloc in ax si totusi masina scoate fum albastru, exista posibilitatea sa fi fost cumva turbina reconditionata in trecut si sa fi fost prost reconditionata? am inteles ca se poate uza carcasa si sa scape ulei pe acolo?  sau mai degraba pot sa ma apuc sa verific semeringurile de la supape etc. mentionez ca motorul merge ceas, cat se poate de rotund si frumos.

Modificat de Radu90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma ulei? Daca iti consuma cam cat completezi de la schimb la schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simeringuri supape, in cel mai rau caz segmenti (cei de radere).

Turbina n-are treaba in cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consuma destul de mult, 800 ml la 1000 km.  daca bag oare un ulei mai gros nu se mai diminueaza? am avut 5w-40, as incerca cu 15w-40, sa vad ce se intampla..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbi prostii. Ai motor PD. Maxim e 5W40.

Rezolva-i problemele.

Spala motorul si vezi si de pierderi. Ca sunt convins ca parte din consumul de ulei de fapt sunt pierderi de neetanseitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ C o s m i n

alh nu e motorizare PD

@ Radu90

Cati km are motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am uitat la profil unde scria Passat 2000 115cp.

15W e prea gros. Si oricum nu e o solutie. Trebuie verificat/inlocuit ce am spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, o pornesc , o las sa mearga la relanti nu scoate fum deloc. O turez putin incepe sa scoata mult. O turez de 5-6 ori asa apoi scoate ff putin, doar cate un puf. 

Am verificat si nu curge ulei pe nicaeri...scutul e curat, nu lasa balta sub masina. Nu observ nici un fel de pierdere pe dinafara. E clar ca fumul ala albastru e de ulei. Singura mea nedumirire era daca exista cu adevarat posibilitatea cum mi-a spus un mecanic, ca turbina sa fi fost reconditionata, pt ca turbina este ca NOUA axul e perfect, nu are pic de joc etc. Si sa nu fi fost reconditionata bine, am inteles ca are niste semeringuri si ca s-ar putea ori sa nu fi schimbat alea, ori sa se fi uzat carcasa si sa scape pe acolo ulei. 

Asta era nedumirirea, in rest e clar ca doar de la semeringuri supape, sau segmenti poate sa fie. Altceva chiar nu vad.

Nu am chef sa ma apuc sa iau turbina pe ideea ca poate nu e reconditionata corect si apoi sa ma apuc sa desfac chiulasa sa schimb si semeringuri supape. Cum as putea sa-mi dau seama mai exact daca e turbo sau semerginguri?

Km dumnezeu cu mila stie cat o avea, 230k are in bord.


Daca turbina scapa ulei, nu ar trebui sa fie ulei in intercooler? sau nu este o regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, am schimbat uleiul cu un 15w-40 de la q8, asta am gasit mai ieftin, 70 lei 4 litri, am mai bagat la cateva masini si nu am avut probleme cu el. si surpriza masina nu mai scoate fum. a scos foarte putin cand am pornito, probabil de la cum ramasese pe tevi, apoi dupa ce s-a curatat nu mai scoate deloc, nici cand o turez, nici la relanti. Acum urmeaza sa stau cu ochii pe joja, sa vad daca mai scade nivelu.

E probabil ca uleiul ce la bagat fostu proprietar sa fi fost contrafacut sau eu stiu...el zicea ca i-a bagat mobil 5w-40. Am mai avut eu experiente proaste cu mobil, dar nu credeam ca se poate intampla asa ceva de la ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna ziua si bine v-am gasit  dragi posesori de VW ,  sunt de curand proprietarul unuu vw jetta 2007 1.9tdi bxe  101000km , masina am luat-o la 98000km  (km reali) in august , cu aceasi problema , fum albastru la pornire  (un puf  2-3 sec la pornire dupa care dispare), cum mecanici buni  in Targoviste nu am gasit  o sa inecrc sa ii dau eu de capat , am cumparat interfata vagcom , am facut o diagnoza   la care a iesit bujia  de pe cilindrul 1  arsa , le-am schimbat pe toate  , acelasi fum albastru  in continuare , vreau sa mentionez  ca , cu cat sta masina mai mult nepornita (2-3 zile) cu atat mai mult este fumul alba stru la pornire ,  postez si valorile injectoarelor la cald si la rece:

 
  masura cu motorul cald       
 Address 01: Engine  (03G 906 021 PM)
 
19:13:12 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
  -0.05 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
  0.24 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 2
  -0.21 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  0.00 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 4
 
19:13:12 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
  840 /min  Engine Speed (G28)
  14.0 mg/str  Start Injection Quantity
  48.0  Start Synchronisation
  83.7°C  Coolant Temperature (G62)
 
pornire la rece:
          Address 01: Engine  (03G 906 021 PM)
 
07:14:57 Group 004: Pump-Jet Valves
  903 /min  Engine Speed (G28)
  5.9 °BTDC  Injection Start (specified)
  6.6°KW  Injection Duration (specified)
  -0.5°KW  Torsion Value 
 
07:14:57 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
  -0.05 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
  0.82 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 2
  -0.28 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  -0.45 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 4
 
07:14:57 Group 007: Temperatures
  12.6°C  Fuel Temperature (G81)
       
  7.2°C  Intake Air Temperature (G72)
  13.5°C  Coolant Temperature (G62)
 

Ceva pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, doar daca vrei sa le respecti :D

Multi pleaca urechea si la tot felul de "rezolvari" ale mecanicilor de cartier. Daca o iei asa, peste 1-2 ani ii bagi 20w-50 si apoi la vaselina.

Radu90, treci la 5w-40 PD si nu mai pleca urechea la toti mecanicii. Plus ca sunt cam 17-18 pagini in care lumea tot cauta explicatii si rezolvari la problema asta, but you can live with it :)

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar macar noi sa incercam sa le explicam cum sta treaba.... daca nu bagi ulei pentru pompe dusse, o sa termini tot prin motor.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Terminati ma cu sfaturile la un post de acum 6 luni. Mai bine ajutati-l pe colegul cu Jetta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa-i... scuze.... :soothe[1]:

 

jetta - verifica jocul in ax al turbinei, fa un test de compresie (sa iti notezi valorile) - asteptam feedback cu datele solicitate si vedem mai departe, cum te putem ajuta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu asta e Euro4 fara DPF.

In acest caz, e cam normal sa scoata fum 2 secunde la pornire.

In cel mai rau caz sunt simeringuri la supape. Dar nici asta nu prea cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam noua sa scoata fum albastru la pornire... nu este nici foarte frig. Bujiile sunt bune, deci nu trebuie sa scoata fum albastru la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , da , o sa fac o programare la Skoda (  service-ul se pare ca e cel mai bun pe motoare gama vag in  Targoviste) , si o sa va tin la curent cu datele.

La reprezentanta vw in Targoviste am fost si au zis ca am avansul prea mic -0.5   si ca trebuie sa fie pe plus ,  oricum le am spus sa il lase asa momentan.

Eu decand am luat-o  am facut cam 3000 km  , am verficat uleiul atunci era pe max ,    acum la km astia este o diferenta de 1mm pe joja.

Ce pot sa spun cu siguranta km masinii sunt reali .

 

Garniturile ( o-ringurile ) de la injectoare ar putea cauza problema asta?

 

Multumesc , o zi buna sa aveti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!