Jump to content

Fum albastru la pornire


romanessi
 Share

Postare recomandată

Din acel T-u se alimenteaza cu vacum robinetul care deschide circuitul de racire suplimentar al motorinei de pe retur. Daca furtunul este scos se pierde vacuum. Fenomenul este complex. In lipsa altor date cred ca turbina pierde ulei mai mult cand vacumul este ok. Daca poti sa faci un log cu si fara furtun la locul lui, sa-l postezi aici. Cum trage mai bine masina ? cu furtun sau fara furtun la locul lui?

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://imageshack.us/g/40/jr.JPG/

am pus 2 poze nu pot face poza cu acel furtun ca nu mi se primeste ...

Nu va mai grabiti ca nu dau turcii, nu se intelege mare lucru, trebuie sa ghicim ce vreti sa spuneti...

Furtunul acela trebuie bagat la loc. Altfel nu se raceste motorina pe retur, si este obligatoriu. Verifica sa nu ai ulei mult acumulat in intercooler. Ca sa nu desfaci multe pana la intercooler, dai jos scutul doar pe stanga masinii (se poate fara groapa sau elevator).

Vezi ca unele coolere au dop de golire, daca nu are, tragi de siguranta si scoti cu miscari stanga-dreapta furtunul din mufa (doar in partea de jos). Vezi sa stai departe cand scoti furtunul. Nu dai drumul jos ci intr-un bidon taiat ca sa poti masura cat era acolo. Dupa ce nu mai curge, pui cricul la roata din dreapta fata si ridici pana in 10 cm. O lasi sa se mai scurga ulei.

post-82361-0-27577900-1374523408_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu jumatate de problema. Masina porneste usor dimineata, dar cateva secunde dupa pornire motorul trepideaza si am parte de fum albastrui. Dupa maxim in minut relantiul e stabil, motorul merge rotund si nu mai am parte de nici un gram de fum. Nu sunt ingrijorat, masina nu mananca ulei excesiv ( completez foarte putin intre schimburi ), consuma incredibil de putin, dar vreau sa stiu ce ma asteapta pe termen lung ( candva o sa repar si asta )

 

Motorul e 1.9 TDi clasic, cod motor 1Z.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi si curata injectoare si verifica avans.Motor 1z am avut si eu pe vechiul golf si asa pateam si eu la prima pornire cand era mai rece, motorul tripida cateva secunde dar fumul era putin 2-3 secunde dar numai cand stateau bujiile aprinse.Dupa o curatare a injectoarelor si calibrare pe banc totul a revenit la normal plus ca mai era si subavans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare! Probleme cu fumul albastru am si eu. Masina din semnatura passat 1.9 tdi AVF, 131cp 6 trepte care  la jumatea lui Noiembrie am observat ca la pornire scoate un fum alb circa 5 minute iar apoi fumu albastru ca de saviem atunci cand o calc cu motorul rece si chiar si dupa ce ajunge la 90 de grade tot mai scoate fum albastru pentru inca 10 minute dupa care nu se mai observa fum oricat cat de tare as merge cu ea. Exemplu astazi am pornit-o am lasat-o 5 minute sa se incalzeasca dupa care am iesit din oras iar la prima depasire ma uitam in oglinda si abia se observau masinile din spatele meu de fum albastru. Mentionez ca nivelul lichidului din vasul de expansiune nu scade, turbina a fost schimbata acum 2 ani(am facut circa 30 000km de atunci), masina nu consuma ulei mult ci doar 200-300g la 10 000 de km, iar ca si kilometraj are doar 200 000 de km. Care ar putea fi motivul pt care scoate fumul albastru?

Modificat de passat_passat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

buna.am o problema la masina din semnatura.astazi cind mergeam pe drum cu 120 km/h cu 3500 turatii a scos un fum albastru ca nu se vedea nimic in spate.dupa care am redus viteza timp de un km jumate a scos numai un fum.apoi sa oprit si acuma nu mai scoate nici un gram de fum nimik.oare care sa fie problema???eu folosesc ulei 2T in motorina poate sa fie asta problema?astept un raspuns.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am verificat si este la nivel deocamdata o sa verific inca o data.chiar acum am facut un drum cu masina si nu scoate nici un gram de fum.nu stiu ce a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niste pareri in legatura cu problema mea

va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca aveai turatiile ale la 120? E cam mult . Mai mult de 2700 nu trebuie sa ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da eram in viteza 4 nu 5.se poate sa fie de la uleiul 2T pus in motorina?sau o sa ma lase turbo cit de curind.masina am cump de 3 luni si in bord are 175 de mii km.dar reali are 353mii asta am aflat cind iam facut distrbutia am puso pe calc.nu stiu ma gindesc la motor sa nu fie gata.off  mar ajuta o parere 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de la ulei poate fi. Eu am patit sa scoata fum cand foloseam ulei prista. Dar la tie e ceva ciudat pentru ca a scos o perioada. La mine scotea in orice treapta in sarcina. Monitorizeaz-o si vezu cum mai scoate. Daca era de la turbina era cam pa. Daca nu scoate zgomote si nu are alte simptome da-i pace. Eventual fa-i un log in mers si posteaza-l ca sa iti spuna specialistii de pe forum in ce stare e EGR, turbina sau maf. 

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul la 353k inca e in putere, nu cred sa aiba probleme. Ma gandesc ca ai avut un pic de ulei in intercooler care a intrat in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot prista folosesc si eu.cind am fost la rar mia spus ca motorul este f bun dupa noxele care lea scos.nu mai pun ulei in motorina o vreme sa vad cum se comporta.se poate sa fi fost ulei in interculer pt ca saptamina trecuta mia scazut nivelul de ulei cam un 2 mm depe joja.turbina nu face nici un zgomot se aude frumos cum se cupleaza peste 2200 de ture.logu cum se face in mers?ca sincer nu stiu.

Modificat de vasyshoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe canalele 3 10 si 11 cu acceleratia la 100% de la 1700 la 4200 ture in treapta a 3-a si a 4-a. Schimba uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai am jumatate de rezervor cu ulei prista in motorina.o termin pe asta si ami cumpar alt ulei chiar daca mai am jumate de sticla de prista nu mai pun.sper sa nu fie ceva grav pina la urma.multumesc pentru raspunsuri o sa vad cum se va comporta pina la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la uleiul de 2t, e posibil sa iti cada turbina cat de curand, acel fum de care spui tu a fost de la o cantitate mare de ulei, se poate sa iti fi aspirat uleiul din intercooler, banuiesc ca nu ai avut curiozitatea sa arunci o geana sa vezi ce mai gasesti in intercooler, nu, uleiul se putea aduna in delungul timpului nu de cand e la tine si de la turatia constata la care ai folosit-o sau la o acceleratie mai brusca a fost aspirat in admisie, norocul tau ca nu era cantitate mare ca altfel , papa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O recomandare, care mi-a facut-o si mie un baiat care se ocupa de turbine!

 

Fa o gaura de 1-2 mm in partea de jos a intercoolerului, in felul asta uleiul nu o sa se mai adune acolo. Lipsa de presiune nu o sa se simta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, gaureste intercolerul, buna idee...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O recomandare, care mi-a facut-o si mie un baiat care se ocupa de turbine!

 

Fa o gaura de 1-2 mm in partea de jos a intercoolerului, in felul asta uleiul nu o sa se mai adune acolo. Lipsa de presiune nu o sa se simta!

 

acum, asta nu e o solutie.... se numeste altfel, dar prefer sa nu zic.....

 

masina are o problema, trebuie remediata.... daca deja incepe sa bage mult ulei, are joc in ax... si acum doar o chestiune de timp, pana cand v-a ceda... si atunci poate sa faca praf tot motorul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa gauresti intercoolerul? :)) Hai mai, asta e carpeala, nu imbunatatire. Mai repede incepi si strangi 2-3 luni de zile, mergi mai domol in timpul asta si apoi schimbi totul in turbina daca se constata ca are joc in ax. Dupa asta stai linistit 200k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna.acum dimineata am mers vreo 5 km cu masina dus intors si nu a scos nici un pik de fum.si motorul nu era ajuns la temp de 90.nu stiu ce sa zic.dar motorul dece o sa se faca praf?ca vad ca merge bine.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificat jocul care il are in ax, turbina. Daca este mare (caz in care gasesti ulei mult, in intercooler), atunci trebuie reconditionata.... altfel pe scurt - se poate rupe, baga ulei si face soc hidraulic in pistoane... si rupe/stramba o gramada de componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar un tester daca pun ma ajuta cumva sa-mi dau seama care este cauza?sau sa incep sa controlez interculerul si turbo pentru inceput?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica intercoolerul si turbina, mai mult ca sigur iti pierde ulei.

 

 

 

In legatura cu gaura din intercooler, am dat mai departe un sfat pe care l-am primit si eu la randul meu. La mine a functionat, dupa ce a fost data gaura de 1 mm, a curs cam 200 ml de ulei din intercooler. Si cum ziceam mai sus, la o gaura asa mica nu se va simti lipsa de presiune si te va scuti de griji si cheltuieli. Acum na, fiecare cum vrea  :icon_thumleft: .

 

My 2 cents!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!