Jump to content

Reparatie pana


volksman
 Share

Postare recomandată

cati au curaj sa faca asta daca nu e 101% sigur de ceea ce face?

ok, dar petec+snur=ciuperca ramane o idee geniala si lasa foarte putin la voia intamplarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciuperca originala eu nu am vazut ! poate sunt, nu zic nu !

am vazut facute artizanal !

sunt facute din cauciuc crud si turnate in matrite apoi coapte.

atunci cand se monteaza se foloseste tot o scula de largire a gaurii deci tot se rupe insertiile anvelopei !!!!

de cele mai multe ori cand se trage de piciorul ciupercii acesta se rupe si ....se incearca cu alta...

am avut la masina si acest gen de reparatie si dupa un timp ciuperca nu mai etansa !

si eu cred ca cel mai sfant este peticul clasic, dar aveti grija cat polizeaza din anvelopa pe interior cind pune peticul pentru ca unii uita sa se opreasca din polizat !

bafta si multi km :offtopic: fara pene !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..

Nu sunt la primul cauciuc intepat in care am snururi si nu am avut nicio problema.Daca operatiunea este corect si cu scule bune executata nu aveti nicio problema.

Oricum,reparatia nu se face decit la un diametru mic al orificiului din cauciuc si NUMAI pe calea de rulare a a lui.

Sanatate.

PS:Nu mai blamati o metoda rapida si buna de reparatie doar pentru faptul ca ati avut ghinionul sa dati peste vreun agricultor ramas fara munca si transformat peste noapte in mare vulcanizator..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am avut pana acum 30 de snururi prin toate rotile pe care "le-am invartit" si n-am avut probleme. Am avut si petice, tot fara probleme. Cred ca important e unde iti rezolvi problema, daca alegi bine vulcanizarea oamenii de acolo stiu ce au de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit ca dupa snur la un anumit interval de timp sa se rupa din armatura anvelopei. unde se rupsese arata ca o galma dar pe negativ iar profilul era deplasat. mi-am dat seama prin faptul ca a inceput sa tremure masina neasteptat de mult

anvelopele era dunlop sp sport 300

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Abia acum am dat peste topicul asta si am ramas cam interzis de ce se afirma aici :) La revizia de 15k mi-au zis ca am o roata slaba rau (~1atm) si am dat fuga la vulcanizare si mi-au tras un snur (nestiind ca se pun si petece). Dar am 3k km facuti de atunci si inca nu am bagat aer in ele. Daca apare vreo buba de 20 cm pe cauciuc va anunt. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

chestia e urmatoarea...un mecanic caruia ii pasa de integritatea ta iti va pune petec doar pe partea laterala a cauciulcului (cea care nu intra in contact cu asfaltul). daca ai avut un cui in roata care s`a infipt in timpul mersului iti va baga snur (asa cum am si eu). aici tine de noroc..poate sa tina sau poate dupa cateva zile sa scape aer. daca nu tine mergi si iti iei alt cauciuc fiindca e clar.

sfatul meu..petec doar lateral...in rest snur..daca nu tine luati cauciuc nou fiindca nu merita riscul..la un drum lung doamne fereste sa aveti explozie. a si inca ceva..daca aveti un cauciuc din fata pe care a fost aplicat petec sau snur ..mutati`l in spate (pe partea unde nu e tractiunea) pentru a preintampina orice situatie nedorita.

cel mai bine e sa nu pateasca nimica cauciucul..si pe mine ma ingrozeste metoda bagarii de snur..cand vad cum largeste gaura imi vine sa bag surubelnita in el..dar asta e ..cand o sa avem toti bani ca la fiecare pana sa schimbam cauciucul va fi bine ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatul meu..petec doar lateral...in rest snur..daca nu tine luati cauciuc nou fiindca nu merita riscul..la un drum lung doamne fereste sa aveti explozie. a si inca ceva..daca aveti un cauciuc din fata pe care a fost aplicat petec sau snur ..mutati`l in spate (pe partea unde nu e tractiunea) pentru a preintampina orice situatie nedorita.

cel mai bine e sa nu pateasca nimica cauciucul..si pe mine ma ingrozeste metoda bagarii de snur..cand vad cum largeste gaura imi vine sa bag surubelnita in el..dar asta e ..cand o sa avem toti bani ca la fiecare pana sa schimbam cauciucul va fi bine :angry:

Si daca tractiunea e integrala, unde le mai mut? Am snur in anvelope si n-am nici o problema de la ele. Sper sa ramana asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca ciperca se pune numai la gauri mari care oricum au afectat structura anvelopei. Mi-au pus si mie o astfel de ciuperca la BINAR pe centura, vulcanizare foarte profi (bridgestone). Am fost avertizat insa ca se va deforma in timp anvelopa pt ca a fost afectata structura. De atunci o am pe post de rezerva si nu a pierdut presiune dar nu o mai folosesc decat ca back-up.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tractiunea e integrala nu stiu ce sa zic...sa muti cauciucul care prezinta un potential pericol unde crezi ca pagubele ar fi minime in caz de explozie...tot pe spate e mai bine.

nu folositi cauciucurile de iarna daca temperatura depaseste 12 grade...deja e cam timpul sa fie scoase. pe langa faptul ca se distrug si nu prezinta aceeasi siguranta puteti avea probleme de genul ca va intra ABS`ul aproape la orice frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si eu am avut probleme cu snur si cu ciuperca la mai multe tipuri de masini si anvelope. Snurul dupa un timp nu mai tine, iar dopul (ciuperca) deformeaza cauciucul. Peticul e sfant, altceva nu face banii.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Si eu am avut probleme cu snur si cu ciuperca la mai multe tipuri de masini si anvelope. Snurul dupa un timp nu mai tine, iar dopul (ciuperca) deformeaza cauciucul. Peticul e sfant, altceva nu face banii.

pai ciuperca e pe interior (ca un petic), nu are cum deforma cauciucul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca am snur in cauciuc e posibil sa iasa sau sa am probleme la viteze mari? sau sa-l scot si sa pun petic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Nu citisem acest thread :offtopic: . Miercuri am fost la AutoSoft pe Dudesti. Tot aveam probleme cu presiunea in roti.

S-a gasit un cuisor in roata din spate stanga si au pus un snur. Cand am vazut ca baga surublenita in cauciuc am inlemnit dar acum sper sa nu am probleme. Daca e..schimbam cauciucul. Dar nu au decat 16.000 si as fi tare dezamagit.

Modificat de Matrixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un cauciuc nou (de una saptamana pe masina) am luat un holsurub. La vulcanizare mi-a bagat un snur dat cu ceva solutie (cred ca avea si proprietati adezive). De atunci am peste 20k si inca mai merge! Dar l-am pus pe spate, nu se stie niciodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum fac si eu legatura cu un cauciuc cu sarmele iesite din el,injuram producatorul"pirreli" P7000 10000km facuti cu el,dar imi amintesc ca am avut si eu cca. 3 vulcanizari cu snur in decursul timpului (aproximativ 4 ani),si acu recent am mai pus unul vai, vai ,vai :RO flag:

concluzia nu mai pun snur

sigur mi-au afectat structura de sarma cand au largit gaura sau cine stie poate nu ei ci cuiul, nu conteaza nu mai pun snur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt foarte multumit in continuare de micile petice puse pe interior.

Nu am avut probleme nici in doi ani de utilizare, si vorbesc de anvelope dicategoria de viteza Y ...

Nu as risca sa merg repede cu anvelope in care se baga diverse sule sau scule pentru a largi gaura, pentru ca aproape mereu rezulta distrugerea suplimentara a unor fire din cordul anvelopei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De curand, dupa 1 an si 22000km am avut prima pana, pe spate, pe calea de rulare (un cui); am fost la Autosoft si le-am cerut sa-mi puna un petic (ei vrand sa puna snur); s-a reparat cu petic (la rece, Rema Tip Top). Cum am dat jos anvelopele de vara si am trecut la cele de iarna, am observat ca cele de pe fata sunt mai uzate decat cele de pe spate. Ma gandeam ca in primavara, cand o sa trec iarasi la anvelopele de vara, sa le mut pe cele din spate pe fata, probabil dupa inca 1an as ajunge la o uzura uniforma pe cele 4 anvelope - dar in acest caz anvelopa cu petic ar ajunge pe puntea fata. Oare este sigur peticul? Exista riscuri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum iti este norocul

eu am mers trei ani cu un petec si nu s-a intamplat nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Acum 3 luni am facut pana ... un cuisor in anvelopa. Bun, ma duc la vulcanizare si pana sa imi dau seama ce se intampla (aveam masina parcata aiurea si ma tot uitam dupa ea) m-am trezit cu o sula in cauciuc si dupa alte 5 minute un snur. Ajung acasa, mai stau cateva zile si gasesc aceeasi roata lasata. Plec spre vulcanizare, croit sa ma cert cu ei, totusi, spre stupoarea mea am gasit alt cui in aceeasi anvelopa (poate am suparat pe cineva prin Regie care credea ca ala e locul lui).

Acum vine partea dureroasa. Tipul care mi-a facut prima pana era plecat si in locul lui era un individ care parea intr-o stare de ebrietate avansata. Se apuca prin aceeasi metoda : scoate cuiul, baga sula, baga snurul. La test pierdea in continuare aer. Cand ma uit mai atent betivul nu reusise sa scoata cuiul(nu il vedea, vorbesc cat se poate de serios, i-l aratam cu degetul si nu il vedea), si ce era mai dureros daduse gaura chiar langa cui si acum aveam un cui in anvelopa si un petec pus degeaba chiar langa el. Dupa ce scot eu cuiul imi mai baga inca un snur exact langa celalalt avand un perete comun.

De atunci (adica 3 luni) roata aia nu mi-a pierdut mai mult de 0.1~ 0.2 presiune pe luna care cred eu ca e normal.

Concluziile la care am ajuns:

- snurul functioneaza ... dar eu nu as pune decat la anvelope mai uzate pe care oricum intentionati sa le schimbati.

- nu ma mai duc la vulcanizari d-astea prin spatele blocului niciodata

- nu merg cu mai mult de 120 km/h nici batut pana nu imi schimb anvelopele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Acum aproximativ 2 luni jumate intr-o frumoasa dupa-masa de sambata planuiam sa plec la munte si cand cobor la masina vad ca am pana. Fiind sambata dupa-masa singura vulcanizare deschisa era la un nene in varsta care era atat de obosit incat nici nu m-a ajutat sa-mi pun roata in locul rezervei. Am vazut ca ia un fel de tirbuson si-mi da gaura in caucicul care n-avea nici 5 000 de km :P dar nu mai era nimic de facut, l-am lasat sa termine sa pot ajunge la munte. Apoi am mai citit pe aici si azi m-am hotarat sa scot snurul sa pun petec (desi am facut aprox 6 000 de km in care n-am pierdut aer)...si acum am petec in schimb a ramas gaura destul de mare. Ce parere aveti, pot circula in continuare asa?

post-14006-1222178711_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat de adanca e gaura; daca pana la petec tot asa arata, gandeste-te ca de fapt grosimea cauciucului in locul acela este egala cu cea a petecului :10[1]: Folosirea snurului este un remediu rapid pentru holtsuruburile gasite in anvelope, pentru ca deja filetul a mancat din cauciuc la patrundere, la cuie poate nici nu ai nevoie de ceva dupa ce il scoti. Am avut pe fata cauciuc cu snur si a mers fara probleme si fara pierderi de aer, dar aparuse un zgomot notabil in mers de la capatul snurului de dinafara (au fost reechilibrate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e gaura pana in partea cealalta...daca a fost snur acolo. Ma gandesc ca nu o sa tina prea mult petecul daca intra apa sau vreo pietricica in gaura. Cred ca ii bag la loc snur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu o plombezi cu ceva adeziv elastic, bineinteles aderent la cauciuc ?!?!?

Depinde cat de adanca e gaura; daca pana la petec tot asa arata, gandeste-te ca de fapt grosimea cauciucului in locul acela este egala cu cea a petecului :offtopic:

hai ca nu e o gaura neagra...are 1 2 mmp...

, la cuie poate nici nu ai nevoie de ceva dupa ce il scoti.

daca e ruginit pierde aer rapid / daca e nou poti merge linistit sute de km ca se desumfla doar daca e oprit intr-o pozitie defavorabila.

daca-l scoti pierde aer :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc amandurora pentru raspunsuri. Unde sau cum pot face "operatia" asta? Am fost la o vulcanizare profesionista ca sa zic asa dar au mai mult baieti care probabil abia au terminat profesionala si imi zice baiatul care s-a ocupat de ea: "gata, am scos snurul si am pus petec dar vezi ca a ramas o gaura mare" :Driver:. Ma gandesc ca pot patrunde corpuri straine destul de usor in gaurica aia si nu stiu cat va tine adevzivul acela sau ce se foloseste pentru lipirea petecului. Deocamdata nu s-a desumflat dar ma gandesc ca e doar o problema de timp pana se duce lipitura. Aviz celor care aveti snur in cauciucuri, mai bine lasati-le asa daca nu pierdeti aer :rolleyes:. Pe mine m-a mancat si m-am scarpinat...o sa mai postez doar cand voi face pana iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!