Jump to content

Reparatie pana


volksman

Recommended Posts

Probabil s-a mai discutat, dar daca eu nu am vazut si am patit-o inseamna ca e bine sa readucem subiectul in discutie (prin topic nou sau includere intr-unul vechi pe care nu l-am vazut).

Experienta este urmatoarea: acum 8-9 luni am avut o anvelopa (de altfel noua pe masina) care se dezumfla usor. Merg la o vulcanizare cu oarece pretentii (cea de langa Petrom Razoare) si baietii gasesc o sarma in anvelopa si respingand ideea mea cu peticul ii trag un snur.Nu mai zic despre procedeul in sine care este o barbarie: o gaura de sub un milimetru se largeste cat degetul pentru a baga snurul respectiv. Bun, omul zice ca e de meserie si ca stie ce face, nu vor mai fi probleme.

Dupa lunile in cauza anvelopa se dezumfla din nou in cateva zile. Merg la o vulcanizare ordinara, scoate snurul (care n-avea ce cauta in zona aia a anvelopei, dupa cum am banuit), scoate si sirma care era bine mersi la locul ei si ramane o gaura frumusica in anvelopa de poti sa bagi un creion prin ea. Pun petic la rece cum trebuia de la inceput, si imi iau explicatia cu care nu am ce face decat sa o tin minte pentru viitor: fiind taxata la fel ca valoare omul alege snurul fiind mai comod pentru el sa il aplice. Ar mai fi explicatia mult prea rautacioasa ca sa o accept ca dupa un snur sigur revii la vulcanizare in cateva luni, ba poate iei si o anvelopa noua.

Stiti treaba cu acoperisul: dupa ce il repari, baga 2-3 gauri, ca sa nu ramai fara clienti..

Modesta mea contributie la aceasta sectiune a forumului: nu puneti snur, puneti petec.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • volksman

    8

  • calin.g

    6

  • Circoloco

    5

  • CristiALF

    4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nimeni nu se baga la reparatii pe flancuri (cel putin din experienta proprie).Daca este pe calea de rulare da se rezolva dar la flancuri nu.Alta anvelopa.

Posted Images

Incrediiiiibiiil... Sa mai fi patriot dupa o faza ca asta.. :P

Link to post
Share on other sites

Alex stie... si motivatia poate sa fie continuata de faptul ca un petec etans nu afecteaza cu nimic rezistenta anvelopei intrucat el doar "tine" aerul pe cand toata povestea snurului se invarte in jurul etanseizarii unui "dop" care poate sa nu fie asa de buna .

Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu, pina sa vad ce face ala, deja bagase sula-n cauciuc si largea gaura, degeaba l-am injurat dupa aia. Atentie mare cind aveti pene, sa precizati inainte sa se apuce de "treaba".

Evident ca e o treaba comoda, sa scape cit mai repede de tine...

Link to post
Share on other sites

Patit si eu,imi intra un cui pe stanga spate si noroc cu ploaia ca am auzit cum sfaraia aerul care iesea pe langa cui,trag la o vulcanizare si incepe domnul de acolo cu o surubelnita groasa sa imi largeasca gaura pe unde intrase cuiul (cauciucuri noi noute) si sa imi bage un snur.Ai spun ca eu nu accept asa ceva si sa imi puna frumos un petic indiferent cat costa.Oricum de lucrat a lucrat sub orice critica zgariindu-mi o janta,noroc ca pe interior.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Lasati prostiile, snurul este sfant daca este aplicat cum trebuie. Am avut astazi in Bonn aceasi treaba, si la vulcanizare mi-a aplicat, nu altceva decat un snur. Acasa am ambele roti, pe fata, cu snur inca din iarna, umflate cu azot si nu am mai umblat la presiune de atunci.

Link to post
Share on other sites
Lasati prostiile, snurul este sfant daca este aplicat cum trebuie. Am avut astazi in Bonn aceasi treaba, si la vulcanizare mi-a aplicat, nu altceva decat un snur. Acasa am ambele roti, pe fata, cu snur inca din iarna, umflate cu azot si nu am mai umblat la presiune de atunci.

Nu stiu daca la Bonn au alta metoda sau alt snur dar orice lucrator binevoitor de la vulcanizare iti poate spune ca peticul e sfant,nu snurul,cel din urma fiind recomandat doar cand nu exista alta solutie.

Faptul ca nu ai mai facut presiunea de atunci nu e ceva deosebit,se intampla in multe cazuri,dar cred ca atunci cand va trebui sa umfli rotile o vei face din cauza snurului,si nu ca ai gaurit cauciucul in alta parte.

Edited by adi
Link to post
Share on other sites
Lasati prostiile...snurul este sfant...

Eu iti doresc noroc si in continuare, ai sa ai nevoie cu snur pe ambele anvelope fata...

Link to post
Share on other sites

Am trait si eu o experienta similara cu a lui Volksman si pot sa confirm tot ce a spus :rolleyes:

Snurul a tinut exact 2 saptamani dupa care am inceput sa pierd aer la roata respective, din ce in ce mai mult, pana am fost nevoit sa pun un petic pe interior.

Snur am pus pentru ca stiam si eu ca si Northman ca “este sfant”, dar din pacate tehnologia de aplicare si atentia in efectuarea manoperei sufera la noi, se pare, de vechi pacate mioritice …

Link to post
Share on other sites

din experienta proprie:nu mai pun snur cit oi avea roti cu anvelope pe masina! Nu conteaza cit tine snurul! Conteaza ca atunci cind "mesterul isi baga sula-n anvelopa sa largeasca gaura,cel mai adesea se rup citeva sirmulite din cadrul pe care e turnata anvelopa,urmind ca pe parcursul citorva zeci sau sute de km sa se rupa altele in sir(ca la un domino)si in final veti avea o anvelopa cu profil adinc,misto,ok,in regula dar OVALIZATA SAU SERPUITA(cu 8-uri,ca sa ma-ntelegeti mai bine) care o sa va faca volanul sa tremure cum vrea el.

v-a vorbit stan patitul,acelasi mester care si-a bagat sula-n anvelopa mea,mi-a spus ca n-are ce sa-i mai faca,trebuie schimbata,anvelopa ar mai duce lejer 20.000 km,insa suspensia si rulmentii urla la mine. Na...asta e...

Link to post
Share on other sites

In afara de asta arata ca naiba, se vede capatul de snur, imi vine sa-mi dau tesle ca n-am fost atent ce fac aia. :P

Snurul e o prostie din start, peticul e sfint. E normal sa fie mai vulnerabil la pierdut aer cind ei largesc intii gaura... Singura explicatie e lenea, nu mai trebuie sa dea roata jos, anvelopa etc.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

q.e.d.

quod erat demonstratum (care mai stii "greaca" sa ma corectezi)

Link to post
Share on other sites

"latino ~ greaca ~ hindi " :D))))

Am patit si eu cu snurul , nu tine fratilor ... indiferent de tehnologie , ce-i drept problema am avut-o la pneuri de microbuz unde presiunea e dubla decat la un autoturism.

Cand am facut la autoturism a tinut... dar tot peticul interior e de baza , asadar subscriu majoritatii.

Link to post
Share on other sites

Pe la inceputul lui August, am avut si eu o pana... am fost la vulcanizare si a gasit omu` un cui in cauciuc... a luat un "snur" si l-a bagat in gaura, dar atentie.. fara sa largeasca gaura inainte! Sincer, eu eram sceptic... era prima data cand am vazut aceasta metoda si ma gandeam ca nu o sa tina mult...

Iata ca au trecut deja 2 luni de atunci.. si nu s-a intamplat nimic.. nu pierde aer, nu s-a deteriorat cauciucul.. totul merge "snur" :(

LE: Snurul e pe roata dreapta-fata... si de la aplicarea lui, pana in prezent, am facut 3-4000km...

Edited by shkoda
Link to post
Share on other sites

Eu am de 1 an de zile un snur in roata spate stanga si am vreo 30.000 km facuti cu el fata nici o problema. Nici nu a scapat aer pe acolo.

Dar oricum o pun pe seama norocului.

Nici eu nu sunt de acord cu snur.

Noroc ca trebuie sa-mi schimb cauciucurile.

Bafta multa.

Link to post
Share on other sites

este o mare diferenta intre snururile originale montate cu scule originale si cele artizanale montate in gauri facute cu surubelnita, si unse ca sa etanseze cu cauciuc crud.

am folosit la toate masinile acest mod de reparare cu snur si nu am avut probleme niciodata.

cele originale daca o sa aveti ocazia sa vedeti ambalajul original, pot astupa gauri de pana la 6mm si se folosesc si la camioane unde presiunea este de pana la 7 atmosfere.

problema este cine il monteaza, s c u l a , si daca lasa la introducere destula bucla ca sa preseze din interior pe gaura.

la noi, ca sa castige cei de la vulcanizari le taie in doua , ca sa faca doua pene cu un snur !

sper ca am fost destul de explicit si s-a inteles ceva din ce am zis !

bafta si multi km ! ( fara pene )

Link to post
Share on other sites

s-a inteles si e corect ce zici dar...unde sa gasesti vulcanizatori seriosi pe vremea asta mohorata din Ro?:)

Link to post
Share on other sites

Eram pe la Bistrita Nasaud cand m-am trezit ca facusem pana.Ca tot omul la prima vulcanizare m-am oprit.S-a apucat omul de treaba si am observat ca imi scoate cauciucul de pe janta.Contrariat l-am intrebat ce face: Mi-a raspuns politicos ca imi pune petec si nu snur,cum eram eu convins ca trebuie.Apoi a urmat o discutie de 10-15 minute numai pe tema asta din care a reiesit ca petecul e sfant si nu distruge integritatea si rezistenta cauciucului.Am facut de atunci 10.000 km si sincer, stiu acum ce sa cer cand am de facut o pana ! :blink:

Link to post
Share on other sites

In ultima vreme nu am mai avut pana. La dacie (acum ~ 10 ani) am avut 2-3 (la anvelope montana) si am avut snur. Nici una nu a pierdut presiune timp de ~ 2 ani. Daca scula si largeste nu as accepta (am vazut si scule cat un cui de groase dar si scule cit un creion cum se pomeneste mai sus). Daca e finuta si baga si clei corespunzator nu aveti probleme.

Si inca ceva - numai in anumite zone poate fi folosit si numai la pana punctiforma !!! (a nu se pune snurul oriunde).

La niste anvelope pe 16-17" nu as risca si as pune petec.

Link to post
Share on other sites

...nu as risca, ... in anumite conditii, ...cateodata, ... in anumite locuri

cel mai sigur pentru noi toti : nu puneti snur, puneti petec ...

Link to post
Share on other sites

Eu am pus la ultima pana altceva .... Ciuperca

De fapt e un petec utilizat pe interior si care are o .... coada, care este introdusa pe gaura facuta de obiectul ... contondent.

Ultima pana s-a intamplat acum 2 ani si am avut un holzsurub.

La fosta masina a mers aceeasi ciuperca intr-o gaura facuta de ... o bujie.

Link to post
Share on other sites
Eu am pus la ultima pana altceva .... Ciuperca

De fapt e un petec utilizat pe interior si care are o .... coada

genial, si se impaca ambele ideologii,

aaahhh, daca imi aduceam aminte la timp...

Edited by volksman
Link to post
Share on other sites

niciodata n-am avut probleme cu snururile (indiferent pe ce masina, anotimp, pozitie) asa ca am pus snur si de data asta intr-o vulcanizare dotata cu Oameni, scule, cauciucuri, consultanta :D.

cost 12 lei + GARANTIE :)

Link to post
Share on other sites
niciodata n-am avut probleme cu snururile (indiferent pe ce masina, anotimp, pozitie) asa ca am pus snur si de data asta intr-o vulcanizare dotata cu Oameni, scule, cauciucuri, consultanta :P.

cost 12 lei + GARANTIE :D

esti un om foarte norocos, felicitari,

dar norocul fortat prea mult se poate termina,

cu siguranta decizia ta este cea mai buna,

dar daca esti atent, nici noi nu am fost chiar la coltul blocului

Link to post
Share on other sites

ma refeream doar la faptul ca nu isi bat joc de clienti.

ideea principala e ca pt 12 lei (din care jumatate cred ca au costat hartiile pt. comanda, factura, chitanta, garantie) imi garanteaza integritatea unei anvelope de 700 lei. cati au curaj sa faca asta daca nu e 101% sigur de ceea ce face?

scuzati gramatica de dupa 12 noaptea :wub:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept