Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

As fi interesat sa imi pun AC pe fabiamea din 2000 si as vrea sa stiu cam pe la cat m-ar ajunge?Sper sa fie topicul ok fiind singurul care l-am gasit la cautare.mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Peste cateva zile voi fi posesorul unei Skoda fabia elegance, 1.4 Mpi. Masina este din 2002 si legat de instalatia de aer conditionat, aceasta la cat timp trebuie reincarcata? Si cam cat costa o reincarcare? Se poate face la orice dealer, service ce incarca instalatiile de aer conditionat auto? sau trebuie doar la service Skoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

teoretic inlocuirea freonului se face daca retin bine o data la 2 ani

eu am mers 7 ani cu acelasi freon si imi baga dupa toti anii astia inca 11 gr C (masurat la vaporizator); adevarul e ca nici nu prea folosesc AC decat peste 35 gr C....

poti face oriunde inlocuirea, insa vezi sa nu dai peste niste incompetenti...altfel mai platesti o data "doza" de freon

de preferat in service autorizat

eu zic sa-l schimbi numai daca nu raceste suficient (intai schimba-i filtrul de habitaclu ca sa poti aprecia corect "simtzometric" :) cat raceste)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meseriasilor aveti idee cam cat costa compresorul la Fabia, AQW, 1.4 mpi, din 2002? Eu am cumparat unul nou cu 280 euro, si sunt curios daca m-am tapit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totusi cred ca nefunctionarea compresorului sub 5 grade este o masura de protectia a sistemului impusa de producator.

Problema este pana se incalzeste motorul sa bage suficienta caldura sa se dezabureasca parbrizul.

In manual se spune ca nu trebuie sa lasi motorul sa functioneze in gol ci sa pleci imediat dupa pornire ...

Partial adevarat sub 5grade presiunea in instalatia respectiva este prea mica echivalent cu lipsa freonului care-si modifica volumul (si implicit presiunea)odata cu cresterea temperaturii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiubuhan

Jaku cel cu pozele a avut noroc ! La mine pe VW polo 2003 a trebuit scos TOT : Volan , dashbord . Dar G263 (care cei de la service nici nu stiau ce e e OK acum ) E bine sa testati senzorul inainte da a da 1 mil pe altul. (In ELSA gasesti parametrii de raspuns la masurare cu un tester ordinar). La mine a fost doar un contact corodat si acum am unul de rezerva :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TRAIANPUIU: Cum ai rezolvat problema cu recircularea care sta aprinsa numai putin timp (30sec-1min) si dupa se opreste si nu mai poate fi pornita decat dupa ceva timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu " Unitatea de Comanda a Aerului Conditionat -J301- " ! :icon_thumright:

Este arsa si nu stiu de unde pot sa cumpar alta

Ma puteti ajuta?

Poza

post-26199-1212178972_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de sfat...mai bibai sa vad ce pot face

pana una alta recircularea nu imi merge:

-sigurantele sunt ok

-cablajele si mufele ok

-clapeta isi face actualizarea la punere contact(deci motoras ok)

-clapeta nu actioneaza automat la marsarier

daca cineva a patit asa sau are un indiciu pls help!

am si eu aceeasi problema si nu intelegeam ce se intampla pana cand intr-o noapte mi s-a parut ceva ciudat "prea mult intuneric , si verificand mufa din cutie ptr marsarier e rupta ,de fapt firul "in concluzie recircularea automata este comandata de contactul din cutie ( butonul de recirculare functioneaza normal si fara probl.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea recirculatiei in marsarier este influentat si de codarea modulului de confort. Ce se poate gasi la fel aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine functioneaza perfect, am testat astazi pe recirculare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi interesat sa imi pun AC pe fabiamea din 2005 si as vrea sa stiu cam pe la cat m-ar ajunge?

Sper sa fie topicul ok fiind singurul care l-am gasit la cautare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti ,,fabiotii''

Vin de pe alt topic pentru a ma ajuta cineva cu o rezolvare

la sistemul de ventilatie. Cum se pot schimba duzele de pe centrul bordului

pentru ca nu mai functioneaza atunci cand actionez rotitele de dirijare a aerului

in habitaclu. Cei de la Skoda au zis ca nu merita, ca e munca multa si pe deasupra

mi-ar lua si vreo 3,5 mil. Astia-s nebuni sau nu au de lucru...

Cu problemele pe care le intampinati sunt si eu patit. Skoda mea nu are AC si cand afara este rece

se aburesc geamurile ca dracu. Cum procedez: pun ventilatie pe poz1, dezaburire spate pornita 3-4 min,

si caldura cam la jumatate. Folosesc si o solutie de dezaburire si cam atat. Bafta.

Astept un raspuns la problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema asemanatoare cu ce am citit aici, cam aceeasi cu a lui zonkkk

Am fost la un service unde mi-au facut verificarea presiunii, in vid,au reumplut cu freon, tot ce trebuia facut,... asta dupa ce am constatat ca nu mai raceste AC'ul.

Partea proasta e ca acum iarasi nu raceste. La modul ca am observat ca la temperaturi mai joase (afara), de ex. seara sau noaptea, sau in zile racoroase AC'ul functioneaza ...baga aer rece cum ar trebui, in schimb cand este cald afara,soare puternic, nu baga absolut deloc aer rece!, e ca si cum ar fi pe ventilatie decat, desi ledul de la AC este aprins. :D

Care ar fi problema ?? Sa fie senzorul acela vaporizator sau cum se numeste, greu de montat, despre care am citit aici ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi daca atunci cand pornesti AC porneste si electroventilatorul din fata. Daca nu, pune pe cineva sa ti-l masoare, sa nu fie ars.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face pe moment si la mine ca la tief....

Eu am: ventilatorul mare ars pe treapta 1, si defect sensorul G263. Interesant este ca doar la calduri mari face problema de nu da aer rece si defapt atunci apare si eroarea de G263.

Asa ca verifica si ce a spus Blitz, dar verifica si la un test pe climatizare daca ai cumva erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi daca atunci cand pornesti AC porneste si electroventilatorul din fata. Daca nu, pune pe cineva sa ti-l masoare, sa nu fie ars.

Cheers!

cand pornesc AC'ul cupleaza compresorul acela, daca e acelasi lucru cu electroventilatorul de care zici tu, ca nu prea ma pricep :(

O sa ma duc maine cu masina la cei care mi-au umplut cu freon sa vedem ce zic si ei, ... eu totusi tind sa cred ca e vorba de un senzor al temperaturii exterioare sau interioare, care face figuri, din moment ce are legatura cu temperatura de afara, si ptr ca AC'ul merge, raceste la temperaturi mici... Chiar stie cineva daca la polo exista asa ceva? senzor pt temperatura ext?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresor este una, ventilator este alta.

Porneste AC, deschide capota, si vezi daca ambele ventilatoare se rotesc. Daca unul dintre ele nu este in functiune inseamna ca e arsa.

Mai poate fi cauza si sensorul G263 de la vaporizator. AXACT ASA se manifesta si la mine, cum am mai scris. Si eu am problema la ambele ventilator+sensorul respectiv.

Polo si Fabia este aceeasi platforma, deci fii sigur ca daca este problema 99% ar fi acelasi motiv.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. La mine senzorul este de vina. Am pus vag-com pe ea si apare eroare la senzorul g-263, si la g-65 care indica presiune prea mare. Si ca sa fie totu complet mai am eroare si la motorasul de recirculare, v-154.

Urmeaza o vizita la service :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service au zis ca se apuca sa schimbe primul senzor g-65, ca sa le ia prin eliminare, apoi g-263 daca mai e nevoie. Deocamdata nu i-am lasat sa faca nimic deoarece nu ii cred, eu zic ca trebuie schimbat decat g-263(servomotor deflector exterior/circulare interna), acesta fiind cel care cauzeaza problema, deoarece se leaga de temperatura. Ventilatoarele din fata merg, deci e vorba decat de senzorul acesta.

Acum vreau sa va intreb daca asa este cum zic... repet compresorul cupleaza, ventilatoarele merg, pe vag-com apar 2 erori: g-263 si g-65(care este de presiune). Eu zic ca trebuie schimbat decat g-263

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te pe sensorul G263 ca dupa cum poti citi pe acest forum este o problema destul de cunoscuta. G263 este sensorul de la vaporizator. La mine e defect si face aerul exact ca la tine. dimineata porneste si merge bine pana opresc motorul. Apoi incepe sa-si faca de cap.

Trebuie sterse erorile si vazut ce reapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti!?...Nu-mi vine sa cred ca am citit aici.E pacat ca v-a mutilati masinile in halul asta.Vai de capu meu,as vrea sa pot sta cu voi de vorba ca sunt atatea de povestit si de explicat.Inlocuirea senzorului de temp evaporizator nu necesita demontarea bordului doar a partii din stanga jos de sub volan!Nu stiu cine v-a spus ca se da bordul jos,poate in anumite locuri e mai simplu asa dar eu am rezolvat altfel problema.In primul rand se da jos partea din stanga de sub volan,apoi unitatea gateway cu suport cu tot de pe cadrul metalic din partea dreapta (peretele unitatii de aer-clima) si cu o mana subtire su multa rabdare se rezolva.Iti mai trebuie o bucla facuta dintr-un cablu ca sa poti prinde senzorul de piciorusele care-l asigura in soclul lui apoi tragi frumos de el.Instalarea e simpla, doar il pozitionezi si-l apesi inapoi,cuplezi mufa si gata.Nu dat bord jos,bataie de cap,airbag-uri si alte chestii.Sincer trebuie sa sti 'anatomia' bordului si se rezolva relativ simplu.Eu asa am facut si nu a trebuit dat bordul jos.Eventual o sa postez nishte poze sau sa fac un DIY pe tema asta ca nu se poate asa ceva.Deci e chiar simpla rezolvarea si e pacat de timpul si de munca voastra.Tipul senzorului se poate determina dupa seria de caroserie a masinii la orice reprezentanta SKODA!Am mai observat ca nu v-a trage sufletul pe la reprezentante.E pacat pt ca tot voi aveti de pierdut din toate punctele de vedere,asta e doar parerea mea si nu trebuie luata ca un indemn sau altceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bine ar fi sa zicem care ar fi principalele cauze ca o unitate de AC sa nu porneasca,poate asa ar fi mai usor.Eu cred ca s-ar putea formula ceva de genu:

AC nu porneste:-'A'-siguranta arsa (in partea stanga a bordului)

Modificat de silk'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e o problema asemanatoare: daca e cald afara si pornesc masina, cuplez ac-ul, baga aer rece; daca merg mai multi km cu ac-ul oprit, si vreau sa-l pornesc dupa aceea, baga doar aer cald. La masina mea am gasit o rezolvare simpla a problemei: opresc masina, astept 10 -15 minute, si cand pornesc iarasi baga aer rece. Nu stiu care e explicatia, face asa de cand am luat-o; daca merg cu ac-ul pornit non-stop, baga aer rece, fara nicio problema.

Si inca o intrebare/nelamurire: e normal ca alternatorul sa fie fierbinte dupa ce se incalzeste motorul? Si la voi e asa?

Modificat de mely
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!