Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

De coborat temperatura in habitaclu iarna, nici nu se pune problema, dar daca se doreste, se ia aer de afara, care oricum e mai rece decat in interior.

Daca sunt peste 5 grade, porneste si compresorul de AC, care mai raceste si el aerul rece de afara. (si rezulta masina-frigider).

Aerul conditionat semi-automat, adica CLIMATIC pastreaza o temperatura constanta in masina doar prin mixarea de aer rece de afara cu cel incalzit de calorifer (fara compresor).

Dar eu stiam ca vaporizatorul are o temperatura mult sub 0 grade, face chiar si gheata pe el in urma unei functionari indelungate. Trag concluzia ca daca aerul de afara are sub 5 grade, umezeala ar trebui sa inghete pe vaporizator si sa se produca fenomenul de dezumidificare.

Eu totusi cred ca nefunctionarea compresorului sub 5 grade este o masura de protectia a sistemului impusa de producator.

Problema este pana se incalzeste motorul sa bage suficienta caldura sa se dezabureasca parbrizul.

In manual se spune ca nu trebuie sa lasi motorul sa functioneze in gol ci sa pleci imediat dupa pornire ...

Modificat de Razvan Portase
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

nu mai merge motorasul de recirclare in sensul ca e aprins becul de pe butonul lui dar cand apas sa se porneasca nu se aprinde becul mai tare ca si cand ar fi activ!??

am verificat sigurantele nu sunt arse

cum pot sa imi dau seama daca sa ars motorul sau doar din buton e buba?

cu o zi in urma am schimbat filtru aer dinauntru su bord!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flopem: Eu nu inteleg descrierea facuta de tine !

Butonul de recirculare are 2 pozitii: 1) apasat - becul din buton aprins va indica punerea in functiune; 2) neapasat - becul din buton stins va indica inchiderea recircularii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la mine butonul nu se aprinde cand il apas...desi nu stiu daca motorasul merge sau nu!

inainte se aprindea..acum nu se mai aprinde comutatorul!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca daca butonul de aer (ala de traseu - ca nu stiu cum se numeste) e pe dezaburire parbriz nu iti merge recircularea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia stiam!! dar de ce nu mi s emai aprinde becul la recirculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat toate sigurantele si sunt OK iar motorasul de recirculare nu se aude mergand(am ascultat atent pe la aeratoare)!.....alteori il auzeam!

deci nu mi se aprinde nici butonu de recirculare si nu merge nici motorasul!!

imi poate spune cineva exact ce nr are siguranta acestui motoras s-o mai verific inca o data...nu prea stiu cum e reprezentata si am vazut mai multe iconitze care ar semana cu recircularea! VA ROG!

inca o data reamintesc ca toata problema a aparut la scurta vreme dupa ce am schimbat filtru de aer de sub bord! se poate sa fi lovit vreun contact pe-acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine motorasul ala nu are nici un fel de senzor de pozitie, pur si simplu este comandat mult mai mult timp decit e necesar sa miste clapeta si gata. Ca atare nema calibrare.

Motorasul e pe un suport in spatele cutiei de bord, pe dreapta cutiei in care e ventilatorul. Comanda sincron doua clapete (care dau in afara si spre habitaclu). Toata dracia e fixata in 3 puncte, doua suruburi si o gheara de plastic. Rotile dintate au un dinte pe jumatate care trebuie respectat la montarea la loc.

La mine au fost doua probleme (1) au inceput sa scirtiie incheieturile de la clapeta de jos, rezolvat cu wd40 si (2) din cauza plasticului devenit casant s-a spart cuplajul intre doua roti dintate (montate una intr-alta), rezolvat cu lipici (rasina).

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu contactul pus, motorul oprit si bumbul de aer pe alta pozitie decit parbriz, daca te joci cu butonul de recirculare, nu se aude absolut nimic de sub cutia de bord pe partea mortului?

Daca motorul e viu si primeste tensiune da' mecanismul e blocat ar trebui sa auzi ceva (slab si scurt, cit apuca sa miste). Daca se invirte dar in gol se aude lung si mai tare.

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu contactul pus si motorul oprit daca dau pe recirculare(fara sa fie pe parbriz) nu se aude nimic...si stiu ca inainte auzeam...

cu motorul pornit tot nu se aude nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flopem: Scaneaza cu vag-com adresa 08....si daca e problema de motoras ars, o sa gasesti acolo cateva erori. Dupa scanare fa si un output tests, si asculta daca pe partea de recirculare se aude ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul imi merge deoarece am demontat bordul si cand pun contactul clapeta se inchide automat(deci motorasul merge!)

sigurantele sun ok toate ,verificat de doua ori!

ceea ce am observat este ca deasupra filtrului de polen in interior este o siguranta ceramica-se poate sa fie aia?

si la buton de recirculare nu mi se aprinde becul cand il apas....se poate ca daca e ars ledul sa intrerupa circuitul??..acel led!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spuneam nu imi mai merge sistemul de recirculare:

constatari:-la butonul de recirculare cand il apas nu se mai aprinde lumina din buton!

-am desfacut bordul si am vazut ca motorul merge deoarece cand pun contact clapeta de recirculare se inchhide automat! deci motorasul nu e ars ca functioneaza!

verificari:-am verificat toate sigurantele de 3 ori!

-am verificat mufele de pe sub bord din zona motorasului

-am verificat motorasul si nu e ars!

ce mai pot face? se poate sa fie siguranta de ceramica din bord de deasupra filtrului de polen? daca nu se aprinde ledul la butonul de recirculare si e ars prin,presupunere,se poate ca ala sa inchida ceva circuit si de aia sa nu mearga recircularea?

-defectiunea mi-a aparut la o zi dupa ce am schimbat filtrul de polen!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva cum pot verifica siguranta de ceramica de deasupra filtrului de polen din bord de la recirculare?

nu imi merge recircularea desi motorasul merge ca l-am testat,sigurantele sunt ok si cablajul la fel!

tot ce nu imi merge este becul din butonul de recirculare si bineinteles recircularea!

sa fie din vina becului?..din buton....??se poate sa intrerupa becul circuitul dace e ars si de aiai sa nu mearga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu faimoasa clapeta. Apas butonul se aprinde ledul respectiv sta aprins 20 secunde si se stinge singur :) apas din nou butonul si nimic dupa mai multe apasari se aprinde dar la un moment dat iar se stinge singur :beer: Ar trebui sa recalibrez clapeta?

pt flopem din ce oras esti?

Modificat de TRAIANPUIU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt din cluj

eu nu am probleme cu calibratul dar pur si simplu nu imi functioneaza!

am desfacut bordul si cand pun contact se inchide automat(asa si trebuie) deci motorasul merge dar cand apas de la buton nu merge!

sigurantele si cablajul le-am verificat si sunt ok!

nu stiu totusi de ce nu mi se aprinde becum in buton!

dar as vrea sa verific siguranta de ceramica de deasupra filtrului de polen si nu stiu cum?!

ma gandesc ca e de acolo ,poate am lovit-o ca defectiunea a aparut dupa ce am schhimbat filtru d epolen

ceva sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei sigurantele se pun pe circuite consumatoare de curent(ex. motor clapeta) la tine daca motorul functioneaza nu cauta sigurante defecte ci mai bine contacte in mufe sau senzori de cursa a clapetelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate...daca motorasul functioneaza la punerea contactului n-ar trebui sa fie siguranta de vina!!

da nu stiu unde sa mai caut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' ai verificat la multimetru daca butonul ala mai face contact cind il apesi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am verificat asta dar nu stiu cum:(

exista o metoda mai simpla ceva deoarece nu am nici multimetru!

daca butonul nu face contact de la ce s-ar putea sa fie???

stiu cam care e principiul unui comutator cu arc sau cu pastila sau cu ventuza si asta mi se pare sa mearga ok ca si inainte adika face acel clic dar cum zici tu( nu am garantia ca si functioneaza)

ce s-ar putea duce la acel comutator sa nu functioneze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci problema cu clapeta de recirculare a aerului o am si eu.Se aude ca se inchide si deschide.face un zgomot enrvant

Am recalibrat o sa zic apasand tasta econ si recirculare am facut chestia asta de 5 6 ori pana la urma nu s-a mai auzit dar dupa un timp iar a inceput :D

Am s ama duc sa recalibrez cu ajutorul vag-com ului dar in cazul ca nici asa nu reusesc(Doamne fereste)are cineva o idee cam cat si ce tre sa desfac si cam care ar fi pretzul clapetei sau ce ar trebui sa schimb??am vazut diy self ul din postu anterior intrebarea mea este desfac torpedoul si apoi???ce urmeaza.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi siguranta de care vorbesc eu de deasupra filtrului polen cea de ceramica este rezistenta sau siguranta sau ce rol are ea?

vreau sa fac un contact direct sa vad daca nu cumva e de la ea

se intampla ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recalibrat o si cu vag-com ul si deocamdata nu mai face nici un zgomot sper sa ramana asa :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la problema mea?.......cine ma ajuta?:( de mult astept un ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!