Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Am si eu o problema cu faimoasa clapeta. Apas butonul se aprinde ledul respectiv sta aprins 20 secunde si se stinge singur :P apas din nou butonul si nimic dupa mai multe apasari se aprinde dar la un moment dat iar se stinge singur :( Ar trebui sa recalibrez clapeta?

Ai rezolvat cumva problema sau ai mai aflat cate ceva despre problema asta, ca si la mine face aceeasi chestie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am mai rezolvat si nici nu am aflat nimic....nu ma ajuta nimeni:

recapitulare:-sigurante ok

-motoras ok (cand pun contact inchide clapeta automat deci e ok)

-cablaje ok

dar nu merge recircularea si nu mi se mai aprinde nici lumina din butonul de recirculare!!??/

sa fie siguranta de ceramica de deasupra filtului polen?ce rol are,cum o vericic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flopem...lasa siguranta aia de care te tot legi in pace, n-are treaba cu clapeta de recirculare! Daca se strica aia ramai fara o parte din treptele de viteza de la selectorul de viteze al aerotermei. Eu am avut-o dusa si clapeta mergea brici si fara ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no multzam de sfat....credeam ca si aia e pe circuitul de recirculare

acum am mai inlaturat o cauza...mersi

da de unde naiba sa fie?....

numai din buton il banuiesc!!!,,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie flopem, am intalnit cateva situatii in care butonul NU mergea efectiv (de asemenea situatii in care butonul AC nu ramanea apasat). Trebuie verificat in blocurile de valori masurate din unitatea de A/C daca la actionarea butonului, motorasul de recirculare (V68 parca) reactioneaza. Daca nu misca, inseama ca e de la buton sau de pe circuitul de comanda (desi ma indoiesc ca s-ar putea sectiona vreun fir pe-acolo fara sa iti dea ca defect vreun scurt la masa), daca da, inseamna ca e doar ledul butonului ars. Poti sa verifici si altfel: de montezi de pe alta fabie un modul de A/C si il conectezi la tine si vezi rezultatele.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am AC in dotare:(

si daca e ars ledul din buton se poate cumva ca ala sa opreasca circuityul si de aia sa nu mearga?...nu prea cred..asa?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

astazi am desfacut putin de prin bord sa fac niste investigatii inauntru pentru ca am probleme cu recircularea(am postat in topicul clapetei) si cum imi studiam bordul la un moment dat am dat drumul la ventilatie si am observat ca in momentul in care functioneaza resistenta verde de ceramica de deasupra filtrului de polen se incinge de nu pooti pune mana pe ea

e firesc asa ceva?..daca se aprinde bordul

nu mi se pare ceva normal ca o piesa incandescenta sa fie montata in bord

la voi e la fel oare???

precizez ca se incinge numai cand e pornita ventilatia!!

ma ingrijoreaza....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit , e normal sa se incalzeasca deoarece ea limiteaza curentul prin motor pentru treptele 1,2,3 si apare o cadere de tensiune pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conditii normale acea rezistenta este racita de aerul suflat de ventilator, nu se va incalzi decat daca este scoasa de la locul ei sau nu mai exista flux de aer care sa o raceasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am multat discutia aici iar acestui topic i-am redenumit titlul conferindu-i un caracter general pentru a evita pe viitor deschideri de topic-uri pentru fiecare problema/nelamurire.

Confirm si eu explicatia oferita de al_bundy coroborata cu cea a lui terrabyt. de asemenea nu recomand functionarea indelungata a aerotermei cu blocul de rezistente aditionale scos din locasul sau. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine multumesc frumos de raspunsuri

si atunci totusi lipsa de functionare a recircularii la mine nu se poate sa fie tot din acea siguranta de creamica deoarece problema mi-a aparut dupa ce am mers o vreme cu filtru de polen scos si capacul acestuia.....si ma gandesc ca aerul iesind pe la filtru de polen nu a mai racit siguranta care s-a ars

Dar tot nu e logic ca dc era arsa nu mergea ventilatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exclus. Acel bloc de rezistente aditionale sunt montate strict pe traseul de alimentare cu curent a ventilatorului. Daca una dintre rezistente (sunt inseriate) sau termistorul cedeaza, ventilatorul nu va functiona decat pe treapta a 4-a. Atat. Problema ta de recirculare nu e cauzata de rezistenta aditionala. Alta ma gandesc ca poate fi problema: faptul ca ai mers fara filtru de polen posibil ca a determinat blocarea efectiva a clapetei pe motivul ca a intrat foarte mult praf in instalatie. In aceasta situatie n-ai alta solutie decat demontatul blocului de ventilatie si sa verifici fizic clapeta de recirculare. Nu stiu exact daca blocarea fizica a motorasului V68 a generat si un defect in modulul de comanda. Vertifica si asta cu un vag-com. Oricum, eu te sfatuisem acum vreo 2 zile sa verifici functionarea motorasului cu vag-com la apasarea butonului, ai facut-o?

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce stiu este ca:

am desfacut bordul (torpedoul) sa am acces la motoras si acesta functioneaza in sensul ca la punerea contactului clapeta se inchide automat(nu stiu de ce aceasta setare) in fine...motorasul functioneaza si u este nici murdar-am mers fara filtru de polen doar o zi pana am cumparat altul

deci sigurantele din stanga sunt perfecte,cablajele si mufele sunt perfecte,motorasul vad ca functioneaza -se inchide automat la punerea contactului,apoi deschid clapeta cu mana usor si daca pun contactul iarasi se inchide de fiecare data deci merge!

singura defectiune este ca la apasarea butonului nu mi se aprinde becul din buton,,atat....iar contact cred ca face ca tot asa clikaie nu simt sa mearga mai usor sau sa sara vreun arc ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fa un test simplu. Porneste motorul, lasa cutia de viteze in pozitia de liber, opreste muzica, da drumul la ventilatie pe pozitia 4, si apoi baga marsarier. Daca sistemele sunt ok, ar trebui automat sa se cupleze recircularea aerului din habitaclu, sa nu iti bage ventilatia in masina gazele de esapament care raman sub masina cand dai inapoi. Daca se intampla asta, ar trebui sa se intensifice un pic zgomotul interior cauzat de ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut test cu marsarierul si nu misca clapeta!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cand pun contactul clapeta se inchide automat...insa cand bag inmarsarier nu se misca clapeta deloc!!!

si de ce in treapta 4???.....numai atunci merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In treapta a 4-a pentru ca atunci se aude foarte bine schimbarea vitezei aerului cand intervine clapeta de recirculare. Pe trepte 1,2 nu prea iti dai seama de miscare. Oricum, daca ai vazut vizic ca clapeta nu misca, atunci e problema electrica intr-adevar: daca la pornire motorasul isi face actualizarea de cursa, apoi nu mai misca deloc.... nu stiu ce sa mai zic. Am ramas fara idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de sfat...mai bibai sa vad ce pot face

pana una alta recircularea nu imi merge:

-sigurantele sunt ok

-cablajele si mufele ok

-clapeta isi face actualizarea la punere contact(deci motoras ok)

-clapeta nu actioneaza automat la marsarier

daca cineva a patit asa sau are un indiciu pls help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...motorasul de recirculare (V68 parca) reactioneaza.

V68 e de temperatura, V154 e de recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

v68 v154?????????? ce-s astea??...la ce te referi pls?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa sunt denumite in documentatia de reparatie VAG cele 2 motorase care raspund de actionarea clapetelor de recirculare respectiv cald-rece, niste motorase pas cu pas, lafel ca si motorasul de comanda al clapetei de acceleratie etc etc. Toate motorasele sunt notate cu V, N sunt electrovalve, G sunt senzori, J sunt controllere (ex. calculatorul de motor, calc. retelei electrice etc), T sunt mufe bla bla. Sper ca ai inteles :))

In cazul tau V154 este motorasul care raspunde de comanda clapetei recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ce spuneai acum dar totusi motorassul de actionare al clapetei functioneaza deoarece aceasta isi face actualizarea(se misca) la punerea contactului....ma gandesc ca daca era ars sau dus motorasul nu misca deloc clapeta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu trece pe recirculare cand bag in marsarier. Eu am Octavia 1 cu AC, poate la mine nu trebuie sa treaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Dragos Colescu

Am si eu probleme cu V86 ( motorasul clapetei de caldura ), se tot bloceheaza si baga caldura de mergi in mineca scurta si iarna.

Ce ma sfatuiti ? Sa-i fac o recalibrare cu vagcomul (am in dotare de vreo 2 zile si nu stiu cum se face ) sau sa demontez motorasul si probabil sa-l curat

Banuiesc ca nu e ars ptr ca totusi se misca din cind in cind

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Dragos Colescu

Revin cu precizari.Am incercat adaptarea cu vag-comul si nu raspundea motorasus v68, deci singura solutie bordul jos.Dupa ce am desfacut jumatate de masina am ajuns si la motorasul cu probleme. Acesta fiind un motor pas cu pas are in interior un potentiometru semireglabil care sesizeaza cursa. Dupa masuratori se pare ca acel semirglabil e problema.L-am curatat cu spray de contacte si acum merge dar nu stiu pentru cat timp.

Intrebare : Unde gasesc un semireglabil de cumparat sau daca nu un motoras cu totul (v68) si cam cat costa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!