Jump to content

Variatie turatie la relanti


florinSLX
 Share

Postare recomandată

Vezi sa n-ai probleme cu vreun injector sau filtrul de benzina foarte infundat. Apropo, acum ca ai trecut pe GPL, vezi sa tii si benzina in rezervor macar cat sa nu se aprinda becul in bord. Eu zic ca 10 Litri ar fi de ajuns. Spun asta pentru ca la daciile pe injectie se bulea pompa de benzina din rezervor daca acesta avea putina benzina in el. Nu stiu daca are si golful pompa tot acolo, insa e bine sa fii precaut si oricum se pot intampla altele daca lasi rezervorul sec.

Dar ce instalatie i-ai pus, si mai ales cine ti-a montat-o de face figuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA ROG, daca aveti de gand sa discutati despre instalatii GPL, sa o faceti in topic-ul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspund si trec dincolo.

Instaletia e brc my07 si e pusa la cei mai laudati pe forumuri. Cred ca s-a infundat clapeta de la asa gaz curat.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

Am fost si am verificat, imi mai apare cateodata eroarea p0501(daca fortez din ambreiaj acceleratia cu plecare de pe loc). Eroare inseamna ca e de la senzorul de viteza. E posibil sa am oscilatii la turometru pana se opreste motorul din cauza senzorului?

Pot fi si alte piese ale masinii care sa apara acest cod?

Cat costa un senzor de viteza?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Este posibil... dar nu sigur :P

@s_c: da, sunt sigur ;) Vacuum spart inseamna aer ne-masurat in admisie, adica aer fals. Cel mai bun exemplu: furtunul de la servofrana :)

Legat de aer fals si vacuum...

Masina mea e din 97 si cateva din furtunasele de pe langa motor au inceput sa dea semne de uzura (mai ales in zona colierelor cu care sunt strnase si dupa demontari-montari in diverse scopuri). Mai exact sunt putin crapate (cel putin la exterior, pe partea vizibila).

De unde pot sa cumpar furtunasele astea de cauciuc ca sa le inlocuiesc? Are cod fiecare in parte sau sunt doar de diferite dimensiuni (ca si grosime) urmand sa le tai eu la lungimea celor originale?

Weekend placut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal

am o problemutza la golf 4 1.4 16v '98. cand turez la relanti, acceleratia revine greu. numai ciupesc pedala iar in loc sa revina se tureaza inca un pic iar pe urma scade greu.nu stiu ce mama neamtzului are? nu e clapeta si nici cablul de acceleratie.SIGUR. am fost la cineva, mi-a bagat vag-com ul si nu a gasit nici o eroare. a zis ca motorul e tzipla. ce poate fi? daca aveti vreo idee sau ati patit asta va rog mult sa imi dati de veste. multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

masina :cordoba 1.4 86 cp,an 2006.

Am cumparat-0 la 8700 km.De atunci are simptomul de mai jos.

Simptome:

-cand schimb viteza de la mare la mic ,trecand schimbatorul pe liber,turatia scade la aprox 500 ture apoi urca la 850.

-nu face asa tot timpul

-nu creste turatia la relanti

-uneori se simte foarte fin o intarziere la acceleare(de vreo jumatate de secunda)

Ce am facut:

-am curatat clapeta de m-am plictisit

-am schimbat bujiile

-am masurat compresia

-la scanare nu apare nici un cod de eroare

-pana la urma am schimbat clapeta si face la fel

-furtunele nu le-am verificat inca,deoarece simptomele erau inca de cand masina avea 8700 km si un an de zile;deci era aproape noua...dar cu prima ocazie o sa verific furtunele

Stie cineva care ar fi cauza?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am patit si eu si initial s-a rezolvat dupa o curatare a clapetei.

Problema insa a reaparut dupa cateva mii de km iar curatarea clapetei nu a mai fost de ajuns. Adica acum cand face, cand nu face. Am mai curatat clapeta de vreo 2 ori (cu dat jos cu tot) si am renuntat ptr ca se pare ca nu are cum sa fie de acolo. Probabil e de la furtunase/vacuum...

Daca ii dai de cap, zi-ne si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil niste aer-fals.Garnitura de sub clapeta etanseaza,nu e ciupita,imbatranita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana apuc sa citesc tot topicul:

In ideea sa mai curat pe la zona de injectie, am dat jos totul, pana la galeria de admisie.

Am verificat bujiile, toate sunt gri, fara funingine sau ulei. Am curatat fisele pe interior, le-am dat cu spray contact, la fel am facut cu toate mufele care erau prin zona.

Garnitura dintre injector si galeria de admisie era destul de coapta pe interior, am curatat-o si pe aia si am spalat chestiile ajunse in galerie cu un jet mare de spirt.

Injectorul era full de depuneri de ulei, cu toate ca teava de la gazul de ulei era picata jos. Pe asta l-am luat la spalat cu un spray de curatat frane, pana am scapat de tot uleiul de pe el. Am montat totul la loc. Nu mi-a ramas nici un surub in plus si nici in minus.

La prima pornire, motorul a mers bine, poate cu ralantiul putin marit , cam vreo 3 -4 minute, dupa care pierde ralantiul aproape pana la innecare, se tureaza din nou pana la ralanti si repeta asta pana la infinit. Daca incerc sa-l turez, se tureaza foarte greu, dupa care revine la situatia anterioara. De miscat nu reusesc s-o misc din loc (masina) ca moare motorul cum dau drumul la ambreiaj.

Ce ar trebui sa verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Garnitura e ok.

Problema turatiei o am de cand am cumparat masina.Adica de cand avea un an vechime si 8700 km.Deci era ca noua .Si nu da nici o eroare pe computer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema!

Am redesfacut motorul, si sub carcasa filtrului de aer era o mufa pe care am uitat s-o pun la loc :-)

Huh ce sperietura am tras :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine apar doua probleme la relanti. De cateva ori, dupa pornirea motorului, turometrul statea undeva in jur de 1000 de turatii si se tura fara a calca pedala de acceleratie - asta dupa ce am schimbat distributia. Insa, de obicei, are fluctuatii undeva intre 600-800 de turatii, motorul mergand neregulat la relanti. Acum seara, mi-a scazut turatia pana la 400, mi s-a aprins in bord beculetul care reprezinta o baterie, si dupa 2 secunde s-a oprit motorul. S-ar putea sa fie ceva legat de alternator si asta sa afecteze si turatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica senzorul de temperatura/presiune aer, sa nu fie decalibrat sau - in cazul meu - ajungeau cumva la el picaturi fine de ulei de la ventilarea carterului - si in loc de temperatura aerului admis o arata pe a uleiului :D.

De verificat iti trebuie un vag ceva, eu l-am verificat cind inca mai era zapada, l-am scos din galerie si pus in zapada, fara a-l deconecta din sistem.

Alta cauza - temperatura lichid racire, in cazul astuia faci figuri la pornirea la rece si consuma mai mult....

Ar mai fi o posibilitate la sonda lambda sa nu reactioneze suficient de rapid, e mai complicat de verificat, eu folosesc un osciloscop pentru asta...

Nici una din astea nu da erori in calculator cat timp valorile lor cad in intervalul pe care ECU il considera corect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

stie cineva un service cu mecanic priceput unde sa verifice furtune,admisie etc?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema ciudata la relanti.....in sensul ca atunci cand se incalzeste motorul variaza turometrul si evident relatiul. Acul de la turometru cade cam 2 milimetri apoi urca, dar aceasta chestie se intampla rapid; cand turometrul cade si face acei 2 milimetri in jos am fluctuatii ale intensitatii luminii de la faruri; daca dau faza lunga si pornesc ventilatorul de la clima parca isi revine.....dac pornesc AC-ul problema dispare complet. Cat timp motorul este rece si 10 min dupa ce a ajuns apa la 90 grade totul este normal dupa care apare aceasta fluctuatie. Bujii, filtre de aer si combustibil schimbate, clapeta curata si adaptata......poate fi de la EGR? sau de la alternator.....am citit nus pe unde, si spunea cineva ca ii variaza relatiul si totodata si intenstitatea luminii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e de la alternator.

Daca vrei poti sa faci o proba:desfaci borna de la alternator si mergi pe baterie.Si verifici daca mai variaza turatia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea stiu care-i borna la alternator.....o poza ar fi mai mult decat o mie de cuvinte :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te uiti pe partea dreapta a alternatorului si o sa vezi un cablu negru gros care e insurubat pe o piesa neagra (regulatorul de tenziune)

eu nu recomand tehnica asta. Ca sa verifici daca mai face sau nu trebuie destul timp de testare, timp in care masina merge doar pe baterie si s-ar putea sa nu mai ai curent destul sa o pornesti din nou.

Alternatorul se verifica la un service specializat cu un aparat de masura.

Ar fi bine sa discuti problema ta pe un singur topic, altfel ne incurcam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca in 5 minute te lamuresti care e problema.Aceeasi "sugestie' am primit-o de "La (un) Service" care se doreste a fi cu pretentii.Si spuneau ca pun pe bancul de teste alternatorul si nu ii masoara numai tensiunea....Si costa 250 ron.Si am gandit in felul urmator: fac testul pe baterie si daca moare bateria,cu 250 cumpar una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu ne intelegem. Bateria ti se descarca daca mergi fara borna alternatorului, nu iti "moare". O pui pe un redresor cateva ore si o incarci la loc, nu trebuie sa iti iei alta. Ca o paranteza, nu stiu unde gasesti o baterie decenta cu 250ron.

Poate nu ar fi rau sa faca un test de alternator pe un banc de probe, nu te obliga nimeni sa dai 250 "La (acel) Service" :), mai sunt atatea service-uri chiar specializate numai pe asa ceva. Din experienta mea (si eu am aceeasi problema) e greu sa pui un diagnostic clar. Unii mecanici mi-au zis ca e de vina relanti-ul nu alternatorul, insa este clar ca variatia de lumini + relanti trebuie sa aiba si o legatura cu partea electrica.

Asa ca daca poti scoate din ecuatie alternatorul este perfect. Eu am schimbat regulatorul de tensiune si puntea de diode si s-a mai ameliorat insa nu a disparut. M-am obsinuit deocamdata asa, dar o sa sap mai mult cand vine timpul frumos.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Fabia 1,4 MPI, 16v, 2001 iar la ralanti tremura mai rau ca un diesel, turatia in vag-com e la 850-900 rpm, curatat clapeta de acceleratie, adaptata-calibrata, nici un misfire stocat in campurile 014-016 din blocul de masuratori, nici o eroare stocata la faults codes. Tremuratul e si la rece ceea ce e oarecum normal dar persista si la 90 grade..... motorul tremura incat a desfacut suruburile cu care e prins capacul de pe motor, tremura si volanul, toata masina. O singura problema este atunci cand e rece motorul imi aprinde becul rosu la apa dar se stinge daca opresc mororul si il repornesc si doar daca apa e la 90 grade(daca opresc si repornesc iar apa nu e la 90 grade ramane aprins), am schimbat antigelul ca era de ala verde si am pus G12 cu apa distilata, insa nu cred ca de acolo vine tremuratul masinii. Vreau sa va spun ca trage foarte bine nu smuceste...i-am dat si 160km/h sa vad daca nu e lenesa din cauza aceasta.

Ce sa mai verific caci din cate stiu la Octavia turatia e undeva la 650 rpm la 90 grade si nici nu face ca un diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica distributia daca nu e sarita. Si a mea tremura asa cand nu era la punct. Verifica si tampoanele motorului sa nu fie rupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!