Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Daca pierzi freon pe la instalatia de sub bord, nu ai cum sa identifici exact, fara sa demontezi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile mai vechi proba cu vacuum nu este de ajuns. Se face proba de presiune cu azot 20bar.  Se da cu spuma pe toate conductele si mufele instalatiei. Daca scapa pe la simeringul central, nu se vede substanta de contrast (banuiesc ca aveti ochelari si lanterna UV) decat daca dai  jos fulia si bobina. La serviceuri n-au timp de asa ceva. Cautati ateliere micute care se respecta. Nu va luati de bord pana nu verificati restul. Si pe la simering pierde numai in mers, deci daca se pierde cu motorul oprit nu e la compresor problema.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare ,  de ceva timp, adica anul trecut parca nu facea asa, daca afara sunt 30+ grade, porneste electroventilatorul pe turatie maxima, si se opreste cand opresc clima, sau o dau pe econo. In trecut daca mergeam cu viteza nu mai pornea, acum nu mai conteaza cum merg. Intrebarea mea este daca se stie la ce presiuni este setat senzorul de presiune sa inchida contactele. Ca sa-l probez la un compresor pe diverse presiuni.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu senzorul dicteaza, ci panou comanda climatronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si panoul nu dicteaza in functie de presiunea din instalatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este funcție switch...ai pornit ac..ai freon..porneste ventilatorul nu se mai opreste decat la off sau econ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,  Mersi !

Later edit : intre timp am gasit prin poze pe net. 

Senzor.jpg

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, 42miticutza a scris:

Salutare ,  de ceva timp, adica anul trecut parca nu facea asa, daca afara sunt 30+ grade, porneste electroventilatorul pe turatie maxima, si se opreste cand opresc clima, sau o dau pe econo. In trecut daca mergeam cu viteza nu mai pornea, acum nu mai conteaza cum merg. Intrebarea mea este daca se stie la ce presiuni este setat senzorul de presiune sa inchida contactele. Ca sa-l probez la un compresor pe diverse presiuni.

Este defect rezistorul pt treapta 1, Florin are dreptate, GMW-ul porneste pe treapta 1 la comanda data de modulul climatronic atunci cand este AC on sau auto, se opreste doar atunci cand este pe econ sau off,  ca ventilatorul functioneaza doar pe trepta a 2-a indica faptul ca rezistorul pt treapta 1 este defect.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam fain ! Nu ma luam de el dar il aud cu geamurile inchise cand stau la semafor, si se simte ca trage si de alternator. Este cumva grupul de rezistori de sub lonjeronul stang ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este pe lonjeron stanga. Daca este foarte cald afara, motorul cald, ac pornit, este ok sa mearga pe tr 2. Primeste comanda pt racire antigel si pt condensor AC.

 

Altfel, verifica treptele de lucru

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam fain .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

La A4 B8 facelift, exista o codare a sistemului de clima, pt a functiona cu 2 filtre de polen ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am umblat recent la un passat b5.5 2004 climatronic, ca nu mergea ventilatorul pe radiator. Am gasit siguranta de 5A din bord oxidata/intrerupta. Am inlocuit siguranta si acum ventilatorul porneste odata cu AC-ul dar, la activare din vagcom nu merge dar se aude un releul cupland in bord, releu 373.

Parca la alte masini merge activare din tester. Ce as fi vrut sa probez cu strap la senzorul de presiune daca merge si trepta 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Inteleg ca AC ul nu functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC functioneaza, si porneste si ventilatorul de racire, doar activat din vag com nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Daca merge, da-i pace. Din vcds, output test pe climatronic, nu testeaza si ventilatorul de la motor, la acesta generatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motor este băgat, da. E posibil dacă nu merge din test sa nu meargă nici dacă ar avea nevoie motorul, deocamdată o sa rămână asa, mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Ma indoiesc. Dar poti testa, nu din vcsd, doar facand punte in termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.03.2022 at 11:42, powershot a scris:

La A4 B8 facelift, exista o codare a sistemului de clima, pt a functiona cu 2 filtre de polen ?

@Florin, sti ceva, ai facut la vreun A4 asta?

Eu nu gasesc nimic in vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

nu, dar o sa studiez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 10.08.2017 at 8:23, F l o r i n a scris:

Pe partea pasagerului, ridica mocheta in zona tunelului central si o sa gasesti scurgerea

Salut Florin am si eu o problema la vw b6 imi funcţionează AC, dar ca la mine cu curge condensul nici jos nici in masina oare undr se duce? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In masina...ca nu are unde sa ramana. E pe sub mocheta la picioare pasager, daca nu iese pe nicaieri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
TimpuLaurentiu

Buna ziua. Am incarcat instalatia de AC, ventilatorul nu pornește si am aceste 2 erori:

Verificat ventilatorul pe direct , porneste iar mufa este intreaga, siguranta este buna .

00792 -comutator pentru presiune climatizare (F192)

35-00 elaborare coduri necunoscută

 

01274- motor pentru clapeta de obturare presiune dinamica v71.

37-00 motor defect 

Ma puteti indruma de unde sa incep? 

 

Mulțumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Verifica senzor presiune freon si cablajul acestuia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Au venit căldurile și nu merge clima la Passat b5. 5 Avb, 1.9 tdi 101 cai. 

 Mașina înainte sa o cumpăr eu a stat 2 ani nefolosita. După ce am cumpărat o am băgat freon și nu baga rece decât la viteze mari. Am schimbat ventilatorul și a mers perfect 3 - 4 luni clima. După care a început sa piardă tot mai repede freonul din instalație. Acum la o încărcare tine maxim 1 luna și ajunge undeva la 70 - 90 de grame din 600. 

 Fără erori pe tester. Dacă încarc instalatia cu freon merge foarte bine timp de 1 săptămâna. După care scade treptat aerul rece.  Problema este ca îl pierde pe undeva. Am cautat peste tot pe forum sa vad dacă au o boala comuna specifica pe unde ar putea pierde și nu am găsit nimic. Vreau sa ii schimb toate oringurile, conductele ce ies din radiator și filtru uscător. Ma puteți ajuta cu codurile pieselor. Sau de unde ar trebuii sa încep. Am fost deja și am verificat compresorul, face presiune, totul funcționează atât timp cât are freon în instalație. Ar putea fi și caloriferul din bord fisurat? Trebuie dat jos tot bordul pentru înlocuire? Dacă e asa ma lipsesc de clima

Sau poate pierde pe la  compresor?  În service îmi recomanda sa recondiționez tot sistemul, probabil e mai simplu pentru ei decât sa caute pe unde pierde. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • cristy2009
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!