Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

taner.mustafa

Am rezolvat, era sonda de freon, am scos contactul și l-am pus la loc și merge. Nu făcea contact acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Tot citesc pe forum de cateva zile bune despre problemele la aeroterma...negasind o rezolvare la problema mea pana acum va voi deranja cu o intrebare ?

I-am luat prietenei un Seat Cordoba 2009, 1.4 benzina, 90 CP si intampin o problema la climatronic...In momentul cand pun contactul cateodata clipeste de 13 ori ecranul climatronicului cu toate simbolurile aprinse iar cateodata nu...ventilatorul merge cand vrea el si cu ce viteza vrea el (cand baga la maxim, cand nu baga deloc etc), cand porneste cand nu porneste.

Citind aici am vazut ca se poate face diagonza direct din climatronic, ok, toate bune si frumoase...imi apare eroarea 4F9   00.  Am inteles ca indica o problema la aeroterma (gen blocata), am demontat am gresat-o bine si tot la fel facea, ok trecem la solutia numarul 2, am schimbat aeroterma deoarece cea veche parea intr-adevar cam obosita...Problema persista, simptomele sunt aceleasi...desigur ca am bagat si freon in instalatie si nimic...

Am un VCDS, imi apare si cu aeroterma noua aceeasi eroare ca si inainte "01273-Fresh Air Blower (V2)   000 - - - Intermittent"...

Ce sa mai incerc? Ideea este ca se aude un zgomot ciudat atata timp cat nu baga aer aeroterma....

Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Nu de alta dar imi vine sa ii dau foc cand vad ca nu reusesc sa ii dau de cap...Bineinteles ca am incercat sa o duc la service, ideea este ca dupa cateva experiente cu dezamagire pot sa zic ca in Constanta nu mai exista electricieni priceputi sau cel putin nu am dat eu de ei, si nu mai zic ca multe service-uri nu au electricieni..

Fac cinste cand veniti la mare, sau daca sunteti deja aici ?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de ajutor dar iti dai seama ca am cautat si eu inainte de toate la cei de la ross tech...intrebam daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva, nu mai vreau sa stau sa le iau la ghici mai ales ca am schimbat aeroterma degeaba... Intreb pentru ca nu cumva sa fie vreun releu ceva, modulul daca era dus probabil facea mereu figuri insa aici nu are regularitate aparitia problemei..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare intrebatoare : Compresorul poate face acel sunet de scartait ?? Mi-a iesit fum din el, e dus sau doar ambreiajul ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, terminatoru a scris:

O intrebare intrebatoare : Compresorul poate face acel sunet de scartait ?? Mi-a iesit fum din el, e dus sau doar ambreiajul ????

L. E. M-am mai documentat intre timp, ma gandesc ca bobina s -a ars de a iesit fum. Cum imi pot da seama daca e blocat compresorul ? Nu as lua bobina noua si sa fie blocat compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic c-a iesit fum din curea. Nu-i chiar blocat, dar cand creste presiunea trage tare de curea.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/30/2018 at 9:56 AM, lucaionut25 said:

Multumesc de ajutor dar iti dai seama ca am cautat si eu inainte de toate la cei de la ross tech...intrebam daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva, nu mai vreau sa stau sa le iau la ghici mai ales ca am schimbat aeroterma degeaba... Intreb pentru ca nu cumva sa fie vreun releu ceva, modulul daca era dus probabil facea mereu figuri insa aici nu are regularitate aparitia problemei..

 

Aeroterma trebuia schimbata impreuna cu modulul de comanda al acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, Al Bundy said:

Aeroterma trebuia schimbata impreuna cu modulul de comanda al acesteia.

Tocmai voiams sa revin ca am rezolvat problema. ?

Intr-adevar trebuia schimbat si modulul de comanda al acesteia, acum merge perfect! ?

Se mai aude un fosnet din gurile de aer din cand in cand (un fel de fasait ceva de genul) dar nu ma mai deranjeaza ?

Multumesc frumos de ajutor! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@42miticutza , clar nu-i din curea fumul, suspectez totusi bobina aia pt ca fumul vine doar din zona compresorulu,mai precis din zona fuliei lui , care am observat ca in un-minut-doua de la pornirea motorului (rece) e fff calda si de aceea suspectez bobina ca e dusa si se supraincalzeste , nu poti tine mana pe fulie, asa tare se incalzeste in fff scurt timp. Am sa mai fac niste investigatii si voi reveni cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se incalzeste rapid  poate fi mai rpd din cauza frecarii, si daca e asa atunci este blocat compresorul.

Daca bobina era dusa ardea cel putin o siguranta.  Dai cureaua jos, apoi pui doar contact si clima pornita, vezi daca poti invarti fulia la mana, si daca se mai incinge.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@42miticutza ai avut dreptate, e blocat compresorul, constatare facuta la un service specializat in clime auto. Datorita blocarii lui mi s-a dus ambreiajul lui, ala era vinovat pt incalzirea fuliei si pt fum.Intrebarea e , se mai poate face ceva cu el sau altul , merita incercat sa-l desfac sa vad ce e in el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru uz didactic e bun de pastrat, dar daca iei compresor nou (sau refurbished cu piesa la schimb) este irelevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare lume

am si eu o problema cu ac`ul

am completat freonul si toate cele ce se face cand bagi freon

dar nu baga rece ... ce este de verificat ? si cum daca ma poate ajuta cineva!

se poate verifica ceva anume cu vag-com ??

multumesc

masina este vw passat 1.9 2006 break

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul porneste, cupleaza la pornirea Ac-ului ? Ventilatorul mic de pe trager porneste ? Sunt mai multe de verificat, cei de unde ai incarcat clima n-au zis nimic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/14/2018 at 6:05 PM, netextrem said:

salutare lume

am si eu o problema cu ac`ul

am completat freonul si toate cele ce se face cand bagi freon

dar nu baga rece ... ce este de verificat ? si cum daca ma poate ajuta cineva!

se poate verifica ceva anume cu vag-com ??

multumesc

masina este vw passat 1.9 2006 break

Cu vcds verifica curentul electrovalva și cuplu. De obicei aceasta este de vina. Dacă ai erori pe clima, postează, sa vedem dacă e vb de altceva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Salut.

Am o problema cu climatronicul.

Nu baga aer rece , Compresorul nu cupleaza , Cand vreau sa setez temperatura pe mai rece  merge pana la 18 grade dupa care sare la 0 grade.

De unde sa incep verificarile inainte de a merge sa verific freon-ul din instalatie ?

Nu am errori pe modulul HVAC si nici pe modulul Engine

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca temperatura exterioara coboara sub 6 grade, compresorul nu porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge nici la 35 grade +

Dar G62 era defect . De curand l-am schimbat.

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigurante, cablaj, etc.

verifica daca porneste compresorul, alimentat direct cu 12v, in mufa acestuia

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna ziua!

Anul trecut am schimbat condensatorul, uscătorul, supapa de expansiune de pe circuitul climei (este cam la 7 lei), verificat instalatia de scurgeri, incercat cu freon și totul a mers perfect. 

Săptămâna trecuta, când a fost mai cald, pornesc clima pe AUTO, afara 26 grade, constat că temperatura ieșită prin gurile de ventilație, nu este foarte scăzută. Undeva la 1-2 grade fata de temperatura exterioară.

 

Am verificat:

- pe climatronic, la canalul 19 (compresorul) și este pe 0, când am clima pe AUTO;

- presiunea lichidului refrigerant de pe canalul 43 este valoarea 27;

- compresorul pornește, îl aud când cuplează, se aude și releului care comanda pornirea lui;

- ventilatorul de la AC (cel mic), pornește;

- pe VCDS nu am nici o eroare referitor la clima;

- motorașele funcționează, se aud când le setez pe cald, rece și pe unde sa sufle aerul.

Ceva mi se pare dubios când setez AUTO și să îmi sufle aer pe fantele centrale se aude un fâsâit. Daca setez sa bage pe la picioare, dezaburire ECON, fara fantele centrale, nu se mai aude. Cele 2 conducte de intra în habitaclu, ce-a groasa este la temperatura ambientala și ce-a subțire rece. Din cate am înțeles, invers ar trebui sa fie. Eu as da vina pe supapa de expansiune că s-a înfundat cu substanță de contrast care s-a folosit in trecut sa se verifice pe unde avea scăpări instalația.

Mulțumesc anticipat!

Modificat de busucyp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am o mare mare dilemasi daca e careva care ma poate ajuta...

azi am schimbat filtrul din interior de la aer cel de sub torpedou si surpriza

am gasit acolo doua fire destul de groase taiate 

stie careva de unde ar putea fi ?

Sper ca cineca sa ma ajute

sunt taiate dupa mufa si vin de undeva din prag de dupa acele pasticuri interioare din partea dreapta 

multumesc

PS nu baga nici aer rece ,,,

care ar putea fi sigurata sau releul de AC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu baga rece - o mulțime de cauze - dacă ai climatronic, se verifica cu vcds ul. 

Pune o poza sa vedem cablurile despre care vb. Clar nu sunt de fabrica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Florin, cum am ceva timp , promit ca am sa pun poza ca trebuie sa dau jos acel burete de sub torpedou si sa sa prind in poza si de unde vine , am inteles si se rezolva 

multumesc

On 15.09.2018 at 12:54, terminatoru a scris:

Compresorul porneste, cupleaza la pornirea Ac-ului ? Ventilatorul mic de pe trager porneste ? Sunt mai multe de verificat, cei de unde ai incarcat clima n-au zis nimic ?

ventilatorul porneste cand este pe normal clima

16 *C , indiferent de pozitia unde sufla, pe auto nu porneste sau pe econ ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!