Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Am si eu o noua problema la sistemul de climatizare.Azi cand au fost doar 42 de grade afara am vrut si eu sa pornesc clima dar surpriza baga foarte putina racoare,am ajuns acasa am scant,mi-a dat v71-motorasul de recirculare,desfac plasticl de la baterie,filtrul de polen si vad ca clapeta a era inchisa, trag putin de si a ramas putin cascata.Ce trebuie sa fac?e posibil ca din cauza motorasului sa nu imi bage racoare?Tin sa precizez ca clima este incarcata,copresor bun ,termocupla buna,filtru epurator nou si tot nu baga frig

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu e de vina clapeta de recirculare . Intra-devar ea se Închide in unele condiții pentru a aspira aerul din interiorul masinii (fiind mai rece ca cel de afara) pentru a putea raci mai rapid interiorul. Dar chiar și cu ea deschisă sau închisă tot ar trebui sa simti ca sufla  aer rece . 

Fa un basic setting la motorasele clapetelor folosind Vcds. 

Verifica presiunea și cantitatea de freon. 

Succes. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns,clima este incarcata recent de maxim 2 luni,cum pot verifica cantitatea si presiunea,pot si cu vag com sau doar daca merg inapoi la cineva sa imi incarce iar clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator am patit si eu , am fost la un service sa-mi verifice instalatia pt a o umple ( era goala complet ) , cei de acolo au zis ca e ok , ca a trecut testul de vacuum facut de aparatul special cu care incarca clima , asa ca au incarcat-o. Toate bune si frumoase timp de o luna , dupa aceea a inceput treptat sa nu mai raceasca cum trebuie, asa ca m-am dus din nou la ei si din 550 gr freon bagate initial , dupa 6 saptamani mai aveam doar 120 gr. E clar de ce nu mai racea si ca l-a pierdut pe undeva. Am fost la un alt service care se ocupa numai de clime (uitasem de el ca mergeam acolo din prima) si mi-au gasit o fisura in conducta ce merge de la compresor la radiator , ieri am schimbat-o , luni am sa incarc din nou instalatia si vom vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am incarcat de vreo 5 ori anul asta cu freon si de fiecare data mi-au zis ca instalatia este ok la teste.pana la urma am gasit singur vinovatul pentru pierderea freonului:senzorul de presiune.l-am schimbat si in sfarsit merge frigul in masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Ma poate lamuri si pe mine cineva, de ce este discrepanta asta intre temp. senzorului de la evaporator si senzorul de la grila centrala? Diferenta intre ei este de vreo 5...7 grade. Cel de la evaporator arata mai mult decat cel de la grila centrala sau celelalte. Adica el arata 22 si celalalt arata mai putin cu 5...7 grade. Ajung sa se egalizeze temperaturile greu tare. Ma uit ca la 28 de grade nu-mi mai ajunge temperatura la evaporator la 4 grade. In afara de compresor si de condensor,am schimbat tot! Acum ceva timp imi ajungea la 4 grade cu aceleasi componente,pe care le am pe masina. Am schimbat conducte si oringuri,filtru uscator,supapa detentoare,evaporatorul. O iau razna cu ac-ul la masina asta! M-a spart!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca este decalibrat, schimba-l. Nu are cum sa fiela 22 grade si pe gurile de evacuare sa sufle aer la 16 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema destul de grava zic eu, acum ca am clima functionala a aparut apa in partea dreapta la pasager, am demontat torpedoul sa vad si am observat ca nu imi evacueaza condensul din masina, deci in loc sa fie balta de apa sub masina, balta este in masina pe partea pasagerului. De unde sa incep verificarile? ??? Mentionez ca apa a aparut odata cu functionarea aerului conditionat, pana nu am avut AC functional nu a aparut apa. Se si vede cu ochiul liber unde picura serios, in zona motoraselor de reglare a temperaturii.Am sa atasez niste poze mai tarziu, poate si un video.

Exista ceva clapeta care sa fie blocata si sa nu permita evacuarea condensului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai un furtun acolo, ce pleaca din partea cea mai de jos a tubulaturii si iese in fata, la picioare sub masina, ori e infundat, ori nu il mai ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea pasagerului, ridica mocheta in zona tunelului central si o sa gasesti scurgerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut acolo si nu e infundata acea scurgere, stiam si eu de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Palnia aia intra intr-un burete daca ai observat, vezi sa nu fie fisurat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e fisurat acel burete, azi am pus un flacon mic in acea palnie si n-a iesit niciun gram de apa in flacon. Mie imi pierde p-aici , se vede cum se prelinge pe mocheta in jos. Apa curge de undeva din zona servomotorului albastru (deasupra lui ) si a celui rosu ( apa calda ). Se prelinge pe motorase in jos si de acolo pe mocheta, se vede cum siroieste apa.

20170811_172743.jpg

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate furtunul de cauciuc si vezi daca iese apa pe la stut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy nu stiu la care furtun te referi !!!O poza ar fi cat 1000 de cuvinte.

Eu am scos acea palnie ce intra in podeaua masinii , pe unde iese condensul afara si am pus un flacon de 1l pe ea, dar nu a curs nimic in flacon, in schimb se vede si in poza pe unde siroieste apa.

L.E. Deci pe aici ar trebui sa iasa condensul, palnia acea e scoasa din gaura din podea pt a vedea daca picura ceva pe acolo, dar nimic. Eu nu vad niciunde furtun.

20170811_223655.jpg

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, la masina ta nuneste furtun, este acea palnie. Acea palnie nu se poate scoate de tot din aeroterma ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal cred ca se poate , numai ca e cam aiurea pozitia de scos fara sa demontezi cu tot housing-ul de la clima.Oricum am sa incerc zilele astea , numai ca stau foarte prost cu timpul, oricum zilele astea am sa-mi fac timp de ea, tare mi-e frica sa nu fie spart caloriferul de incalzire si lichidul sa fie antigel si nu condens, desi in mod normal pe acea palnie ar fi trebuit sa curga condens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai gusta din el si vezi daca este dulce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am un passat B5 cod motor ALZ 1,6  februarie 2004 la care am schimbat electroventilatorul  care nu mergea(asa am luat-o de la vechiul proprietar) cu un Hella nou si am incarcat clima.Cand pornesc clima automata (motorul fiind rece ) imi porneste  ventilatorul in treapta 1 cateva secunde dupa care trece  in treapa 2 si ramane  asa .Releul 370 resposabil de treapta 2 (sunt doua) din fata stanga cand il scot se opreste ventilatorul climei iar cand il scot pe cel de-al doilea releu 370 din spate, ventilatorul trece pe treapta 1.Releul 373 din spate (singurul )responsabil de treapta 1 cand il scot nu se intampla  nimic(ramane in treapta 2).Releele 370 si 373 le-am schimbat sigurantele sunt bune .Acum am scos releul 370 responsabil de treapta 2 si merg asa (ventilatorul merge normal in treapta 1).

Este vreo problema daca merg fara releul 370 responsabil de treapta 2 ? mai are si alt rol acest releu sau  influenteaza cu ceva clima sau altceva ? imi poate da cineva o schema a releelor si sigurantelor sa vad daca sunt toate la locul lor ?

Multumesc ,

mmlozonschi.

 

Modificat de mmlozonschi
corecturi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma poate ajuta cineva cu informatii despre releul de clima  370 ? am vazut ca atunci cand dau pe cald cu releul 370 scos nu mai baga aer pe grilele de ventilare decat foarte putin, nu mai are putere.Multumesc.

Modificat de mmlozonschi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Scanat recent passat b5.5 2005 highline si urmatoarea eroare a aparut:01274 Air Flow Flap Possitioning Motor V71 faulty.Afecteaza cu ceva acest motoras functionarea climei?Freon am dar nu mai baga aer rece si in fiecare dimineata am parbrizul aburit.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Desi relativ tarziu, cu privire la post-urile mele de mai sus , am rezolvat problema(atunci ,doar ca n-am avut timp sa postez rezultatul) asa ca postez acum rezolvarea, aveam stutul acela ce iese din housing-ul climei infundat , degeaba imi era palnia si scurgerea din podea desfundate ca , condensul nu apuca sa iasa din cutia de la carcasa climei, ajungea la asa nivel ca mi-l incalzea caloriferul de incalzire si uneori il sufla si ventilatorul de la clima. Aici e un video cu privire la cum se manifesta cand era infundat stutul de evacuare a condensului. https://youtu.be/HIUgyNvcK_k

Asta am gasit inauntru cu ajutorul unei sarme curbate cu ajutorul careia am desfundat acel stut , un fel de mazga20170923_000852.thumb.jpg.9cb40470cab3f646dfd1f9ab54f27a9f.jpg

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu o problema cu clima:nu mi se mai aprinde afisajul la climatronic ,m-am uitat la siguranta sunt ok 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare. La an nou, probleme noi la "minunatul" passat b6...
Nu mai baga caldura pe partea dreapta.La scanare am afut o eroare pe motorasul V71....din cate am inteles acesta are treaba doar cu inchiderea clapetei de recirculare, nicidecum cu reglarea cantitatii de aer cald(parca v157/v158 se ocupa de asta...)
Dupa ce am sters eroarea, se pare ca incepe sa bage mult mai bine, insa diferenta ramane de -25 grade intre stanga si dreapta(masurata cu vcds) ramane considerabila (60 stanga si 35 dreapta).
Output test nu ma lasa sa fac cu vcds(apare un mesaj cu rosu,nu am retinut..)
Basic settings il accepta insa la un moment dat, dupa "invatarea catorva motorase, ramane la stadiul "ENDANSCHLAEGE LERNEN"...am asteptat 1-2 minute si nu trece peste etapa asta....
Ce-mi recomandati sa fac?
Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. incearca sa faci setarea de baza manual - daca nu merge, incearca cu o interfata originala

2. in blocurile de masura, verifica daca servomotorul lucreaza sau nu. Daca lucreaza, atunci caloriferul este partial infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!