Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

salut baieti. ma scuzati daca nu postez unde trebuie dar am vazut ca se discuta despre climatronic si as avea si eu o intrebare. de fiecare daca cand pun contactul, climatronicul se aprinde. la masina cumnatului meu aceeasi ca a mea, nu se aprinde niciodata. precizez ca mereu opresc clima inainte de a opri motorul. multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa spui si despre ce masina e vorba. Nu toti folosesc versiunea desktop ca sa-ti vada semnatura (daca e trecuta masina).

La el nu se aprinde niciodata sau niciodata cand pui contactul, ci doar dupa ce porneste motorul?

Nu cumva climatronicul lui e setat pe AUTO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

La alte masini eram obisnuit sa directionez aerul spre parbriz si sa aleg A/C ON, ca mai apoi geamurile sa se dezabureasca in 10-15 secunde.

La Passat, inteleg ca sub o anumite temperatura, compresorul de clima nu intra in actiune (corect?). Butoanele ECON/AUTO nu mai fac nimic. Insa mi se pare putin ciudat, imi doream ca dezaburirea sa dureze putin.

 

Sa ma obisnuiesc cu asta sau chiar are o problema? Mentionez ca am avut o problema acum ceva timp, pe care am rezolvat-o prin schimbarea placii de rezistente. Ventilatorul de clima pornea si se oprea imediat, sau statea pornit si in cateva secunde scadea turatia acestuia si se auzeau "paraituri" sub bord, in corelatie cu scaderea turatiei. Apoi a mers OK.

Modificat de MyKe™
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema, se pare ca avea prea putin freon in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Vin si eu cu o intrebare. Stie cineva de ce atunci cand dau drumul la caldura, imi baga un val de fum pe toate gurile? Tin sa precizez ca am revenit din concediu dupa 3 saptamani si cand am pornit-o nu am reusit sa dezaburesc parbrizul, deoarece compresorul nu porneste. Temperatura este de 0 grade si banuiesc ca aceasta este cauza. In incercarea de a dezaburi parbrizul am incercat toate posibilitatile. Iar cand am incercat si cu o temperatura mai ridicata atunci a inceput sa intre fumul. Abur nu este. Am aceste 2 errori. 

 

 

Address 08: Auto HVAC        Labels: 3Bx-907-044.lbl
   Part No: 3B2 907 044 C
   Component: CLIMATRONIC     C 2.0.0  
   Coding: 11000
   Shop #: WSC 01317  
   VCID: 224B0C03AE3A2A0EA27-5072
 
2 Faults Found:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 
            37-00 - Faulty
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263) 
            30-00 - Open or Short to Plus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am si eu o problema cu un vw Passat din 2010 , 2.0, 140 cp.

 

Nu imi incalzeste pe partea dreapta. E o diferenta cam de 20grade intre stanga si dreapta.

Am observat ca uneori, daca masina sta pe loc, se intampla sa bage caldura si pe partea dreapta., insa niciodata nu incalzeste in mers.

Am verificat la service servomotorasul de pe dreapta si functioneaza normal.

Am facut si o diagnoza la reprezentanta in care mi s-a recomandat sa schimb schimbatorul de caldura /  caloriferul si sa spal instalatia, insa a fost verificat si se pare ca este clad si pe tur si pe retur, iar cei de la service au considerat ca asta inseamna ca functioneaza normal si nu trebuie inlocuit.

 

Va rog sa imi spuneti daca ati mai intalnit o astfel de problema sau ceva asemanator.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca e cald si pe tur si pe retur, nu inseamna ca obligatoriu este ok.

 

in foarte multe cazuri, cand servomotorul este ok, atunci necesita inlocuirea caloriferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Multumesc frumos pentru informatie. S-a confirmat ca era vorba despre calorifer.

Dimineata a desfacut mecanicul bordul si a schimbat caloriferul.

Se pare ca trebuia inlocuit pentru ca acum incalzeste masina.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si eu cu raspuns la postul meu. Se pare ca datorita faptului ca masina a stat foarte mult timp in frig, a avut acele simptome. Am pornit-o mai pe seara, am incalzit-o bine si am plecat la drum. Incalzeste si dezabureste foarte bine. Acum ramane de vazut daca o sa imi cupleze compresorul de la clima la primavara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cei mai experimentati un raspuns daca se poate: Motorasul V85 e cel care dirijeaza caldura la picioare si parbriz,intrebarea mea e daca se poate cumva sa dau comanda pe direct (din mufa lui sau de pe fire cumva) acestui motoras pt a-mi dirija aerul spre parbriz? Am o problema pe climatronic (unii dintre voi stiti) in sensul ca da comenzile total aiurea(cred ca numai la vara am sa ma pot ocupa de el,asta din cauza frigului) si nu reusesc decat foarte foarte rar sa-i gasesc combinatia de butoane de a-mi dirija aerul spre parbriz si va da-ti seama ca e greu cu dezghetatul/dezaburitul parbrizului acum pe timp de iarna. La picioare si in fata reusesc sa-l fac sa dirijeze aerul,dar la parbriz ffff greu nimeresc combinatia de taste de pe climatronic.Mentionez ca unitatea de clima e ok,am incercat vreo 5 unitati si cu toate face la fel.

L.E. Am studiat putin schema conectorilor si am vazut ca,comanda pt acest motoras se afla in mufa D-neagra T16a si pinii 3 si 11 au legatura cu acest motoras,oare cum vine comanda la acesti pini ? Eu ma gandesc ca unul da comanda si dirijeaza aerul la picioare si unul la parbriz.Atasez si o poza poate ma lamureste careva:post-58309-0-83871600-1453641706_thumb.p

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
liviuplenicianu

salut. am si eu o mica problema...de fapt acum este mica, pentru ca nu-i o caldura torida, cand or veni 30-40 de grade..o sa fie o problema majora.
sa va zic datele problemei. facut accident. schimbat: trager, radiatoare, ventilatoare, intercooler, bara...ma rog..partea din fata.

am mers sa inlocuiesc freonul, insa cand mi-a facut vaccum mi-a zis ca pierde pe undeva...si a si vazut pe unde..pe la garniturile de sus..unde cupleaza tevile ca sa incarce cu agent de racire. merg in alta parte, imi schimba acele garnituri apoi imi baga aer simplu in instalatie sa vada daca pierde. nu pierdea.
problema este ca in interior baga rece, insa nu baga cum ar trebui sa bage in mod normal. mosulica a zis ca ventilatorul de clima ar fi problema...el l-a lovit cu un levier..si a cuplat in treapta a doua, insa acum...cand imi merge clima..functioneaza doar pe treapta 1. 

de mentionat ca imi pleaca compresorul, se aude acel click, plus ca am consumul de 1.0 l/h...iar cand imi mergea bine clima..aveam 1.2l/h. deci e clar...ca nu functioneaza la capacitate maxima compresorul.

acum va intreb...cum as putea sa-mi dau seama daca e de vina ventilatorul, sau radiatorul...poate o fi infundat...sau... ? 

voi ce idei aveti? ma gandesc sa nu schimb ventilatorul si sa am aceeasi problema. am inteles ca sunt niste carbuni acolo care se duc cu timpul...

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am avut ventilatorul mic de la clima blocat. L-am demontat, curatat si acum porneste odata cu clima. Numa ca se si opreste dar nu stiu cand. Imi baga cateva minute rece si apoi se opreste si aerul rece dar si functionarea ambelor ventilatoare. Acum or sa porneasca abia peste cateva ore. Am o singura eroare pe climatronic si anume: 

00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263) 
            30-00 - Open or Short to Plus
 

Am incercat sa gasesc pozitionarea acestui senzor pe net dar si rolul lui. Ori sunt prea putine informatii ori nu e o problema prea frecvent intalnita.

Orice idee e bine venita. Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa si tu o diagnoza cu o interfata buna, pe masina ta nu exista acel senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si pe diagnosticare on bord imi apare eroarea 0332.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai observat ceva. nu mereu imi functioneaza ventilatoarele. de dimineata nu imi mergeau desi amm setat clima pe low dar acu pe seara au mers. bineanteles pt o bucata mica de timp. Al Bundy daca iti las seria de pe sasiu sunt mai multe sanse sa aflu daca intradevar amm sau nu acel g263?

wvwzzz1jzxd036369

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa an fabricatie si cod motor nu ai acel senzor. Daca nu merg ventilatoarele nu merge nici AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. cum as putea sa depistez problema mea? vad ca acum imi merg ambele ventilatoare. dar la un moment se opresc si nu mai pornesc. cred ca pana la un moment ce se incalze ceva...si apoi a doua zi iar merge si tot asa. Am schimbat acel modul fan control si am si un alt panou de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

terminatoru

@kyry2007 Prima data fa diagnoza cu o interfata mai ok, postezi scanarea aici cu eventualele erori si in al doilea rand eu cred ca ai o problema la periile (carbunii) de la motorul ventilatorului de la clima (se lipesc), care se pot schimba cu umpic de indemanare, este topic de reconditionare cred ca in aria Passat B5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carbunii au fost intradevar blocati datorita depunerii pe suportul lor in urma uzarii. i-am curatat si implicit m-am asigurat ca functioneaza corespunzator. Stiu ca nu e ok dar in aceeasi zi am vazut ca porneste ventilatorul climei de pe radiatorul mic. Numa ca functioneaza o bucata de timp. La o calatorie de 30 min ridicand capota observ ca nu mai declanseaza ventilatorul si nici aer rece nu mai baga. Si am observat ca nici celelalt ventilator de la radiatorul mare nu mai functiona. Si faza se repeta in fiecare zi cand fac acelasi traseu. Referitor la interfata care e probabilitatea ca interfata si diagnoza sa dea o singura eroare si anume 0332 respectiv 00818?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

terminatoru

Referitor la interfata ti-a raspuns/recomandat Al Bundy mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

 

Dupa ce mecanicul mi-a schimbat radiatorul de la clima, am pierdere de ulei pe la imbinarea de jos, stanga cum te uiti din fata. Suruburile sunt stranse, insa am observat ca nu exista nici o garnitura de etansare intre radiator si blocurile acelea doua cu furtune. Atasez o poza pentru a intelege mai bine. Nu ar trebui o garnitura acolo, sau ce pot face ca sa nu mai curga? La mecanic nu as mai duce masina inapoi, daca pot sa-l repar eu, l-as face, daca ziceti ca trebuie desfacut si pus o garnitura acolo, atunci nu am incotro, treaba e ca e in concediu, cu telefonul inchis.

 

Multumesc.

WP_20160730_17_52_56_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Ar trebui sa aibă oringuri la acea îmbinare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca scapa si freon pe acolo sub forma de bule. O sa am probleme daca raman fara ulei/freon dupa un timp cu sistemul de climatizare pornit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Da , acolo ai nevoie de o-ring ptr fiecare conducta 

Conducta groasa are 8e0 260 749d (14x1.82) si

Conducta subtire are 8e0 260 749ah (10.8x1.82)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu
8 hours ago, rocket said:

Am observat ca scapa si freon pe acolo sub forma de bule. O sa am probleme daca raman fara ulei/freon dupa un timp cu sistemul de climatizare pornit?

Nu e nici o problema , oricum compresorul se va opri deoarece senzorul de presiune va detecta presiunea scăzută (lipsa freon) si nu va mai porni. Va sufla doar aer "simplu" , nu condiționat. 

Insa nu iti recomand sa lasi mult timp instalația fara freon deoarece filtrul uscător se va deteriora si nu își va mai face treaba. 

Legat de oringuri, probabil mecanicul tau le-a ciupit sau poate is uzate . Comanda acele oringuri dupa codurile scrise de colegul nostru @kosmyn_aurel89 , si înlocuiește-le. Dupa care re-umpli instalația cu freon si stai si îngheți la 35 grade ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!