Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

am dat ieri jos ventialtorul si din pacate motorul era praf ...

si periile erau gata si din cauza uzurii unei bucse rotorul a ajuns sa frece in stator si stratul de sarma de deasupra a fost ros si facea scurt

practic pe acolo se scurgea curentul ...

azi am venit la birou fara scut si fara ventilator...

am 2 variante .. 320 de ron un ventilator nou sau un rotor sau motor din schrot !

voi ce-mi sugerati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La banii astia ia nou. original e peste 450 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata , am rezolvat treaba am montat ieri ventilatorul marca GERI ,sper sa fie ok , arata inferior ,mult chiar sub cel orginal dar l-am montat si acum totul e normal

am avut ceva dificultati pana am ajuns sa-l pun la loc caci cadranul elicei , suportul in care se prinde ventilatorul era mai inalt cu 5 mm ,

o sa incerc sa fac azi poze ieri la montaj am fost mult prea grabit ca sa nu ma prinda ploaia si intunericul ,pe langa asta am mai avut o problema , am fost nevoit sa tai cablul de alimentare caci ventilatorul a venit cu mufa rotunda si eu am ovala ( nu stiu din ce cauza ) mi s-a explicat ca exista adaptor , am taiat cablul pe la mijloc si l-am cositorit

fiind taiat la mijloc nu se vede de fel , el fiind exact sub vasco-cuplaj..

acum clima merge perfect ,baga rece ventilatorul porneste totul e in regula , deseara ii mai fac o scanare si sapt viitoare ma duc sa complectez si freon sa fie totul in regula !

pana la urma cred ca am facut bine ca l-am luat nou , la schrot am gasit cel mai ieftin la 200 de ron si nu eram 100% ca are periile si rotorul in stare buna !

Multumesc de ajutor si de sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu compresorul, daca afara sunt peste 30 de grade baga aer caldut daca sunt sub incepe sa bage mai rece, si la relanti baga mai rece decat cu ea turata. Crezand ca iar am ramas fara freon am fost sa fac umplerea si ma informat omul ca nu am destula presiune in el si cum intra in sarcina scade presiunea. Masina este un passat 3bg, trebuie schimbat compresorul? sau merge schimbata fulia, ambreiaj sau ceva? Astept parerile voastre. Multumesc.

P.S. Am facut diagnosticare si la clima cu econ + recirculare si imi apare decat 444 00

Am atasat si o scanare facuta azi, am niste erori si nu stiu unde se afla senzorul acela (scuze de off topic)

Multumesc inca odata :D

scanare_8_august.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut fratilor am citit ce sa putut dar nu am gasit problema asemanetoare uneori sub 100 km decupleaza compresorul iar peste

porneste inapoi,daca iau contactul merge bine si sub 100km in plus imi ramine uneori blocata pe afisaj o temperatura inferioara celei de afara si dureaza zile nu se mai schimba ,iam schimbat senzorul de temp exterioara ,iam schimbat periile la

ventilator iam facut teste si la climatronik numi da nici o eroare singurele erori imi apar la usa din dreapta si speed senzorul care lam schimat si la o zi sa stricat inapoi am motor atj nu reusesc sa gasesc problema daca aveti vreo idee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De propozitii si semne de punctuatie ai auzit??? :)

Cum vrei sa te ajute oamenii daca tu nu stii nici macar sa explici pe intelesul lor?

daca iau contactul merge bine si sub 100km

Ce poate sa mai mearga daca iei contactul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Cosmin ai dreptate imi cer scuze tuturor

Modificat de AlinArad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema cred: La mine cand dau pe Auto imi baga aer numai pe mijloc (f putin jos si dezaburire) si ventilatorul la treapta 4. Indiferent ca in masina sunt 40 sau -40 grade. Partea buna e ca da cald sau rece dupa caz. Apoi oricat de mult se schimba temperatura in masina el tot pe treapta 4 la ventilator ramane si aer doar pe mijloc. daca imi aleg eu unde sa dea aerul si treapta de ventilatie merge perfect- deci n-am eroare la clapete de ghidare al aerului.

La golf in schimb se schimba treapta de la ventilator- asta am vazut sigur- si cand e diferenta f mare dintre temperatura ceruta si temperatura din masina ventilatorul merge la maxim si apoi scade treptat pana la treapta 1 cand e in masina temp ceruta si da aer unde crede el ca e nevoie. Diferenta e ca este un golf4 din 11.2004 nu un passat din 06.2000. Se poate sa fie modelul prea vechi al climatroniclului meu?

Singura eroare pe care o am si nu de mult (cam de o luna) e la ventilatorul de pe radiator si nu s-a schimbat nimic de cand s-a defectat am prins si iarna si vara cu ventilatorul acela bun si fara eroare la climatronic. Eu momentan folosesc climatronicul (la passat) ca un AC manual: il dau cat de rece imi trebuie, reglez singur unde sa dea aer si cat sa dea; cand mi s-a facut temp buna in masina ii dau viteza la vent mai mica.

Daca cineva sta sa citeasca tot ce am scris si ma poate ajuta i-as fi recunoscator.

Modificat de florin_miron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apasa fara contact ECON + recirculare si pune contactul tinand butoanele apasate. pe ecranul climatronic se vor aprinde toate afisajele si cliatronicul va face o diagnoza completa. La final va afisa pe ecranul ei niste coduri de 3 caractere, de genul 25b, 4fA, 4f7. pentru a le vedea si a le nota pe toate apesi pe butonul rosu(cald) si le postezi aici. Vezi ca in topicurile mele e un DIY cu remedierea acestor motorase. Eu am scapat de erori. Tocmai ieri am scanat masina si la climatronic : No faults found :)

ps :

Daca cineva sta sa citeasca tot ce am scris si ma poate ajuta i-as fi recunoscator.

De aia e forum :offtopic:

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am probleme cu aceste motorase, nici pe tst climatronicului nici pe com nu apare. Inafara de cel de la vent de oe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce are ala? Nu se invarte deloc? Ce eroare da?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vent ala merge cand vrea el. Eroarea este 0318 Comutator presiune aer conditionat. Dar inainte fara nici o eroare la fel facea. Cand dau auto trece pe treapta 4 si aer doar pe mijloc - asta e problema - asta indiferent te temp ext si cea din masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala merge cand vrea el din cauza switchului F129 de presiune pe instalatia de AC. Cand sesizeaza presiunea prea mare il decupleaza clima si nici ventilatorul nu mai merge. Cred ca e switchul infundat/defect. Uite aici http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1058325

ps : probleme au cauze, efectele le simti tu, deci trebuie cautate cauzele.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu zici sa desfac grila si sa dau sw ala jos? Crezi ca ala ar putea influenta in asa hal functionarea climei? Aseara am facut iar tst la climatronic si nu mai apare eroarea aceea ci apare alta - 3b6(parca)- Semnal timp viata- asta ce mai e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am facut si eu testul la climatronic ECON + RECIRCULARE si dupaia contact,a afisat o singura eroare:119(speed sensor)

Problema la mine era cu afisarea gresita a temp. exterioare,care merge bine uneori,in rest ramine blocata pe o temperatura toata ziua.

A doua problema este faptul ca in timpul mersului se opreste compresorul si baga aer la temperatura de afara,cresc viteza la peste 100 km/h

si baga iarasi rece. Am incercat sa opresc motorul in mers si sa pornesc inapoi,asta in momentul in care nu baga aer rece si dupa repornire

merge bine,adica baga rece indiferent de viteza de deplasare. Dupa ce am citit pe forum pe undeva am gasit lista cu canale si valori la climatronic(ECON+TEMPsus+VENTjos).La canalul 19 se diagnostigheaza compresorul de clima,am gasit si o anexa la canal 19 unde sunt

explicate valorile afisate la canal 19( 0-OK,1.......). In momentul in care mi sa oprit compr. am verificat canalul 19 si eroarea era "12" care in

anexa spunea asa: interfata motronic. Acuma icerc sa gasesc vreo legatura sau cauza.In timpul in care mrerge clima bine imi apare 0-OK.

Daca aveti vreo idee...va rog.

Modificat de AlinArad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pornesti clima cu masina pe loc, ventilatorul de la radiatorul climei functioneaza?

Nu cumva ai problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da merge,nu mergea din cauza periilor,bucuros ca am gasit problema le-am schimbat repede rezolvind astfel o parte din problema.

Recent m-am apucat sa desfac mocheta ca sa pot scoate afara comp. de comfort,in cutia de plastic in care era am gasit urme de apa.

Am facut un test si singura eroare este la iala din usa dreapta fata,pe care am si schimbato,in rest merg toate (becuri,central,geamuri...)

Acuma sunt in ceata ,acest comp.controleaza si clima? sau ecu? Pentru ca iam scos mufa cu contactu pus(din greseala) si nu am gasit nici o eroare la clima dupa ce lam pus la loc. Acuma scriind imi dau seama ca nu am cum sa gasesc eroare daca o memoreaza comp.!

Totusi cine controleaza climatronicul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare cine, unitatea pe care tu apesi butoanele :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiam si eu dar dupa ce am schimbat vreo trei fara sa apara nici o schimbare (ma refer la problema cu calcularea temperaturi)mam

gindit ca poate nu are decit functie de comanda .Acuma stiu ,multumesc!

Inca un aspect,daca citesc valorile cu cl. la canalul 2 parca, imi arata temperatura afisata,comentariul legat de acest canal spune ca arata

temperatura pe termen lung.Probabil ca are nevoie de o perioada de timp pina sa afiseze normal?..?si poate faptul ca uneori scot bateria

sau poate vreu-n contact inperfect sa-mi genereze ne functionarea corecta a climatronicului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fie meniul complet,a inceput sa nu-mi mai porneasca nici aeroterma!Imi face figuri uneori si atunci cand nu porneste,trebuie sa-i dau turatia la maxim ca sa o ia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tine cred ca te paste un schimb de carbuni la ventilatorul ala...Aha

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca reusesc sa-l desfac azi,dar maine sigur umblu la el!problema este ca-mi da 4F9,si ma gandesc ca asta ar fi de vina.Oricum,daca umblu la el ma uit si la carbuni!Multumesc de raspuns Vicius!O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare.

Senzorul de presiune A/C ar putea afecta functionarea climei?

Pe VAG-COM imi da eroarea a/C Pressure Switch.

Mentionez ca pe loc nu baga rece, am incercat cu lovituri de ciocan sa fac ventilatorul sa mearga, nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Senzorul spune ca nu e presiune in instalatie ceea ce inseamna ca ori nu e freon, ori e infundat senzorul, ori e defect senzorul.

Cand mai ziceti de erori postati-le in forma lor date de vagcom.

1. Verifica sa fie freon destul in instalatie

2. Schimba senzorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL

Part No: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0003

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent

Aceasta este eroarea, freon am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!