Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Am fost azi la Bosch service si tipul de acolo mi-a spus ca in 70% din cazuri, e vorba de nefunctionarea ventilatorului. Cica , compresorul de decupleaza la relanti pt ca nu-si face bine racirea. In mers se raceste si fara ventilator. Si intradevar, ventilatorul nu l-am vazut functionand. Drept consecinta am urmat sfaturile de aici si am ciocanit usor in motoras si surpriza... motorasul a pornit, dar cu o turatie mica, ca puteam opri elicea cu mana. Apoi am ciocanit mai energic si si-a luat viteza. Acum nu stiu cat va merge. Tipul de acolo mi-a recomandat sa-l schimb, desi ma bate gandul sa-mi bag nasul si sa-i schimb eu carbunii. Ca sa-l schimb, nu se gaseste decat tot ansamblul cu tot cu elice, care costa intre 4700000 si 8500000, in functie de producator. Cel de 8500 e original VW. El mi-a recomandat unul de 5700000. La asta se mai adauga manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi apare o eroare pe clima 4F8 00 si mie de ceva timp a inceput sa nu mai bage asa de rece cum baga odata ventilatorul imi functioneaza m-am gandit ca poate fi de la freon voi ce ziceti? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The latest news :::Merge clima, am fost la service si a gasit un releu care numai cupla .Era pozitionat in bord sub volan si scria pe el 264 sau 267. Asa ca acum merge :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la Bosch service si tipul de acolo mi-a spus ca in 70% din cazuri, e vorba de nefunctionarea ventilatorului. Cica , compresorul de decupleaza la relanti pt ca nu-si face bine racirea. In mers se raceste si fara ventilator. Si intradevar, ventilatorul nu l-am vazut functionand. Drept consecinta am urmat sfaturile de aici si am ciocanit usor in motoras si surpriza... motorasul a pornit, dar cu o turatie mica, ca puteam opri elicea cu mana. Apoi am ciocanit mai energic si si-a luat viteza. Acum nu stiu cat va merge. Tipul de acolo mi-a recomandat sa-l schimb, desi ma bate gandul sa-mi bag nasul si sa-i schimb eu carbunii. Ca sa-l schimb, nu se gaseste decat tot ansamblul cu tot cu elice, care costa intre 4700000 si 8500000, in functie de producator. Cel de 8500 e original VW. El mi-a recomandat unul de 5700000. La asta se mai adauga manopera.

daniele,se schimba carbunii care te costa ~ 20 lei,manopera e 0 de te descurci tu...

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pt "Radu Sarbu'' la service, releul cu pricina s-a schimbat sau a fost alta cauza de nu mai cupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul cu pricina s-a schimbat cu altul nou .Cel vechi decupla dar nu mai cupla.Am inteles ca acel releu decupleaza clima in momentul cand ii dai un pic de talpa ca sa iti elibereze cei 4 caluti( ca sa ai toata puterea motorului disponibila) si o cupleaza automat cand turatia devine cat decat constanta. Sper ca am explicat bine :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bati in el porneste deoarece se misca usor platoul cu carbuni si fac contact pe rotor. DAR : risti sa fortezi tocirea lor pina la sirma si atunci distrugi si rotorul . Singura solutie este cumpararea unui motoras nou si este destul de scump. daca schimbi carbunii din timp ai ventilator inca 4-5 ani .

Bafta ! si daca va pot ajuta sunt aici sau PM.

salutare,

ai putea sa ne ajuti cu ceva indicatii despre modelul de perii, magazinul de unde le luam, ceva poze ajutatoare, in general lucruri utile in procesul desfacerii ca sa nu stricam altceva in timp ce desfacem pe acolo...

multumim :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda am citit tot topicul dar tot nu mi-e clar ceva. :icon_thumright:

Sapt asta am dat si eu drumul la AC (pana acuma nu l-am folosit dar zilele astea au fost prea toride). Si am cateva observatii de facut :rolleyes:

Deci ii dau drumul, il pun la nivelul 3 la climatronic, baga frumos aer rece. Deodata parca scade in intensitate (dar pe climatronic ramane la 3). Tot baga aer rece daca mult mai incet. Il dau la maxim si baga in forta dar altfel parca. Am pus niste hartiute mici sa-mi dau seama cand scade in intensitate. Deci tot baga rece, dar...e greu de descris stiu.

Am mai observat ca acel fasait (de la ventilator presupun). Cand scade intensitatea, acel fasait se opreste. Am presupus ca se oprea ventilatorul dar am deschis capota si se invartea n-avea treaba. (presupun ca e vorba de al doilea ventilator, mai mic).

De asemenea am observat ca aceasta scadere in intensitate are loc cam dupa 3 minute dupa ce plec de pe loc. Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as zice sa verifici freonul, dar nu am dat add reply doar ca sa emit aceasta parere.(asta ca sa nu ma certe moderatorii)..

ca sa nu mai deschid un topic nou, unde sa rada lumea de mine, am decis sa postez aici o faza ciudata:

am mers azi toata ziua pe 21grade.receste perfect, prea perfect.

asa incat, la un mom dat, dupa juma de ora de stat in coloana la umbra, am decis ca mut la 22 grade.

pt secunde bune mi-a suflat in fata are caldut, cu intensitate variabila.

toata seara problema nu a reaparut.

cred ca ciposu are mare dreptate, si vreo clapeta ramane agatata, si pana la urma nu scap fara sa dau jos bordu....

alte pareri?

m-am invatat s-o mai frec in timpu zilei, nu tin numai AUTO, mai dau o recirculare, mai dat pe fata/picioare, si iar pe auto!

ajuta oare cu ceva?

ca atata timp cat mai merge, nu m-as baga sa demontez bordu prea usor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor sunt disperat...nu stiu ce sa mai fac sa-i dau de cap climatronicului asta.prima data se auzea un fluierat cand opream motorul dupa ce merceam cu clima pornita.apoi s-a stricat compresor-ul,l-am schimbat,s-a stricat si ala ...de fapt s-a infundat pt ca ramasese span de la celelalt pe instalatie.am schimbat vaporizator-ul si compresorul din nou.am facut vacuum-are de data asta.acum asta merge,baga frig dar tot la fel...dupa ce opsesc motor-ul , se aude fasait-ul ala in dreapta sus,langa baterie, si spre final iar incepe sa fluiere un pic.nu stiu ce sa mai fac.nu-mi dau seama de ca face iar asa...ajutati-ma va rog

Modificat de AndreiVL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fasaitul e normal, nu trebuie sa-ti faci griji. Nu stiu sa-ti explic exact ce se intampla acolo dar e NORMAL!

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..ok stiu ca fasaitul e normal.problema la mine e ca dupa ce se termina fasaitul ala se aude un fluierat...suierat nu stiu cum sa zic....ca si cum s-ar depresuriza ceva.cam cum era melodia aia pe telefon cu tiuit-ul ala(scuzati daca am dat un exemplu probabil nestiut de multa lume)....ceva de genu`

Modificat de AndreiVL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu transformarea pe care o sufera freonul cand intra in condensor se numeste laminare si consta in destinderea

brusca a freonului care este insotita de absorbtie de caldura . Zgomotul se aude si in mers insa mai incet deoarece compresorul pompeaza in continuare si mentine circuitul sub presiune . Normal nu se aude asa tare insa cu timpul..

La a mea chitaie si cureaua de AC si fasaie precum a ta de o aud de la 20 de metri insa ce sa-i fac . Bine ca face frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . dukku ai idee de ce chitaie cureaua de a.c. Si la mine se aude ceva asemanator . Dar parca si fara sa pornesc a.c. -ul se aude ceva asemani unui scartait si destul de repede se opreste (1 min. )

Dupa pornirea a.c. se aude ceva mai intens cam 2-3 min. dupa care nu se mai aude deloc :lol: Vreun sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu stie nimeni care e problema?am observat de curand ca ventilatorul acela mare(ala care porneste cand dau drumul la clima , nu acela care se invarte mereu) cateodata se invarte mai tare cateodata mai incet.poate sa afecteze asta raceala arului bagat?de exemplu afara erau 30 de grade.am dat drumul la clima setat la 20 e grade.se auzea ventilatorul dar incet si imi arata consum instant 0.8 . cand merge tare ventilatorul arata 1,3...1,4 si baga si rece.si ce trebuie schimbat la el?unii zic ca,carbunii,altii ca perile.....sa-mi zica si mie cineva ca nu mai rezist cu clima asta..m-a omorat de cand ma kk pe mine sa o repar.si daca nu merge compresorul care ar trebui sa fie simptomele? va rog sa ma ajutati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii zic ca,carbunii,altii ca perile

carbunii si periile sunt una si acelasi lucru. si da se pare ca alea trebuie schimbate pentru a functiona ventilatorul respectiv. de fapt la tine care e problema acum, fasaitul ala care se aude dupa ce opresti clima sau faptul ca nu baga climatronicul calumea aer rece cand sta masina pe loc? ca nu am inteles foarte bine.

cu ocazia asta intreb si eu... ce perii, de unde, cu cat? ca se pare ca am si eu problema asta, dupa ce i-am dat niste bobarnace a pornit ventilatorul si baga si la mine aer rece cand statea masina pe loc :D.

PS: dupa ce am mers o bucate de vreme, am oprit masina, am repornit, ventilatorul iar nu mergea :(

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine am observat azi ca nu baga cel mai rece cand stau pe loc, dar la cate zeci de grade au fost afara, nu cred ca e problema,,,,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da eu m-am uitat la ventilator si nu mergea, deci la mine e problema. dupa ce l-am lovit cu ceva a pornit.

de unde pot lua perii? colegii de mai aproape de mine va rog daca stiti sa-mi spuneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am observat si eu ca dupa 40-41 de grade clima nu mai facea fata, mai ales cand stateam pe loc pe langa faptul ca aerul dat era foarte putin rece dadea chiar cate un damf de aer cald. Seara pe la 36 de grade cu clima setata pe 18 grade, daca tineam mana in fata grilelor aerul era rece si in regula.

La voi cum s-a comportat clima pe temperaturile alea? Si cred ca mai am o problema, cand e setata pe AUTO fluxul de aer dat la picioare este egal cu cel indreptat spre fata? Ca la mine fluxul dat la picioare e aproape inexistent pe AUTO, ca sa raceasca si la picioare trebuie sa ii dau directionare manuala in jos.

PS- Acum plec de acasa sper sa nu mai fie la fel de cald si astazi ca sa imi faca si mie fata clima :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xeo, acelasi lucru ca tine am patit si eu ieri...

am ajuns acasa si am ridicat capota motorului si am observat ca compresorul merge aleator, adica porneste putin si se opreste, si tot asa...

dupa cca 1h si 30 min, am coborat la masina, afara erau 35 grade, si compresorul mergea non stop...

nu inteleg... o fi din cauza supraincalzirii sau e o problema? si daca da, unde e problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viorelM..cum iti dai seama ca merge aleator?eu stiu ca el se invarte mereu pt ca e lagat cu o curea la o fulie de pe motor.la mine problema e ca nu prea baga rece cateodata.am mai zis ca nu ma ingrijoreaza fasaitul ala dupa ce opresc motorulma ingrijoreaza tiuit-ul ala ca si cum ar fi presiune prea mare in instalatie.tot nu am inteles daca viteza ventilatorului ala afecteaza temperatura aerului.poate sa zica cineva de unde putem cumpara perile alaea sau despre ce sa intrebam la magazin.

Modificat de AndreiVL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e simplu sa iti dai seama daca merge sau nu compresorul... ridici capota :angry:

chiar daca e actionat de cureaua care invarte nu stiu mai ce pe acolo, vezi daca se invarte sau nu compresorul... ridica si tu capota, da drumul la clima, vezi ca se invarte tot pe acolo, dupa care opreste clima, si vei vedea ce nu se mai invarte.. asa iti dai seama...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie imi facea figuri ventilatoru de la clima .. il ciocaneam si pornea .. dar intr-o zi norocoasa m-am intalnit cu cipos si baracuda si la ciocanit cipos mai cu simt de raspunde .. adica mai tare si mai mult

iar acum merge non stop ..:angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai inseamna ca o fi de la ventilator-ul ala.daca testez cu vag-com imi poate spune ce e in neregula?..de ex daca merge compresorul,daca e presiune mare,daca e mica,daca merge ventilator-ul la paramatrii...imi poate spune care e defectiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am observat si eu ca dupa 40-41 de grade clima nu mai facea fata, mai ales cand stateam pe loc pe langa faptul ca aerul dat era foarte putin rece dadea chiar cate un damf de aer cald. Seara pe la 36 de grade cu clima setata pe 18 grade, daca tineam mana in fata grilelor aerul era rece si in regula.

La voi cum s-a comportat clima pe temperaturile alea? Si cred ca mai am o problema, cand e setata pe AUTO fluxul de aer dat la picioare este egal cu cel indreptat spre fata? Ca la mine fluxul dat la picioare e aproape inexistent pe AUTO, ca sa raceasca si la picioare trebuie sa ii dau directionare manuala in jos.

PS- Acum plec de acasa sper sa nu mai fie la fel de cald si astazi ca sa imi faca si mie fata clima :D

am fost ieri la un service si mi-a zis ca problema ar putea fi de la musculitele bagate in radiatorul de AC... am dus-o la spalatorie si am tinut jet de apa pe el cel putin 5 minute.... dupa care clima a mers perfect.... tot la service mi-a zis ca daca nu scap cu jetul de apa va trebui dat jos radiatorul si curatat super bine in service... compresorul este oprit de ambreiaj, din cauza presiunii mari.... pentru a nu se strica compresorul.... deci... Xeo, da o tura mica pana la o spalatorie si baga jet mare... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!