Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Uite poza. e cam mica dar iti dai tu seama.

post-15891-1249157227_thumb.jpg

post-15891-1249157785_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu A.C.-ul la Passatul din dotare.

A inceput prin a nu mai baga aer rece chiar daca setarea era pe LO. Am intrat pe autotestarea sistemului ( varianta cu motorul pornit ) si mi-a dat la inceput eroarea 4FA. Am sterso dar a aparut iarasi imediat. Tot jucandu-ma cu citirea memoriei erorilor si stergerea lor am ajuns sa am si erorile 4F7 si 4F8. Prima intrebare ar fi : puteam eu sa determin aparitia acestor erori doar prin joaca mea cu butoanele climatronicului ?

Continuand cu butonarea climatronicului ( prein afisarea si stergerea erorilor - doar varianta cu motorul pornit ) am ajuns sa am si eroarea 25b.

In acest moment m-am cumintit si am lasat butoanele in pace si am apelat la un frigotehnist pe care l-am rugat sa-mi verifice sistemul. Frigotehnistul mi-a spus ca sistemul meu ar fi etans ( deci cica nu pierde presiunea ) dar ca freonul pe care il am in instalatie este probabil foarte putin. Cica mi-a vacuumat sistemul si apoi a introdus cantitatea de freon necesara - adica 550 ml. fiindca eu as fi avut doar 50 ml. - rezultand astfel o cantitate totală de 600 ml. cantitate suficienta dupa spusele sale. Mentionez ca ulei nu a introdus deloc - meseriasul spunandu-mi ca nu este necesar uleiul fiindca eu am sistemul etans si nu am pierdut acest ulei. A doua intrebare ar fi : cat de etans mai poate fi totusi sistemul meu daca mai aveam doar 50 ml. din 600 ml. necesari ? Frigotehnistul mi-a cerut 100 ron. pt. verificare-vacuumare-incarcare cu freon.

Acum climatronicul meu raceste multumitor ( dupa cat ma pricep eu :) ). Am sters erorile care dupa aprox. 30-40 min. de functionare vad ca nu mai apar dar ... Oare exista posibilitatea sa mai apara ?

Ce ma sfatuiti ? Sa mai fac vreun test-ceva ? Sau sa mai caut vreun meserias in ale A.C.-ului ? ( In zona Devei banuiesc ca nu sunt prea multi.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Un cod pentru piesele alea gasim? Adica pentru ansamblul rolei intinzatoare si cureaua de accesorii?

LE: Sa traiesti Vicius ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intinzator curea - cod "b 058 260 511"(motoare AVF, AWX, AVB)

Curea - cod "b 06B 260 849 A"(motoare AVF, AWX, AVB)

Dani te agiti degeaba cat ai rece sau cald in masina. Lasa-le asa pana ai probleme mai grave.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

M-a bagat in ceata tipa de la piese auto. Ei ii dadea ca si ansamblu rola intinzator piesa asta ansamblurola.th.jpg nu ce mi-ai aratat tu Vicius, adica asta intinzatorcurea.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia ce zice ea e intinzatorul curelei de accesorii pe care e si alternatorul. :) vanzatorii astia . In poza e ala care ti-l arata ea. Compresorul e jos in dreapta masinii. ufff :P . Ia vezi poza a 2-a, sa vedem pe cine mai crezi :P

post-15891-1249379015_thumb.jpg

post-15891-1249379432_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Ia vezi poza a 2-a, sa vedem pe cine mai crezi :D

Buey, nu-i vb ca nu te-am crezut, ideea era ca ma bagase individa in ceata. Deci mie nu-mi trebuie decat acea rola si eventual cureaua, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,

de vreo 2-3 zile am inceput si eu sa am probleme ,

compresorul se opreste si porneste aleatoriu si in relant si in sarcina ,

am scanat sistemul si am eroarea 0318- a/c presure switch, am sters erroarea dar compresorul tot se opreste cand vrea

azi merg la o firma specializata am impresia ca am nevoie de freon ( masina are 7 ani si nu a fost schimbat sau complectat niciodata )

sau sa nu fie asta problema ? sa trebuiasca doar dat cu spray contact swichul acela , stiu ca se scoate grila din fata si in spate e switchul !

hai noroc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, asa m-am dus si eu la un service pentru rola de alternator si cauta ala rola la alternator aiurea peste tot. Eu ii ziceam si unde sa caute si el nu, o tinea pe a lui, imi venea sa il bat. pana la urma a ascultat de mine si a gasit. :blah:

Red, 318 imi aparea si mie pe clima cand am schimbat radiatorul de clima, pana sa incarc instalatia. Deci ai nevoie de freon :D

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola aia cu intinzatorul care are rolul si de amortizor,este pentru cureaua de accesorii(alternator;vasco cuplaj;pompa de servo).Vezi ca la celalalt intinzator ii gasesti numai rola,fara corpul ala de aluminiu.Cureaua de la aer daca nu prezinta urme de batranete,eu zic sa o lasi(daca dispui de bani e mai bine sa o pui noua ca sa nu mai ai treaba).O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pai e doar 34 de lei cureaua aia si nu vad impedimente in a o schimba. Indiferent de starea ei. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiti voi, daca scartaitul e la ralanti, indiferent daca e pornita sau nu clima, de vina ar fi rola intinzatoare de la clima sau cea de la accesorii?

N-as vrea s-o schimb degeaba pe careva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine se aude de exemplu cea de clima, dar doar cand o cuplez. Parerea mea. Scoate cureaua de clima, stii doar ca dureaza 10 minute, si vezi daca mai scartaie cu ea scoasa. In cazul asta e cea de accesorii de vina. Cred totusi ca cea de accesorii e la tine, daca se aude tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La mine se aude doar atunci cand e cuplata clima si doar la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa e si la mine. Scartaitul e scurt si ritmic. O sa incerc cu o retensionare a curelei. Dupa cum se vede si in pdf-ul cu instalarea curelei, intinzatorul are o cursa pe care, daca e impins in exterior, tensioneaza cureaua. Banuiesc insa si rola. Anul trecut am mai tensionat o data acea curea. Dar dupa iarna a inceput iar sa scartaie. Nici prea mult nu se tensioneaza cureaua(vezi 25Nm) ca altfel streseaza compresorul si ambreiajul acestuia. Scria cineva pe topic ca ar creste si consumul considerabil, daca e prea stransa cureaua. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Red, 318 imi aparea si mie pe clima cand am schimbat radiatorul de clima, pana sa incarc instalatia. Deci ai nevoie de freon :)

am fost ieri la baietii cu clima .. si surpriza .. trebuie sa imi schimb ventilatorul de la radiatorul de clima .. nu functioneaza si si atunci cand se invarte incepe sa bata si sa se invarta haotic , am pus aparatul de diagnoza pe masina sa verific daca nu cumva e modulu electronic care-l comanda , mecanicul mi-a spus ca modulu e inregula

caci altfel nu ar decupla compresorul cand se face presiune prea mare .. asa ca trebuie sa imi iau azi ventilatorul si apoi vedem ce si cum

ventilatorul mi s-a spus ca e in jur de 450 de ron , dupa care trebuie sa ma duc sa verifi freonul

voi ce parere aveti ?

mecanicul/electricianul mi-a spus " din cauza ca ventilatorul nu raceste suficient freonul din radiator acesta se incalzeste si face presiune prea mare , modul electronic decupleaza compresorul sa-l protejeze , schimbam ventilatorul si e ok "

acum eu intreb 0318 - ac pressure switch .. la acel ventilaor se refera ? sau la switchul cu valva ? cert e ca ventilatorul nu functioneaza corect de asta mi-am dat si eu seama

dar imi e teama sa nu-l schimb si sa fie altceva , gen modulul electronic sau eu mai stiu ce !

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poti repara ventilatorul singur cu 25 de lei si e ca nou, cum am facut eu aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=57702&hl=. 0318 e eroare de presiune mare sau mica a freonului. In cazul tau...prea mare. Mica e cand nu ai freon.

Vicius multumesc mult , mi-am printat DIY-ul tau , abia astept sa plec de la birou sa mesteresc acasa ,

m-am gandit eu ca pot sa repar cumva motorul , desi cel de acolo din motive de marketing mi-a spus ca e "capsat" si nu se poate face nimic ..

am avut unele dubii de aia nici nu am comandat inca piesa ..

incerc azi sa-l dau jos si sa vad ce si cum pe acolo .. oricum nu am nimic de pierdut !

multumesc mult !

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am schimbat carbunii la electro ventilator si nu-i mare smecherie!Mai mult te chinuiesti sa-i scoti cablul de alimentare pentru ca este bagat cam intortocheat.Dupa ce-l dai jos dupa masina si-l scoti din carcasa lui de plastic,cu o surubelnita care este mai boanta ii indoi "infloriturile" alea de la spate(cu un ciocan bati usor in surubelnita pana se indreapta alea).ATENTIE-Sa nu bati tare ca exista posibilitatea sa-i desprinzi/crapi magnetii de la stator!!Carbunii care se potrivesc la fix sunt cei de electromotor mare de Dacia.Daca tai un carbune din ala in 2,se potrivesc perfect!Iar ca sa-i lipesti firele de la carbuni iti trebuie un ciocan de lipit ceva mai puternic.Firele de la carbunii vechi taiele exact de la baza,pentru ca o sa-ti prinda mai bine fludorul pe ele!Mai ai grija la piulita de la elice pentru ca-i pe filet invers.Toata operatiunea te ajunge 10 ron.Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti trebuie ciocan de lipit daca faci ca mine. Eu carbunii originali i-am taiat de la baza ramanand astfel cablajele de cupru lipite pe stator. Carbunii noi(taiati) aveau mai mare manunchiul de fire din care am mai taiat(de la iesirea din carbune) ca sa aiba aceeasi marime in sectiune ca si cablurile ramase pe stator. De aici am lipit cu pistol de lipit normal, pentru ca lipesti cupru cu cupru. Nu e chiar asa mica smecherie(ca sa scoti totusi cablul usor e bine sa te bagi pe sub masina). Inainte suiera de ziceai ca e avion cu reactie. Acum se invarte mai frumos. Merita investitia. Si se poate face si a 2-a oara schimbarea ca rotorul are contactii super buni, grosi. Totul tine de prinderea capacului la spate, unde a doua oara va fi o problema la clemele in "V", ce e posibil sa se rupa. A doua oara ii sudez piulite pe exteriorul motorului si strang cu suruburi si saibe. :angry: :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu imi fac probleme de scule si de bagat pe sub masina

am toate sculele necesare , inclusiv statie de lipit si operatiunea o sa o fac intr-un garaj cu canal sa am acces mai usor sa scot cablul

imi fac probleme sa fie doar carbuni problema ,tare m-as bucura sa-mi rezolv problema in felul asta ,mai am un pic de lucru pe la birou si ma duc inspre casa sa ma apuc de

lucru , maine o sa va anunt ce si cum

intrebare : ma gandesc ca masina merge fara probleme si cu ventilatorul scos cu conditia sa nu dau drumu la clima ( oricum nu o foloseam pt orice eventualitate )

am intrebat asta caci s-ar putea sa nu am timp azi sa-l si pun la loc !

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara cel de clima sa nu mergi mult prin oras, treptele 1 si 2, ca daca sare apa de 92 cere automat sa porneasca si ala de clima, chiar de ai climatronicul oprit. Ajuta la racirea motorului in acest caz. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers mult timp cu el defect si nu mi sa ridicat apa sau sa am probleme!Nu cred ca are o influenta mare tinand cont ca mai exista si vasco-cuplajul!Eu nu l-am auzit sa porneasca vreo data cand era incins motorul,nici la masina actuala si nici la celelalte 2 passat-uri pe care le-am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmine citeste AICI, probabil la tine nu a ajuns inca la temperatura la care sa intre automat ventilatorul de clima. Daca mergi mult in oras pe canicula, stai linistit ca intra automat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!