Jump to content

Pompe de ulei


jan
 Share

Postare recomandată

Mi-a parvenit o pompa de ulei nou-nouta (adica nefolosita). Buba e ca pompa-i pentru prezoane de 6 mm si mie-mi trebuie pentru 8 mm. :(

Cine stie, ca n-am vazut-o pe aia de pe motor cum arata extrasa, diferenta o fi doar la gauri? Ca astea se pot mari...

Nici n-am gasit codul asta, e 111.115.109.

Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic nu ar trebui sa fie probleme, adica faci 4 bucse (cu diametrul interior de 6 si exterior de 8mm si lungimea cat "buza" pompei), DAR... e mai bine sa scoti corpul pompei de pe masina (necesita scoaterea curelei, fuliei, eventualel table din zona) cu un extractor (daca nu vrei sa-l cumperi, pot sa-i fac un releveu la a mea) si compari cele 2 pompe dimensional.. adincime, diametre, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, ma rog, ideea era sa nu scot pompa ca sa constat ca tre' s-o bag la loc, poate :D .

Da dac-ai pus pompa noua, ce mai faci cu extractorul ala?

Ar trebui sa nu-ti mai foloseasca daca nu te reincarnezi tot intr-un broscar. Nu-l vinzi?

Adica ar fi bun desenu' da n-am unde sa ma duc sa-l faca... :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o scoti cu un extractor (io nu-l vand pe al meu, ca nu se stie?!) si daca nu se potrriveste o bagi la loc..de intrat intra foarte usor :Driver:

oricum trebuie sa scoti pompa daca vrei s-o inlocuiesti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, da mi se pare complicat s-o scot ca sa vad ca nu merge, sa-ncerc sa pun doar pinioanele sau ceva asa... O vind p-asta, daca sint amatori si (oricum) iau pompa adecvata. O sa iau si extractor, de...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Stie cineva,pt.montajul asta exista alta pompa de ulei,sau"duce" aia de pe masina ?

post-1438-0-02818900-1295772455_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut asa ceva pe un motor standard de 1,6 acum cativa ani. Nu am avut probleme deloc. Pompa era stock. Iesirea spre filtru am facut-o sudand un stut in capacul pompei, (am astupat iesirea stock din pompa), iar returul din filtru in circuit, exact ca in poza ta. Repet, eu nu am avut probleme cu ungerea deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic nu ar trebui sa fie probleme, adica faci 4 bucse (cu diametrul interior de 6 si exterior de 8mm si lungimea cat "buza" pompei), DAR... e mai bine sa scoti corpul pompei de pe masina (necesita scoaterea curelei, fuliei, eventualel table din zona) cu un extractor (daca nu vrei sa-l cumperi, pot sa-i fac un releveu la a mea) si compari cele 2 pompe dimensional.. adincime, diametre, etc

Mai eşti dispus să faci schiţa extractorului şi s-o postezi aici, te rog?

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si manocontacul de ulei unde l-ai pus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu dracia asta de pompa(de capac) merge sa-i pun filtru ? Stie cineva,exista probleme de amorsare ?

Scuze,cu manocontactul ma gindeam la altceva,ma gindeam la o sonda de temperatura .

post-1438-0-53568700-1296151330_thumb.jp

Modificat de 13 Todesengel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu are nici o problema de amorsare pentru simplu motiv ca traseul din baia de ulei la pompa, si intrarea uleiului in pompa la pinioane sunt exact ca in varianta capacului si pompei standard originala, deci se va amorsa ca cea standard. Odata ce uleiul ajunge in pompa, traseul de iesire (cel de presiune) nu are nici o relevanta in amorsarea pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie obligatoriu ulei in filtru, altfel nu se amorseaza. din experienta. si nu merge direct pe pompa stock. trebuie acoperita cu un dop iesirea din pompa si apoi gaurita pompa dupa dop, fix unde are capacul gaura de iesire. ar trebuie pompa+capac, e cel mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti in poza cu pompa si capacul de mai sus, vei vedea ca are deja din constructie deviat prin capac treseul de ulei, iar returul din filtru intra inapoi in pompa si deacolo in traseul din bloc. Nu cred ca umplerea sau nu inainte a filtrului ulei are ceva cu amorsarea pompei, ci poate influenta doar timpul in care se va intampla acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar intra in pompa printr-o anumita gaura. Crede-ma am pompa asemanatoare si stiu ce vorbesc. Nu merge pus doar capacul. In corpul pompei vezi ca are o gaura (la ora 10, in poza de mai sus). corpul original nu are acea gaura, uleiul iese tot cam pe acolo, dar pe langa pinion. Si filtrul trebuie obligatoriu umplut cu ulei, pompa nu poate sa traga aer, sa impinga aer in filtru si sa ii deschida valva. Din experienta zic, a durat ceva pana m-am prins de ce nu aveam presiune deloc. Vezi si topicul unde zice Dihorul ca a busit un motor. Exact de-asta a avut probleme. A montat filtrul fara ulei, pompa nu s-a amorsat, a pornit motorul si nu a avut bec martor pentru presiune. Astfel incat motorul a mers fara ulei pana s-a blocat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma vorbim acelasi lucru :). La pompa din ultima poza nu trebuie nimic modificat o montezi si gata. La montajul din prima poza e clar ca trebuie astupata iesirea originala in pompa (ori in bloc dupa preferinte).

In mod normal la pornirea unui motor nou reasamblat se recomanda rotirea lui in gol (cu aprinderea decuplata) pana la stingera manocontactului, apoi se incearca pornirea.

Cat despre filtru, daca el are supapa de retur (ce impiedica golirea prin scurgere a instalatiei dupa oprire, nu cea de suprapresiune cand e imbacsit, ca acesta o au toate filtrele) e posibil ca amorsarea sa se faca mai greu ca timp, dar nu cred ca ea sa nu se produca deloc. Daca filtrul nu are acea supapa de retur, amorsarea e mai rapida.

In amebele cazuri umplerea initiala a filtrului cu ulei reduce timpul de amorsare, dar nu e o conditie eliminatorie pentru ca amorsarea sa se produca. Oricum la pornirea unui motor reasamblat, daca nu se invarte in prealabil pana ce se stinge manocontactul, dureaza 10-30 secunde pana amorsarea se produce. In acest timp, motorul nu trebuie turat de nebun, ci tinut la o turatie cat mai joasa, ungere cuzinetilor la montaj asigura sigur suficienta ungere in acesta perioada , ca sa nu se gripeze nmic.

Sunt multe modele de motoare (nu neaparat aircoole sau VAG) care au filtrele montate cu gura in jos sau inclinat in jos. Nu vad cum sa le umpli inainte de montaj, si totusi la acele motoare tot se amorseaza pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vorbim de acelasi lucru. Eu puneam aveam in vedere ca Laurentiu a intrebat daca poate sa foloseasca capacul de pompa, nu stiu daca a venit cu tot cu corp sau doar capacul, de-asta accentuam. La partea cu amorsatul nu stiu mai multe, eu am invartit destul in gol si nu am avut presiune. Apoi am citit de problema Dihorului, si cand am umplut filtrul am avut presiune in cateva secunde... O masura de siguranta in plus nu strica, nu e greu sa puna ulei in filtru la montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu zic ca asta isi are rostul doar daca pui un cooler extern la ulei.

Daca nu pui cooler extern mai bine folosesti asta cu debit marit.

post-4942-0-05061900-1300132183_thumb.jp

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...

cumparand una noua  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aia nu cred ca se cheama "reconditionare", ci inlocuire :) 

multumesc pentru raspuns !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare ma poate ajuta cineva cu detalii despre pompa de ulei de la broasca? Constructie, functionare, parametrii, tot ce tine de pompa, sau un link eventual; vreau sa folosesc pompa la un "proiect" si as avea nevoie de aceste informatii, si nu stiu unde sa caut. Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!