Jump to content

Ulei motor golf3


krisscop
 Share

Postare recomandată

scuze, sunt mai nou pe forum, e inchis topicul sau ce?(sa stiu daca il sterg de pe lista mea)multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este inchis. Deocamdata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am un vw Vento 1,8i motor tip ABS, DIN 1994.Masina am aduso din Olanda cu reviziile facute acolo.Cand a venit timpul sa ii schimb uleiul(adica acu o saptamana) i-am pus Castrol magnatec 10w-40.Am crezut ca e bine dar....dupa ce am mers vreo 500 km in ziua aia,seara am parcat masina,toate bune si frumoase.Dimineata cand am pornit s-a auzit o tacaneala,prima data am trecut cu vederea,dar azi s-a auzit iar.Inainte nu faeca asta,nici chiar in miezul iernii.Ma gandesc sa schimb iar.I-as pune 20w-40,ca si asa vine caldura si in cartea masinii scrie ca e bun 20w-40,mai ales ca circul mult in oras si motorul se incalzeste repede.VOI CE RECOMANDATI?Multumesc.....Am uitat sa zic ..masina mea nu a cosnumat nici un pic de ulei de cand o am...adica de vreo 8 mii de km...nici acu nu consuma,dar..nu vreau sa se auda tacanitul ala,parca imi sta in cap...tacane in primele 2 secunde(maxim) dimineata(nu in fiecare dimineata).

Modificat de danielddd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte cand aveam Mobil 15w40 urca mai greu uleiul in rampa dimineata,de cand am pus castrol magnatec 10w40 nu mai sunt probleme. Ieri i-am dat si forja vreo 100 km si vad ca nu a scos ulei pe la nici o garnitura( asa ma avertizase un amic) de consumat nici gand, deci "ii good ase"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa bagi 10w50 mobil one eu asa am bagat si merge super masina porneste si usor nam treaba motorul merge bine e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniele daca masina ai adus-o din Olanda cu reviziile la zi, ce ulei puneau cei de acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Rog un coleg forumist sa posteze aici (din nou) uleiurile/specificatiile recomandate pt toate motorizarile golf3/vento, in detaliu, si pt cei care nu stiu sa citeasca un topic de la capat si prefera sa puna aceeasi intrebare de n ori si sa-si dea cu parerea doar de dragul de a posta. Dupa asta topicul se va inchide.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez din manualul lui ETZOLD al carui link este postat si pe forum sau care se poate cumpara tiparit de la editura.

"Pentru ungerea motorului se recomanda uleiuri multigrad,pentru a nu fi nevoie de schimbarea uleiului in functie de anotimp (vara/iarna). Uleiurile multigrad sunt bazate pe un ulei subtire monograd (de ex. 10 W) si sunt stabilizate,in stare fierbinte, cu ajutorul unui asa numit "Ameliorator de viscozitate". Prin aceasta se obtine o capacitate potrivita de ungere pentru motorul rece cat si pentru motorul cald.

Se pot folosi si uleiuri subtiri (uleiuri de performanta). Acestea sunt uleiuri multigrad, carora li s-a adaugat, printre altele, si un diminuator al coeficientului de frecare,cu ajutorul caruia se micsoreaza frecarea din interiorul motorului. Uleiurile subtiri au la baza uleiuri sintetice.

Termenul"mineral", "sintetic partial" sau "complet sintetic" este doar un indiciu in ceea ce priveste compozitia de baza a uleiului. Impreuna cu partile componente obisnuite pot rezulta calitati reologice complet diferite.

Domeniul de utilizare/clase de viscozitate.

Marcarea SAE indica viscozitatea uleiului de motor. De exemplu:SAE 10W 40: 10-viscozitatea uleiului rece. Cu cat cifra este mai mica, cu atat mai subtire este uleiul rece, W-uleiul de motor este potrivit pentru sezonul de iarna, 40-viscozitatea uleiului fierbinte. Cu cat e mai mare cifra cu alaI mai dens este uleiul fierbinte.

Pentru ca domeniile de utilizare ale claselor SAE apropiate se intercaleaza, pot fi ignorate fluctuatiile scurte de temperatura. Se admite amestecarea uleiurilor de diferite clase de viscozitate atunci cand trebuie completat nivelul uleiului si temperatura exterioara nu mai corespunde clasei de viscozitate a uleiului aflat in motor.

Nu se recomanda utilizarea aditivilor de ungere- indiferent ce fel-pentru combustibil sau pentru ulei.

Specificatia uleiului de motor

Calitatea unui ulei de motor este stabilita prin norme ale producatorilor de automobile si de uleiuri.

Clasificarea uleiurilor de motor a producatorilor americani de ulei se face dupa sistemul API (API = American Petroleum Institut): marcarea se face prin cate doua litere. Prima litera indica domeniul de utilizare: S = service, recomandat pentru motoare Otto; C = comercial, recomandat pentru motoare Diesel. A doua litera indica calitatea in ordine alfabetica. De cea mai buna calitate sunt uleiurile cu specificatia SH pentru motoare Otto si CF pentru motoare Diesel.

Producatorii europeni de uleiuri indica specificatia ACEA. Acestia au in vedere in special tehnologia motoarelor europene (ACEA =Association des Constructeurs Europeens de l'Automobile). Uleiurile pentru motoare pe benzina de autoturisme sunt marcate in functie de calitate cu clasele ACEA A1 pana la A3; uleiurile pentru motoarele Diesel sunt marcate cu clasele B1 pana la B3. De cea mai buna calitate sunt uleiurile A3 pentru motoare pe benzina si B3 pentru motoare Diesel.

Atentie: Uleiurile de motor care au fost marcate de producator ca uleiuri pentru motoare Diesel nu sunt recomandate pentru motoare Otto. Exista uleiuri care pot fi folosite atat pentru motoare Otto, cat si pentru motoare Diesel. In acest caz ambele specificatii sunt indicate pe ambalajul uleiului(ex.ACEA A3/B3s au API SHICD).

Uleiul de motor corespunzator autovehiculelor VW GOLF/VENTO

VW a stabilit pentru modelele VW propriile norme pentru uleiul de motor.De regula trebuie sa se foloseasca doar uleiuri care indeplinesc aceste norme. Norma VW se afla pe ambalajul uleiului.

Pentru motoarele pe benzina se cer uleiuri de motor, care indeplinesc una sau mai multe dintre urmatoarele norme: Norma VW 500 00, 501 00 sau 502 00. Daca nu aveti la indemana ulei care sa corespunda normei VW, puteti folosi si ulei de motor care sa corespunda normelor API-SF sau API-SG.

Pentru motoarele Diesel se folosesc uleiuri de motor care sa corespunda normei VW 505 00 sau 505 01.

Consumul de ulei

In cazul unui motor cu ardere interna, prin consumul de ulei se intelege acea cantitate de ulei care se consuma ca urmare a procesului de ardere. In nici un caz consumul de ulei nu inseamna pierderea de ulei care apare din cauza neetanseitatilor din baia de ulei, din capacul de chiulasa, etc.

Un consum normal de ulei apare prin arderea de cantitati mici in cilindri, prin eliminarea resturilor arderii si particulelor formate datorita frecarii. In plus, uleiul de motor este ars datorita temperaturilor ridicate si a presiunii mari la care este supus, in continuu, in motor.

In afara de aceasta si alti factori externi, precum stilul de conducere si tolerantele de fabricatie, au o influenta asupra consumului de ulei. Consumul de ulei trebuie sa fie de maxim 1,0 1/1000 km.

Trebuie neaparat schimbat uleiul cand se ajunge la marcajul "Nachfull" (umplere) (cantitatea de umplere va fi atunci de max. 1 I).

Atentie: in special la motoarele ce u catalizator trebuie sa tineti cont sa nu depasitii marcajul maxim de pe joja.Acest ulei turnat in exces poate ajunge din cauza unei arderi incomplete in catalizator si poate provoca deteriorarea peretilor din metalele nobile sau poate distruge in totalitate catalizatoru.

Sper sa fie folositor acest post cam lung.

ulei.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asta ar fi cam tot despre uleiuri la golf 3.

Marca nu conteaza decat d.p.d.v. al calitatii produsului.

*Volkswagen Group Oil Specifications and their Applications*

VW 500.00

This is an old oil specification and is applicable to engines

built before model year 2000 (up to August 1999)

Viscosity ratings: SAE 5w-40, 10w-40 or 20w-40

This oil can be used in all petrol and some diesel engines, apart from those

referred to under other specifications.

VW 501.01

This is another old oil specification with exactly the same

application as VW 500.00.

Viscosity ratings: SAE 10w-40, 15w-40 or 20w-40

VW 502.00

This oil can only be used in petrol engines and is recommended for those

which are subject to arduous conditions. It must not be used for any engines

with variable service intervals or any which are referred to under other specifications.

Viscosity ratings: SAE 0w-40, 5w-40 or 10w-40

VW 503.00

This is a relatively new oil specification for petrol engines with variable

service intervals. It includes the AUDI S4, but not the RS4, or the TT and S3

with outputs of more than 180bhp.

Viscosity rating: SAE 0w-30

VW 503.01

A new oil specification specifically for the RS4, and the TT and S3 with outputs

of more than 180bhp, Passat W8 and Phaeton W12.

Viscosity rating: 0w-30

VW 505.00

For all diesel engines prior to model year 2000 (August 1999)

Viscosity rating: 0w-40, 5w-40 or 10w-40

VW 505.01

For all diesel engines with unit injectors (Pumpe-Duse or PD) without variable service intervals.

Viscosity rating: SAE 5w-40

VW 506.00

For all diesel engines except those with unit injectors, with variable service intervals.

Viscosity rating: SAE 0w-30

VW 506.01

For all diesel engines, including those with unit injectors, with variable service intervals.

Viscosity rating: SAE 0w-30

=======================================================

OEM - VW Group

VW 009 300 - VW power steering fluid spec.

VW 500.00 - VW spec for multigrade engine oils for petrol engines with SAE 5W-X/10W-X viscosity.

VW 500.00 + 505.00 - Oil meets both VW 500.00 and 505.00 spec.

VW 501.01 - VW spec for petrol engines.

VW 501.14 - Brake fluid with low viscosity, VW 2006>.

VW 502.00 - VW spec, oil for petrol engines. Successor of VW 501.01 & 500.00 spec.

VW 503.00 - Long-life petrol engine oil for VW cars with WIV. Meets ACEA A1, SAE 0W-30 or 5W-30.

VW 503.01 - Special engine oil for some VW petrol engines. SAE 5W-30.

VW 504.00 - Long-life petrol engines with WIV.

VW 505.00 - Passanger car diesel engine oil, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities:- SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max evaporation loss.

VW 505.01 - Special engine oil for VW turbodiesel with pump-injector-unit and for the V8 commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 spec.

VW 506.00 - Special long-life engine oil for turbodiesel engines with WIV, viscosity is SAE 0W-30.

VW 506.01 - Special long-life oil for turbodiesel engines with pump-injector-unit with WIV.

post-14771-1238615128_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa inchidem acest topic si facut sticky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna baieti, am fost si eu saptamana trecuta la schimb de ulei la service (am un Golf 3 din '96) si ala l-a executat imediat, parerea mea e ca trebuia sa astepte cel putin 10 min sa se scurga tot uleiul vechi, nu? Asa ca a doua zi cand l-am verificat era peste gatul superior al jojei cu 2 cm. Sotul mi-a zis ca asta nu e bine. pana unde trebuie sa fie exact? Pana la terminarea zonei ridate din partea de sus a jojei? :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!