Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Am nevoie de ajutorul vostru in legatura cu un swap la pompa de injectie si anume sa pun o pompa de injectie de pe golf 4 tip AHF de 110 CP pe golful meu de 90CP. Pompa mea de injectie da semne de oboseala si am gasit sa cumpar o pompa de injectie de Golf 4,acum intrebarea:va functiona motorul cu o pompa de alta generatie? Firele de legatura sunt aproape identice,doar ca la Golf 4 se regasesc toate intr-o mufa pe cand la Golf 3 sunt in 2 mufe si anume 7 intr-o mufa si 3 in alta.Mentionez ca capul hidraulic este identic si anume de 10mm.Orice sfat este binevenit.Multumesc,

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa fac un filmulet. E premiera. :D In prima parte, la sfarsit, se vede ca dupa ce o accelerez, fumul dispare. Eu inclin spre alimentare. Ori avans mare, ori injectoare infundate, dar sa stiu care e. Sa nu curat injectoarele si sa fie pompa, sau invers. Oricum o sa o duc la un mecanic. Se pare ca miroase si a motorina. Am facut un calcul, si nu imi da bine. Am bagat 50 de litri, ceasul la full, am facut 340 km, si acum am rezervorul la jumatate... Ar insemna sa am un consum de aproximativ 7,5%, daca a consumat 25 de litri. Ca sa nu mai spun ,ca 300 de km sunt pe autostrada.... Incepe sa mi se ia de masina asta, si o am numai de 10 zile... :D

Filmuletul....

http://www.youtube.com/watch?v=Xj_XaXXrwm8

Modificat de clau_lcf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul pare sa fie albastrui - consum de ulei. Daca era fum de motorina (injectoare, reglaje pompa) era negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de ajutorul vostru in legatura cu un swap la pompa de injectie si anume sa pun o pompa de injectie de pe golf 4 tip AHF de 110 CP pe golful meu de 90CP. Pompa mea de injectie da semne de oboseala si am gasit sa cumpar o pompa de injectie de Golf 4,acum intrebarea:va functiona motorul cu o pompa de alta generatie? Firele de legatura sunt aproape identice,doar ca la Golf 4 se regasesc toate intr-o mufa pe cand la Golf 3 sunt in 2 mufe si anume 7 intr-o mufa si 3 in alta.Mentionez ca capul hidraulic este identic si anume de 10mm.Orice sfat este binevenit.Multumesc,

Pentru cei interesati de acest swap am gasit un link in care se explica foarte bine AICI

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols
Am reusit sa fac un filmulet. E premiera. :cheers: In prima parte, la sfarsit, se vede ca dupa ce o accelerez, fumul dispare. Eu inclin spre alimentare. Ori avans mare, ori injectoare infundate, dar sa stiu care e. Sa nu curat injectoarele si sa fie pompa, sau invers. Oricum o sa o duc la un mecanic. Se pare ca miroase si a motorina. Am facut un calcul, si nu imi da bine. Am bagat 50 de litri, ceasul la full, am facut 340 km, si acum am rezervorul la jumatate... Ar insemna sa am un consum de aproximativ 7,5%, daca a consumat 25 de litri. Ca sa nu mai spun ,ca 300 de km sunt pe autostrada.... Incepe sa mi se ia de masina asta, si o am numai de 10 zile... :))

Filmuletul....

http://www.youtube.com/watch?v=Xj_XaXXrwm8

Tie iti trebuie o verificare amanuntita:verifica daca turbina are pierderi mari de ulei,daca nu,sunt segmentii,sau poate s-a folosit un ulei prea subtire(fumul alb denota ulei ars);verifica cu vag com-ul cevalori ai pe injectoare,ce IQ si timing-ul(avansul cum se zice popular).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clau dupa mine mi se pare ca ai nevoie de o segmentare..daca vrei sa faci o verificare pt chestia asta scoate furtunul de la valava PVC..acea valva care e chiar deasupra motorului, cand motorul lucreaza la temp potrivita scoate futrunul din valva si tine mana pe ea in locul furtunului timp de 10-15 secunde...at cand ai sa iei mana de pe valva si o sa scoata acelasi fum de aceeasi culoare care-ti scoate si tie in filmuletul postat e clar ca segmentii is pe duca.A doua varianta ar mai fi si turbo care e posibil sa fie si el pe duca..daca ai zis ca acest fum se observa doar dupa ce incalzeste motorul.Uleiul se incalzeste se subtiaza si se scurge foarte usor prin jocul facut de lagarul de la turbo si ti-l baga in admisie.Acuma tot ce trebuie e sa o iei sistematic si sa analizezi bine.Bafta

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma baieti, doar ce am venit cu jaful din oras. Se ingroasa gluma. Parca e din ce in ce mai rau. Miroase a ulei ars clar. Daca o tin la semafor in 1500 de ture, nu mai vad nimic in spatele meu. si nici in relanti nu exceleaza. Ceata la propriu. Se uita astia ca la circ la mine. Luni o duc la mecanic, vad ce are, o fac si are toate sansele sa fie vanduta. Am mai tras eu de o masina care mi-a facut probleme decum am luat-o , si mai bine o lasam sa se duca in drumul ei... Din pacate exact de asta nu aveam nevoie acum, asta e faza mai proasta...

Modificat de clau_lcf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e consum de ulei (nu iti dai seama decat dupa mai multi km) incearca intai sa schimbi simeringurile de supape. Eu am schimbat simeringurile si am scapat de fumul de ulei ars, dar parca nu era asa mult ca la tine.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Segmentii se duc la motoarele astea la peste 400k km;dintr-o data fum mult alb,ma duce cu gandul la turbina:scoate furtunul care pleaca din turbina spre tubulatura intercooler-ului si vezi cat ulei ai acolo.Vezi ca nu e sanatos deloc fumul ala,daca iiti intra ulei in motor prin galeria de admisie din cauza turbinei,acesta poate intra in soc hidraulic si by by motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clau dupa ce ai desfacut EGR-ul ai schimbat garniturile sau le-ai pus la loc tot pe aceleasi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva la 1z din ce e facuta baia de ulei ? Am dat intr-o stanca azi si mi-a infundat-o plus ca mi-a zgariat cutia, bratu ... scurgeri nu sunt dar imi e cam frica sa merg cu ea asa.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baia de ulei parca e din metal. La golf 4,octavia, bora parca era aluminiu.

Motoarelele astea 1z, ahu de pe golf3, passat b4 daca ne uitam pe site-uri de masini in germania cam toate au peste 300000 km. Si la noi 150000 km cam toate au pe bord.

Oricum eu zica ca un motor intretinut 1z, ahu trebuie sa mearga peste 400000. Cum zicea cineva : Motoru tine mai mult decat caroseria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 298.000 cu el si merge perfect.

IMi faceam griji pentru baia de ulei. Cum am zis nu se vede urma de ulei dar a fost strapunsa de o stanca cam ascutita.

//later edit

Am verificat baia, e in regula :hainoroc:.

Si in afara de asta am luat nivelul la ulei si am ramas surprins sa aflu ca era pe minim. L-am verificat acum o luna si era ok. De la turbina sa fie ?

Ea merge ok, nu scoate fum dar nu inteleg de ce il mananca acum ca inainte la 10.000 de km maxim 100 de grame imi consuma. Acum am cam 1l lipsa. Mi se pare ciudat ca inainte nu tragea asa de bine ca acum si nu imi consuma ulei. CUm pot verifica daca imi mananca ulei turbo ?

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am curatat EGR-ul si spre surpriza mea nu era foarte imbacsit de funingine si dupa cate am vazut si testat clapeta se inchidea si se deschidea destul de usor, am curatat foarte bine EGR-ul dat jos funinginea uscat si cand am vrut sa-l pun inapoi am zis sa vad cat de mare e orificiul in care intra fumul din EGR in galerie si supriza..nu era nici un orificiu...am avut marea surpriza sa observ ca acel orificiul era cimentat cu funingine deci in conluzie EGR-ul nu functiona la parametrii normali.Am dat tot jos din orificiu am curatat si am pus inapoi EGR iar dupa aia am zis sa-i fac o scanare cu vag-com.Cand am inceput scanarea si citeam valorile de acolo am observat ca MAF-ul meu mergea in parametrii normali adik Request MAF 266 mg/str si Actual MAF 266 mg/str ...pana sa curat EGR MAF-ul la mine era mai mare cu 120-150 mg/str in loc de 266 cum cerea calculatorul era 366 sau chiar 400 mg/str cateodata.Asa ca cei care aveti probleme cu MAF-ul ar fi bine sa mai curatati EGR si galeria.Eu am mai probat 2 debimetre crezand ca asta e singura problema care afecteaza valoarea MAF-ului dar uite ce surpriza am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Cand EGR-ul e anulat sau blocat pe inchis,debitmetrul citeste la ralanti o valoarea mai mare,dar nu este nimic in neregula cu asta;pe tine te intereseaza ce valori are in mers,nu la ralanti.@untouchablle aveai impresia ca-ti consuma numai 100ml la 10k km;in cati km a disparut 1l de ulei?Cum sa verifici daca turbina a luat-o pe ulei am citeste postul 175,dar daca nu ai fum alb,ar trebuie sa fie k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am curatat EGR-ul si spre surpriza mea nu era foarte imbacsit de funingine si dupa cate am vazut si testat clapeta se inchidea si se deschidea destul de usor, am curatat foarte bine EGR-ul dat jos funinginea uscat si cand am vrut sa-l pun inapoi am zis sa vad cat de mare e orificiul in care intra fumul din EGR in galerie si supriza..nu era nici un orificiu...am avut marea surpriza sa observ ca acel orificiul era cimentat cu funingine deci in conluzie EGR-ul nu functiona la parametrii normali.Am dat tot jos din orificiu am curatat si am pus inapoi EGR iar dupa aia am zis sa-i fac o scanare cu vag-com.Cand am inceput scanarea si citeam valorile de acolo am observat ca MAF-ul meu mergea in parametrii normali adik Request MAF 266 mg/str si Actual MAF 266 mg/str ...pana sa curat EGR MAF-ul la mine era mai mare cu 120-150 mg/str in loc de 266 cum cerea calculatorul era 366 sau chiar 400 mg/str cateodata.Asa ca cei care aveti probleme cu MAF-ul ar fi bine sa mai curatati EGR si galeria.Eu am mai probat 2 debimetre crezand ca asta e singura problema care afecteaza valoarea MAF-ului dar uite ce surpriza am avut.

- Cum si cu ce se curata EGR-ul? Mersi mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am dat ieri jos furtunu ce intra in galeria de admisie( partea incercuita cu rosu din poza), sa vad daca are depuneri.

Si surpriza ca nu are deloc depuneri acolo, nici macar ulei.

Se poate vedea si pe acolo daca are depuneri in galeria de admisie ?

La mine masina trage cam greu, dar acum suspectez ambreaju deoarece se aude niste zgomote de la ambreiaj.

Pana acum suspectam galeria de admisie, dar cum m-am intors din concediu am vazut ce consum scoate golfu. La 1700 km facuti am bagat 85 l de motorina.

Daca aveam adimisia infundata cred ca consuma mai mult.

post-62919-1281853470_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Vad ca are alta forma galeria de admisie ca la mine,la tine imediat face un unghi de 90grade,ceea ce face cam dificil sa-ti dai seama daca are depuneri;grosul colmatarii nu e in intrarea galeriei,ci in prinderea acesteia de motor,pe unde intra aerul in motor.Parerea mea,cand ai timp liber mai mult,da-o jos si curat-o,este imposibil pt un motor de 200k km cu EGR functional sa nu aiba depuneri mai mult sau mai putin,depinde de regimul predominant in care a fost folosita masina.Si o poza cum am eu galeria

post-30690-1281862216_thumb.jpg

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Nu ma mai intrat ca am probleme cu net ul. Am desfacut furtunul la turbo, si turbina e ok, nu are ulei pe acolo. e curata. am scos si furtunul de la epurator, nu da fum pe acolo. scoate, dar foarte putin .in prima faza o sa curat ijectoarele si va tin la curent. La egr am pus aceleasi garnituri. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@untouchablle aveai impresia ca-ti consuma numai 100ml la 10k km;in cati km a disparut 1l de ulei?Cum sa verifici daca turbina a luat-o pe ulei am citeste postul 175,dar daca nu ai fum alb,ar trebuie sa fie k.

Nu am ulei acolo. Mecanicu care a scos joja la ulei nu s-a uitat bine si acum am prea mult ulei. Deci m-am speriat degeaba.

Am descoperit si o chestie ciudata. Acum ceva timp am postat pe acest thread ceva legat de limp mode la turbo, adica mi-a ramas blocata in a 4-a, la 2000 de ture si nu se mai accelera iar atunci cand am dat treaba inferioara si-a revenit.

Ce am descoperit ? Ma jucam pe la tara cu acceleratia putin si in timp ce o bazaiam m-am trezit ca am calcat-o blana si ea nu se tura deloc. A ramas blocata la 3000 de ture. E clar ceva de la clapeta sau senzorul ala de acceleratie de la turbo.

Am turat-o si blana sa vad daca imi da fum dar mai deloc. Totusi cand am pornit-o dimineata la rece scotea un pic de fum alb. Ma rog acum nu imi mai fac griji.

Mersi pentru raspuns Cornel.

Parca am citit undeva ca la 300.000 de km se reseteaza kilometrajul. E adevarat ? :D) Se da pe 0 iar ?

Salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG am incercuit mai jos unde e egr-ul si trebuie sa scoti acele 4 suruburi plus furtunul din capul egr-ului.Eu l-am curatat cu o surubelnita de funinginea de pe el apoi l-am suflat bine la compresor dupa care am dat in el cu spray WD-40.Am pus la loc, facut proba cu vag-com si am vazut ca functioneaza in parametrii normali cat egr cat si MAF.

Acuma incerc sa descifrez cum pot sa verific avans dar daca nu am vag-com original nu prea ma lasa.Apropo pt cei care cunosc mai multe cu vag-com in foto cu vag-com de mai jos in grupul 4 ATDC are vr-o leg cu avansul?

Foto EGR - http://img704.imageshack.us/f/pmgr.jpg/

Foto VAG-COM dupa curatare - http://img708.imageshack.us/i/zipp.jpg/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

@zipp gazele intra pe sageata rosie;daca ai clona,nu poti intra sa verifici timing-ul(avansul) care e pe group 000;ai IQ-ul cam mare,eu mergeam cu el la 3,0mg/str,iar de cand am pus injectoarele marite l-am setat la 4,0mg/str.@untouchable turbina nu are nici senzor si nici clapeta de acceleratie,ci actuator(tija cu cap de ciuperca de sub turbo) si valva de presiune N75;singurul lucru care se poate bloca e actuatorul si s-a intamplat des astfel de cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG am incercuit mai jos unde e egr-ul si trebuie sa scoti acele 4 suruburi plus furtunul din capul egr-ului.Eu l-am curatat cu o surubelnita de funinginea de pe el apoi l-am suflat bine la compresor dupa care am dat in el cu spray WD-40.Am pus la loc, facut proba cu vag-com si am vazut ca functioneaza in parametrii normali cat egr cat si MAF.

Acuma incerc sa descifrez cum pot sa verific avans dar daca nu am vag-com original nu prea ma lasa.Apropo pt cei care cunosc mai multe cu vag-com in foto cu vag-com de mai jos in grupul 4 ATDC are vr-o leg cu avansul?

Foto EGR - http://img704.imageshack.us/f/pmgr.jpg/

Foto VAG-COM dupa curatare - http://img708.imageshack.us/i/zipp.jpg/

Mersi mult Zipp. Stiu care e EGR-ul dar la mine e un pic diferita partea aia pe-acolo. O sa incerc sa il desfac sa curat ciuperca aia ca am MAF dublu decat cel normal. Cat despre avans intradear cu VAG clonat nu poti vedea graficele de avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

@PMG tu nu ai MAF,ai VAF,care s-a pus pana in 94,indeplinind aceleasi functii ca MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!