Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

@untouchablle: Dau si eu cu batu' in balta... ai verificat cumva tensiunea pe baterie si incarcarea? ECU nu moare asa repede si memoria interna si mai greu, deci poate fi ceva pe partea electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa verific acum. Ce este mai ciudat, atunci cand am bagat mufa la VAG a inceput sa trepideze motorul dar foarte putin si cand l-am scos a revenit. Practic oscila relantiul foarte rapid si de curand se pare ca mi s-a ars si unul din becurile de la far ;). Are legatura statia de amplificare cu asta ? Probabil forteaza alternatorul pentru ca subwoofer-ul consuma bateria imediat dar totusi nu vad ce legatura are cu ECU.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o las asa :). Se strica ceva sau ia foc, Dumnezeu sa fie cu ea ca eu nu ma mai bag. Cum mi-a zis un prieten. Masinile de la VW sunt tot ca si cele de la DACIA numai ca au o calitate putin mai buna dar la fel de proaste. Nu imi vine sa cred cat de prost am fost cand am ales marca :)). Bafta tuturor cu aceste porcarii de masini ca altlfel nu pot sa le zic, iti mananca nervii, banii mai rau ca o femeie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa aud de astfel de pareri . Tu si prietenul tau pot spune ca nu sunteti in tema deloc cu masinile daca faci o asemenea comparatie intre Dacia si VW , totusi presupun ca ai spus-o la nervi .

Nu ai fost deloc prost cand ai ales aceasta marca . Gandeste-te ca sunt niste masini foarte vechi care necesita atentie . Nu sunt noi , te-ai urcat in ea si ai plecat. Nu poti sa stii cum au fost intretinute/exploatate inainte .De aceea tu probabil platesti pentru pacatele proprietarilor anteriori. Faptul ca nu ii dai de cap nu le fac "porcarii" de masini.

Vreau sa iti fac niste recomandari. Eroarea care persista este o eroare destul de grava as putea spune . Ea indica nefunctionalitatea calculatorului masinii . El este inima masinii , probabil si de aici ti se trag toate problemele . Eu zic sa verifici instalatia electrica cu lupa , eventual o duci la puricat la un electrician auto . (mai ales ca am vazut ca ai tot felul de instalatii/improvizatii pe ea ) . Daca nu gasesti nimic probeaza un alt calculator , dar ai grija sa nu il strici si pe cel care il probezi . Atunci cand conectezi mufa vag-ului si motorul trepideaza si nu merge rotund este clar un simptom ce duce cu gandul la o problema electrica ,un consum suplimentar de curent mare . Nu e de joaca cu instalatia electrica a masinilor. ECU are nevoie de o anumita tensiune minima ca sa functioneze corect dar daca zici ca statia mananca bateria imediat si ti s-a mai si ars un bec e mai mult decat clar ce se intampla.

Sper sa revii cu vesti bune ! Succes !

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am improvizatii pe ea. In afara de firele de la statie care sunt conectate direct la baterie si firele de la CD Player ( RCA si firele la boxe ) nu am facut nici o alta improvizatie :(. Trepidatia asta o facea de cand am cumparat masina dar nu am bagat-o in seama. E de ajuns sa o turez odata si nu mai face asa.

E foarte ciudat ce se intampla cu masina. De exemplu in dimineata asta cand am pornit-o a carait electromotorul. Masina trage ca nebuna, nu mai face intreruperile alea cand o accelerez, merge foarte bine.

Am scanat acum 10 minute cu VAG-ul si nu a mai aparut eroarea de la unit control ci doar de la imobilizator.

Nu stiu ce sa cred, imi e mila de munca mea ca asa nu ma mai ocupam de ea si multi ar zice ca am fost si sunt un mare dobitoc la cati bani am bagat in ea. Am vrut sa fac o masina buna, nu noua, dar nu stiu ce se intampla, ori vreo baba dinaia nebuna de pe la 0TV a facut farmece ori sunt eu mai ghinionist sau a fost masina unui turcalete care a improvizat cate ceva pe la instalatie pentru ca un nene de la dezmembrari mi-a zis ca tabloul de sigurante si relee este modificat mult de tot :D) si nu mai zic ca am o mana de cabluri in spatele tabloului. Revin cu poze peste o saptamana sau doua.

Ma apuc sa o desfac bucati la tara, curat EGR si ce mai am dupa care verific calculatorul si cred ca desfac tot bordul pentru ca aeroterma nu mai merge, si verific toata instalatia desi nu cred ca o sa ma descurc la cate fire sunt pe acolo.

Am verificat sigurantele in dimineata aceasta si spre surpriza mea nici una arsa. Ultima verificare am facut-o acum 6 luni si am descoperit cam 5 sigurante arse.

Cat despre becul ala deja isi depasise perioada de viata :)) , cam 1 an a facut si fiind mai puternice au durata mai mica cu 50 %.

Cat despre statie am fost eu idiot si am vorbit aiurea. Nu consuma curentul decat dupa o ora dar asta daca dai sub. mai tare, deci prostiile mele rostite la nervi.

O sa revin cu poze si informatii ( senzationale ) :)) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tracto are dreptate,nu ai de unde sa stii cum a fost intretinuta de vechii proprietari,la ce a fost folosita si mai ales ce improvizatii i-au facut de`a lungul anilor.Trebuie sa fim realisti ca masinile noastre nu mai sunt ca acum 15 ani cand au iesit de pe poarta fabricii.Dar cred ca cu putina rabdare si binevointa o sa reusesti sa o aduci pe linia de plutire si sa te bucuri in continuare de ea...Iar mecanicului tau pot sa ii transmiti un singur lucru.

Cand vreodata in viata lui un model dacia sa o ajunga masina anului asa cum a fost Golf 3 in 92 atunci sa manance "bomboane" despre Vw.

Imi cer scuze daca am fost offtopic,dar nu pot sa ma abtin cand vad asemenea aberatii si comparatii vw vs dacia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfoa, ce suparat estu untouch. Partial te inteleg, insa sa stii ca problema este la meseriasii nostrii care sunt total incompetenti - si eu au patit-o, si-au dat cu presupusul pe banii mei.poa sa iti fie ei prieteni etc. Sa stii ca afara in general serviceurile sunt specializate, in sensul ca un service care afiseaza sigla VW sau Audi apo esti sigur ca aia si-au dat doctorate in Audi si VW, plus povestea cu acces la toate informatiile producatorului etc.

In Ro asta este problema, toti ne dam destepti si atotstiutori si dam vina pe masini. Nu este asa sa stii. Factorul uman e cea mai mare problema a noastra. La noi masinile se clasifica in general dupa cat de usor si ieftin sunt de reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zis asa :Driver:. Imi strang 1000 si ceva de euro si ma duc in Germania cu ea la un atelier specializat in VW pentru a-i depista si remedia toate problemele. La un moment dat am dispus de banii astia dar toti prietenii au zis : da ce e frate ? BMW ? ce vrei sa faci cu ea ? ca la cati bani ai bagat si o sa mai bagi iti mai cumparai inca 4 exact ca asta :) si asta m-a enervat si am cheltuit banii pe altceva. Intradevar au avut dreptate ca imi mai cumparam inca 4 pentru ca am vazut Golf 3 sau Vento 1.9 TDI in Germania cumparate chiar si cu 500 - 600 de euro dar in stare proasta rau si pun pariu ca bagau si mai multi bani decat am bagat eu in ele mai ales ca motoarele erau muncite rau saracele.

Cand am zis Dacia am zis-o la suparare :D. Nimic nu se compara cu motoarele astea diesel.

Am mers cu BMW-uri, Opel si alte masini diesel dar nimic nu se compara cu Golf 3 diesel pentru ca e usor si se infige bine si nu zic de stabilitate. Mai nou am exploatat-o pe niste curbe foarte periculoase si pot sa zic ca la o viteza de peste 110 km/h e foarte stabila, sta lipita de asfalt, asta daca sti ce treapta de viteza sa folosesti si cum sa tragi de volan, inclusiv pe un poligon special m-am jucat cu ea si e super cu niste cauciucuri bune. ( scuze de offtopic )

Masina a fost de marfa si ca dovada am gaurile in plafon si in plasticele de pe stalpi. Motorul a fost schimbat pentru ca figureaza ca AHU cand am bagat seria de la sasiu si eu am de fapt 1Z pe el acum. Nu stiu care e diferenta dar se vede si pe motor ca e schimbat pentru ca merge perfect ( cateodata nu din cauza intreruperilor :blink: ).

Mai am o intrebare inainte de a lua o mica vacanta.

Poate sa fi intrat apa la calculator si sa imi fi dat eroarea aia ? Am vazut ca e cam umed pe langa el mai ales ca e langa motorasul de la stergatoare.

Un prieten cand a pus VAG cu un program pe laptop ii aparea motorul ca fiind AHU si nu 1Z. Daca as schimba calculatorul cu unul de 1Z ar fi in regula ?

Difera calculatoarele la cele 2 tipuri de motoare ?

Multumesc mult !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa iti fi intrat apa la calculator . Verifica amanuntit.

Ce cod motor ai trecut tu in talon ?

E o problema daca nu ai calculatorul potrivit pentru motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si pe stickerul din portbagaj ( daca il mai ai ) codul motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1Z are calculator de bord? mi se pare ca nu

Are,am gresit eu. Scuze ;) rog un moderator sa-mi stearga postul.

Modificat de Dacro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu mai am sticker-ul de cand am vopsit masina. Ma rog o sa desfac calculatorul, o sa ii fac poze sa vedeti si voi ce scrie pe el si o sa il curat bine cu spray de contacte si cu o perie fina maine. :))

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea de identitate a vehiculului poti vedea codul motor initial al masinii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1Z si am avut aceleasi probleme cu mersul aiurea - daca ai citit primele posturi. Am schimbat ECU (calculatorul) cu unul de la o masina din 1994 si merge foarte ok acum. O singura problema am - nu incalzeste bujiile incandescente si trebuie sa remediez pana da frigul. Succese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-au trecut in talon ca am motor AHU dar este 1Z ..seria masinii contine 1Z

-am schimbat termostatul pana la urma cu unul de Golf 1 diesel,care declanseaza si se inchide bine(arata LA FEL cu cel de G3 numai ca are alta culoare)..dar in continuare motorul se incalzeste greu...si cand sunt in oras si ii dau forja ajunge la 80-90 grade dupa se raceste la 80 imediat..si nu imi place nici cum trage dupa 3500rpm..dupa 4000 e moarta..cand am luat-o parca se tura mai repede o idee..

Modificat de golf1diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 4000 cam orice diesel e mort. La ~ 4000 ai puterea maxima iar dupa 4000 este doar o pierdere de bani.

Ai verificat senzorul de temperatura ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Motoarele de tip TDI Ahu sau pus din 1995 sau 1996 pe masini. Pe golf 3, passat b4 din 1994 are motor 1z.

Mai este audi 80 b4, din 1992 cu motor de tip TDI 1Z.

Parca motoru Ahu are cuplu un pic mai mare.

Am umblat 2 luni cu taicamiu dupa o masina mai buna si la bani putini. Golfu din poza la avatar lam gasit la 1300 euro si am mai bagat 500 in piese: distributie,ulei,filtre, antigel,discuri,rulmenti,saboti,pompa apa,termostat.

Si inca mai trebuie bagat: un burduf la planetara, flanse amortizor, si se pare ca rulmentu de presiune.

Nu e masina noua, ce sa ii faci. E din 96 si are motor Ahu.

Si la voi se transmit in relantiu vibratii in bordu masini ?

La aproximativ 310000 km cred ca are suporti motor originali. Si sigur sunt cam dusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut paul-tm! a mea este din 1995.Asa am citit si eu pe wiki..ca au 210nm in loc de 202..cand mai tarziu am aflat din alta sursa ca doar ALE ar avea..nu stiu ce sa spun si nici ce tip de motor am dar presupun ca 1Z

@Tracto - da am verificat senzorul de temperatura..cu un termometru destul de precis..si erau relativ mici diferentele maxim 3-4 grade si de obicei temperaturile erau chiar aceleasi

si stiu ca trag dieselurile mai greu dupa 4000rpm ca ai mei au si Fiesta TDCI..e vorba ca inainte tragea un pic mai repede pana la 4500..nu ca as forja eu de fiecare data dupa 4000:) ..pff si cand ma gandeam ca vroiam sa strang bani sa chipuiesc masina..o sa o las asa cred....

Modificat de golf1diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Motorul AHU s-a pus pe audi a4 b5 pana in 98 inclusiv,fiind inlocuit de AHH.O perioada s-a pus in paralel si 1Z si AHU;ca diferente:1Z are turbina garret gt15,volant monomasa si un ECU mai arhaic(cel cu acoperitoare din plastic),iar cele construite pana in 94 nu au MAF,au VAF;AHU are turbina kkk k03,volant si monomasa si dubla,ECU mai performant(acoperitoare din metal).Daca nu ma insel si pistoanele sunt diferite,la AHU fiind mai carnoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcornel am citit mai demult topicul cu tuningul la 1z..scartz in a 3-a daca tin eu minte bine:D ?

da stiu ca 1Z e antic..ce sa facem acum..

Modificat de golf1diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict Off-Topic:motoarele diesel si ma refer strict la cele TDI seriile 1Z,AHU,ALE,AFN care au fost puse pe generatia Golf3 ingroapa multe motoare mai moderne din ziua de astazi.De ce spun asta:pentru ca sunt motoare simple,fara senzori multi (uitati-va la masinile moderne,o sa vedeti ca sunt pline),usor de intretinut,fiabile,consum exagerat de mic etc.Nu vreau sa iasa flame-uri pe aceasta discutie,dar trebuie sa vedem si partea buna a lucrurilor,nu sa ne vaitam tot timpul.Ca si alti colegi de pe forum si eu am avut probleme si inca unele nerezolvate dar usor,usor le vom rezolva.Va dau un exemplu:acum 2 zile am vazut un Passat din 1995,motor 1Z cu 650000de km la bord,era intr-o stare impecabila........stand de vorba cu proprietarul care o detine din 1998 stiti ce mi-a zis?....................Domne' masina asta ma baga in mormant si ea tot merge :)) ...deci? Concluziile le trageti si voi.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in bird arata 128000 km dar se poate sa fie defapt 428000 reali...cine mai stie..cartea aia de service poate sa fie contrafacuta...si da stiu mi-ar placea un Golf 3 versiune GTI cu motor AFN pe el,restaurat..:X la ala ii mai pui un chip si e aproape perfecta masina:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ECU la 1Z nu este cu capac de plastic e chiar din Al. ii fac poze daca vrei sa te convingi. Si a mea a depasit 320.000km si cred ca sunt reali insa mototrul trage cam bine, plec oricand cu scartait de roti :beer:. Insa scopul acestui topi a fost sa discutam despre problemele motorului 1,9 TDI asa ca va rog

SĂ REVENIM LA SUBIECT

Modificat de Costasd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ECU la 1Z nu este cu capac de plastic e chiar din Al. ii fac poze daca vrei sa te convingi. Si a mea a depasit 320.000km si cred ca sunt reali insa mototrul trage cam bine, plec oricand cu scartait de roti :(. Insa scopul acestui topi a fost sa discutam despre problemele motorului 1,9 TDI asa ca va rog

SĂ REVENIM LA SUBIECT

si a mea da.uneori,relativ lungi in a 2-a..dar nu inseamna ca se duce bine..uita te cat de repede creste viteza :P senzatia de la TDI e data de cuplul de la ture mici..

si ca sa revenim..nu stiu ce sa ii mai fac la masina..termostat schimbat..senzorul de temperatura lucreaza destul de bine..caloriferul baga caldura..si totusi nu sunt multumit ca se incalzeste prea greu motorul si nu prea sta niciodata constant pe 90 grade...cu greu ia 80...

Modificat de golf1diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bulbul de temp esti sigur ca functioneaza in parametrii normali?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!