Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Am schimbat si eu 2 si tot de pomana. Verificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la o temperatura de 70 de grade furtunul care iese din motor si intra in calorifer este la fel de cald ca si furtunul care intra in radiator in partea de sus, termostatul este de vina (blocat pe deschis sau deschide prea repede). Termostatul trebuie sa fie cu deschidere totala la 87 de grade. Mai este posibil ca ceasurile sa nu indice corect temperatura sa fie decalate cu plus sau cu minus. Aici posibil senzorul de temperatura, se poate verifica cu Vag com. In calorifer intra 2 furtune, daca unul este mai cald ca celalalt, posibil calorifer infundat (asta in caz ca nu baga caldura calumea in masina si termostatul este k).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

in legatura cu pompa de injectie, cu acele intreruperi la acceleratie. Am descoperit astazi ceva si am ramas masca :D . Mergeam lejer prin oras si cand am accelerat ... jap direct ... urat de tot a intrerupt. M-am dus la Petrom, am bagat furtunul de la pompa si am bagat 10 litri. A fost oarecum inchis etans pentru ca pasaia cand intra motorina in rezervor. Cand am dat la cheie :| masina mea ... a pornit mai bine ca niciodata , adica imediat ... cam bizar. Cand am bagat piciorul in ea parca aveam avion :screwy: . Tind sa cred ca problema e legata de niste gunoaie depozitate pe acolo prin rezervor pentru ca am mers 100 de km cu ea de proba si nu mai face figuri .... Nu mi-a mers niciodata asa de bine. Ziua de azi a fost tare ciudata

Si am observat ca se scurge motorina pe la pompa prin fata. Se prelinge peste tot. Am verificat furtunasele de retur la injectoare, sunt clean si din ce am observat iese mai mult dintr-un senzor sau ce o fi de vine in pompa ( are o forma patrata si e prins cu 4 suruburi )

Modificat de taz21
Prea multi smiley :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

complicata treaba rau cu termostatu...ieri am mai incercat la tara cu termometru...m-a ajutat taicamiu..tinut constant acceleratia la 2000rpm..cateva minute si apa a ajuns la 88 grade pe bord si pe termometru..dar in mers nici de-al dreacu nu trece de 70-80 grade..in conditiile astea nici nu cred ca a mers vreodata electroventilatorul...la golful 1 diesel cu care mergeam inainte se incalzea muuult mai repede motorul si mergea si electroventilatorul cum trebuie

Din ce descrieti voi e ceva munca sa ajungi la termostat pff

@untouchablle:poti sa pui o poza pe unde se prelinge motorina?? si la mine se prelingea pe la o garnitura mica si neetansa..rezolvare:schimbat cu cea de golf1

LE:nu lasati niciodata sa ajunga motorina/benzina pe rezerva..exact cum a mentionat si colegul de mai sus..acolo se gasesc toate gunoaiele din rezervor si puteti sa stricati motorul,fie ca e Otto fie ca e diesel

Modificat de golf1diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai filtrul de motorina ce rol mai ai? Nu prea ajung gunoale alea in motor ... parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul are si el o limita .....

Eu cat de curand o sa imi dau jos rezervorul sa il curat , preventiv , chiar daca nu am avut probleme si am mers pana s-a rezemat acul indicator de suport . In 16 ani sigur s-a acumulat mizerie/apa pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihutz

Eu am schimbat termostatul si tot nu se ridica apa mai mult de 50, 60 grade 10 -15 cum spui tu. Si am vazut si o groaza de masini chiar mai noi ca a mea cu cartoane in nas dar la multe nu se vede pentru ca-l pun baietii pe interior asa cum l-am pus si eu.

Stai linistit ca nu e carpeala nic la TDI. Sa vezi Audi A6 sau Mercedesuri C cu cartoane ... :D

piesele auto comercializate la noi, apartin unei game foaaarte variate de calitati, producatori. preturi... deeeci .... -> exista si multe tepe!

mai incearca si alt termostat...

eu unul am schimbat si e foarte bun

e si dupa noroc :P

Cartonul in fata radiatorului se pune doar atunci cand masina inregistreaza o defectiune la sistemul de racire ce trebuie remediata cat mai repede cu putina . Sunt sigur ca cei cu Audi A6 si Mercedes C de care spui tu habar n-au la ce pericol de fierbere a apei se expun cu acel carton (asta in cazul in care chiar nu au probleme ).

..ca sa nu mai zic ca exista posibilitatea sa iei si putin foc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei sa nu exageram cu luatul foc. :D

Am incercat 2 producatori, daca imi spuneti ca ambele sunt proaste, cred ca innebunesc si-mi comand piese direct din germania. La -20 mi-e greu sa cred ca motorul ajunge la 90 grade in 30 min. Am masina de 3 ierni si doar cand era mai balda temperatura, peste 5 grade motorul atingea 90. Culmea este ca am testat termostatul vechi in ibric, cu temperatura masurata, si deschidea pe la 85-86 poate 90 grade - aproximativ ca n-am cum sa masor exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. am citit acest topic de mai multe ori.Azi, a venit vremea sa postez si eu o problema cu motorul TDI (1Z).

Am fost nevoit sa dau jos motorul pentru a schimba pinionul pe care vine prinsa fulia de jos(pe care trece cureaua de distributie). Mecanicul mi-a montat la loc motorul, instlatie etc. Cand a vrut sa porneasca, masina nu a mai vrut. A verificat si nu era curent la electrovalva de la pompa de injectie. A tras un fir de plus si l-a legat de firul care mergea la popma(lucru pe care eu il consider gresit). A pornit masina. Problema este ca de fiecare data cand pun contactul se reseteaza(ceasul si total KM) si nu mai apare nimic. Turometrul si km la fel nu merg deloc. Indicatorul de bujie ramane aprins foarte multa vreme (10-15 secunde), martorul de ulei nu se mai aprinde, martorul de la temp. apei nici el nu se mai aprinde. Masina nu trage absolut deloc, se simte pedala ca de la jumatate in jos accelereaza oarecum in gol(accelerezi motorul si degeaba). Am fost la un mecanic, mi-a desfacut electrovalva si a scos arcul si pastica care inchide si deschide, masina porneste acum fara a mai fi necesar acel fir. Problema persista in continuare. Am pus masina pe tester, unde am primit 2 erori:

1. Senzor temp. racire (scurt la masa)-522

2. Supapa intrerupere carburant -1237.

Nu stiu ce as putea sa ii fac. Am desfacut toate mufele, le-am curatat cu spray, am dat si ceasurile jos, am curatat sigurantele, relee...in zadar. Sa fie oare de la firul care merge in mufa rotunda(cea de langa motor) spre pompa de injectie. Aici nu mai face contact. Sa se fi dus ECUL? Sunt foarte nelamurit, pana sa dau jos motorul nu am avut niciun fel de problema, masina a tras foarte bine. Va multumesc.

Modificat de eleet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie oare de la firul care merge in mufa rotunda(cea de langa motor) spre pompa de injectie. Aici nu mai face contact.

Sigur in mufa rotunda sunt problemele.Cum ti-ai dat seama ca acolo nu mai face contact ? (sau era o intrbare? :icon_thumright: )

:blink: decat sa mergi la un mecanic parat mai bine te documentezi si rezolvi singur problema.Auzi sa-i atarne un fir acolo si sa-l trimita acasa (iai mai dat si bani?) ca la diessel-urile din anii "70

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eleet, ai PM

Modificat de Costasd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru promtitudine colegilor passat19tdi si Costasd. Am rezolvat problema in felul urmator: pana sa ajunga un baiat electricean la mine, am luat fiecare mufa in parte, am curatat-o(din nou)am facut acelasi lucru si cu releele din tablou(am gasit unele foarte "incarcate" praf, mizerie). A venit electriceanul, a desfacut mufa rotunda de langa motor, a masurat mufa din care pleaca firele spre pompa de injectie, totul ok. A cuplat mufa(a mai dat decateva ori cu spray inainte)....si a mers. Totul a revenit la normal, masina merge ca inainte(ceasuri,martor ulei,martor temp. apei, indicator bujie). A mai facut cateva verificari si m-a asigurat ca e in regula. Am pus pastila si arcul la loc in electrovalva si masina acum porneste foarte bine. Maine o sa merg si la un pompagiu sa fac o verificare in amanunt la pompa ca sa nu mai am surprize. Sincer m-am cam speriat cand am citit ca e posibil sa fie ECU mort. Va mai tin la curent. Multumesc ;)

PS: Colegul passat19tdi din mufa respectiva pleaca firele spre pompa de injectie. Baiatul care a umblat la masina si-a dat seama ca e o problema pt ca nu se alimenta pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru promtitudine colegilor passat19tdi si Costasd.

Super, ma bucur ca s-a rezolvat. Mi-ai dat o idee cu mufa aia, insa la a mea nu s-a umblat. La mine, cum iti spuneam martorul de bujie incandescenta face un click o fractiune de secunda cand pun contactul. Masina merg foarte ok, chiar n-am probleme cu exceptia bujiei. M atem ca n-o sa mai pot porni la iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eleet bujiile daca raman aprinse 10 sec maxim ca asta e durata lor maxima de aprindere verifica firul de la sonda de apa, acea sonda cu 4 pini.Ai acelasi motor ca mine si problema asta am patit-o si eu cand am schimbat flansa care vine sonda in el si am uitat sa o pun inapoi.

Eroare tre sa sune cam asa

Fault Found:

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-00 - Open or Short to B+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit niste injectoare de tip afn dar motorul e demontat. Aveti idee cum pot proba injectoarele daca sunt bune sau nu fara a le pune pe un banc de probe? MAi bine zis le pot verifica la fata locului daca sunt ok sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

La fata locului nu ai cum sa le verifici,ori o faci cu vag com-ul cu injectoarele pe masina si motorul pornit sa vezi ce valori ai,ori pe banc de probe;btw,ai PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@untouchablle:poti sa pui o poza pe unde se prelinge motorina?? si la mine se prelingea pe la o garnitura mica si neetansa..rezolvare:schimbat cu cea de golf1

LE:nu lasati niciodata sa ajunga motorina/benzina pe rezerva..exact cum a mentionat si colegul de mai sus..acolo se gasesc toate gunoaiele din rezervor si puteti sa stricati motorul,fie ca e Otto fie ca e diesel

Am atasat o poza acum. Scuze de intarziere. Ideea e ca se prelinge cam mult si parca nu trage sau mi se pare mie. Ma oftica rau :icon_cool: pentru ca am consum mic si merge de rupe normele, se infige in depasiri ... si ziua urmatoare ma trezesc cu ea ca se duce. Nu vrea sa traga neam :| si parca fluiera turbina prea tare :P, parca se forteaza ceva dar nu imi dau seama ce.

dsc02990.jpg

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva pana la urma daca are treaba pierderea de motorina cu intreruperile ?

Ma gandesc ca ala e un capac acolo si pierde presiune. Practic atunci cand imi pierde motorina, si a inceput sa piarda la greu, masina mea se limiteaza.

Astazi de nervi am reusit sa ii dau 90 in treapta a 2-a, s-a dus acul la turatie peste rosu :P) in speranta ca o sa isi dea drumu.

Urcam in rampa, si a inceput sa nu mai traga dupa care au inceput si intreruperile cand acceleram mai mult. Am oprit-o am dat mufa la debitmetru si la valva de la turbo jos si tot asa facea.

Am pus mufele la loc, i-am dat 140 de km/h la ora in treapta a 4-a, am dat a 5-a si nu a vrut sa treaca de 140, de parca era acul lipit cu superglue in bord.

Am oprit-o, am turat-o de cateva ori de parca s-a spart motorul dupa care am plecat si tot asa facea. Intreruperi peste intreruperi atunci cand accelerezi. Pana la urma o sa sparg motorul din chestia asta pentru ca sunt un idiot si m-am saturat sa bag bani in ea.

M-am gandit sa schimb filtru de motorina dar nu cred ca are legatura pentru ca e schimbat recent.

Daca stie cineva, va rog frumos, au treaba acele intreruperi cu scurgerea aceasta de motorina de la pompa de injectie ? Sunt exasperat si nu prea dispun momentan de bani ca sa ma duc la pompagiu.

Vreau sa stiu daca fac trecerea la bicicleta sau nu :P.

Multam fain !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul untouchablle nu trebuie sa-ti descarci nervii pe saraca masina, are si ea o varsta.

Problema respectiva am avut-o si eu. Solutia: am mers la un baiat mi-a desfacut capacul de la pompa de injectie, a suflat capacul cu aer si a pus un fel de silicon pe cap. Acum totul este in regula. Daca nu ma insel se pot inlocui si garniturile de la capacul pompei de injectie. Cat despre fluieratul despre care povestesti verifica furtunul de aer, acela mai gros sa nu fie spart(eu asa am patit, dupa inlocuire nu se mai auzea nimic). Mult succes!

PS: nu -ti descarca nervii pe masina....ajut-o cand are nevoie :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus pe comp? Oare n-o fi de la debitmetru? scurgerile alea au aparut in urma vreunuei interventii? ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema care apare la TDI este traseul racire catre IC,furtunele groase care intra in turbo respectiv intercooler,daca a scapat unul sau trage aer fals, masina nu va mai trage mai deloc.Faptul ca iti curge motorina pe la capacul de la pompa de injectie nu are legatura cu demarajul,si la mine curge putin dar masina chiar nu are nici o problema.Sub capacul pompei de injectie este o garnitura de forma dreptunghiulara,daca nu ma insel am pus o poza undeva pe forum dar nu o mai gasesc.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul untouchablle nu trebuie sa-ti descarci nervii pe saraca masina, are si ea o varsta.

Problema respectiva am avut-o si eu. Solutia: am mers la un baiat mi-a desfacut capacul de la pompa de injectie, a suflat capacul cu aer si a pus un fel de silicon pe cap. Acum totul este in regula. Daca nu ma insel se pot inlocui si garniturile de la capacul pompei de injectie. Cat despre fluieratul despre care povestesti verifica furtunul de aer, acela mai gros sa nu fie spart(eu asa am patit, dupa inlocuire nu se mai auzea nimic). Mult succes!

PS: nu -ti descarca nervii pe masina....ajut-o cand are nevoie :rolleyes:

aceeasi problema ai avut-o si tu adica nu iti mai tragea si facea intreruperi sau doar iti curgea motorina ?

Sincer sa fiu nu stiu ce sa mai inteleg. Am venit cu ea acasa cu motorina pe rezerva si acum o jumatate de ora am fost la farmacie si dintr-o data a inceput sa isi revina dar tot nu trage ca inainte.

Daca era sa fie un furtun de la turbo sau intercooler probabil era moarta pana acum plus ca nu e prima oara cand face asa, ieri dimineata a mers atat de bine, ziceai ca e motorul de 110 cai :icon_thumright:) .

Nu se aude nici un fluierat, nimic.

Dimineata la prima ora demontez capacul ala, il curat, bag silicon pe acolo, alimentez si revin cu mesaj.

Mersi !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu rezolvarea :D. Am curatat pompa cu un spray, am observat pe unde se scurge motorina dupa care am desfacut surubelele, am apasat putin mai tare pe capac si am strans suruburile la loc. Am rezolvat problema cu scurgerea si am decis sa dau o tura sa vad daca mai face asa. Am mers cam 10 km, totul ok si cand am accelerat mai brusc pe la 90 au inceput hopurile dupa care nu mai tragea deloc :icon_thumright:. M-am enervat si m-am intors la service, am schimbat filtru de motorina si ce am gasit in cel vechi am ramas socat :P. Era plin pana in gat de niste mazga spre culoarea ruginii. Nu stiu de unde dar de asta nu imi mai tragea mie masina. Mai pe scurt aveti grija de unde alimentati, eu nu am bagat motorina de vapoare si am schimbat filtru acum 2 luni cand am facut si schimbul de ulei si tot am avut probleme.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Personal schimb filtrul de motorina la 6 sau 7000k km(o data cu uleiul si filtrul de ulei);o singura data am schimbat filtrul de ulei la 10k km si era atat de imbacsit si negru,ca nu mai curgea motorina din el.Paerea mea,nu va zgarciti la consumabile si luati ceva de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

degeaba domne. Am schimbat filtru si doar 100 de km m-am bucurat de cum tragea ca deja a inceput iar. Face tare urat, tremura cand o accelerez. Injectoarele nu tacane sa zici ca sunt infundate. Am mers cu ea in a 2-a numai la 5000 de turatii ( 80 k/h ) si abia dupa ce imi manca 5 l de motorina in cei 50 de km parcursi isi date drumu, adica duhu ca ardea cam tot pe ea la ce isi lua. Deci fratilor turatile la maxim. Eu ma enervez repede si abia astept ziua in care o sa crape motorul ca sa o duc la fier vechi ca nu se mai poate :)).

//later edit

Am dat o scanare cu VAG acum 5 minute si am gasit 2 erori :

cea cu imobilizatoru si urmatoarea :

65535 control unit failure or internal control module keep alive memory (KAM) error or power.

Ce inseamna asta ? :| E ceva legat de injectie ? :))) Poate din cauza asta imi face intreruperile.

multumesc !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!