Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Salut, am facut o diagnoza cu vag com si as dori sa imi spuneti si mie ce semnifica valoarea MAF, am vazut ca nu e in parametrii specificati. 
Masina golf 3, an 96, 1.9 TDI, cod 1z AHU, 90 cp.

post-73701-0-33321700-1369642235_thumb.j

Modificat de v@sy
Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic nou
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un log in mers, MAF- MASS AIR FLOW - cat aer vede debimetrul, daca sta masina la relanti mai mult de cateva minute maf actual variaza pentru ca egr ul inchide recircularea, la log vezi acolo cat cere mapa masinii si cat aer vede debimetrul ca intra in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul de la bujii se aprinde intermitent la 20 de secunde la pornirea motorului, imediat ce si-a facut aparitia in bord martorul de bujii masina trage foarte prost. De la debitmetru stiu sigur ca nu e pt ca m-am confruntat cu el, iar ca simptoma masina ramane blocata la 3000 de turatii/minute sau chiar mai putin si daca mentineai acceleratia pentru cateva secunde isi dadea drumu, pleca brusc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am facut o diagnoza cu vag com si as dori sa imi spuneti si mie ce semnifica valoarea MAF, am vazut ca nu e in parametrii specificati. 

Masina golf 3, an 96, 1.9 TDI, cod 1z AHU, 90 cp.

Mai degraba IQ nu e in parametri normali. Ar trebui sa faci un reglaj  astfel incat sa obtii o valoare a IQ mai mare 1mg este foarte mica.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Mk3...

Am avut si eu cam aceasi problema, adica la mine statea tot timpu aprins martorul si nu pornea deloc masina( invartea electromotorul dar nu se actiona pompa de injectie si nu venea motorina). Daca o lasam o perioada( cateva ore) isi revenea dar nu tragea masina cum trebuie( in a 4-a si 5-a nu urca pana la 3000 de ture). Problema la mine a fost imobilizatorul, am avut cateva fire topite. Dupa ce am remediat problema a disparut si bujia si masina a prins din nou viata.

Modificat de CryforD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad legatura intre immo si mersul motorului :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti si moare motorul cand se subtureaza sau ramane la turatiile date de tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu n-am crezut, dar am ramas uimit dupa ce am rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamurire CryforD, o sa incerc si varianta zisa de tine. Probleme cu pornitu n-am avut pana acum cu ea, cel putin nu in ultimul an si jumatate. Peste doua saptamani urmeaza sa ii schimb filtru de ulei, aer si motorina. Astept sa vad daca se produce vreo modificare dupa schimbarea filtrului de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am facut o diagnoza cu vag com si as dori sa imi spuneti si mie ce semnifica valoarea MAF, am vazut ca nu e in parametrii specificati. 

Masina golf 3, an 96, 1.9 TDI, cod 1z AHU, 90 cp.

Mai degraba IQ nu e in parametri normali. Ar trebui sa faci un reglaj  astfel incat sa obtii o valoare a IQ mai mare 1mg este foarte mica.

 

Aceeasi valoare la MAF o aveam si eu, dar a coborat la aprox. 380 cand am mai urcat IQ-ul. (1 e prea mic. Cel mai bun raport performanta-consum in cazul meu e 1.8-2mg/str.)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si IQ-ul cum se creste, cum trebuie sa procedez ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 În anumite limite din vagcom, în limite mai mari mecanic din pompă.

Dă o căutare pe goagăl după "hammer mod" şi vei afla tot ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, 

 

Am si eu o problema cu un TDI, 1.9 1Z din 1995.

 

Masina merge ok, dar cateodata da semne ca parca debitmetrul nu functioneaza. Maxim 80 Km\H.

Adica, urca destul de greu pana in 3000 turatii apoi dintr-o data in viteza a doua, pe masura ce accelerez  zici ca ii apesi buton de ala de NOS.

Demareaza de te baga in scaun si merge de ma uimeste. 

Asta se mentine pana opresc motorul si iara o ia de la inceput.

 

La scanare nu a reiesit nimic.

Exista si situatii rare cand merge super bine de le prima cheie.

Nu  mai trebuie sa o duc eu in 3000 rpm ca sa isi dea drumul.

 

Pana o sa schimb "meseriasul", poate ma ajutati voi cu ceva informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine fă un log în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur e debitmetru. Problema asemanatoare am avut si eu, dar am scapat de ea dupa ce am schimbat debitmetru. Daca totusi ai dubii, roaga un prieten sau o cunostinta cu o masina asemanatoare cu a ta sa iti imprumute debitmetru, operatia e foarte usoara nu dureaza mai mult de 10 minute si fa o proba cu noul debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avt aceeasi problema cu a mea a fost debitmetrul.avea momente cand daca o tineai peste 2000 de turatii zvacnea dadea semne ca merge bn dar dupa ce luam contactu reluam procesul.90 %e debitmetrul si dupa ce il schimbi sa stergi eroarea din calculator.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi a inceput sa im tacane releul(sau ce e) din poza atasata si nu mai trage masina din TDI a devenit SDI.

daca ii scot mufa nu mai tacane si nu se simte nici o diferenta la tras tot SDI ramane....

 Stie careva care e problema cu chestia aia de acolo cum se poate rezolva,vreun truc  orice

 

 

Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic.

post-32861-0-69951900-1373664323_thumb.j

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai merge turbo. Chestia aia se numeste "Turbocharger tc wastegate regulating valve".

Nu am timp acum să-ţi explic dar dacă dai o cautare pe google după textul de mai sus găseşti toate explicaţiile necesare.

De exemplu astea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

 

 Am un Golf 3 , 1.9 TDI motor 1Z din `94 si cand dau sa plec de pe loc,nu se accelereaza incat sa plece mai cu vana...e foarte foarte puturos. Si daca apas pedala pana in podea,tot la fel de greu se tureaza la plecarea de pe loc...apoi nu mai am treaba in celelalte trepte. Asa e de cand am cumparato,initial am crezut ca asa e normal sa mearga,dar am mers cu un alt golf 3 ,acelasi motor si se accelereaza mult mai bine in viteza 1. Nu se intampla asta doar iarna cand e rece motorul,si vara mi se intampla asta.

 

Daca aveti idee din ce cauza face asta ?? Filtrele toate sunt schimbate,inclusiv cel de motorina.

 

 

Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic.

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punerea la punct ?

avansul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca poate sa fie de la motorasul de la relanti...
eu am avut o problema cu el(motorasul)am schimbat tot carburatorul(desi e injectie,dar cica tot asa ii zice) si patesc cam la fel...
recunosc totusi ca mi s-a umblat si la avans...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca poate sa fie de la motorasul de la relanti...

 

La diesel :blink: ? Problema managementului motorului se pune total diferit la diesel faţă de benzinar.

 

@tzuckyboy pot fi destul de multe cauze pentru asta şi fără un vagcom cam greu de determinat.

Ceva fum mai mult scoate când nu se accelerează? Motorul este mai zgomotos când nu se accelerează? Revenirea se face cu un şoc sau lin?

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara tuturor! Am citit topicul in speranta ca voi gasi o rezolvare la problema mea. Am un Golf 3 1.9 td, AAZ (din '93) care dupa ce stationeaza o noapte sau chiar mai putin nu mai porneste decat dupa ce "dau la automat" in jur de 1 min (in reprize). In momentul in care nu porneste am vazut conducta de retur (dintre pompa si filtru motorina) fara motorina. Siguranta de bujii din bord se aprinde si ca sa fiu sigur am verificat totusi bujiile (au continuitate si se incalzesc cand le leg la 12 v). Am citit in manual ca la o astfel de problema trebuie verificat Dispozitivul electromagnetic de intrerupere, insa nu am reusit sa il identific. Am mai vazut in magazinele de piese online ca exista o Supapa de sens pt. pompa, la care intampin aceeasi problema...nu am identificato pe masina. Daca e cineva care cunoaste locul acestor piese sau are o alta explicatie a defectiunii....... :beer: , am fost la un service si mi-a zis ca problema e foarte costisitoare, e posibil sa trebuieasca schimbate garniturile la pompa,la injectoare injectoare si la turbina..... Multumesc anticipat!

Modificat de Chyrik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai sistemul ăla de filtru în care intră returul printr-un ştuţ, schimbă întâi acele garnituri de la ştuţ. Dacă ia aer fals pe acolo, pompa va trage aer în loc de motorină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel model de filtru e, am sa merg la un mag de piese auto sa vad daca imi dau doar garnitura, daca nu il iau tou nu trebuie sa fie scump. Am vazut ca un coleg cu o problema asemanatoare a strans si urechile de deasupra acelui ventil cu patentul...poate am sa fac acelasi lucru.. Totusi cand nu porneste, in conducta de tur nu se vede a fi bule de aer...pe cand cea de retur e goala. I-am facut o data si aerisirea (cu toate ca se face singura).....cateva zile a pornit bine, nu stiu daca chiar asta a fost motivul  :icon_confused:

post-109628-0-61607300-1374357699_thumb.

Modificat de Chyrik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!