Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Salutare colegii,ma confrunt cu o mare problema,de o saptamana nu mai vrea sa porneasca,simtomele sunt ca atunci cand baterie e descarcata (cu toate ca ea nu are nici 2 luni),am incercat cu alta baterie,cu cabluri de transfer curent,am verificat electromotorul astazi,crezand ca fura curentul,am schimbat bucsiile inclusiv cea din carcasa cutiei,am verificat bujiile,bune,.electromotorul dat jos functioneaza foarte bine,pus pe masina nu invarte deloc,ce ar putea fii??? Bornele la baterie sunt bune.

Ideea este ca am pus bateria pe o alta masina de 2500cmc TD,baterie de 70AH Varta.

Astept sugestile voastre.Multumesc,

O seara minunata!!

Nik

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electromotorul pe masina nu invarte deloc sau invarte in gol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe liber functioneaza normal electromotorul?

Modificat de alex_87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electromotorul pe masina nu invarte deloc sau invarte in gol?

Pa masina nu are curent sa-l invarta,pe liber invarte bine... :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica legatura la masa a bornei minus,poate ne spui si la ce masine ai probleme,cel mai bine ar fi sa postezi in aria corespunzatoare masinii cu probleme,ai mai multe sanse sa gasesti rezolvarea mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne dai destule detalii , pe liber poate functiona bine ca nu are sarcina ! daca se aude ca invarte dar nu invarte motoru e bendixu ! daca nu are putere sa invarta e posibil carbunii sau vreun contact imperfect pe unde sa fure curent !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor ... 

Am si eu o problema cu pornirea masinii. Un G3 1.9 TDI, AFN, 81 kW...

 

Toata iarna mi-a pornit la sfert de cheie in orice moment, dar o data ce s-a incalzit vremea (asa am patit si in toamna) porneste tot mai greu.

Dimineata porneste bine, dar dupa ce se incalzeste motorul, trebuie sa dau la automat vreo 4-5 secunde ca sa porneasca (uneori si mai mult). Daca tin motorul mult pornit, sau ma duc mai sportiv cu ea, de la o vreme incepe si galopeaza urat de tot (asta doar cand ajunge la 90 de grade mortorul).Si trage foarte greu. Cand incepe sa porneasca greu si tin la automat, cand da semne sa porneasca, se aude o bataie de la motor de zici ca e un picamer (baniuesc ca de pe la pompa de injectie se aude). Dar doar pana porneste.

 

O alta chestie ciudata e faptul ca o data ce a pornit greu, cand il pornesc a doua ora chiar daca e rece motorul, tot greu porneste. De exemplu:

dimineata - sfert de cheie,

merg cu masina pana se incalzeste motorul - opresc/pornesc motorul - pornire greoaie cu dat la automat la greu

las masina vreo 4 ore si motorul e rece iar - la fel de greu porneste

opresc si repornesc motorul - o ia la sfert iar si toate suna bine in el.

seara de exemplu cand se raceste destul de tare afara, merge motorul brici, trage bine si porneste bine. Si asta oricat de sportiv as merge.

 

Are cineva vreo idee care ar fi posibila cauza? Deja innebunesc de la chestia asta.

In afara de pompa de injectie ar mai fi altceva ce ar putea sa dea simptomele astea?

Modificat de vLdNgReA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi mai multe cauze şi o diagnoză nu ar strica.

Ca să afli dacă este de la pompă poţi proceda în felul următor (nu ştiu dacă dă rezultate sută la sută dar am văzut o dată la cineva): după ce ai circulat cu maşina astfel încât să o aduci în situaţia de nu mai porni uşor, iei un pet cu apă, găureşti dopul şi dai cu apă pe pompă să o răceşti bine. Dacă după asta porneşte bine poate fi de vină capul hidraulic de la pompă sau senzorul de temperatură al combustibilului, acesta din urmă se poate verifica cu ohmetrul, vezi atasament.

Dacă tot eşti cu multimetrul în mână verifică şi celelalte componente din atasamente, mai ales la cald când face probleme şi mai ales senzorul de temperatură al lichidului de răcire (ECT).

Pentru bătăile care le auzi la motor şi lipsă putere ar mai putea fi de vină şi senzorul de la injector sau senzorul de la arborele cotit.

Şi nu în ultimul rând distribuţia-avansul, care se poate vedea tot pe calculator.

 

Deci situaţia este destul de complexă, dar poate avea o cauză simplă. Aşa că ia-le pe rând: o diagnoză dacă se poate (coduri de eroare, verificat temperaturi, verificat avans, verificat injectoare, log în mers), dacă nu verifică măcar ce am scris mai sus.

Consumul cum este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este ok... La vechimea masinii, nu ma plang. Consum urban aprox. 8L si extraurban aprox. 5-5.5... Asta mers la regim normal. 

Ideea cu apa pe pompa nu e prea relevanta. Dupa cum ziceam in postarea precedenta, si in toamna a facut masina la fel, pana a dat frigul si am incercat cu apa. Tot la fel de greu a pornit. 

Inca ceva ce am uitat sa specific: o data pornit motorul dupa ce dau la automat cateva secunde (vreo 5-9 depinde cum o apuca) de la pompa se aude un tzacanit... Nu pot explica cum suna, un sunet de "fier pe fier", parca s-ar atinge 2 cuie unu de altu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică în primul rând avansul şi senzorii de temperatură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o sa schimb senzorul de temperatura si vedem ce o sa iasa. Daca de la ala nu e, ceea ce ma cam indoiesc ca acolo sa fie buba, o sa trec mai departe la ceilalti senzori.

Am inteles ca pornirea greoaie la cald poate fi si din ECU. Asta am aflat de la 2 persoane tot cu motoare de 1.9 TDI, Seat Altea si Skoda Octavia. Ambele persoane si-au rezolvat problema dupa repararea ECU/resoftare. 

La Golful meu mai greu cu resoftarea. Am inteles ca trebuie dat jos ECU si schimbat/rescris nu stiu ce chip (sper ca nu ma insel) si apoi se rezolva pornirea la cald. 

E plauzibila explicatia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu dacă se rezolvă cu remapare dacă există o defecţiune nedetectată.

Trebuie dat jos EEPROM-ul (este un cip cum este cel de Bios de la computer) şi rescris.

Nu te apuca să schimbi până nu eşti sigur, doar ţi-am scris mai sus cum se verifică şi cel mai bine pune un vagcom, trebuie să fie un coleg din Bistriţa cu aşa ceva, era o listă pe aici pe forum dar nu mai dau de ea acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o problema asta... Am cu cine sa vorbesc de diagnoza. O sa vad weekendul asta daca pot rezolva, si apoi mai vedem. Colegul cu care o sa vorbesc are VCDS. Care e diferenta intre vagcom si vcds? Am inteles ca exista posibilitatea ca pe unele testere sa apara erori si pe altele nu...!? Nu mi se pare prea adevarata ideea, dar am auzit-o destul incat sa ma gandesc sa incerc la mai multe testere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La maşinile mai noi (cred că după 2005) cu canbus şi alte şmecherii  contează şi interfaţa, dar la cazanele noastre nu cred că se pune problema. Desigur contează calitatea interfeţei pentru că s-ar putea să apară valori eronate (de exemplu aia care o am eu 409.1 îmi arată bine avansul în grupul 000 pe engine, dar dacă intru în acelaşi grup din basic settings îmi arată total aiurea, poate că acolo valoarea respectivă semnifică altceva, nu am stat să aprofundez).

Nu ştiu diferenţa intre cele două denumiri, presupun că este altă pălărie pentru aceeaşi Mărie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand auzi bataia aia , da si motoru sa moara ? cand se incalzeste motoru mai iti intra bujia ? ai verificat compresia motorului ? 

Eu pateam in felul urmator : Dimineata , sau cand era rece motoru , lasam bujia pornea sfert , dupa ce se incalzea , pornea greu dar nici bujia nu mai intra , la mine a fst chiulasa ,pierdea compresie motoru , iar referitor la bataie la mine a fst din injectoare ! Diferenta este ca vento meu este 1.9td aaz , fara electronica ...

Sa ne auzim cu bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile intra si nu da semne sa moara motorul decat atunci cand incepe sa galopeze... Dupa ce merg cu el destul de mult si se incalzeste bine. 

Ce mi-e cel mai ciuda e ca toata iarna a pornit ireprosabil la orice moment, indiferent cat de frig a fost, si cand da caldura face figuri :))

O sa incerc sa fac un video sa va arat mai exact cum face si o sa il postez. Poate mai eliminam cateva chestii din ecuatie.

Modificat de vLdNgReA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o sa schimb senzorul de temperatura si vedem ce o sa iasa. Daca de la ala nu e, ceea ce ma cam indoiesc ca acolo sa fie buba, o sa trec mai departe la ceilalti senzori.

Am inteles ca pornirea greoaie la cald poate fi si din ECU. Asta am aflat de la 2 persoane tot cu motoare de 1.9 TDI, Seat Altea si Skoda Octavia. Ambele persoane si-au rezolvat problema dupa repararea ECU/resoftare. 

La Golful meu mai greu cu resoftarea. Am inteles ca trebuie dat jos ECU si schimbat/rescris nu stiu ce chip (sper ca nu ma insel) si apoi se rezolva pornirea la cald. 

E plauzibila explicatia asta?

 

Si AFN are problema cu pornirea la cald care se poate rezolva prin modificarea softului. Din ce povestesti tu, cred ca mai ai si alte probleme la motor. Fa cateva teste cu vcds (vagcom) si posteaza valorile de pe grup 001, 007, 013, 015 si graficul avansului. Valorile sa fie citite si cu motor rece si cu motor cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!!
Am o nelamurire...am un golf 3, 1.9GTD, cod motor AAZ, 55KW si mi se pare ca se cam da la consum! In oras imi ia pe undeva pe la 7 - 7,5 , eventual 8...problema e ca eu am schimbat duzele de la injectoare si de atunci a inceput sa imi "pape" atat, ca pana sa le schimb imi lua pe undeva pe la 6 - 6,5. Nu stiu ce dracu sa zic..daca stie cineva care ar putea fi problema... :| :| Multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata voua, la mine nu prea.

In dimineata asta veneam de la servici si intr-o intersectie, grabindu-ma un pic sa prind verdele, masina s-a acelerat singura brusc peste 5000 de ture si s-a oprit brusc.

Acum masina nu mai porneste, se aude doar cu tacanit cand invart de cheie.

Poate cineva sa imi dea vreun raspuns....vreo presupunere ?

Scuzati pentur postarea necorespunzatoare, dar is cam bulversat, o sa postez unde trebuie.

scuze de intarziere :icon_confused:

motorul "a luato pe ulei"

Consumul este ok... La vechimea masinii, nu ma plang. Consum urban aprox. 8L si extraurban aprox. 5-5.5... Asta mers la regim normal. 

Ideea cu apa pe pompa nu e prea relevanta. Dupa cum ziceam in postarea precedenta, si in toamna a facut masina la fel, pana a dat frigul si am incercat cu apa. Tot la fel de greu a pornit. 

Inca ceva ce am uitat sa specific: o data pornit motorul dupa ce dau la automat cateva secunde (vreo 5-9 depinde cum o apuca) de la pompa se aude un tzacanit... Nu pot explica cum suna, un sunet de "fier pe fier", parca s-ar atinge 2 cuie unu de altu...

sar putea sa ai arcurile de la capul hidraulic rupte :dry:

e un caz comun la pompele acestea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un video cu 3 porniri ale masinii

Toate le-am pus in acelasi video. Doar ca sunetul si imaginea sunt un pic decalate, nu stiu de ce. 

 

http://youtu.be/3q2d2_bAduM

 

1. La prima pornire deja a inceput sa dea semneca incepe sa porneasca greu.

 

2. Dupa o ora la a doua pornire deja porneste extrem de greu. Ascultati in momentul in care porneste cum se aude o bataie (un fel de "trrrtrrtrrr") iar apoi se opreste... pe la secunda 17 se aude. Bataia aia mi se pare ciudata. La fel de greu porneste ori de cate ori incerc, pana se raceste motorul.

 

3. A treia pornire, in aceasi zi, doar ca seara dupa ce s-a racit motorul, inca o data porneste greu (exact ca la pct. 2, nu am mai facut video) iar apoi opresc motorul si pornesc din nou si porneste foarte usor, fara sa ma chinui. Daca e cald afara iar face la fel dupa ce se incalzeste motorul. Repet, cat a fost frig afara (cam toata iarna) a pornit foarte usor in orice moment. De cand a dat caldura, iar face figurile astea la pornire. Si asta mi se pare o chestie fara sens, dar asa patesc...

 

Inca ceva, nu va luati dupa ceasurile de bord, mai ales turometrul care indica aproape 1100 rpm... Sunt schimbate ceasurile cu plasme dupa cum se vede si sunt gradate gresit :)... 

 

Diagnoza inca nu am reusit sa ii fac, pentru ca nu a avut timp colegul. Dar sper ca saptamana asta sa rezolv si cu diagnoza :)

Modificat de vLdNgReA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa va spun ca are mare importanta ce filtre de motorina cumparati .

Am avut probleme cu pornirea ( se golea instalatia ) din cauza acelui T  de la retur care este infipt in partea de sus a filtrului.

Cand eram in Austria am inteles si care este diferenta, dupa ce am dat 40 de euro pe un filtru original la reprezentanta VW am constatat ca oringul care etanseaza acel T era mult mai mare ( mai gros) decat cel care il aveam eu pe masina ( desi filtrul era schimbat de putin timp) si necesita o apasare mai puternica a T-ului pana sa pot introduce siguranta.Acel oring care nu etansa permitea golirea filtrului de motorina( adica motorina se scurgea in rezervor pornirea fiind greoaie)

Chiar daca sunt putin off-topic imi asum riscul sa va mai spun ca dupa indelungi probleme am rezolvat situatia prin renuntarea la acel T si cumpararea unui filtru cu doar 2 tevi ( care este si mult mai ieftin) iar returul l-am trecut printr-un stutz direct spre rezervor , lucru ce ajuta iarna pentru ca ridica temperatura motorinei din rezervor si deci pompa o trage mai usor prin filtru daca este mai calda si deci si mai fluida. 

Problemele la oringurile de cauciuc de la pompele de injectie si filtre de motorina apar de la procentul tot mai mare de biodiesel din motorina.Uleiul de floarea soarelui si rapita intaresc cauciucul si ii diminueaza proprietatile elastice, mai ales la temperaturi ridicate, de aici problemele care le avem toti  cu pierderile de la pompele de injectie .

Modificat de pmg72ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum sa va cer si eu parerea la o problema care ma bantuie din vare trecuta si nu ii dau de cap.

Mentionez ca pe langa Lupo 1.4 benzina  , am mai luat un golf 3 TDI GT 90CP motor 1Z .

Scurt istoric ca sa intelegeti despre ce e vorba.

De cand am luat-o acum 2 ani  scotea putin fum alb dar numai cand statea  la relanti .

Am zis ca mananca putin ulei , era de asteptat la 290 000km , dar nu era asta .Uleiul este nemiscat pe joja si dupa 4000 de km .

In primavara trecuta dupa ce a stat cateva luni nepornita a mers perfect dar dupa vreo saptamana de mers prin oras a incaput sa tacane ceva cand se incalzea motorul.Zgomotul semana a tachete descarcat de ulei si se amplifica pe masura ce se incalzea motorul ( adica la rece prima pornire nu se auzea deloc).Schimbat ulei , desfacut capac scos axa cu came , schimbat 2 paharele care pareau mai uzate ( unul chiar parea ca a lucrat intr-o singura pozitie adica usor blocat la rasucire), schimbat distributie , pornit motor , si acelasi zgomot.

Verificat cu VAGCOM   0 erori.

Am consultat si un prieten mecanic , raspunsul lui fiind cuzineti varza.

Desfacut baie ulei verificat cuzineti ( aratau ca noi la 300 000 dupa uleiul de Austria) , deci totul ok .

Zgomotul era imposibil de detectat parca se auzea din tot motorul ( am incercat si cu stetoscop) am desfacut pe rand conductele de la injectoare, nimic .La rece cand nu se auzea acea bataie parca tragea mai bine , cand se incalzea nu mai avea aceeasi putere si scotea si fum mai mult (alb) care se amplifica daca dadeam drumul la AC.

Am decis apoi sa aplic varianta simpla si am plecat cu ea spre Giurgiu sa ii dau putina talpa la ideea ca daca e sa crape ce e de crapat sa stiu ce am de facut. Surpriza dupa vreo 40 de km ( vit maxima 160 ) am constatat ca merge mai rotund motorul trage mai bine si a disparut acel tacanit .Fericire maxima, dar dupa vreo saptamana de mers in oras problema a revenit. Am fost apoi pe autostrada soarelui si i-am pus si aditiv de curatat injectoare  si iar a inceput sa mearga bine , nu mai scotea deloc fum nici la relanti , apoi dupa vreo luna de mers in oras iar s-a stricat treaba. 

A stat iar cateva luni pe bara  si acum dupa ce s-a mai incalzit afara ( iarna prefer benzina) am luat-o sa o dezmortesc , surpriza , nu mai tacane asa tare dar nu merge bine ( scoate fum alb dar numai la relanti , sau poate in mers e prea putin si nu il vad eu ) .

Am constatat ca imi pierde motorina pe la garniturile de la pompa si le-am rezolvat cu silicon special care rezista la combustibil , am reglat IQ cu vag com exact cat scrie la carte adica am reusit sa am exact plaja de la 3mg/str la val 132 la  5mg/str la val 108 , constatand ca la 3 porneste mai bine dar consuma mai mult si fuge teribil de bine dar cu putin fum negru la evacuare si la 5 porneste mai greu dar consuma mai putin si nu mai are cei 90 de cai ( e mai batraneasca ).Timingul este un pic retarded dar e in plaja . totul e ok dar scoate fum alb la relanti desi nu mananca deloc ulei .Nu am inteles de ce nu imi afijeaza si injectorul 4 la canalul 013, cum de asemenea nu inteleg cum afijeaza acele valori la injectoarele 1 , 2 si 3 cand numai unu dintre ele are legatura electrica cu ECU .Daca are cineva idee care e treaba si unde omit eu ceva va rog sa ma luminati ca deja sunt  in ceata .As vrea sa afijez mai jos cateva print screen-uri facute la relanti cu motorul la 90 de grade si timingul dar sunt atat de varza ca nu stiu cum se procedeaza si dupa ce am citit 2 zile pe acest forum diverse si diverse probleme sincer nu mai rabdare si nici timp momentan sa mai studiez altceva. Daca poate cineva sa imi dea un sfat ii pot trimite pe mail sau mess pozele cu scanarile si timingul .Chiar o sa incerc sa fac si un log poate isi da seama cineva care e cauza .

Va multumesc anticipat  si sper sa nu fi incalcat cu nimic regulile.

Modificat de pmg72ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să le luăm pe rând că sunt cam multe (îţi spun din ce ştiu, s-ar putea să nu am dreptate peste tot :D ):

- cu filtrul de motorină ai parţial dreptate. Contează marca dar nu ai dreptate cu anulatul t-ului. Are şi el rolul lui, adică are o supapă care într-o primă fază lasă să intre motorina caldă în filtru (acolo este buba când este ger puternic), iar apoi o dirijează către rezervor. Mulţi nu schimbă şi oringurile alea când schimbă filtrul (ce-i drept unele filtre nici nu vin cu ele) şi ce se întâmplă poţi vedea aici

http://vwforum.ro/topic/44018-problema-la-bestie-ajutor/?p=1767895

Acum problema este că sunt 2 tipuri de T-uri: unul care intră efectiv în filtru şi unul care se presează numai, la lupo este primul model. Eu am folosit numai filtre Mann, Mahle, Knect (făcute tot de Mahle) şi Bosch şi nu am avut probleme niciodată;

- fumul alb, ţăcănitul şi lipsa de putere pot avea multe cauze, unele comune, vezi ataşamente

(ca să ataşezi poze, pdf, loguri trebuie să apeşi pe More reply options)

Dacă le urmăreşti o să vezi drept cauze comune: senzorii de temperatură aer şi combusitibil (trebuie urmărite valorile în vagcom pt că dacă dau valori proaste nu va apărea cod de eroare), reglaje ale pompei, senzorul de pe injector, senzorul de poziţie a volantei. Asta din ce scrie acolo pt. că poate fi şi o chestie simplă, dar la care nu se aşteaptă nimeni.

Ca să elimini oarece bănuieli dinspre pompa (pompa propriuzisă) încearcă următoarea chestie: după ce se încălzeşte şi începe să facă figuri ia un pet cu apă, fă o gaură în dop şi răceşte pompa. Dacă după asta îşi revine atunci poţi să bănuieşti pompa de injecţii.

- spre deosebire de alte maşini la a ta nu arată compensaţiile pe fiecare cilindru şi arată compensaţiile pe cilindrii 1, 2 şi 4 faţă de cilindrul 3 şi nu are legătură cu senzorul de pe injector, arată de fapt cu ce cantitate de motorină este suplinit/lipsit fiecare cilindru astfel încât puterea dezvoltată de fiecare cilindru să fie aproximativ egală - vezi că scrie mai clar în al doilea pdf.

- pentru ce valori trebuie să ai în fiecare câmp şi cauze posibile pentru valori anormale, vezi de asemeni în pdf.

- timingul (începutul injecţiei) îl poţi vedea în câmpul 000 (vezi pdf), dar numai dacă ai interfata activată, altfel nu te lasă să vezi acest câmp, dacă ai vag 409.1 da-mi pm şi te lămuresc, pentru altele nu ştiu.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ma simt obligat ( desi este interzis ) sa multumesc celor care isi sacrifica din timpul liber pentru problemele noastre , chiar si celor care nefiind experti isi impartasesc celorlalti  pataniile avute si rezolvarile gasite.

In al doilea rand aduc niste completari destul de importante la postul de ieri pe care le-am omis din cauza oboselii si al frustrarii adunate de cand ma stresez cu aceasta problema.

Am uitat sa mentionez ca masina nu mai are catalizator ( cred ca l-a scos cel care a adus masina din Austria ) adica cel de la care am luat-o eu , dar asta nu cred ca imi poate da problema cu fumul ca nu are sonda lambda dupa catalizator , motorul fiind initial euro 2 ( acum euro ???)

Adaug de asemenea si niste print screen-uri efectuate la relanti cu motorul la temp de 90 de grade si TDI timingul, poate ii sare in ochi vreunui expert in vag-com ceea ce eu nu am vazut sau nu am stiut ca nu este in regula.  



Am atasat separat timingul ca nu a mai avut loc in postul anterior , imi cer scuze daca mai incalc mici reguli ale site-ului dar atat cunosc in materie de internet .

grup 000-002.bmp

grup 003-005.bmp

grup 006-008.bmp

grup 009-011.bmp

grup 012-014.bmp

grup 015-017.bmp

1 TIMING TDI.bmp

Modificat de pmg72ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la grupul 13 de ce nu iti arata si pt. injectorul 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!