Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Mai devreme am mers cu masina, dupa am lasat-o vreo 1 ora maxim sa zic, poate 1,5 ore si cand sa ma duc sa o pornesc am dat o gramada la automat si nimic, nu vrea sa porneasca, am tot insistat si nimic(in schimb vad ca daca azi dimineata martorul spirala statea aprins cateva secunde si se stingea, acum cu contactul pus nu mai vrea sa se mai stinga), deci nu a vrut sa porneasca nici cu motorul cald, care pana acum pornea fara probleme.

Oare daca desfiletez piulita de la primul injector si dau la cheie oare sa o ia? primul injector este primul de langa distributie sau primul din partea cealalta?

Cred ca luni ma duc la service si sper sa rezolv problema, daca nu schimb pompa de injectie cu totul ca am auzit ca ma costa aprox 100E si sper sa mearga normal dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea am gasit si am achizitionat la un pret bunicel un passat B4 intermediar 1,9tdi 1z-90 cai. Masina se prezinta foarte bine interior-exterior, dar ma confrunt cu urmatoarea problema: Motorul se aude foarte bine, nu bate, de tras trage bine as zice eu ptr cei 90 caluti , doar ca la o simpla apasare a pedalei de acceleratie si cand e cald si cand e rece motorul se tureaza un pic mai mult decat ar trebui sa zic undeva la 1300rot/min si dupa ce cade turatia fara sa mai am pedala apasata vreun pic se mai accelereaza inca de vreo 2-3 ori foarte putin peste 1000 rot, dupa care revine la relanti. Mentionez ca dimineata cand am vrut sa o pornesc a luat-o destul de greu, adica am cam dat la automat de cateva ori, iar in mers parca merge foarte putin intrerupt/sacadat si in special la treptele mai mici de viteza(de murit nu moare motorul niciodata).

Azi am facut o diagnoza si mi-a dat urmatoarele erori:

00575 presiune galerie admisie

01268 regulator de debit n146 - deviatie reglaj

00519 senzor presiune galerie admisie g71 , in rest masina merge bine, la viteze constante nu intrerupe deloc

Daca nu intelegeti descrierea cu simptomele care le are masina o sa fac si un filmulet.

Alta intrebare ar fi daca am probleme cu bujiile incandescente oare din cauza asta sa porneasca mai greu la rece(maine sper sa gasesc pe cineva care sa mi le verifice ca am observat cand am facut diagnoza ca imi clipea martorul spirala din bord de bujii, in rest nu mi s-a mai aprins pana acum.

Alta problema care nu stiu daca merge sa intreb aici de ea, dar nu am gasit in topicul dedicat B4 ar fi ca nu imi indica motorina din rezervor in bord, azi am incercat sa scot plutitorul din rezervor si nu am reusit, intreg ansamblul ala mai are o tija in laterala care chiar nu am reusit sa ii gasesc o pozitie sa o scot pe gaura aia, daca exista vreun DYI sau sa imi explice cineva ar fi super.

Salut Auras,

Bine ai venit in club! Stiu ca nu ar trebui sa postez aici, dar e vorba cam de aceleasi probleme cu injectia si la Golf 3 si la Passat B4. Am si eu un Passat B4, 1994, 1,9 TDI, motor 1Z si stiu destul de bine ce se intimpla cu modelele astea... Sunt foarte bune, rezistente in timp, dar dupa un anumit nr de Km incep sa strice unele si altele.

In cazul tau erorile par a fi legate de EGR. Cred ca de-aici ai si problemele cu turatia care variaza singura. SI la mine sta relantiul cam pe la 1000 de ture cand pornesc la 0 grade afara. Dupa ce ajunge temp. apei la 70-80 de grade scade (se normalizeaza) si turatia adica ajunge la 850-900 (cat e normal).

Pornirea grea la rece se datoreaza faptului ca cel mai probabil ai probleme cu incalzirea bujiilor incandescente. Eu am avut problema asta si in final un prieten care lucreaza in service mi-a verificat releul si siguranta lor care era arsa. Am schimbat siguranta cu niste "litze" (vreo 15 la numar) ca n-am avut siguranta speciala si acuma nu mai am nici o problema legata de pornirea la rece. Evident poate fi in cazul tau si releul care comanda declansarea incalzirii bujiilor cand temp. data de senzorul de temp. a aerului scade sub o anumita valoare. Apropos! Daca releul functioneaza ok atunci si dupa ce pornesti motorul el ar trebui sa-ti tina bujiile calde vreo cateva secunde sau zeci de secunde in functie de cat de frig e afara, pina se incalzeste motorul.

Martorul de bujii e normal sa clipeasca atunci cand te conectezi cu laptopul si faci diagnoza. Clipirile arata ca are loc schimb de date intre calculator si laptop.

Cat despre smucituri aici am o veste proasta si una foarte proasta. Mi-a mai zis un coleg forumist care a rezolvat problema: daca smuciturile apar doar in timpul mersului, atunci problema e de la injectorul nr 3 (ala cu fir electric). Nu se rezolva decat prin schimbare cu unul bun. Se poate masura cu aparatul de masura impedanta (daca imi amintesc bine tre' sa fie intre 80 si 120 de ohm). Daca descoperi ca e asta, atunci am eu un injector cu fir bun (eu nu l-am mai schimbat in final ca la mine problema e alta). Dar, (si aici vin cu vestea foarte proasta), daca te smuceste si in mers si nici relantiul nu este constant, atunci problema e din pompa de injectie. Si aici pot fi mai multe: garnituri, cap hidraulic, electrovalva, senzor temp. motorina, partea electrica, in general uzura...

Smuciturile apar nu in functie de treapta de viteza ci in functie de turatia motorului. La tine apar probabil intre 1800 si 2400 de turatii.

Cu litrometrul... Ai verificat vreo siguranta? Litrometrul iese destul de usor din rezervor, ca doar nemtii tot pe-acolo l-au bagat. Trebuie sa-l inclini un pic intr-o parte... Eu l-am scos pe-al meu o data sa-l verific si nu era murdar...

Auzi? Nu mai vrei inca un Passat acelasi model? Vreau sa-l dau pe-al meu ca mi s-a pus piticu' pe Mazda 6 sau Toyota Avensis.

Il dau ieftin (1500 EUR) si cu tot cu cauciucuri bune de iarna si de vara. La mine problema cea mai grava e cu smuciturile si cu relantiul neconstant, adica tre' sa schimb pompa de injectie. Si nu ma indur sa dau 500-700 RON sa o fac pt. ca banii astia nu mi-i recuperez din vanzare...

Daca vrei spune-mi si vorbim. Sunt bacauan dar stau in Bucuresti.

Daca vrei sa te ajut cu diagnoza pt. Passat-ul tau, spune-mi si te duc la amicul meu care iti poate face. Are preturi bune si se pricepe si la electrica si la mecanica (mai putin pompe de injectie).

Bafta si vorbim...

Gabi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca la mine problema e mai grava un pic, adica si bujiile cred ca nu lucreaza corespunzator sau releul lor, si cred ca trebvuie sa schimb si pompa de injectie, dar aici revin cu o intrebare daca merita sa incerc reconditionarea acesteia(ca si costuri) sau mai bine sa iau o pompa completa din dezmembrari cu proba la 100E.

@gabitzu-te-as ruga daca poti sa imi zici unde sau cum localizez releul ala de pornire (ca am facut un pic de curatenie prin masina si chiar am gasit un releu pe care scrie 109 si pare a fi nou nout cu codul 1j0906 381A si din ce cautare am dat pe Google a reisesit ca e ceva releu de pornire, poate asta se ocupa de bujiile mele)

Litrometrul am incercat sa il scot in toate pozitiile posibile, dar al naibii are un fel de tija pe care sta plutitorul cred si care e intr-o parte, e dintr0un fel de sarma mai groasa si oricat as incerca sa il pliez sau sa il apropii de conductele alea ca sa pot scoate afara nu vrea neam si nu vreau sa fortez sa indoi tija aia.

Daca incerc oare sa desfac piulita la primul injector si sa dau la automat pana vine motorina, dupa sa strang la loc cum zicea un coleg mai sus, oare sa porneasca? Sa incerc sa ii dau si un jet cu spray din ala de pornire(ca m-as duce sa iau unul), ca sa nu mai zapacesc bateria si as vrea sa o pornesc sa o duc pe roate la service ca pana ieri masina a mers binisor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Releul 109 se ocupa cu alimentarea ECU.

Releul de bujii e ultimul releu din dreapta-jos. Verifica si siguranta de pe circuitul de alimentare a bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lasat pagubas, azi am incercat sa o pornesc iar, am desfacut piulita de la primul injector, am dat la automat si nu venea deloc motorina, am incercat sa ii dau cu spray de pornire in nas si nimic, nici o reactie, nu a vrut sa porneasca, ramane luni sa o duc la mecanic si sa o pun la punct, ma gandesc sa nu fie oare si ca ieri am incercat sa scot plutitorul ca nu imi mai indica motorina si fara succes , ca dupa ce am vazut ca nu reusesc sa scot ala din rezervor, le-am bagat la loc , am pornit, am plecat cu masina si am mai mers maxim 1km, poate si mai putin , am parcat-o si acolo a ramas, nu a mai vrut nici cu motorul cald, nimic.(ceea ce este ciudat tare, ca doar cat am mers cu ea cu o zi inainte si prin Bucuresti si cand am adus-o acasa nu am avut treaba cu pornirea, viteza cel putin pe autostrada am mers destul de tare si este foarte deranjant sa stiu ca sta in parcare si ca nu vrea sa porneasca.

Ca si costuri ale reparatiei sper sa nu ma duca in caz ca trebuie sa iau pompa sh 100E si ce mai trebuie pe acolo si manopere inca 100E sa zic, ca altfel nu renteaza deloc

Numai bine si va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auras la tine treaba cu pornitul e simpla.....ti-am trimis e-mail.

nu te grabi sa ajungi la service ca ramai fara bani....

o seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai spune-ne si noua cat de simpla e ...ca de asta e forum.

Daca e secreta informatia, era de ajuns sa-i trimiti email fara sa mai postezi aici.

Scuze de :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_golf3-1.9tdi

Salutare domnilor!

Am si eu o problema legata de turatie la Golful meu [1.9TDI 1Z 66kW din'94]

Problema e in felul urmator:

in treapta 4 si 5 cand ajunge in sarcina, daca incerc sa fac o manevra de depasire sau chiar sa i dau "fum" trage super bine pana la 3200 RPM dupa pare planeaza adica nu mai trage defel, parca nu mai are de unde sa inghita motorina sau cine stie ce o avea.

Ma lupt :grrrrrr: cu situatia asta de luni de zile, tot am citit pe forum dar nu imi gasesc problema :tuktuk: .

Probleme nu am pe VAG.nu imi aprere nici o eroare.

Rog tare mult pe cineva care a avut simtomele si daca se poate sa ma ajute cu indiciu unde as putea sa repar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai informat colegul ca releul 109 se ocupa cu alimentarea ECU.

109 mai are legatura si cu electro-valva de la pompa de injectie.

unul din simptome cand motorul nu porneste este urmatorul:...din descrierea foarte corecta si la subiect a colegului Auras

-martor bujii nu se stinge

-motorul nu porneste

-vorbesti singur (glumesc)

ce poti sa faci:

iei un conductor ,cu mana dreapta tii pe + la baterie si cu stanga pe borna electro-valvei.

cineva da la automat....si.....oooops ...motorul porneste!!!!

asta inseamna ca ai trecut peste releu 109 si constati ca acesta este defect....se poate curata la contacte,se pot lipi la contactele fisurate....se da cu WD 40 ....sau cu parere de rau il pui la roata si misti masina.

mai mult ce pot sa spun ......sper sa fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi cand scoti capacul de plastic sa faci semn sa nu citesti cumva 901...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu un Seat Toledo 1.9 TDi, din 96 cu care am intampinat o problema. Cateodata, dupa ce turatia trece peste 2000-2500 masina nu mai trage. De cele mai multe ori, daca pornesc si imi face faza, trebuie sa ma opresc, deschid capota, iau jos mufa care intra in debitmetru, il pun la loc si merge, zici ca e racheta. Alteori, daca numai repornesc, iarasi merge, impecabil. Am fost la service-ul autorizat Seat, mi-au schimbat o piesa, dupa ce pe vag com arata eroare, dar masina face la fel. Dupa aceea am mai testat de de 2 dar nu a aratat nici o eroare, dar isi mai face de cap cand vrea el :(

Filtrul de aer si motorina e schimbat cam de un an, max 6000 km, la fel si cureaua de distributie, ulei Castrol, etc. Are cineva vreo idee, ce o fi ?

Scriu aici, pentru ca masina are cam acelasi sistem ca si VW 3.

Multumesc.

Modificat de A`bella
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Acelasi fenomen l-am avut si eu. Am curatat/verificat toate mufele existente in compartimentul motor inclusiv cea de la MAF. Norocul meu a fost ca, banuiesc, o mufa era cu probleme. La tine cred ca e MAF-ul pe duca. Fa o scanare sau chiar un test in mers si vezi ce apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pentru raspunsul tau prompt. Nu o sa pot sa incerc pana-n 17, cand ma duc acasa, dar o sa rog pe cineva ca sa se uite.

Citeam mai devreme, ca daca e o problema cu MAF-ul, atunci dupa ce scot si reintroduc mufa, ar trebui sa mearga la fel, adica sa nu traga deloc. E posibil, ca sa nu fie stricat cu totul...doar in curs?

Daca iti mai vine vreo idee sau altora..as fi recunoascatoare.

O zi buna si fara evenimente complicate tuturor.

Modificat de A`bella
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall ... acum o luna aveam si eu aprins in bord martorul de la bujii nu tragea masina deloc nu avea vlaga in el .. am pus masina (golf 3 1.9TDi 90cp) pe tester ,si ce sa vezi injectorul electronic era dus ..de atunci de cand lam schimbat nu mai am probleme trage masina :) ...st multumit de ea... martorul de la bujii se aprinde in mai multe cazuri cand nu'ti merge un stop, cand o mufa nu e introdusa bn etc... acum depinde... mc drumuri bune tuturor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine,

am si eu o curiozitate...ce eroare a dat pe tester ca fiind injectorul cu fir (nu are nici o electronica in el -partea ceramica are o bobina).... defect?

te intreb ptr. ca eu m-am chinuit cu acest injector vreo trei ani si nici un tester nu a vazut ca acel injector este cu rezistenta (ohm) varza.

becul de la bujii sta aprins doar daca scoti mufa aferenta lui,

probabil la tine sa intrerupt unul din fire sau ambele....si motorul nu mai trage...zic bine?

bine ca ai rezolvat problema repede....numai bine!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nustiu ce eroare a da... am lasat masina la service la un prieten.. nustiu ce sa zic dar am schimbat direct injectorul si a mers si nici eroarea nu a mai aparut adik acel martor de la bujii... :) ..nustiu ce sa zic.. ms ..drumuri bune si tie... si fara incidente neplacute ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva cu deslusirea acestei probleme la mine sunt 2 cum imi dau seama care e cea defecta amindoua sunt dupa filtrul de aer si au codul 1H0 906 627..........la mine nu trece de 3000 rot/min....am facut astazi o diagnoza si cel care a facut-o nu a stiut sa-mi explice exact ceva de genul ca la debitmetru trebuie sa am 300mg aer si aveam 540mg deci...mi-a zis ca e ceva de la supapa EGR... nu am inteles nimic mi-a zis ca trebuie inlocuit filtrul de aer si curatata supapa EGR ......dupa ce am plect de acolo am scos mufa MAF....meregea mai rau...deci am presupus eu ca ar fi poate N75 dupa ce am citit mai multe pe forum despe ea......la mine sunt 2 intra 3 futunase in ele su au o mufa electrica.....trebuia sa le apara la diagnoza daca sunt defecte?.....sau de ce sunt 2?....poate ma ajutati....un noua am intrebat astazi e 425 ron deci si nu prea as da banii astia....poate ma ajutati cu niste sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne postezi codurile de eroare de la scanare. posibil omul sa aiba dreptate si sa ai membrana de la egr s[parta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eram linga masina....si nu am vazut exact doar l-am intrebat....oricum maine mi fac un test la alt service si stau linga el....aici unde am facut erau preau multi era spre sfarsitul programului...si erau vreo 4 tipi pe linga el, el in masina cu laptopul....si colegii lui pe linga....eu abia vedeam.....toti isi dadeau cu parerea.....maine o sa postez tot ce apare....dar am vazut aici ca toti postau erorile in limba engleza sau chiar germana....aici aveau softul in romana...

Modificat de v@sy
foloseste functia Search inainte de a posta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

saptamana trecuta am vrut sa curat egr ul..Zis si trecut la treaba.Dat cu spray ,sters cu o carpa si gata operatia..Apoi montat totul la loc.Cand am pornit dupa 2 ,3 sec motorul a inceput sa se balbaie si s a oprit.Din cate mi am dat eu seama a ajus putin spray prin motor.Apoi tot am incercat sa l pornesc.INtr un final am reusit,dupa vreo 3 4 incercari,dar motorul nu mergea rotund ci in 3 injectoare(asa mi se parea) si scotea fum albastru.Dupa alte cateva minute de mers la 900 rpm am decis sa plec .Am parcurs aproximativ 2 km si motorul a inceput sa isi revina.Acum este bine ,merge rotund zic eu,dar parca nu mai trage ca inainte.

Uleiul l am verificat si este la nivel.Poate putin mai mult.(cu 50 gr).Cu toate astea tind sa cred ca nu este prea mult.

Posibil sa fie afectata turbina?De tras trage ,nu aam auzit nici un zgomot metalic sau ceva de genu..

Interfata(k409) care o am este una de toata jena .Iar softul este free(fara licenta) si nu pot vedea tot .

A mai patit cineva asa ceva?Exista vreo metoda de rezolvare?

Masina este : golf 3 tdi 90 cp

Multumesc.

Modificat de golf3ale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fi rupt vreun fir cand ai demontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POsibil,nu zic ca nu.

Am facut si 2 scanari.

1 cu debitmetru actual logg

2 cu altu .Mi se pare ca trage mult mai bine! lohhhh

Ce ziceti?Este vreo diferenta?

Eu as zice ca da,dar nu inteleg multe chestii de acolo..

LOG-01-lohhhhh.xls

LOG-01-logg.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu gasesc topicul meu cu n 75 ..........catre moderatori imi puteti sterge si contul............ ma ajuta cineva....sau ce se intampla.......daca ma ajuta cineva bine ......daca vreti ne intalnim si va dau sa conduceti sa vedeti ce se intampla ma ajuta cineva sau ba....cine are tester si se pricepe.....sunt dispus......vreau sa vad cine ma ajuta sa rezolv problema mea......vad ca multi se pricep dar nimeni nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic

Userii posteaza doar daca stiu despre ce este vorba,nu sunt obligati.Nu iti va sterge nimeri contul,dar trebuie sa respecti regulile acestui forum.Iar inainte de a posta foloseste functia Search,deoarece este posibil sa gasesti gata rezolvata problema ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@mario

Ar trebui sa vezi daca ai vacuum bun. Ai 2 electrovalve: una pt EGR si una pt turbo. Verifica cu atentie furtunele de vacuum. Frana cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!