Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

si eu m-am gandit la acelasi lucru mafteicon ca si tine...sa nu ii dea nimeni concret de cap la problema asta...ca e de la pompa, de la calculator, de la egr, de la debimetru...nu stiu ce sa mai zic...eu am testat cam tot...cu toate ca am observat ca mai ales pompangii astia sunt cam neseriosi, in sensul ca ori iti zic ca nu are nimik...si defapt are...ori zic ca are, ca o repara si defapt nu a avut nimic... eu urmeaza sa ma mai duc la un pompangiu zilele astea, dar il voi alege bine :)! pentru ca am mai fost la unul si mi-a spus "ca pompa mea e ca noua!" oricum asa cum spun si colegii dupa forum, si eu sunt de parere ca trebuie sa fie de la electronica pompei!

Am o intrebare si o mare nelamurire :( :

Am observat ca de cand a venit caldura...problemele s-au ameliorat. smuceste pe plaje mult mai mici, si mult mai putin(de exemplu astazi a fost cred ca pentru prima data in ultimele 5 luni cand am mers fara smucituri intre 50 si 90 cu treapta a4-a)! nu pot face nicio legatura intre pompa de injectie si caldura...(plus ca problemele mele au aparut odata cu venirea frigului!) si de aceea va intreb pe voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan, eu stand pe loc si accelerand brusc am acele intreruperi si in aceea secunda un fum negru la spate. ai incercat testul asta ? nu neaparat in mers sa chinui masina,este cel mai simplu si in cazul in care prezinti simptoma cuiva. ..incearca si spune-mi si mie daca sunt surori...O idee buna ar fi eliminarea bulelor de aer anuland filtru actual cu unul simplu tur-retur fara supapa de retur, DIRECT...LEGAT DE POMPA NU AI DE CE SA O DAI JOS PTR. CA ESTE SIGUR BUNA...singura solutie este de pus alta c-da electrica de la o pompa buna, numai sa ai de unde sa o iei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cititi cu atentie veti vedea ca exista o solutie de rezolvare a problemei,dar cum cautam de fiecare data "vinovatul" in alta parte si incercam sa iesim cat mai ieftin de fiecare data,mai ales cateodata platim niste oameni sa repare ceva si mai rau strica,o sa iesiti intotdeauna in pierdere dupa ce trageti linie la final si "problema" este tot nerezolvata.Pompa de injectie este un mecanism foarte complex,iar pretul ei de noua nu este de neglijat ci chiar de speriat,una SH ajunge pana in 1000 Ron.Solutia care o vad eu este schimbare pompei de injectie(cum a fost cazul meu) dar neaparat sa stiti ce cumparati si cel mai important sa auziti motorul mergand. O alta solutie de care se plang si francezii este cea de AICI ,pentru care tipul a desfacut toata pompa,bineinteles acum sa te si pricepi.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert, ma bucur ca ai rezolvat problema,dar intrebarea mea este : a bagat cineva mana in foc ca daca inlocuiesti pompa o sa fie bine? sau a fost ultima cheltuiala pe care nu ai facut-o tot testand ba una ba alta? Destul de frumoasa descrierea francezului,dar nu stiu daca la montare ar mai merge macar cum mergea daca as face personal ce a facut el...nu a desfacut pompa de pe masina, a scos doar c-da electrica a pompei. .. uite eu am una pe birou si am fost curios sa vad ce are inauntru..placa de textolit unde este cursorul si senzorul nu o mai gasesc.... sa vedem ce rezolva Stefan cu pompagiul. multumesc ptr. sfat!!

post-43201-0-45457400-1300359240_thumb.j

Modificat de mafteicon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mafteicon eu am luat decizia imediat ce mi s-a ivit ocazia sa cumpar una,nu am stat sa gasesc vinovatul in alta parte desi facusem niste investigatii privind alte surse de la care pot aparea acele smucituri.Citisem pe net,pe diferite forum-uri dar toate se indreptau catre schimbul pompei.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa este am mai citit si eu si toata lumea spune de inlocuire a pompei sau de curatat c-da. In orice caz problema trebuie rezolvata ca nu se poate deplasa in conditiile astea. mersii inca o data! O zi buna si sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert28 eu am avut aceleasi simptome la smuncituri ca baietii care au postat in posturile anterioare si nu am inlocuit pompa chiar de loc eu am rezolvat inlocuind filtrul de motorina si schimbat furtunele de la motorina plus ca si colegul meu de servici are acelasi motor ca si al meu si a patit la fel dupa ce am rezolvat la mine buba numai ca el a schimbat peco de la OMV la ROMPETROL si a rezolvat omu problema si ca sa fie mai sigur a schimbat filtru de motorina.Intr-un post mai recent am precizat ca am pus si eu motorina de la omv parca duminica si dupa 50 de km am primit 2 suturi de toata frumusetea..dar am cumparat aditiv si am pus in motorina si nu mai am probleme oricum sunt sigur ca am avut apa in motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zipp tu ai rezolvat pentru ca sunt situatii diferite intre tine si colegii care au postat,la tine manifestarile au aparut datorita carburantului dar la ei smuciturile sunt in anumite plaje de turatii si la anumite viteze si cel mai rau ca sunt constante,nu dispar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

Am si eu acelasi motor ca si voi 1.9 TDI 1z. Problema mea este ca si a voastra numai ca la mine imi da in nas in treptele 3,4si 5 cand accelerez brusc insa numai peste 2800 de rotatii in treapta a 3 a, 2600 in treapta a 4 a si 2500 in treapta a 5 a. Am observat ca daca merg mai agresiv cam 50 kM problema apare la turatii un pic mai mari. Sper ca pana la urma sa rezolvam problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba pompa

Verifica distributia si avansul

problemele de genul asta, nu se rezolva pe forum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la un pompangiu recomandat de un prieten in afara ploiestiului.

Nu mi-a demontat pompa, nu i-a facut nimic...m-a programat miercuri de dimineata. Atat mi-a spus ca asta este boala lor, in ciuda faptului ca sunt niste motoare excelente! Mi-a mai spus ca sa ma pregatesc sa cumpar pompa pentru ca este mai mult ca sigur de la partea electronica care nu se poate repara mereu!

L-am intrebat cum s-ar putea repara si mi-a spus ca a avut multe masini cu problema asta si unele nu necesita decat o curatare, altele decat refacute niste lipituri...

L-am intrebat cat ma costa o pompa (in ideea ca poate stie el mai ieftin undeva) si mi-a spus ca in jur de 7 milioane doar ca sa ii fac semn dupa unde o iau ca sa o pot duce inapoi daca nu e buna (pentru ca am inteles ca e greu de gasit una buna!) plus ca mi-a mai zis ca daca mai are si alte componente bune in afara de partea electronica imi poate gasi sa le vand...sa mai recuperez din bani.

Mi-a spus ca a avut "clienti" care au renuntat la cautarea unei pompe dupa ce au venit cu 2,3 defecte si el imi poate scoate toata partea electronica de la motor fara sa pierd din putere fara sa se intample nimic imi garanteaza el. Din cate spunea, inainte de 94/95 era acelasi motor ca si acesta 1z tot de 90 cai fara parte electronica, si care nu au aceste probleme!

Cred ca voi duce masina de marti seara la el, iar miercuri voi avea vesti bune! (sper sa nu fie nevoie sa cumpar alta pompa, pentru ca cu scosul partii electronice a motorului nu prea sunt deacord...)

Salutari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti! Stefane nu mi-ai spus daca accelerezi pe loc brusc pana aproape de 3500 intrerupe? ma intereseaza daca avem aceleasi simptome. din punctul meu de vedere as ruga prima data pompangiul sa curete partea electrica si daca nu e de acolo pasul urmator ar fi inlocuirea pompei..pe mine ma bate gandul sa o curat eu (nu-i mare smecherie), dupa care as cumpara o pompa...poate cu noroc nu am investii niste bani aiurea..tu ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! mie nu imi intrerupe cand o accelerez pe liber...am incercat zilele trecute dar nu am observat nimic deosebit...se tureaza normal...nu tremura masina nu nimic...pentru ca pe turometru e greu de observat...voi mai incerca maine. si eu m-am gandit sa ii curat eu singur pompa...poate sa mai cer ajutorul unui prieten care e electrician pentru acele lipituri...dar altceva nimic. oricum am inteles ca dupa curatare ai putea avea alte probleme...sa dispara smuciturile si sa apara altele...cum ar fi sa traga mai greu...si atunci trebuie reglata oricum de un pompangiu pe banc cred...sau poate o merge cu Vag Comul nu stiu! de ce sa zic! mai caut si iti spun, daca gasesti ceva spune-mi si mie ca sunt interesat si eu de acesta curatare. daca nu apar alte probleme o fac cat mai curand. in prima zi cand o sa fie cald.

salutari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fi atent: intreruperile apar doar daca o fortez in demaraje lungi,daca o iau usor nu are nici-o treaba nici nu stii ca are draci pe ea... si nu intotdeauna. ..dar daca incepe, si pe loc se simt usoare intreruperi la accelerare ,de aia te-am intrebat. . legat de pompa inainte de demontarea pieselor din poza pusa de mine faci semne de jur in prejur si la montare le asezi exact la fel si-ti garantez ca nu se intampla nimic...si in momentul in care ai s-o pornesti sa fi pregatit sa o opresti in viteza sau din contact in cazul in care nu asezi bine piesele (se tureaza de-o ia naiba sau nu porneste) vorbeste si tu cu pompagiul inainte...ceva preturi ti-a dat la manopera? si inca ceva: intreaba pompagiul daca se poate pune o pompa de la un passat din 1998 tdi 1,9 AFN , MASINA ASTA ARE 110 CP...am gasit la Bucuresti una la pret bun. 5 batrane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate monta pompa de la AFN şi injectoarele dacă vrei. Robert ştie mai bine :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa il intreb de pompa ta de la AFN dar din cate stiu eu am vorbit chiar si aici pe forum...se potriveste! vorbeste cu robert28 el are pompa de 110 pe 1z;)

bafta! vorbesc si de preturi si iti voi spune!

cat despre problema la masina mea este aceiasi cu a ta...la fel cand demarez mai tare smuceste...daca merg constant nu...si daca o accelerez farte incet nu...

iar cu a intaia si a2-a nu smuceste deloc...cu a 3a putin intre 1600-1900rot, cu a 4-a mai mult...dar nu mereu..., iar cu a 5a mereu mereu si pe plaja mare...1400-2400rot. atat doar ca eu cand o turez pe loc nu observ intreruperi...iar la relanti cand e motorul cald merge foarte bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc baieti, am sa-l rog pe ROBERT28 daca poate sa-mi dea codul pompei lui sa verific cu a celui care o vinde. daca corespunde e OK si o cumpar. eu la pompa am doua mufe:una cu trei pini si una cu opt pini. astept un raspuns de la ROBERT...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare pentru mafteicon!

eu cand fac semne la pompa ca sa nu am probleme la remontare, fac pe marginea carcasei pompei pe interior? adica eu am inteles ca tot amsamblul acela trebuie sa vina in aceiasi pozitie cum a fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de AFN se potriveste la 1Z,necesita doar schimbul stutului de intrare tur in pompa,il pui de pe pompa de 1Z.Aceleasi mufe sunt si la pompa de AFN si sunt identice cu cele de 1Z si anume o mufa cu 7 pini si una cu 3 pini.Codul pompei este 028 130 115A,poti verifica si in ETKA codul.Atasez si o poza cu pompa mea.Bafta!

P.S. Ii dai zoom la poza si ii vezi si codul.

post-15836-0-53101600-1300520961_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan,c-da consta in cele doua piese. le faci semne pe exterior inainte de a le slabii suruburile. ti-am marcat cu rosu si albastru locurile si oriunde te ajuta... la montare sa le asezi cat mai perfect in pozitia initiala, ajutat de semnele facute

post-43201-0-30266800-1300524150_thumb.j

post-43201-0-37787300-1300523821_thumb.j

Modificat de mafteicon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu niste intrebari legate de un tdi 90 cp...ce sa ii fac ca sa nu mai "borasca" ulei pe la capacu de sus de la motor? si cat consuma in mod normal ? si cand o pornsesc dimineata.. imi trepideaza vreo 20-30 secunde .e normal pe urma isi revine ..orice raspuns e bine venit Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel capac se pune usor inapoi intradevar daca ii dai cateva semne dar de preferat daca ai un vag-com la indemana ar fi mai misto.Inainte de a desface capacul te uiti cu vag-com cat ai IQ injected(e vb de debitul pompei acel IQ injected) desfaci capacul iti faci treaba il pui inapoi la semnele aferente pe care le-ai facut si incepi sa te joci cu acel capac pana ai inapoi IQ injected ca la inceput.Ca sa te joci cu capacul pompei si sa reglezi inapoi trebuie sa desfaci usor cele 4 suruburi astfel incat sa nu curga motorina si sa se miste in stanga sau in dreapta destul de usor.Mai jos ai un link si cu o foto ca sa intelegi mai bine despre ce vb.

http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/IQ-adjust-hammer-mod-TDI.htm

http://img88.imageshack.us/i/94813547.jpg/

jockers : trebuie sa schimbi garnitura ca sa nu mai ai probleme e cel mai bine si ca cele 3 suruburi care tin capacul sa fie stranse destul de bine.Iar in leg cu acele tripidatii pe care le ai e ceva normal cand afara sunt cu minus dar nu chiar asa mult 20-30 secunde(la frig aici ar mai fi ceva de completat in leg cu aceste tripidatii: calitatea combustibilului,injectoarele cam trebuie un pic curatate).Daca iti face si la cald e posibil sa-ti fie avansul de vina.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru raspuns ..dar nu stii si cele 3 suruburi au garnituri? ca mie pe acolo imi curge mai mult ...si nu conteaza cat de tare le strang? poate am exagerat cu 20-30 secunde...dar normal turatie la cat sta pe undeva intre noua jumate?.sau trebuie sa o dau mai mica?.si inca astept un consum...un exemplu ..am pus de 110 ron motorina..Euro de la petrom..si am facut aproape 400 km.. cu un mers sa zicem si putin sportiv si normal.e bine sau rau ??App am aproape 300 de mii ...dar totul e schimbat la timp ...

Modificat de jockers
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu m-am gandit la acelasi lucru mafteicon ca si tine...sa nu ii dea nimeni concret de cap la problema asta...ca e de la pompa, de la calculator, de la egr, de la debimetru...nu stiu ce sa mai zic...eu am testat cam tot...cu toate ca am observat ca mai ales pompangii astia sunt cam neseriosi, in sensul ca ori iti zic ca nu are nimik...si defapt are...ori zic ca are, ca o repara si defapt nu a avut nimic... eu urmeaza sa ma mai duc la un pompangiu zilele astea, dar il voi alege bine :)! pentru ca am mai fost la unul si mi-a spus "ca pompa mea e ca noua!" oricum asa cum spun si colegii dupa forum, si eu sunt de parere ca trebuie sa fie de la electronica pompei!

Am o intrebare si o mare nelamurire :( :

Am observat ca de cand a venit caldura...problemele s-au ameliorat. smuceste pe plaje mult mai mici, si mult mai putin(de exemplu astazi a fost cred ca pentru prima data in ultimele 5 luni cand am mers fara smucituri intre 50 si 90 cu treapta a4-a)! nu pot face nicio legatura intre pompa de injectie si caldura...(plus ca problemele mele au aparut odata cu venirea frigului!) si de aceea va intreb pe voi.

Da de cand a venit caldura si la mine smuciturile nu mai sunt asa de puternice si nu mai trepideaza la relanti. Oricum mai astept 2 saptamani sa vina caldura adevarata si imi iau toalele de mecanic si ma apuc de ea.

Am vazut ca scria cineva pe aici de pompa si injectoare de AFN. Din ce am inteles nu acestea iti ofera puterea mai mare ci turbina. M-ar bate si pe mine gandul la un turbo mai mare. Si inca o intrebare :P. AM desfacut de curiozitate furtunele de la intercooler si am gasit ulei inauntru. E normal ?

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa fiu in topicul corect.

la un 1.9 tdi din 98 AHU, 90 cai, merg lejer cu viteza a 5-a si la un moment dat (depasire sau deal), pierd din putere. mi se pare ca suieratul turbinei nu se mai aude. schimb intr-a 4-a, la fel, trec de 2000 de ture dar ca si cum n-ar exista turbo. masina trage, merge, dar ca un diesel obisnuit fara turbo. daca opresc motorul si repornesc, isi revine si se aude turbina ca inainte, trage frumos. s-a intamplat de vreo 3 ori pana acum.

ce solutie propuneti?

multumesc pt raspunsuri si pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!