Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Daca e debimetrul dus masina ar merge ca un melc si ar trage foarte prost cand accelerezi ar urca si acul la turometrul destul de greu.Cel mai sigur e sa puna vag-comul si sa vada cat aer baga in MAF.

Salutare

V-am lasat singuri o vreme n-am mai intrat pe aici.

Intre timp la mine s-au intamplat urmatoarele:

Am schimbat calculatorul si surpriza ... releul de la bujia incandescenta nu lucreaza - face doar un click o fractiune de secunda, concluzia mea ar fi ca acest releu a crapat, calculatorul meu vechi semnalandumi aceasta chestiune dar ... daca nu sunt meseriasi la service platim ca fraierii. Acu nici calculatorul care l-am schimbat n-o fi chiar ok dar pana nu schimb si releul sa vad care-i diferenta.

Insa, dupa ce am pus testerul pe el, am gasit debitmerul cu o eroare si s-ar parea ca asta este cauza faptului ca motorul nu mai trage cum trebuie ... poate si ambreiajul insa eroarea de pe calculator este:

asta ar trebui sa fie debitmetrul?

00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)

31-00 - Open or Short to Ground

00542 - Needle lift Sensor (G80)

05-00 - Input Open

Readiness: N/A

Nu prea ma pricep, dar era o masuratoare la care valorile normale erau intre 200-400 iar la mine la relanti era cam 580. O sa incerc sa aflu ce este mai exact insa baiatul care mi-a facut scanarea nu e disponibil cand scriu eu.

Povestea este ca, pana acum am facut asa: am cheltuit 1000 lei si nu mi-am rezolvat problema ... cu banii astia schimbam direct debitmetrul si releul de la bujii - convingerea mea este ca pompa ar mai fi mers fara probleme, nu mai zic de avans care nu cred ca mi l-au reglat cum trebuie. A!!! Schimbam si distributia cu banii aia. Din pacate, traim in Romania unde profesionalismul e pe ultimul plan.

Bun, acel releu are legatura si cu pompa de injectie cred. Este releul pe care scrie 109 mare ... pe capac. Stie cineva ceva despre el? .... la mine. fara el, masina nu mai porneste si rama aprins martorul acela de bujie incandescenta.

Trebuie sa schimb releul si sa vad cu debitmetrul ... nou costa cam 500-600 lei oare sa ma complic la dezmembrari? am sanse a iau unul la fel de prost?

Multam

Modificat de Costasd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sensorul de presiune barometrica este localizat in interiorul calculatorului si din el pleaca un furtunel care intra in galeria de admisie

Deci nu acela este debitmetrul

Debitmetrul are ca specificatie MAF adica ,,mass air flow,, la tine problema este localizata in alta parte

Cat despre bujii de regula motorul AHU porneste cu mare usurinta si fara ele avand in vedere ca acum afara sunt peste 20 de grade celsius

Deci scoate din calcul si bujiile deocamdata

succes

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costasd am o intrebare la tine ca sunt cam confuz in urma postului tau:de ce ai cheltuit 1000 de lei?Ai probleme cu motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai .... n-ai citit de la inceput? :(

Reparat pompa, curata, reglat pe banc, pus la loc - m-a costat cam 700 lei, verificare traseu electric 50 lei si 260 calculatorul.

Daca esti putin atent eu am deschis topicul in urma unor probleme la motor.

Cat despre bujii de regula motorul AHU porneste cu mare usurinta si fara ele avand in vedere ca acum afara sunt peste 20 de grade celsius

Deci scoate din calcul si bujiile deocamdata

succes

Motorul meu este 1Z şi problema nu este la bujii ci la releul bujiilor. Evident, motorul porneste fara probleme la 20 grade nu asta este problema. Releul 109 - scrie mare pe el, face figuri: cu un calculator martorul din bord clipeste si cu celalalt martorul se aprinde o fractiune de secunda cand pun contactul (la fel se aude releul cum decupleaza). Daca il scot de tot nu mai porneste motorul - am citi ca are legatura cu pompa de injectie.

Am comandat relul - costa 60 lei pe original, imi vine intr-o saptamana, pun la loc calculatorul masinii si sa vedem ce se

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pompa este electronica poate fi si debitul mic dat de pompa de motorina.Dar de ce nu faci un test cu vag-com sa vezi daca e din cauza la debimetru.Scoate mufa de la debimetru si vezi daca trage mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costasd imi cer scuze,neatentia mea :( .Iti dau un exemplu:la mine la punerea contactului martorul bujii sta aprins cam o secunda si se stinge,tu spui ca,cu un ECU sta aprins o fractiune de secunda iar cu celalalt se aprinde intermitent.Din cate stiu martorul bujii cand se aprinde intermitent mai semnaleaza si o problema la partea electronica a pompei de injectie.Ai scris ca ai reparat pompa de injectie dar stau si ma intreb cat de bine este reglata atata timp cat motorul tau urca greu in ture dar si aici pot aparea probleme si din alte cauze cum sunt debitmetru,furtune de vacuum sparte,N75 etc.In zilele urmatoare voi cumpara un manual de MK3 specific TDI si promit sa ma interesez mai amanuntit.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa este martorul sta aprins 1-2 secunde indiferente de temperatura de afara - am masina de 3 ani si stiu cum trebuie sa mearga.

Ce sa zic, pompa au dat-o jos si ei zic ca au reglat-o. Daca scot debitmetrul merge la fel - maine o sa mai incerc odata sa vad cum se comporta. Am luat hotararea sa ma documentez singur pentru ca, repet, am cheltuit 1000 lei si masina mea nu functioneaza. Cred ca am ambreiajul uzat insa nu cred ca are legatura - motorul nu urca in turatie - asta e clar.

O sa caut si eu un manual pentru ca m-am saturat sa platesc mecanicii care habar n-au.

Furtunele par in regula ...

Multam mult

Daca pompa este electronica poate fi si debitul mic dat de pompa de motorina.Dar de ce nu faci un test cu vag-com sa vezi daca e din cauza la debimetru.Scoate mufa de la debimetru si vezi daca trage mai bine.

AM facut o scanare si singurele erori sunt mai sus in topic. Dupa ce am schimbat ecu. Inainte, cei de la service spuneau ca am eroare pe injectorul cu senzor.

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costasd eu de AICI am facut comanda.Manualul este scris de H.R.Etzold.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai .... n-ai citit de la inceput? :blink:

Reparat pompa, curata, reglat pe banc, pus la loc - m-a costat cam 700 lei, verificare traseu electric 50 lei si 260 calculatorul.

Daca esti putin atent eu am deschis topicul in urma unor probleme la motor.

Motorul meu este 1Z şi problema nu este la bujii ci la releul bujiilor. Evident, motorul porneste fara probleme la 20 grade nu asta este problema. Releul 109 - scrie mare pe el, face figuri: cu un calculator martorul din bord clipeste si cu celalalt martorul se aprinde o fractiune de secunda cand pun contactul (la fel se aude releul cum decupleaza). Daca il scot de tot nu mai porneste motorul - am citi ca are legatura cu pompa de injectie.

Am comandat relul - costa 60 lei pe original, imi vine intr-o saptamana, pun la loc calculatorul masinii si sa vedem ce se

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1Z si ahu sunt motoare la care difera doar niste prinderi furtunuri si alte smecherii de genul asta dar la baza motorul este unul si acelasi

Eu ma gandeam la debitmetru .... ca si problema. Voi schimba si filtrul de aer, sa fie si ala nou, cu toate ca are 3 luni de cand e schimbat. E posibil ca debitmetrul sa fie identic la cele 2 tipuri de motoare?

Si eu sunt curios ce se va intampla cu releul nou si planuiesc sa pun la loc calculatorul masinii, original daca intradevar de acolo a fost problema.

Paradoxal astazi dimineata, parca "si-a dat drumul" motorul, parca a mers cum mergea el odata ca am ratat intrarea la job (care este pe DN) - in sesul ca a urcat in turatie asa cum se intampla odata.

nu mai stiu ce sa zic. O sa schimb si releul si o sa-l lasa asa -= asta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam la debitmetru .... ca si problema. Voi schimba si filtrul de aer, sa fie si ala nou, cu toate ca are 3 luni de cand e schimbat. E posibil ca debitmetrul sa fie identic la cele 2 tipuri de motoare?

Da debitmetrul este identic si se poate verifica relativ simplu

Ii scoti mufa si daca dupa asta masina nu mai trage la peste 2000 de turatii inseamna ca e bolnav

Cand debitmetrul se arde calculatorul masinii seteaza o valoare standard pe care si-o mentine indiferent de regimul de turatie;deci in momentul cand verifici cu vag com-ul maf-ul nu-si mai modifica valoarea in functie de turatie ci ramane fix.

Avand in vedere ca ti-a afisat eroare la senzorul din injectorul 3 se poate sa nu traga si de acolo;am avut un sharan care avea problema asta si nu sarea de 80-90 km la ora nici la vale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu un golf trei tdi 90 de cai,am si eu probleme cu pompa de injectie(galopeaza motorul),am fost la cineva la tester,a reglat-o cat s-a putut,iar apoi am fost la un "pompagiu"care a destrans suruburile de la capacul de sus si a luat putin debitul dar nu mai pornea cum trebuie,asa ca a lasat-o cum a fost doar ca acum galopeaza mai tare si pe deasupra se si opreste.A patit cineva la fel,cum ati remediat problema cu oprirea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii scoti mufa si daca dupa asta masina nu mai trage la peste 2000 de turatii inseamna ca e bolnav

Cand debitmetrul se arde calculatorul masinii seteaza o valoare standard pe care si-o mentine indiferent de regimul de turatie;deci in momentul cand verifici cu vag com-ul maf-ul nu-si mai modifica valoarea in functie de turatie ci ramane fix.

Avand in vedere ca ti-a afisat eroare la senzorul din injectorul 3 se poate sa nu traga si de acolo;am avut un sharan care avea problema asta si nu sarea de 80-90 km la ora nici la vale.

Din fericire acea eroare nu mai apare. E posibil sa fi fost doar de la ECU. Dupa ce schimb releul o sa repun si calculatorul original.

Nu te supara dar nu pricep logica verificarii cu mufa. Deci daca mufa e cuplata si trage peste 2000 inseamna ca functioneaza iar daca nu trage cand scot mufa inseamna ca e blocat pe inchis?

Cu Maful e logic.

Modificat de Costasd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

big bastard

* rog moderatorii scuze proata postare daca e cazul!!

Salut din nou..ieri am observat ca daca las masina (1.9tdi) la ralanti si apas scurt acceleratia pana in capat scoate fum negru si gros de numa' chestia e ca pana acum nu a facut asa ....nu demult am schimbat uleiul (castrol)....aveti idee de la ce scoate asa mult fum......a si era sa uit ..in mers nu scoate fum

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o curiozitate. La rece dupa ce pornesti masina, fara sa te deplasezi apesi pe acceleratie in jur de 2000 si un pic de ture se aude un clic ca de releu, daca apas de multe ori pe acceleratie undeva pana in 3000 de ture, va merge neregulat la relanti si destul de vinlent, dupa ce opresc masina o las un pic si o pornesc dinou merge k. Ce fenomen se intampla? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Ceva de genul aud si eu .

De fiecare data cand pornesc masina, dupa ce trec de aprox 15 km/h se aude un click de releu (doar dupa ce depasesc pentru PRIMA OARA aceasta viteza dupa PORNIRE). Am ajuns la concluzia ca este un releu de la ABS . Ai ABS ?

P.s. Ti-am vazut astazi masina la Magnolia :)

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fericire acea eroare nu mai apare. E posibil sa fi fost doar de la ECU. Dupa ce schimb releul o sa repun si calculatorul original.

Nu te supara dar nu pricep logica verificarii cu mufa. Deci daca mufa e cuplata si trage peste 2000 inseamna ca functioneaza iar daca nu trage cand scot mufa inseamna ca e blocat pe inchis?

Cu Maful e logic.

verificarea cu mufa debitmetrului iti dovedeste daca el functioneaza sau nu

daca motorul trage greu si cu mufa la locul ei si cu mufa scoasa asta inseamna ca el nu mai functioneaza corespunzator

in schimb daca motorul raspunde la comenzi normal cu mufa la locul ei debitmetrul functioneaza

incearca totusi sa mergi cativa km cu treapta a 3-a in regim de 2500-3000 de turatii ;se poate sa fie totusi doar plin de praf debitmetrul si asa se mai curata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Ceva de genul aud si eu .

De fiecare data cand pornesc masina, dupa ce trec de aprox 15 km/h se aude un click de releu (doar dupa ce depasesc pentru PRIMA OARA aceasta viteza dupa PORNIRE). Am ajuns la concluzia ca este un releu de la ABS . Ai ABS ?

P.s. Ti-am vazut astazi masina la Magnolia :)

da am ABS

:ceuameni: peacolo imi fac veacul la munca :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Eu sunt mai nou si am o problema, va rog daca puteti sa ma ajutati.

Am un golf 3 1.9 TD de 75 CP din 1993 si astazi a inceput de ii scada din acceleratie la relanti, oscileaza 700-1000. Totodata scoate la relanti o groaza de fum (albastrui cred).

Care ar putea fi cauza, si cum as putea sa o repar?

Am fost la niste mecanici de 3 lei, unul imi spunea ca este dusa garnitura de chiulasa, altul ca e distributia...

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fum albastru apare cand scapa ulei pe la turbo si uleiul este ars, eu asa stiu, pentru oscilatii la relantii ar putea fi filtru de motorina infundat. Sau mai uitate pe furtunele care duc la filtru de motorina daca sunt transparente si vezi daca sunt bule de aer pe ele. Cam atat stiu eu las pe altii mai avizati ca mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nonik poti regla debitul din capac dar numai cu vag-com nu la ureche ca nu faci nimik, daca-i maresti debit te scutura cum ajungi pe la 1200-1500RPM iar daca tai din debit nu-ti mai porneste. Daca ai regla cu vag-com debitul e altceva, in casuta un motorina injectata dai o valoare intr 5 si 7 si vezi at cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu stiu ce-i vag-com,pompagiu de care am zis cam la ureche a facut operatia,baiatul la care am fost la tester,mi-a zis ca i dus regulatorul din pompa si nu mai am ce sa fac decat sa schimb pompa de injectie,motorul trage de rupe,i-am scos mufa de la debitmetru si p la 2000 de turatii se pune-n bot ca o dacie,dar de ceva vreme se opreste motorul atat in mers cat si la relantii,iar cand se opreste se aprind toate becurile in bord si se intrerupe curentul de pe chilometraj.

am uitat ceva,cand i-a taiat din debit,motorul mergea cat de cat rotund dar pornea relativ greu,cand i-a dat debit galopa dar pornea usor,

Modificat de nonik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vag-com = tester , e acel programel cu care faci testul la masina.Eu am avut aceleasi probl ca si tine dupa ce au schimbat garniturile de la pompa plus ca au dereglat si avansul si-mi scoate un fum albastrui spre alb cand plec de pe loc pana se incalzeste motorul, oricum am obs o chestie..daca umbli la o piesa de pe masina ori se strica ori ai norocul sa te mai tina pana la prima intersectie.Si apropo de debit..daca maream debitul imi dadeam seama f usor daca ma uitam la turometru...cand era marit debitul acceleram pana la 2000 rpm si cand luam piciorul de pe acceleratie venea lin pana la 1100 iar de acolo pana la 900 mergea f greu, in schimb cand i-am micsorat debitul acul de la turometru venea constant de la 2000 pana la 900 fara nici o stationare.Asta e singura modalitate dupa ureche si ochi sa o reglezi fara tester ca sa nu-ti galopeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti galopa si ai schimat doar garniturile de la pompa,eu m-am gandit sa cumpar o pompa la mana a doua,am gasit cu 100e,de releul 109 ce stii,iar de oprit se poate si din cauza contactului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti galopa si ai schimat doar garniturile de la pompa,eu m-am gandit sa cumpar o pompa la mana a doua,am gasit cu 100e,de releul 109 ce stii,iar de oprit se poate si din cauza contactului?

Am schimbat eu releul 109 fara rezultat - am dat banii de pomana - e un releu care regleaza injectia - asa apare de fapt in ETKA. Mie mi-a spus cel de la dezmembrari ca este pentru bujiile incandescente. Apropo stie cineva ceva de releul pentru bujii? care este de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!