Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Pai mersul meu in general este de oras , mai subturat dar nu exagerat ( cam la 1700-2000 rpm) dar in fiecare zi ies din orase si pe acolo o desfund eu :)) ca fac naveta cu ea. Dar acum problema este ca mai mult de 3000 in treapta 5 nu vrea si 120-130 maxim.

Gabitzu85 , eu cand am cumparat masina auzeam un fel de tacanit cand puneam contactu si cand mergea masina acolo la motor.Am iesit din masina si m-am dus sa vad de unde provine sunetu si am observat ca de acolo de la ''releul acela'' de langa filtru de motorina si acum mai nou nu l-am mai auzit de mult am pus contactul nu se aude , am pornit motoru , am pus urechea acolo si nu se aude nimic. M-am gandit sa nu fie debitmetru da l-am verificat si este bun , am verificat si presiunea din turbo dar la relanti si este buna ...

O cunostinta mi-a zis ca problema este de la ceva supapa de la turbo care nu deschide cat trebuie si mi-a explicat ca este ca si o bobina si face un camp magnetic.. aia in care intra furtunele elea subtiri rosu , albastru.

Acum nu stiu ce sa zic ... oare cum pot afla unde este buba ?

Astept niste pareri din partea voastra , va multumesc.

Modificat de NdRy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu mai auzi cum lucreaza acea capsula, poti verifica furtunele de vaccum care ies si intra in ea daca sunt ok, adica sa nu fie nici unul crapat sau slabit in locurile incare trebuie sa intre si aici nu ma refer doar in acea capsula ci si la celalalt capat. daca nu e de la furtune poate fi chiar si capsula defecta. de la vibratiile motorului diesel se intampla sa mai sara cate un furtun sau sa se crape (daca e mai vechi). mie mi-a sarit un furtunas din ala mic care avea legatura cu cel care intra in pompa de servo si ramase pedaua de frana f tare, din cauza ca pierdeam vaccum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...O cunostinta mi-a zis ca problema este de la ceva supapa de la turbo care nu deschide cat trebuie si mi-a explicat ca este ca si o bobina si face un camp magnetic.. aia in care intra furtunele elea subtiri rosu , albastru. va multumesc.

Acea piesa in care intra furtunul albastru cat si cel rosu este valva N75. Eu iti recomand sa faci un log in mers cu ajutorul VAG-COM-ului si sa vezi exact ce se intampla.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceeasi parere. Valva N75 e problema la tine mai mult ca sigur. Nu de alta dar am patit la fel. O chestiune care trebuie avuta in considerare este aceea ca nu toate valvele N75 tacane, sunt care nu se aud dar functioneaza corect - deci asta nu e un mod de a verifica daca e sau nu buna. Ia una de la un prieten si incearc-o...dureaza un minut s-o shimbi si te vei lamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si am si eu o intrebare raportat la masina mea...ca mi se pare ca trepideaza cam tare la relanti desi: motorul suna rotund si nu merge balbait, avansul e perfect pe linia de mijloc si VAG COM zice ca e bine, turatia de relati este 876-903 RPM. Ce ar trebui sa fac? Cum maresc relatiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG mie imi tacanea inainte chestia aia si cand puneam contactu si stateam asa cu el pus ... acum nu se mai aude nimic.

Valva n75 este aia prinsa de turbina ? sau de langa filtru de motorina ca nu inteleg ...

As vrea sa iau de la cineva o valva dinaia pt. proba dar nu am de la cine ...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea valva si mie imi tacaneste dar numai cand pornesc motorul iar dupa cateva secunde se opreste, mai porneste cateodata cand sta masina la relantii dar 2-3 sec tacaneste cateva min bune nu se aude si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva N75 e prinsa pe un suport de caroserie intre filtrul de motorina si cel de aer. Din ea ies 3 furtune (standard - rosu negru si albastru) si are o mufa cu 2 fire care intra in ea. Gasesti sigur o poza cu ea daca te uiti pe net. Noua e in jur de 150 RON. Second o gasesti la 50-70. Cu siguranta aia e problema la tine, dupa simptome nu prea ar avea ce fi altceva.

:offtopic: Referitor la problema mea vreo idee?

Modificat de PMG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG Tu ai o turatie normala, nu stiu de ce ai vrea sa o modifici. In cartea tehnica turatia e data de 900 rot/min +/- 30 rot/min. Ca sa verifici corect turatia de relanti trebui sa aduci temperatura de la apa la 90 de grade, in momentul cand iti arata 90 de grade pe ceas, mai mergi minim 5 km sa ajunga si uleiul la temperatura de rulare. Dupa aia masori si vezi ce turatie ai, neaparat rotile sa fie drepte si toti consumatorii opriti. De marit turatia ti-am atasat o poza. Sper sa-ti fie de folos

post-44347-0-26350200-1299329089_thumb.j

Modificat de ass1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...am inteles.

Cum as putea verifica valva aceea inafara de tester ca pe test nici o eroare si de inlocuit nu am de la cine...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam sa maresc turatia de relanti ca mi se pare ca la 900 vibreaza prea tare masina...se simte si in volan...si ma enerveaza toate plasticele care suna pe-acolo :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ar trebui sa vibreze la relanti, la mine abia daca se simte ca e pornita masina. Daca maresti turatia de relanti maresti si consumul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG tampoanele motorului sunt in stare de functionare? O posibila cauza ar putea fi chiar unul din tampoane.Si apropo la tine relantiul e normal nu are rost sa-l maresti al meu e chiar in limita de jos 860 si nu-mi tripideaza.(Apropo daca ai pompa de injectie electronica e o bucurie sa-i maresti relantiul, daca reusesti sa-l maresti exista posibilitatea sa-ti mearga motorul chiar si-n suturi la relanti...am experimentat timp de 1 sapt apropae pana la 980 RPM si pana la urma tot am ajuns la cat aveam prima data 860 RPM).BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

NdRy si ar mai fi de verificat filtru de motorina sa nu fie imbasit sau ce mi sa intamplat mie mi sa spart o bucata din miezul de la catalizator si imi bloca evacuarea. motorul mergea f bn dar nu tragea si m am chinuit o sapt ca nu stiam ce are eram inebunit am verificat toata masina si nu avea nimic acu ce a zic mai e si posibilitatea asta

Bafta si :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Gata am rezolvat problema cu o siringa cu ac , acetona , spirt , scobitoare si plamani :))...

Prima data am verificat cu un aparat de masura daca este curent pe fir cand pun contactu si este..., am verificat si continuitatea la valva si parea in regula.

Atunci am scos furtunasele , mufa si am adus valva in casa si am incercat sa o desfac dar este turnata parca. Tot suflam in ea si am bagat o scobitoare pe stutu ala in care intra un furtun si cand am scoso surpriza era neagra si cu mizerie . Am cautat siringa de la imprimanta , spirt si accetona si am bagat in ea si tot suflam , cu scobitoarea impingeam bila ca are ca si o supapa, impingeam sa iasa spirtu ... La sfarsit cand suflam mergea usor pe toate iesirile aerul. Am mers jos am bagat mufa , am pus contactu si nu suna nimic ... atunci am luat in mana valva si am batuto de filtru de motorina si a inceput sa sune incetut... dupa care am pus tot la loc si am mers la o tura si surpriza nu mai cadea in nas , mergea perfect... Cand am ajuns inapoi am oprit motorul , am pus contactul si acum suna normal si mai tare. O sa o mai probez maine si o sa o desfund eu acuma :))

Va multumesc pentru raspunsurile care mi le-ati dat.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

NdRy asteptam maine rezultatul fuge nu fuge :icon_thumright: bafta si :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu operatiunea asta cu un spray cu alcool 40% dar nu tine foarte mult si cade in nas cand ti-e lumea mai draga.S-ar putea sa o mai duci asa cu ea o bucata...da-i foarte relativa solutia asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

Revin si eu cu o problema mai veche...pentru ca nu ii dau de cap sub nici o forma :(! Problema mea este ca intre 1400-2200 rot in treptele 3,4 si 5 (cu a intaia si a 2 a nu face, sau face foarte putin si rar) masina se ingatuie, intrerupe, ca si cum nu s-ar alimenta, practic zmuceste. Pana acum in cautarea unei rezolvari:

1)am pus-o pe tester si totul era ok in parametrii, nu i-am facut test in mers, doar pe loc.

2)am schimbat filtrele, rolele, distributia, alte curele, ulei...

3)am curatat egr

4)am verificat daca trage aer pe undeva si nu am gasit nimic

5)am fost cu pompa de injectie si a testat-o e buna

6)am verificat releele din panoul din bord si au continuitate (adica eu stiu ca sunt bune daca au continuitate)

7)am schimbat calculatorul cu altul al unui prieten care nu are probleme si facea la fel.

8)am verificat la pedaua de acceleratie senzorul si e bun (la fel am schimbat-o si facea la fel

9)am schimbat un suport la motor

Masina trage bine si am observat ca daca ma dau la ea, dupa ceva mers mai sportiv nu mai face asa rau...se atenueaza, dar revin imediat smuciturile dupa ce o las din turatii. Alta problema ar fi ca daca o accelerez incet de la 1400 rot-> smuciturile sunt mici si dese... iar daca o accelerez tare tot de la 1400-> in aceiasi treapta de viteza (3,4,5) smuciturile sunt mai rare dar mai puternice. Practic motorul intrerupe mai rar dar intreruperea are o durata mai mare de timp.

Eu am crezut ca este de la un releu ceva prima data pentru ca inainte cand mergea bine, tacanea ceva prin bord, mereu auzeam tac-tac exact dupa ce schimbam vitezele si scadea in turatie "TAC", iar acum nu mai se aude nimic...dar si releele sunt bune...daca am stiut sa le verific.

MULTUMESC MULT SI ASTEPT PARERILE VOASTRE!(am vazut ca aceiasi problema o are si untouchablle, dar nici el nu a gasit o rezolvare)

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez un fisier in care sunt explicate principiile de baza pentru un motor TDI cat si descrierea fiecarui senzor in parte,sunt explicate atat si cazurile cand unul din senzori nu functioneaza si cum se manifesta. Manualul tehnic se refera doar la motoarele TDI fabricate intre anii 1993-1998.Bafta!

index (2).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de tot! este foarte bun si cu ajutorul lui pot verifica fiecare senzor in parte. multuemsc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc si eu.

Robert la tine mai e cum mai e dar la mine tinand cont ca toba e mai lunga pentru ca mi-a facut-o un mecanic bun si a bagat-o fortat, la fiecare smucitura imi bate in caroserie si imi face un zgomot groaznic. Pana si cu muzica data tare se aude. Toata lumea ma intreaba in parcare ce se aude de la masina mea.

Ciudat este faptul ca acum 2 saptamani, timp de vreo 3 sau 4 zile la rand nu mi-a mai galopat apoi a inceput iar .

Sper sa o rezolvam ~:>.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Untouchablle am avut si eu problemele tale atat cu galopatul si smucituri in mers cat si evacuarea dar usor le-am rezolvat pe toate.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefanbnd ai 100% aer in instalatia de alimentare, pune pe cineva sa tureze masina la relanti pana la 4000-4500RPM si uite bine la furtunele care merg in pompa de injectie.(e posibil si la relanti sa simti acele smuncituri care zici tu dar de fapt sunt goluri de aer :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok maine verific cu un coleg...eu m-am uitat la furtunasele acelea dar la relanti...maine le verific la turatie mare. ms mult sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat astazi furtunele la o turatie mai mare si nu am observat nimic. ma voi uita si maine...ma gandesc ca nu trage aer fals mereu...nu stiu ce s amai zic!

Dar surpriza! Astazi a aparut alt simptom care nu l-a mai facut: aproape ajunsesem acasa, masina era pe liber...mergeam pe strada pe care stau cu 30-40km/h si cand am pus frana motorul a dat sa se opreasca...ca si cum s-ar ineca, nu s-a oprit dar se vedea clar cum s-a subturat timp de 2-3 secunde cat am pus frana si cam 2 sec dupa ce luasem piciorul dupa frana...pana si-a revenit.

Acum nu stiu daca are legatura cu frana s-au asa a fost sa fie, dar cred ca are aproape sigur legatura cu trepidatul si smuciturile...

Am mai fost plecat cu ea si duap aceea dar nu a mai facut nimic la franare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!