Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Am inteles, doar ca ma gandeam ca totusi fiind destul de rece afara poate nu afecteaza asa rau, dar ai drepatate, cand e comprimat, aerul se incalzeste chiar daca intra la o temperatura mai mica acum iarna in turbina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ar mar exista o varianta dar trebuie sa verifici cu vag-com, daca avansul e retardat mai poti pati si asta pt ca iti poate injecta motorina mai tarziu decat trebuie dar sa mai stii o chestie si cand un injector nu functioneaza cum trebuie iti poate face figurile mentionate mai sus cel mai bine ar trebui sa incepi cu ce e mai ieftin si apoi sa te opresti la pompa de injectie (150 euro pompa + manopera + alta curea la distributie nu cea veche ca asa este indicat si cam se ridica pretul)

Acelasi lucru il patesc si eu si postez aici pe forum aceasta problema ca un nebun. Am fost cu pompa, mi-a schimbat omul garniturile si tot asa imi face ca si lui Stefan. O rezolvare pentru a nu ma mai zgudui la relanti a fost marirea avansului insa in mers apar smucituri mai rau ca inainte.

Am fost la pompagiu din nou acum o saptamana pentru ca din ce mi-a zis el poate sa fie si partea electronica la pompa. Am schimbat partea electronica si tot asa face. Pompagiul si-a dat cu parerea si mi-a zis ca poate sa fie de la vreun senzor de turatii, in nici un caz de la pompa.

Din pacate nimeni nu stie, ramane un secret, pe VAG nu apar erori pentru ca am scanat-o. Asta e. VW Das Tractor. Afara s-ar rezolva problema cu un 500-600 de euro sau chiar mai mult dar cine isi permite sa se duca cu masina pentru asa ceva ? :)) mai ales ca una asemanatoare e 900 de euro.

Succes !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina iti smunceste at cand o accelerezi pe la o anumita turatie sau tot timpul indiferent in ce treapta sau turatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o "mica" problema: "haleste" uleiul. Sambata trecuta am verificat uleiul si era sub minim. Am completat 1L si l-am adus la nivel maxim. Azi l-am verificat iar, si lipsesc aprox. 500 ml. Masina merge ok zic eu, nu scoate fum, nici la accelerare nici la relantiu, nici la pornire. Cineva mi-a spus ca e posibil sa il pierd pe la turbo; intrebare: cum pot verifica asta? Altcineva mi-a spus sa verific un furtun care vine de la turbo la baia de ulei ca e f posibil sa nu mai fie etansat ok sau fisurat, dar eu nu stiu acest furtun, daca ma poate ajuta cineva cu o poza ceva ar fi ok. Nu gasesc nici pete de ulei sub masina in locul unde parchez. Motor 1.9 TDI 66KW AHU. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina iti smunceste at cand o accelerezi pe la o anumita turatie sau tot timpul indiferent in ce treapta sau turatie?

Imi smuceste pana in 2500 de ture si cateodata la relanti motorul nu merge rotund. Daca am trecut de 2500 de ture nu mai face asa. In orice treapta as fi tot apar aceste smucituri. Daca accelerez mai tare dispar imediat smuciturile. Daca calc acceleratia mai incet smuceste ca toti dracii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta nu este "Das tractor" - o problema are ea, nu face asa degeaba. robert28 a avut exact problema descrisa de tine. s-a rezolvat foarte simplu cu alta pompa.

parerea mea e sa o lasi mai moale cu "pompagii" astia .. din cate stiu, problemele la pompa sunt destul de delicate si nu le rezolva oricine..

mecanici

ce ai putea sa faci, daca tot spui ca ai schimbat si reparat cam tot pe la ea, este sa pui ALTA pompa (daca ai de unde lua, macar cu imprumut), de 1Z sau de AFN

distributia e ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Untouchablle simptomele descrise de tine tin de pompa de injectie,degeaba o duci la 100 de asa-zisi specialisti in pompe injectie iti spun sigur ca nici unul nu va sti sa o mai puna la loc,nu stiu daca ai avut ocazia sa vezi o pompa desfacuta completa,e un mecanism foarte complex si iti trebuie ceva scoala.Tu zici ca ti-a schimbat partea electronica din pompa,dar pe ce baza a luat el decizia asta? Eu banuiesc ca s-a gandit si el asa poate,poate ii da de cap.Sfatul meu este sa iti cumperi o alta pompa de injectie de pe o masina care neaparat sa o auzi ca functioneaza.Bafta!

PS: Daniel Alecu ungerea turbocompresorului se face cu ulei din motor prin intermediul unui racord care este situat in spatele motorului,te poti uita si tu cat de cat,poti sa observi daca are pierderi.Uleiul se mai pierde si daca sunt jocuri in axul turbinei.Ai scris ca nu gasesti pete de ulei sub masina,pai sincer nu prea ai cum daca stai pe loc,tie in mers incepe sa il piarda.Bafta!

Am pus si o poza.

post-15836-0-40848200-1297973442_thumb.j

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia este ok, acum 2 ani am schimbat cureaua, rolele si nu am avut probleme cu ea. Inainte pornea la sfert iar acum invarte de cateva ori. Ideea e ca dupa ce a umblat pompagiu asta la ea scoate fum la pornire de zici ca e tractor. Dupa 1 minut nu mai scoate gram de fum. Mi-a desfacut saraca pompa bucati ca eram langa el. A scos niste bile, le-a pus la loc. Voi incerca la vara cu o pompa second hand pentru ca deja nu mai suport smuciturile astea mai ales ca motorul meu merge foarte bine, nu tacane nici un injector si trage frumos (cateodata).

va multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 posibilitati de ce iti invarte greu:

-avansul injectiei este dat peste cap sau mai bine zis geometria pompei in suport este dereglata (stii ce diferenta enorma este daca doar cu 1mm este decalata?)

-IQ-ul este mic undeva sub 3

In ambele situatii iti trebuie un vag-com sa verfici atat avansul in TDI-Graph cat si IQ-ul.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hello! sper ca am rezolvat problema mea. am dat jos intercooler si toata tubulatura dintre turbo si filtru aer si dintre turbo si intercooler si am gasit un colier slab (era din acela clasic cu surub) si era la acest furtun (insemnat cu verde) post-25043-0-56963100-1298300480_thumb.j

Am spalat cu motorina totul, inclusiv locul de langa turbo unde era f mult ulei si am remontat totul la loc. Operatiunea a avut loc sambata (nu ma intrebati de poze, ca pe acea vreme nu mai aveam chef nici de montat totul la loc, ca asa e cand nu ai garaj) si pare totul in regula. Duminica am facut un drum de vreo 130 KM, destul de in forja si azi am venit la Bucuresti la servici la fel. Pe la ora 12 (azi) am verificat uleiul si era la acelasi nivel si inca nu pare sa se fi murdarit din langa turbo, asa acum am gasit.

PS: multumesc robert28

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut. Am un prieten cu un Vento 1.9 Tdi (90Cp 1Z) din 94, care are următoarea problemă. După ce a schimbat distribuţia se pl

post-38791-0-85228000-1298318991_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca pot spune "victorie". de cand am etansat acel furtun (sambata trecuta) se pare ca am scapat de consumul de ulei si murdaria de pe langa turbo. am facut aprox 800 km de atunci si totul este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru mesaje si sfaturi. Totusi as mai avea o intrebare. Pe tester nu imi apare decat eroarea de la imobilizator.

Exista cumva un releu pentru pompa de injectie ? Dupa ce o pornesc la rece trepideaza si se aude un releu si nu mai trepideaza. Ieri spre supriza mea nu a mai trepidat deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da exista un releu, este releul 339 din cate am inteles, un releu care se ocupa cu electrovalva pompei de injectie... dar nu stiu cum sa il verific...:(

si eu am observat acelasi lucru ca dupa ce tacane un releu in bord acolo nu mai are smucituri... eu am verificat pana acum daca trage aer pe tur, am verificat egr, am schimbat toate filtrele, am facut un tesc cu alt calculator de pe alta masina la sfatul unui coleg dupa forum...i-am facut test vag-com si totul este in parametrii fara erori...

astept si de la tine un raspuns poate reusim sa rezolvam problema... salut!

verifica daca te pricepi releul 109 si 339

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal , pentru eelet problema cu vento : am patit si eu asta la un vw passat din 93 , schimba sonda de ulei pune una noua nu e scumpa, si vezi apoi ce se intimpla, e posibil ca acea sonda sa nu mai lucreze si sa se fi blocat , asa imi suna si mie cind sonda mea se defectase

....(Imi smuceste pana in 2500 de ture si cateodata la relanti motorul nu merge rotund. Daca am trecut de 2500 de ture nu mai face asa. In orice treapta as fi tot apar aceste smucituri. Daca accelerez mai tare dispar imediat smuciturile. Daca calc acceleratia mai incet smuceste ca toti dracii.) ,... posibil sa fie de la senzorul de acceleratie de la pedala, sau de la clapeta de acceleratie sa aibe uzura sau sa fie ancrasata,....trebuie verificat si asta...

Modificat de ioan_cris007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da exista un releu, este releul 339 din cate am inteles, un releu care se ocupa cu electrovalva pompei de injectie... dar nu stiu cum sa il verific...:(

si eu am observat acelasi lucru ca dupa ce tacane un releu in bord acolo nu mai are smucituri... eu am verificat pana acum daca trage aer pe tur, am verificat egr, am schimbat toate filtrele, am facut un tesc cu alt calculator de pe alta masina la sfatul unui coleg dupa forum...i-am facut test vag-com si totul este in parametrii fara erori...

astept si de la tine un raspuns poate reusim sa rezolvam problema... salut!

verifica daca te pricepi releul 109 si 339

Am verificat si am doar 109 nu si 339. Din ce am cautat pe internet am gasit urmatoarele informatii legate de releu 109, cauza problemelor si a batailor de cap pe care le am de cand am cumparat masina, cel putin asta cred.

Am gasit pe un forum, un tip care a analizat toata instalatia si a gasit legaturile acestui releu (de pe 99.5-2002 Golf/Jetta ) TDI :

- Are legatura cu releu de bujii

- Siguranta 32

- ECM

- Regulator cantitate combustibil

- Siguranta 34

- Injector de pornire la rece

- Valva N75 (turbo)

- Valva N239

- Regulator Vacuum EGR N18

- Debitmetru

- Siguranta 43

- Supapa de aerisire vacuum ambreiaj (daca este echipata)

- Valva vacuum frana

- Relee preincalzire antigel (daca este echipata)

- Carter ventilatie, element incalzire

Am avut probleme cu cel putin 4 componente din lista de mai sus. Totul a inceput cu o eroare a imobilizatorului si oprirea masinii dupa cateva secunda. Daca scoteam mufa la valva N75 pornea imediat. Are momente in care functioneaza foarte bine si momente in care nu trage si trepideaza foarte rau, probabil de la regulatorul cantitatii de combustibil.

ECM la randul lui alimenteaza alte componente insa nu le-am mai postat pentru ca nu gasesc traduceri exacte.

Din ce am inteles din cauza acestui releu se poate ca ECU sa fie distrus si sa trebuiasca sa il inlocuiesc. Stiti ceva despre asta ?

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal tuturor! Oameni buni,vreau sa intreb si eu pe cel care a a avut aceasi problema k mine (daca este cineva care a patit k mine) la masina,cum a rezolvat problema.Problema mea este aceea ca am ramas in pana pe sosea,din senin.Adik mi sa oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca.Cineva mi-a spus k ar fi vb. de cititorul (senzorul) de viteza de pe volant,pt. k nu mai are nici scanteie in fisa centrala.Bateria invarte dar de pornit nici gand.Poate cineva a patit asa ceva si poate imi spune si mie cum a rezolvat-o si costurile la care a ajuns pt. asta.Va multumesc anticipat! Spor tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde pot gasi si eu o schema cu tabloul de relee si sigurante pentru GOlf III TDI ? Caut de aseara pe Google si nu gasesc nimic. Gasesc pentru Passat, Jetta dar nimic pentru Golf 3. Imi trebuie neaparat pentru ca am 4 relee lipsa si nu imi dau seama nici unde vine releul 109 pentru ca nu scrie nici un numar pe relee, sunt sterse.

Am vazut o schema aici pe forum insa arata un tablou cu numarul de relee de la 1 la 18 iar eu nu am asa ceva. Se poate sa nu fie tabloul electric original ?

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc din suflet. Am scos-o la imprimanta imediat si m-a dus sa verific releele, erau cateva oxidate. Se pare ca cele care sunt lipsa sunt pentru aer conditionat, pentru ceata si Neocupat deci dotarile pe care nu le am eu asa ca nu ma intereseaza.

Acum intrebarea e cum pot verifica daca releul 109 functioneaza ? L-am scos si cand am dat sa pornesc masina aceasta nu a pornit deloc. Din ce am inteles are legatura cu calculatorul masinii. Nu am de la cine sa iau un calculator de TDI si un releu ca sa probez de asta va intreb.

Va multumesc de ajutor !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Untouchablle sper sa te ajute acest sfat.

"Replace relay 109: Some cars have a relay 109 that can fail, shutting the engine off without explanation. Relay 109 controls the ECU and since the ECU controls fueling, failure of relay 109 causes the engine to suddenly shut off. The old relay is black and marked "109" and is under the dashboard in the relay box. The redesigned relay to fix this problem is gray and is also marked "109". If you have a black relay 109, get it replaced ASAP with a gray relay 109. A common symptom is the glow plug light not turning on. Sometimes the relay will cool down, letting you start the car a few minutes after suddenly shutting off.

If the engine ever suddenly races and accelerates on its own, it may be having a runaway. An engine malfunction could cause the engine to eat its own engine oil. Since diesels are throttled by fuel and not air, this causes a feedback cycle where the engine races higher and higher. If the car is in gear it will also accelerate."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara ... Nu stiu daca postez unde trebuie in legatura cu problema mea...

Deci... am un golf 3,1.9 TDI cod motor 1Z din noiembrie la mine,totul merge perfect porneste dimineata si cand este frig,nu scoate fum sau gaze,sta bine la relati toate bune si frumoase pana cand masina ajunge in mers pe la 110-120 km/h.Cand masina ajunge la viteza mentionata si peste 2500-3000 rpm parca de la un moment dat nu mai trage , ''cade in nas'' cu acceleratia apasata si atunci trebuie sa las acceleratia pana scade viteza sub 110 si dupa care iarasi se accelereaza si tot asa parca ar avea limitator problema este de cand a fost frigu ala mare mare.

Cand am luat masina mergea perfect nu aveam problema asta , am mers cu ea aproape cu 180 km/h pe autostrada.

Intre timp am schimbat uleiul , filtru de ulei , filtru de motorina si filtru de aer dar problema persista.

Ce ar putea fi ? Astept niste pareri sau care ati avut problema asemanatoare postati va rog. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce regim de mers ai in general? mai turat? mai subturat? sa nu ai parte de limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara ... Nu stiu daca postez unde trebuie in legatura cu problema mea...

Deci... am un golf 3,1.9 TDI cod motor 1Z din noiembrie la mine,totul merge perfect porneste dimineata si cand este frig,nu scoate fum sau gaze,sta bine la relati toate bune si frumoase pana cand masina ajunge in mers pe la 110-120 km/h.Cand masina ajunge la viteza mentionata si peste 2500-3000 rpm parca de la un moment dat nu mai trage , ''cade in nas'' cu acceleratia apasata si atunci trebuie sa las acceleratia pana scade viteza sub 110 si dupa care iarasi se accelereaza si tot asa parca ar avea limitator problema este de cand a fost frigu ala mare mare.

Cand am luat masina mergea perfect nu aveam problema asta , am mers cu ea aproape cu 180 km/h pe autostrada.

Intre timp am schimbat uleiul , filtru de ulei , filtru de motorina si filtru de aer dar problema persista.

Ce ar putea fi ? Astept niste pareri sau care ati avut problema asemanatoare postati va rog. Multumesc.

Cum a zis si colegul de mai sus sunt simptome de limp mode. Trebuie verificata presiunea in turbo cu un tester in mers.

Verifica toata tubulatura de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

NdRy pornesti motorul deschizi capota si te uiti langa filtrul de motorina acolo se afla capsula vacumatica care masoara presiunea din turbo acea piesa cand functioneaza tacane daca nu se aude nimic nu functioneaza de acolo se declansaza limp mode in cazul tau si mai mult de 100 110 nu iti mai merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!