Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Da zipp dupa ce se incalzeste putin incepe sa galopeze se aude sunetu ala de parca as accelerao eu.

Galopeaza doar la relanti in rest no problemo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mady trebuie sa-ti reglezi IQ injected din pompa de injectie, ai nevoie si de un vag-com ca sa fi mai precis la reglare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma interesez si cu IQ zipp ms :icon_thumright: dar am aflat problemul :) este axul ce tine rola intinzatoare are joc cam maricel,trepida exact in acelasi timp cu ''galopatul'',am duso la ZA DOCTORE si el a descoperit asta de aceea imi scartaia la pornire chiar daca schimbasem rola si cureaua :rolleyes: ms oricum pt sfatul cu IQ :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut !

Acum o saptamana mi s-a spart radiatorul de la incalzire si tot antigelul mi-a curs in masina. Nu am realizat decat dupa ce a inceput sa imi intre un fel de fum in masina. Practic in loc sa imi bage aer imi baga mult fum si se incinta motorul la 90 de grade. De fiecare daca cand ajungea la 90 de grade opream pe dreapta de frica sa nu se strice ceva.

A trecut o saptamana, am reusit sa dau tot bordul jos, mochete, instalatie demontata s.a.m.d. Astazi am montat radiatorul, am pus antigelul, motorul merge bine, se incalzeste. Singura problema e ca imi face spume in vasul de apa si e multa mizerie.

Mai nou a scazut nivelul uleiului si imi sare pe joja in sus ulei.

Mi-a cedat garnitura de chiulasa ? Mai are rost sa mai intreb ce ma asteapta ?

Va multumesc !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu stie nimeni sau nu doriti sa imi raspundeti mie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face bule de aer in vasul de expansiune (clocoteste , bolboroseste ) sigur este garnitura de chilasa , presiunea din cilindru trece in circuitul de racire (antigel)

Nici eu nu sunt departe de problemele tale , am un strat de vreo 2 cm de ulei in vasul de expansiune , uleiul scade cam repede , iar pe capacul culbutorilor in interior a aparut spuma , nu prea multa , in vasul de expansiune nu sunt bule si nu miroase a gaze de espament ,iar mersul si temperatura sunt normale.

Dupa parerea mea pot fi 3 cauze:

1 chilasa fisurata

2 garnitura de chilasa arsa, fisurata

3 racitorul de ulei fisurat

Primele doua variante se potrivesc la tine .

Daca gresesc cu ceva rog cunoscatorii sa ma corecteze .

Ce fel de scule am nevoie pt a schimba garnitura (troxuri, fixe etc )?

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare grija ai toate sansele sa ai apa in motor cel mai bine desfa chiulasa verifica garnitura,si cu joja,sar putea sa ai apa in baia de ulei iar cand se incinge motoru face poc(exact ca si cand ai turna apa peste ulei incins in o tigaie),mare grija pot ceda piese.Bafta :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este antigel in ulei acesta isi schimba culoarea , se face maro spumos , scade presiunea ulei si se aprinde becul ,chestia cu sfaraitul se intampla la bucatarie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti face spume in vasul de expasiune e garnitura de chiulasa impuscara undeva langa un traseu de apa,iar daca iti sare si joja este impuscata si langa un traseu de ulei si baga compresie in apa si respectiv baia de ulei,da chiulasa jos si schimba garnitura si obligatoriu fa si planietatea la chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo 2 saptamani imi cam scoate apa pe gaura de se alfa in vasul de expansiune,in loc sa scoata doar aerul a inceput sa imi scoata si apa gasesc ud acolo pe suport de fiecare data,am ferificat furtunele si sunt ok,de racit se raceste motorul si nu trece de 89 de grade,am schimbat si capacul de la vas si degeaba :( HELP! ca nst ce sa ii mai fac :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru sfaturi. Din ce am inteles de la voi e clar garnitura.

Altii mi-au zis ca poate fi si blocul motor, ca se poate sparge si ca unul din peretii prin care circula uleiul e spart si trece in apa ... ceva de genul asta, banuiesc ca mi-au zis prostii.

Acum ramane sa desfac motorul.

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand , salutare tuturor !

App de probleme cu motorul , si al meu face o figura tare ciudata, caruia inca nu i-am dat de cap... ce-i adevarat, nu am masina decat de 2 luni si nu am apucat sa refac chiar totul pe ea.Am luat masina de la un pusti de vreo 20 si ceva de ani din Austria,care a macelarit un pic inst electrica.

Este vb despre un g3 1995 TDi 1z 66kw Special.

La pornire : dimineata la rece, daca nu tin de cheie sa tot invarta electromot si sa ajut in acelasi timp cu spritzuri de accel. motorul , nu porneste ! Nici vorba. Dupa ce o chinui un pic, o ia, dar are 1 sec in care turometrul e mort (practic pica in bot, dar motorul se aude mergand), abia dupa isi revine. Motorul merge ok,nu bate, nu scoate fum, etc.

La cald : porneste fara ajutor din accel, dar tot are 1 sec in care da in bot si moare turometrul, apoi isi revine.

Ce mi-au spus unii,altii : injectorul cu "fir", sau socul... Eu unul nu cunosc pe nimeni in zona cu vag-com, si test nu i-am facut decat cu autodata, iar pe autodata nu imi vede/citeste decat 3 inj. De aceea tind sa cred varianta cu injectorul.

Astept niste sfaturi, idei, sau cel mai bine cineva care a patit-o si stie despre ce este vorba. (am cautat cu search, dar nu am gasit nimic ref la prb mea).

Masina in rest merge foarte bine, neasteptat as putea spune (plus ca are si susp sport si e in stare ok), are vlaga, trage de mama focului, turbo e ok, nu mananca ulei, nu scoate fum, are mici prb cu termostatul de la vent.(variaza 70-80 grade), dar aia se va rezolva, si 3 senzori de ABS varza.A fost schimbata pe masina distrib cu role, pompa de apa, filtre,toate 4 bujiile, etc, tot tacamul. Plus refacute toate luminile interioare si alte mici detalii...

Mai trebuie destule facute, dar este timp, insa cel mai urgent este pornirea, pentru ca 1 - este enervant si 2 - chinui masina degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute la un electrician(auto) sa iti verifice instalatia electrica,verifica si bujiile poate ai vre una arsa de tot,ia un sprei pt contacte si dai pe tot ce e mufa,fise,siguranta,RLu(tot ce tine de contact electric) :icon_thumright: bafta cu masina :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute la un electrician(auto) sa iti verifice instalatia electrica,verifica si bujiile poate ai vre una arsa de tot,ia un sprei pt contacte si dai pe tot ce e mufa,fise,siguranta,RLu(tot ce tine de contact electric) bafta cu masina :Driver:

;) Electrica de baza e ok. Bateria la fel. Alternator + releu de incarcare la fel iar electromotorul functioneaza in parametri normali. S-a verificat + curatat+ refacut (personal) tot ce-a fost de importanta majora (asta si multumita multitudinii de threaduri de pe forum, care m-au ajutat in gasirea diferitelor elemente de electrica) plus ca am mentionat ca bujiile sunt noi, testate inainte de a fi puse sus (masina practic porneste la sfert, DAR daca nu o accelerez putin la rece, moare, la cald pica doar in bot, dar isi revine singura).

Oricum multumesc pt raspuns ! :beerchug:

Altcineva? Liciteaza altceva ? :rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andy mergi si verifica avansul.

Asta urmeaza sa fac zilele astea. Dar... relantiul masinii este normal, sta la aprox 900 turometrul si nu are nici macar un gram de variatie ! :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andy,avansul este cu totul altceva,nu are legatura cu relantiul tau.In primul rand trebuie sa-i faci o scanare cu vag-com.Acolo o sa vezi anumite setari pe care lucreaza masina,cele mai importante fiind avansul si IQ-ul (Injected Quantity).In orice program indiferent ca sunt Vag-Com sau Autodata la golfulete noastre se vad doar 3 injectoare,daca iti mergea doar 3 tremura masina ca naiba.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert , mersi de clarificare ! De aici... o singura problema... In zona nu cunosc sa aiba cineva vag-com. Incerc sa ajung prin cineva la o repr Skoda din Deva (ca sa nu ma chiar usuce de bani), sa vad, poate au ei... Teoretic ar trebui. Iar la chestia cu mersul in 3 injectoare, stiam ca nu merge in 3, doar ca ma referam la faptul ca cel care nu e citit ,are ceva defect de comunicare si de aia presupuneam anumite lucruri.Dar acum am inteles, se citesc doar 3.

Oricum mai astept si alte opinii, dar o sa va tin la curent cu evolutia.

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hey salutare

sunt nou pe aici si nu stiu exact daca scriu bine

Stie cineva cum e posibil ca astia de la RAR sa imi spuna ca in loc de motor 1Z la Vento 1,9 TDI am motor AAZ?

este in carte din 2004 motor 1Z si acum nu ar mai fi

Am garantia de la vanzator ca nu a schibat

Am o serie scrisa pe blocul motor 1Z......stantata....astia zic ca e atipic (pe tablita e sters)

mai are cineva seria stantata in alta parte la motor?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acceleratia e cu cablu sau electrica ?

ai cablu de actionare la pompa ?

daca da , e un motor hibrid , bloc motor de tdi si pompa de td , am mai vazut asa ceva .

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

nu ma prea pricep, astia de la WV zic ca motorul nu are calculator si nu pot verifica

astia de la RAR ziceau ceva de injectie directa si indirecta ptr 1Z si ptr AAZ

1Z e euro 2

AAZ e euro 1

Dar cu seria stie cineva daca poate fi stantata pe blocul motor in mod oficial?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AAZ si 1Z sunt euro 2

AAZ e TD

1Z e TDI

Sunt doua motoare total diferite cu doar cateva elemente comune si foarte multe diferente .

Daca scrie 1Z pe bloc si are o pompa de AAZ e o manarie romanesca 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi - eu am motor 1Z si crede-ma ca nu are sa functioneze niciodata o pompa mecanica in locul uneia electronice plus ca la 1Z acceleratia e electronica iar at cand accelerezi prima data informatia din pedala merge in ECU si apoi in pompa, totul e sistat electronic pe cand la AAZ pompa e pe cablu.(Alt exemplu IQ INjected la 1Z o poti face din VAG sau metoda hammer iar la AAZ dintr-un simplu surub si il reglezi dupa ureche sau mai arunci un ochi la turometru).

soarebv - in 2009 un prieten si-a inmatriculat un golf cu motor AAZ si are E2 acuma depinde de cei de la RAR.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu nevoie de ajutorul vostru in urmatoarea problema: astazi de dimineata, dupa ce masina s-a comportat absolut normal (pornire,mers impecabil,zgomot...), dupa ce am stat la un semafor, in timp ce demaram cu a I-a, mi s-a aprins BECUL pentru BUJI din bord de 3-4 ori (a clipocit aproximativ 5 secunde). Am tras pe dreapta, am oprit motorul...dupa ce am mai stat aproximativ 5 minute(timp in care am verificat ce mi-a trecut prin cap)...a pornit fara probleme, absolut tot la fel! Am mers cu ea mult dupa aceea si in oras si in afara si nu s-a mai aprins absolut nimic, totul ca inainte. Practic masina nu a dat niciun semn de defectiune, dar sunt ingrijorat de ce s-a aprins! Presupun ca este ceva de la motor, sau ceva electric...relee...nu stiu. Motorul este 1.9 TDI 90 cai, 1Z,...are toate consumabilele schimbate si distributie de o luna...nu cred ca are legatura ca ar fi facut mai de mult! Mentionez ca pana am oprit aproximativ 20-30 secunde becu deja se stinsese(nu se mai aprindea) dar am oprit preventiv...

Astept parerile voastre si sfaturi de la cei care au mai patit sau au mai auzit...

Multumesc anticipat!

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!