Jump to content

scade temperatura apei


ingerul_danutz

Recommended Posts

ingerul_danutz

revin cu alta problema, daca pana acum imi crestea apa,....acum supriza,......duminica am schimbat pompa de apa + distributia ...si in seara asta am iesit cu masina, am fost pe drumul de langa autovit si la 130 km /h am vazut cum a scazut apa ajunsese km pe la 70 grade.

intrebarea mea, Este bine daca apa se raceste mai mult de 90 de grade in mers? pierde din forta? este contraindicat motorului sa mearga asa

Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • golf416

    10

  • F l o r i n

    9

  • ingerul_danutz

    8

  • cotet80

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

revin cu alta problema, daca pana acum imi crestea apa,....acum supriza,......duminica am schimbat pompa de apa + distributia ...si in seara asta am iesit cu masina, am fost pe drumul de langa autovit

Rezolvat, am fost la alt service si mi-au gasit un fragment de plastic si pe langa asta si termostatul montat aiurea. Au remediat, completat cu antigel si merge foarte bine acum !

Nu cred sa fie o problema.Si la mine face la fel,la drum drept si viteza mare,cred ca este perfect normal sa scada temperatura apei deoarece intra aer rece la radiator.

Link to post
Share on other sites

Nu este normal sa scada temperatura apei. Sunt mai multe dezavantaje ale functionarii motorului la temperatura scazuta, unul dintre ele fiind si consumul ridicat.

Verifica termostatul

Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

@Valentin o metoda de verificat imi poti spune?

Link to post
Share on other sites

PUNE IN PROFIL TIPUL DE MOTOR (scrie in certificatul masinii) sau macar daca e Otto sau Diesel.

scoti termostatul. Il pui intr-un vas de tabla cu apa si apoi la foc. :cheers:

Apoi folosesti un termometru tehnic si observi la ce temperatura se deschide. E posibil sa fie blocat pe deschis, caz in care nu mai e verifica. Se schimba.

Daca se deschide la o temperatura cu cateva grade toleranta fata de cea inscrisa pe termostat atunci e bun . Cand apa se raceste trebuie ca termostatul sa se inchida.

Sper ca ai inteles.!!!

Edited by ManiacuV6
Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

MOTORUL ESTE AHL ....

tu vb cumva de termocupla, ceea care e pusa pe radiator ? sau e undeva in spatele motorului, pe unde ar iesi apa (o mufa cu 4 fire )??

Link to post
Share on other sites

OFFTOPIC (SCRIE IN PROFIL 1,9TDI AHL)

eu vorbesc despre termostat E alta treaba totusi :cheers:

Link to post
Share on other sites

eu totusi cred ca vorbea de : 1.6 Liter, 8 V, 101PS/74kW (AHL), si metoda indicata de ManiacuV6 este buna.

Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

gata am completat cu informatiile cerute , sper sa apara ....este vb de un motot pe benzina @ TDI Fan, daca o sa pun un carton (gen cum se punea la dacie ianra k sa nu inchete apa) intre radiatorul de la aer cond si asta mare, va avea vreun efect pozitiv?

Link to post
Share on other sites

Sa nu pui carton acolo.

Eu am schimbat termostatul acum vreo luna si ceva si mi-a scazut consumul in Bucuresti cu 2.5 litri la suta de km. Daca il scoti sa-l verifici mai bine pui unul nou, costa in jur de 30 RON, mai mult te chinui sa ajungi la el (cel putin in cazul meu, a trebuit sa desfac destul de multe, inclusiv pompa de apa). La testul in apa fierbinte comportamentul parea normal la cel vechi, dar nu am avut si termometru sa-l verific bine.

Link to post
Share on other sites

Insa eu nu stiu cine produce un termostat mai de incredere :Driver:

Pentru 300 mii merita schimbat.

Link to post
Share on other sites
gabibotosani

salut,

la masina din semnatura ,temperatura apei in afara este de 65-75 grade iar in oras este de 90 grade mai tot timpul,cand porneste si ventilatorul de la radiator(adik mai tot timpul).cel putin in cazul meu,motorul merge mult mai rotund cu o temperatura mai scazuta.deci nu cred ca temperatura apei,la un drum in afara localitatii ar trebui sa fie o problema!

Link to post
Share on other sites

Nu este o problema foarte mare, dar in schimb ai un consum marit.

Daca totusi merge ok motorul la 65-75 se poate sa fie defect termometrul care masoara temperatura apei. El are 2 ciurcuite, unul pt ECU, unul pt bord. Poate circuitul care furnizeaza informatia la bord este defect si-ti arata eronat temperatura. Alt aspect ar fi ca ca indicatorul de bord nu este foarte precis. Ar fi mai bine sa verifici cu climatronicul temperatura exacta a apei din instalatie si sa compari cu indicatorul de bord.

Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

Am fost azi la magain sa iau filtru carbon si baietii mi-au arata si un termostat ...asa k m-am hotarat sa-l schimb...problema ar fi alta, mecanicul meu lipseste cateva zile, iar eu vineri plec la mare ....cum ajung la termostat? schema e asta, pozitia nr 6 ar fi termostatul? o mana de ajutor primesc si eu de la voi?

Edited by ingerul_danutz
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Da, 6 este termostatul. Parerea mea este ca ar trebui schimbate si garniturile de etansare de la pompa de apa si termostat. Din cate stiu eu operatia se face cu motorul rece. Bafta. Eu nu as risca plecarea la mare. Poate ceva iese prost. As face operatia la revenire.

Scuze, era pentru alt model si schimbarea garniturii la pompa de apa.

Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

am fost pelcat la mare....pe autostrada intradevar apa a scazut la 70 de grade, am mers lejer cu 130 km...dar nu mai aveam pedala.

cum calcam acceleratia cum dadea in nas....parka arderea era incompleta

dupa ce schimb termostatul, ma gandesc care ar fi urmatoare piesa ce ar trebui luata la verificat: garnitura chiulasa/ curatat injectoare / debitmetru?

clapeta de acceleratie am dat-o jos si am bibilit putin la ea, nu era ff murdara. Dar nu i-am facut calibrarea (metoda de resetare gasita aici pe forum nu a dat nici un rezultat)

Edited by ingerul_danutz
Link to post
Share on other sites

Pt adaptarea clapetei de acceleratie iti recomand sa folosesti Vag-Comul. Eu am curatat clapeta si am adaptat-o cu Vag-Comul si a mers ok. Iti mai recomand sa curati si EGR-ul, eventual teava dintre clapeta de acceleratie si EGR. La mine acea teava era aproape infundata.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Daca te hotarasti sa schimbi termostatul te sfatuiesc sa nu te apuci fara sa ai chei tubulare la indemana...

Edited by g5fx
Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

ms, pt sfat ...nu a durat mult schimbarea lui...putin cam incomod din cauza galeriei

Edited by ingerul_danutz
Link to post
Share on other sites
Pt adaptarea clapetei de acceleratie iti recomand sa folosesti Vag-Comul. Eu am curatat clapeta si am adaptat-o cu Vag-Comul si a mers ok. Iti mai recomand sa curati si EGR-ul, eventual teava dintre clapeta de acceleratie si EGR. La mine acea teava era aproape infundata.

Am cateva intrebari:

EGR-ul se curata cu o solutie speciala sau cu um dizolvant obisnuit?

La motorul meu 1,6 AKL vad ca actionarea clapetei se face cu un cablu. Se mai face adaptarea ei cu VAG-COM?

Link to post
Share on other sites

Daca nu are regulator de ralanti ( ISV/Idle Stabilization Valve ) atunci trebuie facuta adaptarea .

In plus, daca actionarea valvei EGR se face electric (electrovalva) si asta trebuie adaptata dupa demontare/remontare.

Edited by xxleeus
Link to post
Share on other sites

Mai exact?! Cat timp mergi in frana de motor? Banuiesc ca nu vorbesti de franele de motor dintr-un traseu urban.

Oricum, normal nu este sa scada temperatura; posibila cauza ar putea fi termostatul care nu mai inchide.

Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de traseu urban ci de coborire de cca- 15 - 20Km (gen Feleac sau altele asemenea de pe un drum CT - MM) in care apa scade de la 90 la cca 75. Urban nu e cazul.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept