Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

La mine se activeaza prin simpla apasare a butonului,cu motorul pornit si el devine din rosu portocaliu. Conditia este sa ai centura pusa.Merge si din mers in viteza si la liber. Sa nu fie dezactivat din tester beep-ul de centura caci in acel caz am inteles ca nu mai merge AH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Centura pusa, usa inchiasa si activat optiunea din buton sau setat din mfd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel 29 e simplu zic eu , in mers sau pe loc apesi butonul de auto hold , dupa ce opresti in rampa/panta mai apesi frana o data de control si apoi teoretic masina sta singura , o sa observi ca pe loc pedala de frana se poate apasa foarte putin din cauza ca placutele sunt stranse pe disc; la mine asa fac si merge mereu ... o folosesc rar oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept si eu opinii privind erorile mele (mentionez ca acum in bord merge perfect frana de mana si a disparut si p din bord) 

am citit si recitit topicul si nu imi dau seama ce ar putea fi,

ideea este ca am avut si anul trecut aceeasi eroare pe motorasul din stanga(ramanand blocat, am schimbat butonul luandu-l de la un prieten  si masina nu s=a deblocat, iar al meu l-am probat la el si mergea perfect) acum ma indoiesc ca motorasele ar avea probleme, deoarece unul a fost schimbat anul trecut si unul anul acesta(cu aceasta ocazie ii multumesc colegului excalade ca m-a ajutat si pentru sfaturi)

daca eroarea ar fi din buton nu ar trebuii sa fie permanenta??? 

nu vreau sa incarc forumul cu intrebari dar eu nu am gasit nici o explicatie( singura banuiala fiind butonul in urma discutiilor cu colegul excalade)

daca s-a mai descris pe forum exact acelasi simptome si cu aceleeasi erori imi cer scuze dar eu nu le-am observat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat modulul franei de mana (care era bulit si a costat 1630 de lei), mi-a disparut din MFD optiunea de Always on sau Always off.

In schimb daca apas butonul, ramane pe ON chiar si daca opresc motorul, inchid/deschid masina si o pornesc.

 

Strange  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

M-am confruntat si eu cu aceasta problema legata de EPB. Am citit jumatate din acest topic si am gasit o solutie, fara sa schimb nimic, pe scurt e procedura legata de borna (-) a bateriei.

La inceput, din cauza unei pane, deoarece nu am vrut sa ma chinui cu pietre pe la roti, am incercat sa activez frana de "mana". Stiam ca am o problema cu ea, nu o prea foloseam, dar acum ma simteam nevoit deoarece nu vroiam sa vad masina cum fuge de pe cric. Asa ca incep procedura, dar binenteles ca nu se cupleaza in prima faza si imi apare eroarea doar cu P-ul barat. Am mai incercat de vreo cateva ori, NU s-a cuplat asa ca am ales pietrele la roti.

Dupa ce am schimbat roata, am vrut sa scap de acea eroare si am tot incercat la buton (cu pedala de frana apasata), ba cu motorul pornit, ba in timp ce porneam motorul. Nimic! In schimb, mi-a aparut si martorul ROSU legat de EPB. Din cate mi-am dat seama, nu era nici o roata blocata, porneam usor de pe loc, nu parea sa "tina" deloc acea "frana de mana". Deoarece acel sunet (de la martorul ROSU) era tare sacaitor in timpul mersului am inceput sa caut pe internet despre solutionarea acestei probleme.

 

Am gasit pe acest forum ca daca se scoate borna bateriei si se lasa vreo 10-15 min si apoi se reincearca deblocarea franei, cel mai probabil se va rezolva. Am luat o cheie si am inceput sa sa umblu la baterie, DOAR ca am inceput cu borba (+). Am lasat-o 10 min si am incercat iarasi procedura cu decluplarea/cuplarea EPB-ului. Nimic! Erorile persistau.

Deoarece nu simteam ca vreo roata era blocata, am decis sa ma deplasez cu ea pana la un service pentru a o diagnostica (speram ca daca se sterge eroarea cu VAGCOM-ul, totul o sa revina la normal). Verdictul dat in urma diagnozei: etrierii rotii de pe drepata spate blocati! Mecanicul mi-a spus ca nu-s chiar blocati pe roata, deci se poate merge cu masina, asa ca m-a reprogramat peste vreo 2 zile, avea si altceva de lucru. 

 

Deoarece eroarea era inca prezenta si refuzam sa ma duc cu ea la TESS, am incercat sa caut prin forumuri. Astfel ca am gasit 2 solutii care se puteau aplica in cazul meu:

 

1) (de aici, din acest topic)

i had this problem... twice !!
look
i called the dealer and they told me how to fix it..
unplug the battery for 10 minutes then plug it again then press the breaks for 35 seconds 
after that, while pressing the breaks press the e-breaks for 10 seconds..
(( i think these are the right times ))
then the cars computer will restart and the problem will be fixed !!
 
 
2) (de pe un forum strain)
1. Unlock car
2. Unplug negative terminal keeping keys out of the way (so you don’t accidentally press anything) and leave unplugged for 10 seconds or so.
3. Reconnect
4. Lock car
5. Unlock car
6. Insert key to light up dash but don’t start car
7. Remove key
8. Lock car for 10 seconds
9. Unlock car
10. Insert key but don’t power up
11. Unlock park brake with foot on brake – YAY!!!
12. Power up
13. Warning lights may be (anti skid control, tyre pressure, steering etc)
14. A quick drive round the block should correct the above if not into VW for resetting.
 
Asa ca am luat din nou cheia si am urmat urmatorii pasi:
1) de data asta, am decuplat borna (-). Am tinut-o asa aproximativ 15 min, dupa care am reconectat-o. 
2) am blocat masina, dupa care am deblocat-o.
3) am introdus cheia doar pe prima pozitie
4) am tinut apasat vreo 35 sec frana de picior si apoi am apasat botonul de EPB (tinut apasat vreo 10 sec) . 
           - ambii martori (P-ul barat si cel rosu) s-au aprins din nou, nici un zgomot
5) am scos cheia din contact, am inchis masina, am redeschis-o iarasi
6) am introdus cheia si am lasat-o pe faza de bujii  si am refacut pasul 4)
          - acelasi rezultat, ambii martori activi, nu s-a auzit nimic, cu siguranta nu s-a rezolvat ceva
7) am pornit motorul
8) am refacut pasul 4) ( am tinut apasat vreo 35 sec frana de picior si apoi am apasat botonul de EPB (tinut apasat vreo 10 sec))
         - s-a auzit de 3 ori acel "huruit" specific (ma gandesc ca a fost o deblocare, urmata de o blocare si inca o deblocare)
         - martorii legati de EPB au disparut.
9) am condus vreo 100 m pentru a-i disparea si martorii legati de ESP
 
Ca si o concluzie, CRED ca nu mi-a functionat prima data deoarece:
a) am deconecat borna (+) de la baterie
b) nu am tinut mai mult (vreo 35 sec) pe pedala de frana si apoi sa tin apasat pe buton.
 
Posibil ca butonul sa fie "dus", ma gandesc sa-l schimb in viitorul apropiat.... Totusi, nu-l prea folosesc, asa ca de acum o sa fiu mai precaut si poate o sa urmez procedura cu Auto-Hold-ul.
 
Bafta.
Modificat de Chronos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte util comentariul lui chronos, si din ce inteleg eu dupa aceasta procedura se recalibreaza si motorasul(sper sa nu vb prostii)

o sa incerc si eu maine sa vad ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ma poate ajuta si pe mine? caut si nu gases  garnituri pompa vacum (tandem).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o arie dedicata pentru rubrica asta. Daca o vrei pe cea de tabla ,se comanda la reprezentanta. E pe stoc de multe ori si costa aprox 50 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor...revin cu informatii legate de problema mea cu AH-ul. Am dus luni masina la Midocar, iar astazi la pranz am luat-o dupa multe verificari facute de ei pentru ca ce credeti, nici lor nu le dadea nici o eroare  :10[1]:  mi-au spus initial ca e din caseta de directie pentru ca a fost schimbata si nu s-a facut update la ea :| in fine au facut ei update la caseta de directie au verificat tot ce s-a putut verifica pentru AH si au ajuns la concluzia ca este din calculatorul de abs sau frana de "deget" ceva de genul asta, lucru care mi l-a spus si Florin...ramane sa cumpar de la dezmembrari acest calculator care am vazut ca este in jurul la 300-350 lei (la Midocar costa 2700 lei  :ceuameni: ) sa il montez si sa scap de problema. Intrebarea mea este cum aflu ce calculator am bosh sau siemens sau ce firma o fi si eventual codul de piesa. Multumesc !

PS: am uploadat o poza cu un calculator care l-am gasit la 80 de euro la un passat din 2009 exact ca al meu...sper ca ma uit dupa ce trebuie si nu confund calculatorul :))

post-128152-0-63298700-1393449635_thumb.

Modificat de MaTr1cE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi modul l-am schimbat la inceputul lunii. Iti scrisesem mai sus ca s-ar putea sa fie ala, dupa simptome.

Eu nu am riscat cu second, ca la fel ca tine, nu eram sigur ca e de la el.

Pe mine m-a costat 1800 cu tot cu manopera.

Ps: codul piesei il gasesti cu VCDS, daca intri pe modulul franei de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc max, eu sincer nu am banii necesari sa cumpar unul nou in schimb am vorbit la telefon cu o firma de dezmembrari si mi-au spus ca imi da piesa cu factura si garantie la 400 ron, iar daca am orice fel de problema o pot returna. Maine ma uit pe VCDS dupa cod. Spune-mi te rog se schimba greu, e mult de demontat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca si mie mi-a facut o ditamai gaura in buget...

Sa stii ca sunt mai multe coduri care functioneaza, piesa a avut vreo 7 modificari (probabil de buna ce era). Codurile incep de la 3C8907801A si ajung pana la 3AA907801F, daca bine tin minte.

Modelul care mi l-au pus mie mi-a dezactivat optiunea de a bifa Autohold always on sau always off din MFD, dar acum daca il pornesc de la buton, tine minte optiunea si dupa ce am oprit/pornit motorul.

De schimbat nu stiu cat de greu e de schimbat, ca nu eu am facut operatia, dar modulul se afla sub consola centrala/cotiera si trebuie demontata ca sa ajungi la el. Daca nu ma insel trebuie si codat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

destul de mult de demontat dar si foarte usor........ daca cauti un DYI despre cum se monteaza AH, gasesti totul cum se demonteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor...revin cu informatii legate de problema mea cu AH-ul. Am dus luni masina la Midocar, iar astazi la pranz am luat-o dupa multe verificari facute de ei pentru ca ce credeti, nici lor nu le dadea nici o eroare  :10[1]:  mi-au spus initial ca e din caseta de directie pentru ca a fost schimbata si nu s-a facut update la ea :| in fine au facut ei update la caseta de directie au verificat tot ce s-a putut verifica pentru AH si au ajuns la concluzia ca este din calculatorul de abs sau frana de "deget" ceva de genul asta, lucru care mi l-a spus si Florin...ramane sa cumpar de la dezmembrari acest calculator care am vazut ca este in jurul la 300-350 lei (la Midocar costa 2700 lei  :ceuameni: ) sa il montez si sa scap de problema. Intrebarea mea este cum aflu ce calculator am bosh sau siemens sau ce firma o fi si eventual codul de piesa. Multumesc !

PS: am uploadat o poza cu un calculator care l-am gasit la 80 de euro la un passat din 2009 exact ca al meu...sper ca ma uit dupa ce trebuie si nu confund calculatorul :))

 

da, din pacate s-a adeverit ce ti-am zis eu.....

 

 

Modelul care mi l-au pus mie mi-a dezactivat optiunea de a bifa Autohold always on sau always off din MFD, dar acum daca il pornesc de la buton, tine minte optiunea si dupa ce am oprit/pornit motorul.

 

 

nu tine numai de modulul franei de mana ci si de cluster..... ai modelul alb-rosu, de aceea ai optiunea in MFD.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era ca inainte de a-l schimba il aveam in MFD si dupa ce mi l-au schimbat a disparut optiunea.

Inainte nici nu ramanea cuplat decat daca il setai din MFD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a disparut optiunea deoarece au codat initial, fara auto hold... probabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Nu faceti ca mine! :)

 

Cand am achizitionat masina am fost sa ii montez alarma .. am ales VIPER .. si...am ales si modulul de PORNIRE DE LA DISTANTA.

Bineinteles ca acea functie pornire de la distanta sa functioneze este obligatoriu ca frana de mana sa fie activata ... iar aceasta imi da erori mereu si nu o pot activa deci...modului de pornire care a costat ceva este total nefolositor ..

 

Multumesc VW!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista topic pentru Viper in sectiunea alarme. Daca cel care ti-a montat-o se mai uita o data pe scheme, gaseste o rezolvare foarte simpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista topic pentru Viper in sectiunea alarme. Daca cel care ti-a montat-o se mai uita o data pe scheme, gaseste o rezolvare foarte simpla

 

Am achizitionat alarma de pe www.upcar.ro si a fost montata direct la reprezentanta VIPER.

 

Cei de la reprezentanta mi-au spus ca exista 2 setari pt pornire 1 cutie automata si 2 cutie manuala , daca seteaza modul automat ea fiind manuala exista riscu ca la pornire fiind in viteza(ca frana de mana nu functioneaza) sa fuga prin carcare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul este foarte nepotrivit pentru discutia asta. O sa mut mai tarziu toata discutia asta in topicul potrivit.
 
Acum, revenind la problema ta, bag seama ca nu ai spus despre ce alarma este vorba si daca ai sau nu interfata DB-ALL. Fara indoiala, neutral safety switch ar trebui conectat la DB-ALL la contactul care raporteaza statusul EPB. Asa este sigur si producatorul (directed) nu cred ca permite ocolirea acestei sigurante. Insa, chiar daca ai dezactivata aceasta verificare, masina nu prea poate pleca singura prin parcare, pentru ca nu prea o poti lasa in viteza cu remote start activat. Mai jos ai procedura pentru activarea remote start. Daca o citesti cu atentie o sa vezi ca este practic imposibil sa uiti masina in viteza...
 

Manual transmission vehicles
If the vehicle has manual transmission the proper steps must be followed before leaving the parked vehicle, or the remote start feature is disabled. This process is called MTS, manual transmission start. 
 
1. While the vehicle engine is running, put the transmission in neutral.
2. Press the vehicle’s foot brake.
3. Apply the emergency brake.
4. Release the vehicle’s foot brake. Note: Pressing the brake again after this step will disable the remote start 
feature.
5. Using the remote control, activate the remote start within 15 seconds. The parking lights flash 5-times confirming that the remote start is active. 
6. If the parking lights do not flash 5 times, you have not entered manual transmission mode and will need to repeat steps 1 thru 5.
7. Turn Off the ignition (the car should stay running when key is turned Off).
8. Exit the vehicle.
9. Lock the doors with the remote. (the vehicle should shut Off when locking the system).
 
You can now remote start the vehicle. If a door is opened before the next remote start activation, the system will not remote start.


Modificare din vehicle in engine imi apartine si cred ca este o greseala in manualul Viper.

 

Poti improviza pacalirea alarmei Viper a.i. sa creada ca la pasul 3 tu actionezi frana de mana. Nu e ortdox, sunt sigur ca nu e permis de directed... dar mie mi se pare destul de sigur.

 

Totusi, esti constient ca lasandu-ti o cheie in masina ai facut mult mai facila dezactivarea sistemului de securitate al VW si poate duce la furarea masinii?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul este foarte nepotrivit pentru discutia asta. O sa mut mai tarziu toata discutia asta in topicul potrivit.

 

Acum, revenind la problema ta, bag seama ca nu ai spus despre ce alarma este vorba si daca ai sau nu interfata DB-ALL. Fara indoiala, neutral safety switch ar trebui conectat la DB-ALL la contactul care raporteaza statusul EPB. Asa este sigur si producatorul (directed) nu cred ca permite ocolirea acestei sigurante. Insa, chiar daca ai dezactivata aceasta verificare, masina nu prea poate pleca singura prin parcare, pentru ca nu prea o poti lasa in viteza cu remote start activat. Mai jos ai procedura pentru activarea remote start. Daca o citesti cu atentie o sa vezi ca este practic imposibil sa uiti masina in viteza...

 

Manual transmission vehicles

If the vehicle has manual transmission the proper steps must be followed before leaving the parked vehicle, or the remote start feature is disabled. This process is called MTS, manual transmission start. 

 

1. While the vehicle engine is running, put the transmission in neutral.

2. Press the vehicle’s foot brake.

3. Apply the emergency brake.

4. Release the vehicle’s foot brake. Note: Pressing the brake again after this step will disable the remote start 

feature.

5. Using the remote control, activate the remote start within 15 seconds. The parking lights flash 5-times confirming that the remote start is active. 

6. If the parking lights do not flash 5 times, you have not entered manual transmission mode and will need to repeat steps 1 thru 5.

7. Turn Off the ignition (the car should stay running when key is turned Off).

8. Exit the vehicle.

9. Lock the doors with the remote. (the vehicle should shut Off when locking the system).

 

You can now remote start the vehicle. If a door is opened before the next remote start activation, the system will not remote start.

Modificare din vehicle in engine imi apartine si cred ca este o greseala in manualul Viper.

 

Poti improviza pacalirea alarmei Viper a.i. sa creada ca la pasul 3 tu actionezi frana de mana. Nu e ortdox, sunt sigur ca nu e permis de directed... dar mie mi se pare destul de sigur.

 

Totusi, esti constient ca lasandu-ti o cheie in masina ai facut mult mai facila dezactivarea sistemului de securitate al VW si poate duce la furarea masinii?

 

 

Ideea este ca trebuie sa actionez frana de mana (ceea ce nu functioneaza) sau sa o las in viteza ca sa o pot parca, in caz contrar "o ia la vale" :) .

 

Da, mi s-a parut si mie putin ciudat cand am observat ca cipul din a doua cheie a fost introdusa in sistemul de alarma....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!