Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Salut Catalin,

Problema cu senzorul de la aer nu dispare daca o stergi cu VAG-COM-ul, apare iar si iar si nu te lasa sa pornesti masina. In cel mai fericit caz este o problema de cablaj. Trebuie verificat senzorul de aer (debimetrul) care e dupa filtru. Ar mai putea da anomalii de la sonda lambda (sau sondele, ca s-ar putea sa ai doua, nu-s sigur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba MAF-ul... porneste si merge si fara el - mai prost, nu trage masina... dar asta este alta poveste.

 

Acum, dupa eroarea de mai sus - blocatorul pare sa fie de vina.... dar din ce am citit, nu mai inteleg nimic.... ca nu are presiune pe cilindrii, etc... e posibil ca masina sa fie la reparat la cineva care nu stie despre ce e vb....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

astazi,pentru prima oara mia aparut si mie mesajul PARKING BRAKE FAULT SEE owner manual+becuri in bord+sunete.....

am gasit pe net asta

i had this problem... twice !!

look

i called the dealer and they told me how to fix it..

unplug the battery for 10 minutes then plug it again then press the breaks for 35 seconds

after that, while pressing the breaks press the e-breaks for 10 seconds..

(( i think these are the right times ))

then the cars computer will restart and the problem will be fixed !!

La mine a functionat.....nu mai apare eroarea si frana functioneaza.....incercati si voi

 

 

Si la mine a functionat ! din a doua incercare (prima oara nu am tinut frana 35 de secunde...ci mai putin un pic) e foarte importanat sa tii frana apasata cel putin 35 de secunde!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii. Am luat masina aseara din service...

Problema cu pornitul : a sarit lantul de pe punct... Mi s-a spus ca si cateva valve au fost indoite si au trebuit inlocuite. S-a schimbat de asemenea head gasketul.

Apoi am inlocuit coil packul de pe cilindrul 1 - dadea missfire (nu am avut probleme deloc inainte) - initial am crezut ca nu au pus bine valvele... Dupa inlocuire coil pack miss fire din nou pe cilindru 1 dar mai rar... Am inlocuit si bujiile si acum e totul OK...

Apoi etrierul stanga spate inlocuit - placute de frana schimbate pe amble roti spate... Rezolvat problema cu frana de mana...

Conculiza: Ghinion adevarat sa cedeze si frana de mana si sa sara lantu in acc zii...

Costul distractiei peste 1100 de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

 

am urmatoarea problema:

 

 
01542 - Yaw Rate Sensor (G202) 
            014 - Defective
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101110
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 99
                    Mileage: 136881 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2122.14.13
                    Time: 16:46:40
 
             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.25 V
                    Bin. Bits: 00011101
                    Count: 166
                    Hex Value: 0x0000
 
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 
            014 - Defective
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101110
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 99
                    Mileage: 136881 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2122.14.13
                    Time: 16:46:40
 
             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.25 V
                    Bin. Bits: 00011001
                    Count: 167
                    Hex Value: 0x0000
 
Cei de la service VW mi-au spus ca ar fi modulul de comanda al franei de mana, piesa care costa 1660 de lei.
Exista vreo sansa sa fie altceva?
Sau exista vreo modalitate de a testa modulul?
 
Mersi!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare, pot sa resetez erorile doar daca dau jos butonul si il remontez. 

Totul merge perfect pana apas din nou butonul franei de mana, cand se aprinde pomul de Craciun in bord si pe ecran imi arata ESP error.

Exista sansa sa fi tras eu prea tare de cablul butonului cand l-am montat si sa fi miscat mufa din modul?

 

Orice idee e binevenita!  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca cu alt buton pana sa schimbi modulul franei de mana, acolo unde sunt acesti senzori la passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am schimbat vineri, inainte nu imi dadea decat brake switch circuit malfunction, cu cel nou a mers perfect ieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum, vezi daca se mai manifesta asa, in timp sau nu.

 

oricum.. ca idee.... un calculator de frana de mana, SH - costa 100 de euro.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare 

am si eu o problema ledul de la frana de mana palpaie tot timpul (de pe buton si in bord)daca incerc sa pornesc cu masina cum atinge peste 10 km/ora scote si un sunet, am facut o scanare si imi apare urmatoarea eroare:

 Address 53: Parking Brake       Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
  Component and/or Version: EPB  VC8HC001   013 0001
           Software Coding: 0000012
            Work Shop Code: WSC 00704 210 84000
                      VCID: 2143FB5DF8D2CB1
1 Fault Found:
 
02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached 
            002 - Lower Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 207
                    Mileage: 154096 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.01.31
                    Time: 14:50:44
 
             Freeze Frame:
                    Voltage: 7.56 V
                    Count: 204
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Richard, uita-te in postarile mele anterioare si vezi despre ce e vorba. Ai motorul de la frana de parcare blocat. Carcasa e din plastic de proasta calitate si se crapa lasand apa sa intre si sa intepeneasca angrenajul dinauntru. Scoti motorasul, il cureti, il „convingi” sa se destepeneasca si il probezi la o baterie de 12 volti ( nu conteaza polaritatea fiindca lucreaza in ambele sensuri) bagi vaselina si il pui la loc. Deci, uita-te inapoi in postarile mele si ale celorlalti prieteni de pe forum si o rezolvi! Bafta! 

 

In clipul de pe youTube vezi cum arata sistemul de franare si cum poti schimba placutele de pe spate. Motorasul este ala negru si e prins in doua suruburi cu cap stea (nu stiu ce numar este, eu am luat din trusa pana am gasit cheia potrivita.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine motorasul functioneza etrierul nu se blocheaza ,am apasat be buton 5 secunde dupa l-am lasat si a disparut erorea din bord nu mai palpaie nicaieri

ma uit maine pe la motoras il desfac sa vad ce ii pe acolo

mersii de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu nu sunt convins de reusita prin metoda cu bateria pe direct. deoarece trebuie "invatata"\reintializata frana de mana, ca sa stie cate ture strange pana sa tina sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaborvad, atunci cand retragi tija care impinge in pistonul etrierului, o retragi pana la capat (daca demontezi motorasul o poti face si manual asa cum am facut eu cu o cheie stea) asa cum ai face-o si cu VAG-Com-ul sau cu dispozitivul special de „deschidere” a etrierului. Masina, prin intermediul blocului electronic de comanda, isi ia singura referinta distantei, adica atunci cand ai terminat treaba si actionezi butonul de frana, motorasul strange pana intampina rezistenta, creste amperajul si intrerupe circuitul de alimentare. Cand apesi din nou pentru deblocare se retrage doar functionand cu polaritate inversa cam 2 secunde si atat, referinta este „invatata”. Per ansamblu, motorasul strange si isi ia referinta de fiecare data, pastrandu-se aceeasi distanta la deschidere (autoreglarea in functie de uzura). Deci, eu nu spun din auzite, eu am facut chestia asta pana sa plec in Romania in vacanta de Craciun. Si am avut incredere in ceea ce fac, pentru ca din Norvegia pana in Romania sunt peste 7000 de km dus-intors... Daca te uiti mai inapoi, cred ca pe la pag. 34 a postat cineva un link cu manualul de depanare care se poate da jos in format PDF. Sunt multe postari utile in acest topic. Sa auzim de bine!   :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor am si eu o mica intrebare

 

Mai exact cu ce ma ajuta AUTO HOLD?

 

Cred ca mi-am dat seama la ce anume, dar vreau sa aud si explicatia unor soferi cu mai multa experienta la passat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auto-hold (diferita de functia hill hold control de la skoda), functioneaza in conditiile cerute (centura pusa si usa sofer inchisa), si tine masina franata (toate 4 rotile, nu doar cele spate) pana la incercarea de a pleca de pe loc (concordanta intre pedalele abreiaj+accelerare).

 

e un confort pt sofer mai ales cand stai la un semafor in panta/rampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor am si eu o mica intrebare

 

Mai exact cu ce ma ajuta AUTO HOLD?

 

Cred ca mi-am dat seama la ce anume, dar vreau sa aud si explicatia unor soferi cu mai multa experienta la passat :D

 

Este foarte practic. Uite aici in video, cum lucreaza

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata, cand sa plec de pe loc cu masina, (-18 grade afara) incep sa palpaie si la mine becurile cele sfinte, fortez din ambreiaj, misc masina 1-2 metri in fata si constat roata stanga blocata, dreapta se rotea, lasa urme in zapada perfecte.

Demontez roata, scot mufa la motoras, o curat, pun la loc, nimic, neschimbata situatia.

Deconectez bateria 5-10 minute, nimic...

Incerc cu centura pusa + treapta 1 cu incercare de plecare si nimic.

Incep sa dau telefoane, si nimic, nimeni nu imi spunea cum sa deblochez macar manual roata...

Citesc vreo 10 pagini din acest topic dar renunt de nervi ca am probleme iar cu masina si nu am ajuns pana la paginile 20-30 unde incepea sa scrie despre acest lucru.

Desfac cu torx "T30" motorasul, si constat crapatura in partea de jos + fisura la prinderea surubului din fata, de am ramas cu plasticul de sub surub in mana, deci carcasa deteriorata complet.

Ma uit la principiul de functionare, vad ca motorasul are un fel de torx T40 bag unul in etrier, incerc in sensul acelor de ceasornic nu merge...

Incerc invers si voila, am reusit deblocarea etrierului, dar am in continuare carcasa crapata cu motorasul functional, asta dupa ce l-am miscat putin manual + uns cu wd40 si bagata vaselina de mecanisme fine acolo.

La actionarea butonului cu motorasul scos, s-a invartit in gol vreo 20 de secunde

Stiti unde pot gasi o carcasa sau un motoras complet? In special in zona Tg Mures?

Dupa montaj ce am de facut pentru a sincroniza stangul cu dreptul? las desfiletat surubul la etrier la maxim? sau strang pana aproape incepe sa infraneze? apoi mai dau 2-3 filete inapoi?

Masina o am de o saptamana si la actionarea franei de mana pana la aparitia problemei se auzea un bazait lung (5-8 secunde)...

 

Deci solutie provizorie pentru deblocat roata si evitarea transportului masinii pe platforma pana acasa/service, este:

- demontarea rotii - necesara cheie roti

- demontarea motorasului - necesar un torx T30, ideal de aproximativ 10 cm lungime, sau prelungit cu un prelungitor + crichet in capat pentru o mai usoara desurubare a suruburilor (la mine au pornit foarte greu), prima data incercand cu torx-uri din comert de alea in forma de L fara reusita(s-a rasucit varful torx-ului si iesea din surub cand fortam + ca am afectat putin si surubul)

- desfiletarea manuala in sensul invers al acelor de ceasornic cu un T40 al surubului din etrier care va slabi frana de mana.

- scoasa mufa din motoras - iese prin apasarea clemei din capatul mufei cu o surubelnita dreapta de aprox 2-4 mm latime + tras de mufa destul de tare sau impins cu o alta surubelnita sau metal drept la capat de mufa, ca la mine statea cam intepenita acolo. Inainte de apasare sa se curete mufa ca apasarea clemei face parghie la o lamela din mufa, care si aia se poate ridica cu o surubelnita subtire si atunci nu mai trebuie apasat.

 

Pentru aceste detalii, in caz de urgenta, apelati-ma si va ajut , nr meu este 0744.830.843

Modificat de dj sky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dj sky: eu am citit topicul asta proape integral pana am dat de informatiile de la prietenii nostri de pe acest forum, care m-au ajutat foarte mult. Cred ca asta este cea mai proasta inventie a grupului Vw: carcasa din plastic de 2 lei a motorasului de frana de parcare. Din cauza asta imi venea sa o vand si sa iau orice masina, dar nu Vw sau Audi, care are aceeasi frana de „deget”... Parca ar fi fost facuta de chinezi sau indieni, ceva de ...unica folosinta... Efortul este destul de mare pentru carcasa aia si avand in vedere intemperiile la care este supus, nu-i de mirare ca cedeaza. Carcasa de motoras nu cred ca ai sa gasesti. Eu zic sa mergi pe la cei care dezmembreaza, sa cauti pe net si sa iei cate poti  si le mesteresti singur. Nevoia te invata, ai vazut!? Cat despre cum trebuie sa lasi de strans pentru „sincronizare” eu zic ca nu-i vorba de nicio sincronizare. Il lasi desurubat la capat, sa fie relaxat. Actionezi frana de „deget” care actioneaza oricum independent, adica de exemplu stanga ajunge la capat si se opreste, in timp ce dreapta continua pana ajunge si ea la capat. Decuplezi apasand din nou si el „slabeste” apoi in mod egal. Cat despre deconectare informatiile snt bune de retinut de cei care vor umbla de acum incolo! Eu m-am disperat pana le-am desfacut... Bafta in continuare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Am si eu o problema cu autoholdul. Am un passat 3c din 2009 si m-a mancat in cur sa umblu la sigurante pentru ca nu imi mai suna alarma si m-am gandit ca e de la sigurante..asadar am nimerit tocmai siguranta de auto hold...initial am scanat cu vag com mi-a dat 2 erori cum ca nu era codat si ceva de genu Basic Setting Not Performed...am codat cu codul respectiv 0000057 (am vazul intr-un log mai vechi de al meu) si am facut basic settings...bun frana de mana electronica functioneaza, e ok dar butonul AH nu mai merge, iar in bord clipaceste acel P taiat...nici cand plec dupa loc cu centura pusa nu se mai decupleaza franza de mana...ce sa ii mai fac ca turbez imi vine sa ma dau cu capu de pereti am tot citit pe aici dar nu am gasit rezolvare la problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu mai merge goarna ? ... nu-i de la sigurante, mai mult ca sigur ea este de vina - daca vb de alarma OEM.... ceea ce se poate vedea cu o scanare/test.

 

2. Auto hold - acum, trebuie scanata masina sa vedem ce erori gaseste - exact asa cum sunt ele, nu povestite. Codarea ai facut-o degeaba, atata timp cat ea nu a pierdut-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pierduse codarea ca astea erau cele 2 erori: ca nu este coding facut si ca nu s-a facut basic settings mai intai...din pacate dupa ce am facut pasii astia 2 am sters erorile si am uitat sa le copiez inainte. Acuma cu scanarea cu vag-com nu mai da nici o eroare decat cea de alarma care da este oem (01134 - Alarm Horn (H12)  000 - - - Intermittent) ideea e ca la output test la alarma se aude goarna dar foarte incet, iar output test la parking brake respectiv autohold totul merge perfect  :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai eroarea pe goarna si cablajul este bun - goarna e de vina.

 

pe 53 - ai eroare acum ? care este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma ti-am spus...pe vag com nu mai am absolut nici o eroare (inafara de cea cu alarma care nu ma mai intereseaza acuma vreau doar sa rezolv cu AH) dar eu am becul P taiat ala aprins in bord (palpaie), iar AH nu functioneaza.

Modificat de MaTr1cE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pe frana de mana (sau ABS) - trebuie sa ai eroare.... nu ai martor aprins, fara sa ai eroare - probleme. Fa un autoscan, sa vedem ce apare.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!