Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Acum vreo saptamana s-a blocat frana de mana . A trebuit sa apas (activez-dezactivez) de mai multe ori succesiv butonul de frana ca sa pot pleca de pe loc. I-am dat o scanare si apare asta:

Address 53: Parking Brake        Labels: 3C0-907-801-53.clb
   Part No SW: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
   Component: EPB  VC8HC001   013 0001  
   Revision:   013       
   Coding: 0000011
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 214252EEF81EFC16A0B
 
1 Fault Found 
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 
            011 - Open Circuit - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111011
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 202
                    Mileage: 199416 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.11.19
                    Time: 08:54:53
 
             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.60 V
                    Count: 85
 
 
Cine ma poate lamuri ce problema are? Dupa parerea mea ar fi problema cu alimentarea motorasului de frana la roata dreapta, firul de alimentare intrerupt?
 
Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate repara. Verifica carcasele  motoraselor  daca sunt  crapate.


Verifica cablajul,mufa.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Acum vreo saptamana s-a blocat frana de mana . A trebuit sa apas (activez-dezactivez) de mai multe ori succesiv butonul de frana ca sa pot pleca de pe loc. I-am dat o scanare si apare asta:

Address 53: Parking Brake        Labels: 3C0-907-801-53.clb
   Part No SW: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
   Component: EPB  VC8HC001   013 0001  
   Revision:   013       
   Coding: 0000011
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 214252EEF81EFC16A0B
 
1 Fault Found 
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 
            011 - Open Circuit - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111011
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 202
                    Mileage: 199416 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.11.19
                    Time: 08:54:53
 
             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.60 V
                    Count: 85
 
 
Cine ma poate lamuri ce problema are? Dupa parerea mea ar fi problema cu alimentarea motorasului de frana la roata dreapta, firul de alimentare intrerupt?
 
Multumesc!

 

 

da, poate sa fie de cablaj, conectica..... sau chiar de la motoras.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat: desfacut mufa de la motoras si aplicat Contact Spray. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pățit-o și eu cu frâna asta de „deget”. Într-o după amiază când mă întorceam de la servici am apăsat butonul și am coborât. Am văzut că a început să clipească, dar mă grăbeam și n-am dat importanță... Când am revenit cam după 10-15 minute, n-am mai scăpat de acel clipit al butonului și implicit al luminilor de avertizare din bord și al sunetului strident de te scoate din minți. Am observat că motorașul de la etrierul dreapta spate nu vrea să „facă servici” nici dacă acționez cu dispozitivul de service de deschidere sau închidere. Deci nu am putut schimba plăcuțele pe spate. Am citit aici pe forum diverse modalități de rezolvare. M-am împotmolit (culmea!!!) :tuktuk:  când am vrut să deconectez motorașul, mi-a fost teamă să nu rup ceva . Vă rog dacă e posibil, să-mi explicați cum să deconectez cablul acela fiindcă nu știu pe unde are acele piedici (poate atașați o fotografie ceva...) ca să pot deconecta și să pot verifica separat dacă vine curent (primește comanda) sau să-l verific cu o sursă externă.  Mulțumesc  :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum ceva timp mi s-a blocat si mie asa cum zice ilie 2.0 TDI *frana de deget*.... dar s-a rezolvat relativ repede... cu schimbarea butonului de actionare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am impresia ca frana electromecanica de parcare este buba cea mai urata a masinii asteia. Cred ca una din cauze ar fi materialul plastic de proasta calitate utilizat la carcasa motorasului de langa etrier, apoi butonul facut tot asa ... cu economii . Asadar, am reusit sa demontez motorul de pe etrier, am gasit tot ansamblul intepenit de rugina datorita crapaturilor adanci prin care a intrat apa. L-am ciocanit, i-am dat cu spray-ul de destepenit si l-am zgaltait pana s-a miscat, apoi din ce in ce pana si-a dat drumul la mers. Am bagat ulei si l-am conecatat la o baterie si l-am carait schimband polaritatea (merge spre stanga sau spre dreapta). L-am lipit unde a fost crapat (plasticul) si l-am legat cu un colier de plastic mai gros. Abia astept diseara sa-l montez la loc si sa ma scap de problema. Multumesc totodata prietenilor de pe forum care au dat detalii si au postat site-uri . Este o rezolvare temporara, nu stiu cat are sa reziste asa, dar cel putin stiu despre ce e vorba. Butonul meu nu-i rau deocamdata. Dealtfel masina o am de vreo 2 luni si inca nu am descoperit toate bubele. Daca tot ma tine in alarme cred ca ma voi orienta catre alt tip de masina... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii: am montat totul la loc si toate sunt bune, au disparut alarmele si sunetele. Am intervenit preventiv si la motorasul de la etrierul stanga spate. Am gasit rugina si carcasa crapata, dar mai putin decat cea de pe dreapta. Am curatat si uns bine, am pus vaselina si am lipit crapatura si am schimbat si placutele. Totul este bine acum, sper sa ma lase in pace o perioada. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin asupra unei probleme pe care am postat o mai sus in care mi s a aprins pe bord un P taiat impreuna cu martorii abs si esp poate o sa ajute pe cineva problema era un senzor de viteza defect

poti sa imi spui unde se afla senzorii de viteza si pretul lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sa va povestesc ce am patit... De vreo 2-3 luni motorasul de pe etrierul spate stanga era foarte zgomotos cand foloseam EPB - insa frana functiona.

Astazi si-a dat obstescul sfarsit... Dupa cateva apasari ale butonului de EPB am reusit chiar sa blochez etrierul...Am reusit sa il deblochez si am decis sa nu mai folosesc EPB pana nu il schimb...

Ajung acasa, parchez masina si o las in viteza fara sa mai apas frana de mana...10 minute mai tarziu sunt trimis la shopping si cand sa pornesc masina nu mai pleaca...Starter motorul se invarte dar motorul nu porneste (de parca imobilizatorul nu functioneaza... Volanul se invarte insa - fara servo deci nu cred ca e imobilizatorul)... Sa fie cumva si senzorul de ambreiaj. Am vazut ca face parte din sistemul EPB...

Vreo idee?  

Modificat de catalin82bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă senzorul ar fi fost defect ți-ar fi apărut pe bord mesajul cu apăsarea pedalei de ambreiaj. Altundeva este problema, fă o scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test. Loveste cu o coada de ciocan, electromotul. Cateva socuri. Sunt sanse de 80% sa porneasca astfel. Daca porneste atunci trebuie sa reconditionezi electromotorul (carbuni, o bucsa ...)

Mai verifica daca atunci cand pui contactul se aude pompa de motorina (dreapta spate, sub bancheta).

Nu are nici o legatura problema ta cu epb.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e 1.6 FSI.O sa incerc sa lovesc electromotrul desi el se invarte si aduce mororul undeva la 600-700 rpm dar acesta refuza sa porneasca - o sa verific si bujiile si o sa fac o scanare maine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu amanunte. Am dus masina in service. Problema e lipsa de compresie pe toate injectoarele... Ceea ce e foarte ciudat deoarce daca se rupea/sarea lantul auzem un zgomot ceva...

Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica lipsa de compresie pe injectoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze cilindrii am vrut sa scriu... Oricum baietii erau varza de tot asa ca am resurectat in seara asta VAG COM-ul si i-am facut o scanare. Am atasat scanul.

Sa fie imobilizatorul de vina?

 

Saturday,04,January,2014,21:21:47:36838
VCDS Version: Release 10.6.2
Data version: 20101123
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
Chassis Type: 3C0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56 62 72
 
VIN: WVWZZZ3CZ6P175243   
 
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Sporadic communication error 1000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 03C-906-056-BAG.lbl
   Part No SW: 03C 906 056 DC    HW: Hardware No 
   Component: MED9.5.10       G00 7955  
   Revision: --H01---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 67D6A7186937C224
 
1 Fault Found:
000152 - Intake Air Temperature Sensor 2 (G299): Signal too Low 
               P0098 -- 002 -- Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 213709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 21:20:41
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Load: 0.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 6.0°C
 
Readiness: 1110 0101
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-095-C2.lbl
   Part No SW: 3C0 614 095 P    HW: 3C0 614 095 P
   Component: ESP 440 C2     H015 0003  
   Revision:  H015       Serial number: 0667065838
   Coding: 0013698
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 2F660F3881475A64
 
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 -- Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 197
                    Mileage: 213709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:53:44
 
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 3C0-907-044.lbl
   Part No SW: 3C0 907 044 AA    HW: 3C0 907 044 AA
   Component: ClimatronicPQ46 050 0404  
   Revision: 00050005    Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 60C4BC048C19B51C
 
2 Faults Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 
            004 -- No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 238
                    Mileage: 213709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:37
 
 
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401) 
            004 -- No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 238
                    Mileage: 213709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:43
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee de ce scanarea s-a oprit la adresa 8? Sa fie vinovat imobilizatorul de pe coloana de directie?

Modificat de catalin82bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu amanunte,

Am scanat CAN Gatewayul si era imobilizatorul - column steering... Asta sa fie motivul de nu pornea? Sau poate fii MAF sensorul - eroare de engine?

 

                Address 19: CAN Gateway       Labels: 3C0-907-530.lbl
Control Module Part Number: 3C0 907 530 C    HW: 3C0 907 951 A
  Component and/or Version: Gateway         007 0040
           Software Coding: 3DFD0C04C21003
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
                      VCID: 2142F900C793FC14
1 Fault Found:
 
00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527) 
            004 -- No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 238
                    Mileage: 213708 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 19:43:35
 
 
 
Am clearuit faultul si dupa nu am putut porni din cauza bateriei.
 
               Address 19: CAN Gateway       Labels: 3C0-907-530.lbl
Control Module Part Number: 3C0 907 530 C    HW: 3C0 907 951 A
  Component and/or Version: Gateway         007 0040
           Software Coding: 3DFD0C04C21003
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
                      VCID: 2142F900C793FC14
1 Fault Found:
 
00532 - Supply Voltage B+ 
            002 -- Lower Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 198
                    Mileage: 213709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 02:14:30
 
Saturday,04,January,2014,22:41:33:36838
VCDS Version: Release 10.6.2
Data version: 20101123
 
 
                Address 25: Immobilizer       Labels: 3C0-959-433-25.lbl
Control Module Part Number: 3C0 959 433 K    HW: 3C0 959 433 K
  Component and/or Version:    IMMO         038 0367
           Software Coding: 
            Work Shop Code: WSC 00265 941 62287
           Additional Info: 3C0905861H     ELV          028 0380   
           Additional Info: Geraet 62287
                      VCID: 3260064C9275778C
1 Fault Found:
 
02812 - Supply Voltage (Terminal 30) for Electronic Steering Column Lock 
            002 -- Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 238
                    Mileage: 213709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 02:13:52
 
Am pus bateria la incarcat si vad dimineata...
Modificat de catalin82bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blocatorul de coloana este cunoscut ca fiind unul care va ceda, la un moment dat. Costul de inlocuire este de aprox 600-700 ron iar operatiunea se face doar la repr. Preferabil la o repr Skoda deoarece manopera este mai ieftina.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm. I-am clearuit faultul de  Electronic Steering Column Lock  si tot nu a plecat.

Faltul de MAF e inca activ (000152 - Intake Air Temperature Sensor 2 (G299): Signal too Low).

Sa fie senzorul MAF? Masina tot nu porneste....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

stie careva daca la passat placutele de frana din spate sunt cu senzor de uzura ca cele din fata?

mersii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am urmatoare problema daca se poate numi porblema

deci eu merg cu masina sa zicem 10 m opresc masina se pune automat frana de mana

desi masina nu are autohold . nu ca as avea ceva cu asta da am inteles ca se strica motorasele alea foarte repede ma poate ajuta cineva cu ceva sugesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auto hold-ul nu lucreaza cu motorasele electrice ale etrierilor spate - ci cu presiunea din sistemul de franare hidraulic.

 

frana de mana se trage cand opresti motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!