Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

asta am uitat sa specific..........masina trebuie sa fie "stationara".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Ma inscriu si eu pe lista celor cu problema franei de parcare. Am avut aceleasi simptome: Mesaj pe display "Electronic parking break fault. See owner manual", frana nu se ridica, lampa aprinsa in bord cu P taiat, un sunet repetat de 4-5 ori si aprinderea intermitenta a "!" in bord concomitent cu lampa butonului de frana. Am rezolvat problema temporar prin deconectarea bateriei pentru cateva secunde, reusind astfel sa ridic frana de mana.

 

Am scos butonul, l-am deconectat (pentru deconectare trebuie sa trageti de plasticul verde) si am rugat un prieten electronist sa se uite la el. Dupa ce a scos placuta verde, cele 2 contacte pareau ok asa ca nu le-a aplicat nici un spray, insa a recositorit cei 4 pini din poza (am folosit fotografia unui coleg de pe forum, sper sa nu se supere). L-am remontat si pana acum functioneaza. Nu pot sa garantez ca intr-adevar asta a fost problema si ca de acum frana va functiona perfect, insa sunt aproape sigur ca butonul ca ansamblu a avut sau are ceva (e buton cu terminatia codului in B). Daca mai face figuri am sa-l inlocuiesc direct.

 

Pentru cei care vor sa inlocuiasca butonul fara sa mai incerce alte metode, am gasit pe ebay un pret bun cu livrare din Polonia (18,29 $), transport gratuit: http://www.ebay.com/itm/170938592318?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 . Exista si din China, dar nu e cu mult mai ieftin, iar livrarea dureaza mult mai mult. In plus Polonia e in UE si produsul vine direct la oficiul vostru postal, fara TVA.

 

In ceea ce priveste detasarea butonului am gasit un video si cateva poze:

 

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5853997-Electronic-parking-brake-switch-DIY

 

Am mai gasit un pdf interesant privind frana de parcare, aici: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf

 

Sper ca nu am incalcat nici o regula prin postarea linkurilor de mai sus.

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa incarc poza cu placuta electronica. Asta e:post-64387-0-64684900-1366474970_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg ca probleme astea cu frana de mana apar atunci cand incercati sa o eliberati (adica ati actionat frana de mana in urma cu 5 min  , o ora sau 2 zile sau 5 zile)

Eu evit in general sa trag frana de mana ..asa probabil si sansele sunt mai mici sa o patesc (trag frana de mana ... de 2 ori pe luna cred :)) )

Modificat de jiji2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma se pot curata,repara sistemul etrier motor passat b6? va rog ca ma dispera masina asta cu blincaitul. Multumesc..



Sau stie cineva vriun mecanic ieftin prin Brasov?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal!Am schimbat calculatorul frana de mana si etrier cu motoras si imi da eroare in bord,se aprinde becul de la abs,frana de mana electronica!Frana de mana functioneaza dar imi da aceste erori.Ce se poate face?Mentionez ca calculatorul are aceiasi serie cu cel vechi!Mecanicul zice ca trebuie un cod pe care el nu il stie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru inceput o diagnoza ar fi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie adaptat ABS-ul

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da se reconditioneaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si a reconditionat cineva motorasul respectiv?? ca si eu iarna trecuta am ramas blocat si as vrea in vara aceasta sa o rezolv cumva, eu am facut si diagnoza si mi-au zis cei de la service ca este din motorasul respectiv(numai cel pe partea dreapta)? colegul riddler le-ai reconditionat la  respectivul din brasov??

sau mai exista si alti baieti care se ocupa cu asa ceva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut şi eu problema asta. Apare de obicei când la motoraş intra apă. Era plin de rugina. Nu ştiu dacă merită. Mai bine unul secundhand, eventual cu tot cu etrier. Eu le-am schimbat pe amândouă la interval de cca. o lună.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la noi in tara cat este unul la mana a doua?? si explicati-mi si mie de ce trebuie si cu etrier, si conteaza anul fabricatiei masinii de pe care il iau?? 

stiu ca nou este vro 1200 la reprezentanta la magazin nu am mai apucat sa mai intreb. aveti cumva si vrun cod al motorasului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La primul mi-au pus doar motoraşul. La al doilea au încercat la fel, dar nu s-a potrivit axul (nici ei nu ştiau ca sunt doua tipuri), asa ca l-au înlocuit cu totul (oricum, fiind secund îl aveau complet). Parca am dat 500-600 lei de fiecare dată. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul il gasisem eu la o firma de dezmembrari care faceau si livrari din buzau parca, in jurul a 400 lei. Dar se poate repara, necesita rabdare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt destul de scumpe, si reparatia in ce consta??

ca la mine presupun ca ori s-a dus vro garnitura ori e crapata pe undeva carcasa motorusului ca mi-e numai iarna mi-a dat eroare si mi s-a blocat dupa un drum mai lung pe ninsoare si ploaie, probabil a intrat un pic de apa si a inghetat peste noapte ca dupa ce am turnat apa fiarta si cateva ciocane si-a revenit, iar celalalt motoras nu a avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit si observat eu, carcasa motorasului se crapa, de cele mai multe ori in partea de sus. trebuie sa dai jos motorasul, sa desfaci carcasa aia de plastic si sa cureti ce e incuntru, probabil o sa gasesti rugina din plin... cel mai usor sa cureti cu petrol/motorina... dupa care montezi la loc(siliconezi fisura pe interior) si pui pe masina, calibrezi frana de mana incercand-o de cateva ori...sau o rezolvi din software.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa il desfac in vara aceasta sa vad si eu exact ce este pe acolo, motorasul merge sa il dai jos si fara sa folosesti calculatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grăbeşte-te că s-ar putea arde. Eu am ajuns prea tâtziu. Înainte să-şi dea duhul făcea un zgomot (cârâit) destul de puternic. Bineînţeles carcasa era crăpată şi intra apă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca folosesti frana de "buton", exista posibilitatea sa ti se blocheze motorasul pe inchis, si sa iti ramana roata blocata. fa-ti timp 10 minute sa desfaci doua torx de 30(motorasul este prins in doua torx de 30) daca nu ma insel si vezi care este problema, cel mai probabil sa fie fisurata carcasa de plastic, desfaci cu grija, cureti ansamblul ala interior (motorasul + o piesa antrenata prin curea) cu petrol/motorina/ ceva degresant... "pui totul la loc" si dupa aceea calibrezi frana... asta este tot!

-- asigura-te ca repari si acea fisura de pe carcasa, eu as recomanda silicon

Modificat de 06psiBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc frana de mana absolut de fiecare data cand pornesc (decuplez) si opresc (cuplez). Masina este folosita zilnic (cu aproximatie) in aproape doi ani si nu are nici o problema.

Chiar asta o fi solutia sa nu folosim frana?

Si ce se intampla cu motorasul apoi? Rugineste pe deschis? Nu asta poate fi o cauza? Ca nu e folosita? Intreb doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa imi fac timp sa il desfac vara aceasta, si eu folosesc frana de mana zilnic, si am problema doar la un motoras(si se aude cum caraie destul de tare plus ca s-a blocat si iarna care a trecut).

o mai rezista o luna pana imi fac timp sa il desfac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am atras atentia franei "de buton", sa nu fie folosita in momentul in care deja sunt probleme la motoras si apare becul pe bord. In mod normal este bine sa fie folosita, ca si in viata :P ce-i prea mult strica, dar si ce e prea putin...nu-i bun! Eu spre exemplu, de obicei las masina intr-o treapta de viteza, dar uneori, de 2-3 ori pe saptamana folosesc auto-hold si acesta actioneaza automat frana de mana la oprirea motorului... deci nu e o regula doar ca folosesc un pic cu precautie!

@bibi1411, eu am patit-o, mi s-a blocat cel de pe stanga (eroare in bord, piuit continuu si toate cele), am incercat in nenumarate feluri sa scap macar de eroare (mergand pe ideea ca scap de eroare,de piuit, si nu mai folosesc frana de mana pana gasesc o rezolvare). Am reusit odata sa scap, nu stiu cum dar a disparut, totul ok, la vreo 2 saptamani a apasat un prieten din greseala butonul si iarasi scandal (eroare, piuit). De data asta actiona numai motorasul de pe partea dreapta, cel de pe stanga nimic, si tot piuitul ala continuu. Nu am avut ce sa ii mai fac si nici sa dau 1300 lei la service nu era prea ok. Am mers cu masina asa vreo luna (am avut drumuri lungi si piuitul respectiv, continuu, isi facea simtita prezenta din plin => nervii mei la pamant), pana cand a venit ideea si timpul, cu datul jos si vazut partea mecanica. Acolo erau probleme, s-a curatat si s-a pus la loc, in ziua de azi folosesc si frana de mana dupa cum am spus mai sus, uneori, si totul este ok. Un coleg a patit de a ramas cu roata stanga blocata si a prajit si placute... deaia zic atentie cand apare eroarea! Imi cer scuze pentru postarea de mari dimensiuni!

Modificat de 06psiBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake un link pentru cei care sunt curiosi si nu stiu exact ce este acolo.

@06psibv si mie tot ala de pe stanga mi s-a blocat si ala caraia mai rau decand am luat masina, cel de pe dreapta nu are nici o treaba

eu oricum sunt adeptul folosirii franei de mana indiferent de sezon, vreme, temperatura.(nu mi se pare normal sa nu folosesti frana de mana iarna doar ca este iarna, cum mi-au zis mie unii mecanici domne nu mai folosi frana de mana deloc iarna)

probabil au si motorasele acestea o durata de viata si un numar de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt cu probleme la general... mai toata lumea are probleme cu ele mai devreme sau mai tarziu, si iarna din cate am auzit si eu, nu se prea indica folosirea franei de mana datorita faptului ca exista posibilitatea sa inghete zona de contact intre placute si disc... si la decuplare forteaza motorasul (in cazul passatului) si uneori o sa auzi un zgomot urat.. rau de tot cand decuplezi sau cand misti masina!

Este bine sa folosesti frana de mana, si la mine de exemplu dupa reparatie se aude foarte urat motorasul ala dar merge ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e bine sa o folosim de ce a fost inventata? Montata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • AnNemic
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!