Jump to content

lasat/ridicat de spate fara "decrantare)


victori
 Share

Postare recomandată

Dar n-o fi problem pe la RAR, TUV, sau unde facem revizia? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' tu crezi ca aia se prind? Cind am fost io la Itepeu m-au intrebat unde-i servofrina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, da le da prin minte sa se uite in tunel dupa suduri cu oglinjoara :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io ma bag sa fac un set...saptamana viitoare ma apuc de desenat...

o singura intrebare am... omu vorbeste accolo de punte IRS, si spune ca a luat un set de IRS si unu de punte dintr-aia veche..nu?

sau nu am inteles io bine.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca asta a gasit si el. Din cate imi dau eu seama nu are importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

saltare ! am gasit pe net kit pentru a cobora garda la sol pe fatza dar nam gasit nimic referitor la partea din spate ! cum se face oare coborarea la sol la partea din spate exista vreun kit sau nu ? are cinema vreo schitza sau poate sa ne explice si noua !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in spate este mult mai simplu. Barele de torsiune au niste dinti si se pot regla...exista un topic separat pe aici pe aceasta tema. victori a pus chiar si un tabel cu nr. de dinti pe ext si int si cati cm este coborarea (daca o mai fi tabelul)

Incearca sa folosesti functia search inainte de a deschide un topic separat, ca se creeaza haos in forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este interesant ce ai gasit aici....si vad ca este si relativ simplu de montat (comparativ cu solutia care exista de cumparat actualmente).

Ma intreb oare exista un kit sau ceva, sau poate cineva confectiona piesele cele 2 care se introduc in interior si cele 2 cu dintisori care se plaseaza pe exterior...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbiti cu bugtuner. el are pe masina un montat si va poate da detalii. cumparat, montat si e multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuzati, e off topic

pt fatza, exact dispozitivul asta cu dintzisori l-am avut eu in mana la hoffmann-speedster, la Viersen

probabil este si in catalogul on-line

era ieftin, dar nu mai stiu exact cat era

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-e oleaca neclara faza cu desprinsul bucshelor de la mijloc si n-am intzeles cum dau ei in tzeava gaura alungita- de obicei se face pe freza, o varianta ar fi bormashina si munca de chinez cu pile chinezeshti mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre ridicarea pe fata se incepuse un topic la http://vwforum.ro/index.php?showtopic=20876 unde victori pusese link-ul http://www.old-droppers.com/index.php?showtopic=2357 despre modul de realizare practic cu kitul de se gaseste la BBT

revenind la varianta prezentata anterior... gaura aia alungita se poate realiza cu polizorul :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe fata sint doua tipuri, cea simpla cu doua semicercuri ce au dinti pe ele, din cite stiu una se sudeaza pe tub si sigur trebuie alungit si gaura in tub si si cealalta se monteaza peste cea sudata. mai are piesa rotunda cu gaura de la arcuri care vine pe interiorul tubului in care se insurubeaza surubul care tine toate piesele impreuna.

cetalalt tip este o bucatica de tub pe care este montat ajustoarele. la acest tip trebuie taiat tubul(axul) si tubuletul trebuie sudat intre cele doua piese, sigur trebuie taiat lungimea tubuletului cu ajustorul. este o operatie precisa. de obicei cind se folosesc aceste kituri trebuie folosit si un kit de compensare de unghi caster, este un fel de saiba semicerc care se monteaza intre axul masinii si sasiu si mai trebuie si rotule modificate

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...C26%2D401%2D103

http://www.800luvbugg.com/shop?frame=2.175.4662

http://www.800luvbugg.com/shop?frame=2.175.4672

pe spate in afara de simpla reglare cred ca este un kit in care se inlocuieste placa(bratul arcului) acrului cu altele pe care gaurile sint mutate in intr-o alta pozitie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva ce diametru are piesa rotunda care isi are locul in cele doua tuburi ale suspensiei fata din imaginea alaturata si daca este standard ! si cum se numeste ! :))

post-3282-1169224060_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva ce diametru are piesa rotunda care isi are locul in cele doua tuburi ale suspensiei fata din imaginea alaturata si daca este standard ! si cum se numeste ! :)

nu merita sa le faci, sunt mai lezne de le cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

cu ceva intarziere (si pentru ca am avut mai mult timp liber in ultimu timp) m-am apucat de desenat, ca sa fac suspensia reglabila pe spate, exact ca in linkul pus de victor, la inceputul topicului. :icon_cool:

deci avem:

un set de brate pentru swing axle, adica 1200/1300 si un set de brate pentru IRS, adica 1302/1303.le-am sablat, pentru a lucra mai usor. dupa o muca titanica de copiat poze, masurat in pixeli, transformat in mm (si toate astea cu paintu' :) ) am gasit valorile dupa care o sa ma apuc de construit.

practic, in locul barilor de torsiune de 1302, o sa folosesc niste bari de torsiune de 1300, deci mai scurte si ca brat oscilant pe bara de torsiune , bratele de swing axle, pe care o sa le modific dupa schema de mai jos (adica exact ca in pozele de pe site-ul respectiv) . - Piesa A

de pe bratele IRS o sa tai tubul in care intra in mod normal bara de torsiune de 1302, o sa largesc gaura pentru a putea "intra" pe bratul principal. bratul reglabil o sa fie deci cel de IRS. (:D nici nu se putea altfel) - Piesa B

reglarea propriu-zisa se va face printr-un surub de 12, care infiletat prin filetul sudat pe piesa B, va impinge in bucata sudata pe piesa A, si deci va ridica/cobora garda la sol.

zilele astea o sa ma duc sa le manufacturez. va tin la curent!

Piesa_A.bmp

piesa_B.bmp

piesa_A_B.bmp

post-138-1186658852_thumb.jpg

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Vad pe esti tare pus pe treaba sa faci aceste sistem de suspensie. Ma bucur. Eu le-am facut in iarna anului trecut si permite-mi sa iti dau cateva sfaturi sau macar sa iti spun problemele intalnite de mine. In primul rand nu le-am facut exact ca tine la scara dupa poze, am preluat conceptia de solutie si am gandit eu singur dimensiunile deoarece aveam ceva dubii asupra unora dimensiuni prezentate acolo. In primul rand trebuie sa gandesti si tu problema, nu lua direct exact ce au facut ceilalti deoarece si ei le-au scos cam din burta. Nu spun ca nu sunt bune, dar nu te poti baza pe ele ca pe un produs care a trecut prin teste de rezistenta si de anduranta, fiind garantate de un oarecare producator.

Ale mele , dupa niste probleme initiale ce au necesitat sudarea unei piese in plus fata de planuri, au mers bine am circulat fara probleme cu ele cam 10000 km (chiar scriam intr-un topic 10000km fara probleme). Saptamana trecuta am mers pe un drum bunicel, cu mici denivelari dar fara gropi, era pe la 11 seara cand urcam o panta, am luat o mica denivelare, nu era sant, canal, canion, sau alte cele era o mica denivelare, pe care dupa ce am trebut-o sa auzit un tros puternic a aparut un huruit ingrozitor. Am oprit repede , in gamndul meu aveam impresia ca am spar geanta (AL) si speram sa nu fie asa. Cand am coborat si m-am uitat, partea dreapta spate a masini era lasata jos, , nu mai jos , ci jos, si aripa se sprijinea pe cauciuc (mai late ca stock). Dupa cum banuiesti acuma, sa rupt ceva la placile alea de reglare a suspensilor, in concluzie am ramas fara arc pe partea aceea. Noroc ca am tampoanele limitatoare de cauciuc la locul lor, am pus roata de rezerva care e stock, si intra sub aripa, si am mers asa pana in primul sat cu parte aceea (dreapta spate lasata pe tampomul de cauciuc).

AVIZ, NU FACETI CA MINE. NU UTILIZATI CRICURI DE DACIA, (MU MA REFER LA ALEA PARALELOGRAM CI LA CELE CROCODIL MAI NOU, NUMA JUMATATE DE PARALEOGRAM) O FACETI PE RISC PROPRIU. EU AM CUMPARAT CRICUL NOU, AM RIDICAT PANA ACUM O SINGURA DATA MASINA CU EL. ACUM AM RIDICAT A DOUA OARA SI A PLEZIT . SA DUS DRACU PIULITA DE PLATIC DE LA SURUB. NOROC CA A PLESNIT CAND MASINA NU ERA CHIAR SUS RIDICATA SI NU AM APUCAT SA MA DAU ROATA SI SA MA BAG SUB ARIPA.

Pe de o parte multumeam celui de sus ca nu sa rupt cand eram eu sub aripa sa schimb roata, pe de alta parta coboram tot ce era sus pe Daci si pe toata industria auto romaneasca.

Am si poze cu sistemul meu, o sa le caut si o sa le postez, ce nu le am pe calculatorul acesta. Tu faci cum veri pana la urma ia totul ca sfat ca riscul esta al tau. Nu am deslusit cauza ruperi la mine, nici nu a fost groapa mare, nici nu era fisura initiala sa zici ca sa rupt de la oboseala, modalitatea de rupere e ciudata, si o sa o descriu mai incolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Vad pe esti tare pus pe treaba sa faci aceste sistem de suspensie. Ma bucur. Eu le-am facut in iarna anului trecut si permite-mi sa iti dau cateva sfaturi sau macar sa iti spun problemele intalnite de mine. In primul rand nu le-am facut exact ca tine la scara dupa poze, am preluat conceptia de solutie si am gandit eu singur dimensiunile deoarece aveam ceva dubii asupra unora dimensiuni prezentate acolo. In primul rand trebuie sa gandesti si tu problema, nu lua direct exact ce au facut ceilalti deoarece si ei le-au scos cam din burta. Nu spun ca nu sunt bune, dar nu te poti baza pe ele ca pe un produs care a trecut prin teste de rezistenta si de anduranta, fiind garantate de un oarecare producator.

...Dupa cum banuiesti acuma, sa rupt ceva la placile alea de reglare a suspensilor, in concluzie am ramas fara arc pe partea aceea...

salut! mersi de sfaturi :) orice este binevenit. dar as vrea sa stiu ce anume diferente exista intre sistemul prezentat pe site si cel pe care-l ai tu pe masina. eu am luat cotele de pe site, pentru ca am vazut ca respectivul a facut doua sisteme. unul pentru un swing axle si unul pentru un IRS (care in plus mai este si baja buggy - deci destul de solicitata). Intre ele sunt diferente. la swig axle, placa prinsa pe bara de torsiune este mai scurta decat la IRS, asa cum zice si el pe site, pentru ca sa nu apara un fenomen de flexare pe orizontala.

dar, mai important este sa ne spui ce anume "ceva" s-a rupt la sistemul tau. poate reusesti sa pui si niste poze.

pana reusesti sa dai un raspuns, suspend fabricatia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa explic detaliat, dar nu pot pana se uita seful ce fac la calculator, sa accum sunt la sevici. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa explic detaliat, dar nu pot pana se uita seful ce fac la calculator, sa accum sunt la sevici. :rolleyes:

:icon_thumright:

ia si tu silviu un sfat de aici:

scrie si tu intr-un editor de text (notepad, wordpad, word, oricare altul), si dupa dai numai un copy paste pe forum ;) . asa o sa si para si in cohii lor ca muncesti foarte atent :rolleyes: .

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba, programele pe care ar trebi sa lucrez 8 ore nu semanana nici de la un kilometru cu nici un editor de text, :rolleyes:sa revenimSuspensia pe spate e de 1302. Am folosit si eu aceasi solutie ca si tine cu arcuri de 1300 deci o placa de 1300 si una de 1302 pe o parte. Eu am folosit acea piesa filetata de 12 cu zici tu dar filetata cu 14 si am utilizat suruburi de 14. Piesa aia de filetata am realizat-o sudand impreuna, una in continuarea celelilalte doua piulite de 14. Piese astfel obtinuta de mine avea inaltimea totala de cam 25 mm. Ce mi s-a parut slab si si acuma mi se pare este zona incecutita A din desen. Din ce scrie pe site, a facut primul model care care la montat pe swing mi se pare si a observat ca respectiva piesa este prea flexiliba. Cand a facut si pentru IRS a remediat defectul. Daca stia de la inceput o facea si pe cea de swing ca pe cea ulterioara de IRS.Zona aia mi s-a parut si mie flexibila. Apoi nu vad nici un rost al formei rotunde exacte a celui profil. Nu ca ar fi vreo problema de rezistenta acolo ci e greu de executat tehnologic. Profile meu fata de a tau e cel cu rosu gros. De asemenea nu recomand un profil ca cel cu linie rosu intrerupt deoarece degejarea B te va ajuta mult la montaj meai trebuin sa torsionezi arcul ca sa introduci placa penste opritorul inferior sau tampon cum vrei sa ii zici. De asemenea cu albastru arata unde am mutat placa de sus, care am lasat-o muult mai lunga decat in desen , tocmai pentru a distribui sarcinile pe interiorul placii catre zone cu latime mai mare. Cota C recomand sa fie cel putin 30 mm lungime, asta deoarece varfului surubului se va plimba inainte si inapoi pe placa de sus, odata cu modificarea ungiului dintre cele doua placi in timpul reglarii, cursa fiind destul de lunga si creste odata cu marirea distantei initiale dintre placa superioara si cea inferioara(cea fileteta). Ma gandesc ca se doreste cum am dorit si eu, ca la inaltimea dorita a masini cele doua placi sa fie paralele una cu cealalta. Deplasarea varfului surubului pe placa superioara este destul de mare de 10-15 mm, deci sa fi atent ca aceasta sa fie destul de lunga , si pentru a permite destula cursa varfului surubului. Aceasta deplasarea este cu atat mai mica cu cat distanta dintre placi este mai mica, deci lungimea libera a surubului este mai mica. O sa revin

Piesa_A_1_.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!