Jump to content

Rulmenti roti


BD
 Share

Postare recomandată

Planetara am strans-o bine, nu am avut cheie manometrica si oricum n-as fi stiut cat trebuie dar am strans-o cat am putut si am mai incercat recent sa o mai strang si nu mai merge. Referitor la stirea de care spune Ebi..... eu am luat rulmentii din Germania, dar oricum ce era mai ieftin, asa ca nu e exclus sa aibe si nemtii astfel de probleme:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut,din cate am citit pe aici ,as avea probleme cu rulmentul dreapta fata,ca si simptome, cand virez stanga huruie destul de tare ,la viraj dreapta liniste, de vreo 300-400 km se aude putin si cand circul in linie dreapta,totodata zgomotul se amplifica la franare , ma insel sau despre el e vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Legat de zgomotele pe la roti aud si eu uneori un sunet oarecum metalic, dar nici nu-mi dau seama in ce conditii se manifesta pentru ca se aude cand il taie capu'.

Retin doar ca intrasem intr-o depasire iar in continuare brusc a inceput un drum mai rau, si aveam un 70+, s-a simtit ceva zguduiala dar nimic ce sa ma sperie. Mi se pare ca de-atunci se aude acel shuierat/huruit metalic asa ca de banutz si nu-mi pot da seama in ce conditii face sau cum sa-l testez. Aveti idee de la ce poate fi ? Sunt sanse sa fie vreun rulment ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,din cate am citit pe aici ,as avea probleme cu rulmentul dreapta fata,ca si simptome, cand virez stanga huruie destul de tare ,la viraj dreapta liniste, de vreo 300-400 km se aude putin si cand circul in linie dreapta,totodata zgomotul se amplifica la franare , ma insel sau despre el e vorba ?

Cam aşa pare, dar vezi să fii sigur că este cel de pe dreapta. Aşa păţeam şi eu huruit în viraj la stânga, la dreapta nimic. În ultimul timp sunetul apărea şi la frânare. Aveam senzaţia că huruitul vine dinspre cutia de viteze, deci din dreapta, aşa că am schimbat rulmentul de pe dreapta şi ce crezi? A fost ăla de pe stânga. Dacă citeam mai atent pe aici aflam că la rulment este invers decât la planetară faza cu virajul. Nu ştiu dacă este o regulă precisă asta, dar asta am păţit eu.

 

PS Pe cutia rulmentului (FAG) scria că se schimbă în pereche. Despre asta nu ştiu ce să zic.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc,il schimb pe dreapta si poate e ok, revin dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee ce e cu zgomotele de banut metalic de la roti(am mai intrebat acum 3 posturi), am observat ca apar dupa ce fac ceva kilometri buni, adica se incalzeste masina si isi intra in ritm.

Am ridicat fiecare roata pe cric, am miscat-o cu mana si nu se aude, nu prea imi dau seama cum sa testez zgomotul respectiv, in schimb am observat ca rotile din fatza se invart putin cam greu cu mana, fatza de cele din spate, o fi vreo problema asta la placute/disc/etc ? Nu am avut probleme cu franele, prind uniform si prompt.

Ce e zgomotul din video cand misc roata fatza cu mana ? Se aude la ambele roti fatza, cu masina scoasa din viteza si doar frana de mana trasa. E normal sa se invarta asa greu? O invart cu mana destul de puternic iar dupa o jumatate tura se opreste.

Video : http://www.youtube.com/watch?v=XFfWT7KZJFk&feature=youtu.be

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut

 

1)Ai putin joc in planetare,dar nu e ceva de speriat.Iti troncane planterale in mers?.Cutia iti merge bine?Vezi sa nu ii dai scartaite,la ca cutiile de 1.4/1.6 benzina si 1.9SDI cad cutiile.

2)E normal ca rotile din fata sa se invarta mai greu(ele "trag si planetara dupa ele).Rotile din spate neavand planetara,se vor invartii mai usor.

3)Daca opui aceeiasi rezistenta la invartirea rotiilor din fata,inseaman ca ele sunt ok(nu iti infraneaza roata,asa se invart ele).Daca simti vreo diferenta la invartirea rotilor,atunci sa iti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

1)Ai putin joc in planetare,dar nu e ceva de speriat.Iti troncane planterale in mers?.Cutia iti merge bine?Vezi sa nu ii dai scartaite,la ca cutiile de 1.4/1.6 benzina si 1.9SDI cad cutiile.

2)E normal ca rotile din fata sa se invarta mai greu(ele "trag si planetara dupa ele).Rotile din spate neavand planetara,se vor invartii mai usor.

3)Daca opui aceeiasi rezistenta la invartirea rotiilor din fata,inseaman ca ele sunt ok(nu iti infraneaza roata,asa se invart ele).Daca simti vreo diferenta la invartirea rotilor,atunci sa iti faci griji.

Planetarele nu troncane deloc, zgomotul din video se aude la ambele roti fata, posibil ca asa trebuie sa fie si eram doar curios :)

Cutia de viteze e in regula, la motoarele AZD timoneria mai face uneori probleme ca agatza, dar nimic grav sau foarte deranjant.

Rotile se invart la fel de greu, deci par  in regula, dar tot nu stiu de la ce vine zgomotul de banutz metalic.

In mers, la viteze mici mai ales, apare cand il apuca, si mai ales dupa 20 30 km, un fel de chitzait metalic de shoricel  :D  si nu-mi dau seama de la ce poate fi. Cum ziceam, acum ceva saptamani am intrat intr-o depasire, aveam un 60 70+ si urmase un drum mai rau pe care l-am luat cam cu asalt pe o portiune scurta de drum, si mi se pare ca de-atunci se aude acel sunet, ce poate sa fie ? Nu prea am chef sa ma duc la niste mecanici de balta al caror raspuns sa fie : "Cat mai sta pe drum du-te cu ea asa" .

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Toate timoneriile astea pe parghii,cel putin din cate stiu eu agata si mai mult in a2a.

E greu de zis daca zici ca iti apare un chitait metalic.Suspenda masina de fata,asigura-o bine,astfel incat sa fie rotile de fata in aer(ATENTIE!),si dupaia porneste masina si baga, a1a,a2a,a3a,a4,a5a chiar si marsarier.Tureaz-o in viteza ia si de volan.

Ia cu tine un prieten care sa fie atent,atunci cand te "joci" schimband vitezele si accelerand,el sa fie atent la zgomotu ala de care zici tu.

Pe urma mai vorbim...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok ce se vede/aude în filmuleţ, cel puţin aşa face şi la mine, cred că este normal.

Despre chiţăit cred ce este de la disc. Dacă are bavură pe margine din cauza uzurii este o cauză posibilă (până se depărtează plăcuţa de disc atinge de bavura aia). Am păţit cu vechile discuri când plecam de la semafor până prindea 20-25 kmh se uita toată lumea după mine aşa de tare scârţâia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai dreptate lupo_bv :) Am mai citit despre cazuri asemanatoare, si la mine se vede cam pe toate discurile ca-s cam sapate in 'carne' cat inaltimea placutei, iar deasupra a ramas surplusul, deci exista ceva diferenta de adancime intre canalul pe care franeaza placutele si marginea discului, cred ca de-aici o fi. La Seat nu am vazut sa am in bord martor pentru placute/discuri de frana cum am vazut la golf, doar vizual imi pot da seama cand e momentul schimbarii ?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ataşament. Măsori cu un şubler (la disc ar trebui micrometru, dar merge şi cu şublerul la care ataşezi câte o fisă de o parte şi cealaltă, apoi scazi grosimea fiselor).

Pentru moment se poate remedia problema fie prin teşirea plăcuţelor (cu o pilă) în zona unde ating de bavură, fie prin eliminarea bavurei cu un flex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JuiCe,ala e zgomot din cutia de viteza de la pinionul de la grupul conic(zgomotul din filmulet care se aude ca o bataie de 1 secunda).Nu este nici un fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,din cate am citit pe aici ,as avea probleme cu rulmentul dreapta fata,ca si simptome, cand virez stanga huruie destul de tare ,la viraj dreapta liniste, de vreo 300-400 km se aude putin si cand circul in linie dreapta,totodata zgomotul se amplifica la franare , ma insel sau despre el e vorba ?

Cam aşa pare, dar vezi să fii sigur că este cel de pe dreapta. Aşa păţeam şi eu huruit în viraj la stânga, la dreapta nimic. În ultimul timp sunetul apărea şi la frânare. Aveam senzaţia că huruitul vine dinspre cutia de viteze, deci din dreapta, aşa că am schimbat rulmentul de pe dreapta şi ce crezi? A fost ăla de pe stânga. Dacă citeam mai atent pe aici aflam că la rulment este invers decât la planetară faza cu virajul. Nu ştiu dacă este o regulă precisă asta, dar asta am păţit eu.

 

PS Pe cutia rulmentului (FAG) scria că se schimbă în pereche. Despre asta nu ştiu ce să zic.

 

am schimbat azi rulmentul, a fost cel din dreapta ,asa cum ma asteptam, acum este din nou liniste in masina.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încă o confirmare că rulmenţii ăştia sunt tare imprevizibili în manifestări. Bine că l-ai nimerit din prima :icon_thumleft: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Dupa cum ziceam, au 2 cai de rulare, cu 2 seturi de bile...de aceea e inselatoare treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana sa il schimb am invartit rotile cu masina suspendata si era bine definit zgomotul rotii dreapta, acum ramanand cu cel de la roata stanga neschimbat mi se pare putin mai zgomotos in curbe la dreapta , dar bine e normal tinand cont ca a ramas , apropo cel pe care l-am schimbat era original ,masina avand 217000 km,o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am schimbat acum 1 saptamana rulmentul stanga cu SKF, s-a dovedit ca era celalalt. Nu mai este pe stoc SKF, doar Fag si Ruville, cel din urma fiind mai ieftin. Merita diferenta sau ar trebui sa tina si Ruville ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, daca nu aveti ceva rau de zis de Ruville, atunci merg pe ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

...si eu lucrez la o companie unde exista produse mai mult sau mai putin performante...in cadrul aceeasi companii.

eu zis ca faci comanda pt SKF, adica, eu asa as face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am luat Ruville. Cutie Ruville Germany, rulment Fag Slovakia :))

In sfarsit e liniste, urmeaza alte 999 mici piese de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mai recomandati vreo firma mai ieftina in afara de FAG, SKF? 

FAG am gasit pe la 250 setul pentru spate...dar nu am comandat online pana acum iar la magazine sunt ceva mai scumpe.

 

Ma gandeam sa schimb placutele, discurile pe spate si am zis sa schimb in acelasi timp si rulmentii inainte sa plec la mare.

Mi se aude pe spate dreapta, nu foarte rau cand trec de 90 km/h.

Iar legat de manopera, stiti cam cat costa in general schimbul de rulmenti, placute si discuri? De obicei ii lasam la un mecanic 100 lei pentru discuri + placute...operatiunea banuiesc ca e asemanatoare si pentru rulment. 

Modificat de iAntonio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt rulment fata 50 la garaj/fara factura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie neaparat schimbat si pe stanga daca imi bate doar pe dreapta sau in cazul rulmentilor merge schimbat doar cel defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!