Jump to content

Rulmenti roti


BD
 Share

Postare recomandată

eu am incercat si metoda trasului si metoda pietricele si metoda verificare prezoane, insa fara rezultat. s-ar putea ca pe fata sa nu meerga metoda trasului de roata, ci doar pe spate.

cum spuneam o sa incerca sa schimb cauciucurile intre ele pentru ca mi se pare un zgomot mult prea regulat si care a aparut cam de cand am umflat cauciucurile la limita maxima, dat fiind ca am facut un drum mai incarcat.

o vreme am crezut ca este zgomotul normal de rulare intrucat merg mereu cu muzica pornita.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, stiu asta. ceea ce nu stiu este daca o fi de la rulment...

daca dispare sunetul cand virez stanga buba ar trebui sa fie pe partea soferului, nu?

eu zic sa incerci cu schimbatul rotilor.dar sunt destul sigur ca e de la rulmenti.

total invers. daca virezi stanga, buba tre sa fie pe partea pasagerului, ca toate greutatea masinii (cel putin marea parte) se lasa pe partea din exteriorul curbei :angry:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu chiar am schimbat si rotile intre le si tot am parte de acest sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca da.

daca ai un mecanic bun, consulta-l.

numai sa nu fie unul care e pus pe capatuiala...

stie careva ce sanse sunt ca sa fie capul de planetara?

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica eu m-as ocupa de SKF in toata Muntenia. Desi onoram mai mult comenzi foarte mari pentru fabrici, cred ca as putea sa pun niste intrebari la firma daca imi dati codurile !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am zgomot care ba se aude ba nu(un fel de zgomot de autobuz, oau oau oau ):).Mecanicul a zis ca nu sunt rulmentii.Ori e roata neechilibrata ori janta stamba pe interior....Acum nu stiu ce sa zic rotile sunt echilibrate de 2 luni, am schimbat burdufurile planetarelor acu 5 zile si nu sunt uzate capetele, mai ramane sa vad daca e janta stramba pe interior sau schimbarea rotilor intre ele....

Modificat de TazVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda!

am schimbat si rotile intre ele fara rezultat.

acuma ce sa zic, zgomot de rulmenti am mai auzit, dar ca asta nu.

nici nu l-as sesiza daca nu as face comparatie cu ce se intampla cand misc volanul usor stanga (fara nicio modificare de sunet) cu dreapta cand apare un sunet ca de motor. dar exact ca de un motor mai turat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrucat zgomotul parea ca se accentueaza, am schimbat si rulmentul care era cel de pe partea soferului. deci de data asta nu s-a verificat ca daca zgomotul nu se mai aude cand virezi in una din parti, rulmentul cu buba e pe partea opusa cum se spunea mai sus...

metoda de verificare inainte de operatiune?

foarte simpla: ridicat un pic masina, motor si talpa! daca nu se aude la bunul simt, se sta cu mana desupra rotii pe amortizor pentru a simti vibratiile. la mine se auzea de-a binelea. operatiune executata la Amiauto. Cost 235 RON cu tot cu manopera.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la inceputul lui august am umblat cu jante de tabla 15" si cauciucuri Dunlop de iarna si pe langa fluieratul normal de cauciucuri moi, la accelerat sportiv in a 3-a si la viteze de peste 140 masina cernea de fata destul de puetrnic.

la inceput de August am pus jante noi aliaj tot pe 15" cu cauciucuri vara pirelli si prin urmare a disparut fluieratul de rulare, tremuratul se mai simte f putin dar a aparut un sunet gen tuc tuc tuc infundat cu o frecventa direct proportionala cu viteza.

m-am gandit ca e vreo planetara dar in curbe nu se aude nimic si e ciudat sa se auda in deplasare liniara, am fost si la mecanic la sacentrez unghiul de fuga si sa verifice tot pe dedesupt si am facut acelasi lucru si la service SEAT ( in constanta la service-ul VW lucreaza numai posesori de ferarri si n-au ei timp se o constatare de cateva sute de mii la un golf)si niic..nimeni nu a gasit nimic suspect ba chiar au incercat sa mai stranga fiecare surubel pe dedesupt.

ce sa fie?

ce sanse sunt sa fie de la discuri/placute tinand cont ca la franare se aude un pic mai tare si mi-au spus ca la primul schimb de placute sa schimb si discurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu a intrat o piatra in rosturile de la cauciucurile noi si sa faca acea piatra zgomot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu e vb de pietricele ca pe alea le cam scot de fiecare data cand ajung langa masina si vad cate una(sunt cam disperat cu pietricelele oricat de mici ar fi), dupa ce am citit pe aici cred ca o sa fac si eu menvra ce a combina altfel cauciucurile eventual sa introduc in circuit si roata de rezerva sau chiar, cand ajung in constanta, rotile de iarna ca sa scap de dilema cauciucurilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, se pot schimba doar rulmentii la rotile din spate sau fac corp comun cu rotorii si inele de abs? vreau sa schimb scuturile de praf (sau cum se cheama tablele alea din spatele discurilor) pentru a face loc la discuri mai mari si am inteles ca trebuie sa dau jos rotorii si nu am cum sa scot rulmentul din interior. daca a shimbat cineva pe spate sau are unul defect as dori cateva poze sau ceva informatii.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am gasit si raspunsul, nu se pot schimba rulmentii pe spate fara a schimba rotorii. camasa exterioara a rulmentului face corp comun cu rotorul. asta este valabil pentru masinile cu tractiune numai fata, pentru cele cu tractiune si spate se pot schimba doar rulmentii si sunt identici cu cei de pe fata. (cel putin asa am descoperit eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fals!nu stiu la c masina ai vazut tu dar eu am schimbat cativa rulmenti pana acuma si se schimba fara butuc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

serios? am postat la Golf IV & Bora. imi dau seama ca stii mai bine despre ce este vorba si sper sa ne impartasesti si noua procesul prin care ai reusit sa scoti rulmentul din rotorul de pe puntea spate. sper ca vorbim aici de golf 4 hatchback cu tractiune numai fata nu 4 motion care are rulmentii pe spate identici cu cei de pe fata nici golf 4 decapotabil care are rulmenti pe spate de golf 3 si nici golf 4 variant. eu am cautat ceva timp si nu am gasit nimic si pe nimeni care sa-mi spuna cum sa scot rulmentul si sa-l inlocuiesc fara a schimba rotorul, deci inca o data te rog sa ne impartasesti cu ai reusit.

(sper sa nu fie o fraza ceva de genul "ba, am km cu spatele cati ai tu cu fata", nu discutam de ce masini si cati rulmenti am schimbat fiecare ca nu are rost)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite procedura de demontare/montare rulmenti pe spate pt masini cu disc(la cerere pot pune si pt cele cu tambur). Am rupt documentul in mai multe parti deoarece cu totul are peste 2Mb. Poate ma ajuta un moderator sa uploadez documentatia dintr-o bucata.

rul1.pdf

rul2.pdf

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Timite-mi la ro.forum@yahoo.com si il urc eu aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Saptamana trecuta cand am fost la itp,am observat impreuna cu mecanicul ca am joc la rulmentii pe fata, in cazul asta ce se intampla daca mai merg asa,trebuie schimbati neaparat? cam cat ar costa un rulment pentru masina din semnatura? 1.4 16v. Mersi si astept un raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema.am avut accident frontal si dupa acc am un huruit la rotile fata.dupa ce am facut masina am fost sa imi fac unghiul de fuga si respectivul mecanic a spus ca huruitul e de la roti ca probabil la impact s-au spart sau ceva de genu.am si joc in roti in am2ua pe fata.si imi huruie indiferent de viteza sau daca e motorul pornit/oprit,atata timp kt mi se invart rotile imi huruie.din informatiile care le-am strans ar fi rulmentii.voi ce spuneti?

Modificat de DjGeooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grija cand schimbati rulmenti, la senzorii ABS, eu am ramas fara unul dupa ce am schimbat rulment fata dreapta la masina din semnatura, si l-am schimbat la service autorizat (memory).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Saptamana trecuta cand am fost la itp,am observat impreuna cu mecanicul ca am joc la rulmentii pe fata, in cazul asta ce se intampla daca mai merg asa,trebuie schimbati neaparat? cam cat ar costa un rulment pentru masina din semnatura? 1.4 16v. Mersi si astept un raspuns

Cred ca n-a observat bine mecanicul tau. Inainte sa aiba joc, huruie si vibreaza toata masina. Jocul este din articulatii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar la mine se si aud inauntru dar se si simte vibratia rotilor la diferite turatii si viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Cred ca n-a observat bine mecanicul tau. Inainte sa aiba joc, huruie si vibreaza toata masina. Jocul este din articulatii :))

Am huruit la ambele roti pe fata ,cel mai bine se aude cand intru pe asfalt fin,si o las sa curga lin scoasa din viteza,se aud ca si cum ar fi turat motor,iti da impresia ca e turat motoru,imi poate da cineva o schema,sau pasii care trebuie urmati pentru schimbare rulmeni fata? astept un rasp. mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai asigura-te ca huruitul nu este din cauza cauciucurilor uzate necorespunzator. Prima oara dai jos capacelul de la janta daca este de aliaj si slabesti planetara, ridici masina si dai jos roata, scoti mufele de la senzorul de ABS si placute, desfaci fuzeta de pe amortizor, ai grija sa faci semn pe amortizor. Desfaci si piulita de la capatul de bara si cea de la BS si le scoti din fuzeta. Impingi planetara un pic in cutie cu simt, desfaci piulita de la pivot si faci parghie cu o ranga ca sa scoti pivotul din fuzeta in caz ca nu ai extractor. Cu fuzeta in mana te duci la un service care are presa si le dai 10-15 lei sa-ti scoata rulmentul vechi si sa ti-l preseze pe cel nou. Atentie la siguranta sa nu se uite de ea. Pentru montat/demontat rulment este nevoie de un pic de experienta, un mecanic mai nepriceput iti poate chiar fisura fuzeta daca nu stie ce face. Exclus montaj pe menghina. Te chinui si ai mari sanse de nereusita. Bafta !

LE. Scoaterea pivotului se intampla inainte de desfacerea fuzetei de pe amortizor. Scuze dar neavand in fata masina mi-e un pic mai greu. Atentie lpe ce suspenzi masina daca faci operatiunea acasa sau de unul singur. NU pe cric. Fa-ti rost de o capra pe care s-o asezi sub prag ca metoda de siguranta. Am vazut golf sub care s-a rupt cricul. Nu e de joaca. Spor !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!