Jump to content

Rulmenti roti


BD
 Share

Postare recomandată

eu mi-am confectionat o presa de scos - montat rulmentii la care nu mai trebuie scoasa fuzeta din telescop. nu este nevoie sa dai fuzeta jos de pe telescop, mai simplu este sa desfaci doar de jos de la pivot cele 3 suruburi care prind pivotul de brat (in felul asta scapi de ranga sau extractor pivot si scos pivotul din fuzeta), capatul de bara de pe fuzeta, piulita de la planetara, piulita de sus a telescopului, surubul de la bieleta antiruliu si bineinteles etrierul. nu uita de semne. trebuie facut semn pe brat unde vine placa de montaj a pivotului. in felul acesta scoti afara tot ansamblul fuzeta telescop si nu te mai chinui sa dai afara telescopul din fuzeta. ca sa dai telescopul afara din fuzeta iti trebuie un departator sau o pana iar daca nu ai te chinui.

cum a spus si Inginerul sa nu faci operatii din astea heirupiste fara a asigura foarte bine masina la ridicare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poza cu presa de scos rul fata,ceva cote.

Dau spaga pentru brevetul de inventie!

Am facut si eu una dar e cam primitiva,si da am scos fuzeta fata cu departator;a mers destul de bine

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin metoda lui dan wolf scapi de demontat fuzeta si dai banii dupaia pe reglaj directie care trebuie facuta neaparat pentru ca se vor modifica toate unghiurile directiei. Slabe sanse sa reusesti sa prinzi pivotul pe bascula exact in aceeasi pozitie. O deplasare de cateva sutimi de mm e de ajuns ca unghiul de cadere sa nu mai fie acelasi. Asta daca ai noroc sa vrea sa-ti faca reglajul din suruburile pivotului. Unele service-uri refuza si fac doar reglajul unghiului de convergenta din bielete.

Da jos fuzeta si du-te la presa. Un montaj incorect al rulmentului iti va da mari batai de cap pe mai tarziu + bani. Pentru 10-15 lei cat le dai sa-ti preseze rulmentul merita sa te chinui sa-ti faci tu extractor ?

Succesuri orice metoda ai aplica.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiti cumva de unde pot sa comand rulmenti pentru fata?am gasit in cateva parti pe net ceva pe la 240 lei perechea pentru fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

AM SCHIMBAT RULMENTII FATA LA MASINA DIN SEMNATURA. RULMENTII M-AU COSTAT UNDEVA LA 240 LEI (FAG) PER SET. MANOPERA A MAI FOST PE LA VREO 80 LEI DECI UN TOTAL DE APROXIMATIV 320 RON. NU M-AM RISCAT SA II SCHIMB IN SPATELE BLOCULUI DEOARECE RISCAM SA NU IASA CUM TREBUIE - E O OPERATIUNE MAI AMPLA SI CERE PUTINA EXPERIENTA PENTRU A O ADUCE LA CAPAT. IN FINE, AM DAT BANU SI S-A REZOLVAT TREABA. ACUM AM PROBLEME PE SPATE TOT LA RULMENTI. MA CHINUI SA GASESC CEVA MAI IEFTIN DAR NU REUSESC MAI JOS DE 225 (PRODUCATOR FLENNOR) SI CA SA FIE CA PE FATA - PRODUCATOR FAG - MA COSTA 285 RON/BUC. DACA MA POATE AJUTA CINEVA AS FI FOARTE RECUNOSCATOR. AS DORI SA MA INCADREZ IN SUMA DE 500 RON PER AMBELE BUCATI (PRODUCATOR FAG) MONTAJUL FACANDU-L PERSONAL IN SPATELE BLOCULUI CA DIN CATE AM CITI PE FORUM NU AI NEVOIE DE PREA MULTA TEHNOLOGIE. MULTAM!

Modificat de Marius
Avertisment: Scrierea nejustificata cu majuscule este interzisa.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce probleme pot aparea datorita uzurii prea mari a rulmentilor? adica se pot bloca rotile?sau ce probleme pot aparea oricare ar fi ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blocaj 100% nu, dar rezistenta la inaintare destul de mare da. Cu putin nenoroc ai putea avea ocazia sa vezi cum te depaseste propria ta roata :ceuameni: Nu prea e de joaca.

@neutrino, te sfatuiesc sa nu te zgarcesti la tarate. Daca tot faci montajul cu mana ta, monteaza un rulment de calitate. Iti recomand INA. E pacat sa muncesti de 2 ori si sa dai banii tot de 2 ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema. am reusit sa gasesc un rulment FAG pe un site de anunturi on-line la un pret foarte bun (200RON). l-am montat la un service specializat deoarece am ajuns la concluzia ca ai nevoi de o presa. pentru cititorii acestui topic de stiut este ca ai nevoie de presa pentru extragerea rulmentului, asemenea e si pe fata. in rest operatiunea nu este asa complexa. pentru cei mai indemanatici si posesori de presa profesionala acesta operatiune devine destul de simpla, dar mai indicat este un service unde platesti 50 ron manopera si ai terminat treaba fara sa te mai murdaresti pe maini. eu aveam pe spate rulmenti frantuzesti (ruville cred), orcm frantuzesti. feriti-va de asa ceva!

mai am cateva bubite - trebuie sa schimb senzorul de turatie motor, senzorul de temperatura motor si switch-ul de la pedala de frana. nu am gasit topic-uri in legatura cu aceste subiecte si va rog sa ma ajutati. am nevioe de cateva indrumari. va multumesc pentru indicatii si imi cer scuze fata de operatori petru off-topicul mai sus precizat!

Stiti cumva de unde pot sa comand rulmenti pentru fata?am gasit in cateva parti pe net ceva pe la 240 lei perechea pentru fata.

Eu iti recomand sa iti faci cont pe autokarma.ro unde gasesti cam tot ce iti trebuie la masina ta. si avand cont la ei poti achizitiona orice doresti. se poate face rezervare pe site direct si se ridica produsul de la punctul de lucru de pe splaiul uniri (mihai bravu spre timpuri noi) pe partea dreapta imediat dupa mazda showroom. orcm nu ezita sa cauti si prin anunturi on-line (gen okazii.ro sau 4tuning.ro) pentru ca poti avea surpriza placuta sa gasesti ce trebuie la un pret mai avantajos. multa bafta la cautari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dupa autokarma cred ca o sa comand pentru ca am cont acolo si am facut mai multe comenzi la ei pentru un prieten de familie care e mecanic.si preturile din comenzile on-line la ei sunt cu reduceri,pe cand daca te duci sa iei din magazin nu ai reducere.si sunt baieti ok si punctuali niciodata nu mi-au intarziat comenzile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

a schimbat cineva rulmetii pe spate la golf 4 sau bora fara fuzeta daca stiti va rog sa'mi dati si mie o serie de rulment sau un magazin de unde ii pot cumpara multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Rulmentii se iau dupa VIN (seria de caroserie).

O seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de la aproximativ orice magazin. Dar sa iei ceva bunicel, sa nu iei ce-i mai ieftin sa n-ai surprize sa se sparga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si se schimba in parcare la amandoua rotile intr-o ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ii poti schimba foarte simplu de unul singur ca nu e mare inginerie. Daca o sa cauti, sunt convins ca se gasesc si tutoriale cu asa ceva, insa e posibil sa-ti trebuiasca presa de-aia pentru bagat pistonasul inauntru daca ai frana pe disc pe spate. Asta pentru orice eventualitate, in caz ca se intampla ceva neprevazut si iese mai in afara si pe urma n-o sa mai ai loc sa bagi placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....dar totusi , rulmentii nu se baga in butuc prin presare ? eu asa stiu, ca are nevoie si de o presa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca pe fata se bagau cu presa. De-aia se si distrug cand ii scoti de-acolo si nu mai pot fi refolositi. Dar e posibil sa incurc eu oalele in cazul asta...

Edit: gata, am verificat. Trebuie presa pentru a scoate rulmentul. Apoi se baga la loc batand putin in el si ducandu-l pe pozitie cu piulita fuzetei.

aici e link-ul unde e tutorialul in engleza: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=139114

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni,potoliti-va cu schimbarea rulmentilor de spate in parcare pe bordura.Pt extragerea rulmentului vechi(camasa interioara),iti trebuie o presa speciala de rulmenti.Nu merge cu batut in fuzeta,cu dalta si cu ciocanul sau cu alte improvizatii.Daca vrei ca treaba sa iasa bine se foloseste presa de demontat rulmentii.Primul coleg care a postat a intrebat daca se gasesc rulmenti separat(doar rulmentul propriuzis)fara fuzeta.Nu ai cum sa faci improvizatii la rulmentul pe spate,camasa lui exterioara aste prelucrata pe fuzeta..deci fuzeta este camasa exterioara a rulmentului.Rulmentul e compus din 2 rulmenti conici care se imperecheaza in fuzeta.Ca producator bun si acceptabil la pret recomand FAG(in jur de 250 lei) si ca producator premium SKF(in jur de 320lei).

post-64586-0-81408900-1334037642_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incalzesti usor cu o lampa de lipit cupru camasa interioara a rulmentului vechi si faci parghie cu doua surubelnite iasa ca inelul de pe deget, cel putin asa au iesit la mine. De intrat, intra foarte usor cel nou. Etrierul la fel, faci doua parghii pe care impingi si invarti in acelasi timp. Fara scule sofisticate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incalzesti usor cu o lampa de lipit cupru camasa interioara a rulmentului vechi si faci parghie cu doua surubelnite iasa ca inelul de pe deget, cel putin asa au iesit la mine. De intrat, intra foarte usor cel nou. Etrierul la fel, faci doua parghii pe care impingi si invarti in acelasi timp. Fara scule sofisticate.

frate lasati si mecanicii sa-si castige painea , ca daca ne apucam toti in fata usii sa schimbam cate ceva , ar da faliment service-urile :)

Modificat de Mickey20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si eu rulmentul pe dreapta fata la masina din semnatura anul trecut intr-un garaj destul de bine echipat si a trebuit sa scot doar pivotul din fuzeta pentru a putea ulterior scoate si planetara. E drept ca nu a fost foarte usor, dar am reusit. Problema este ca acum, dupa aproximativ 20k km, are din nou un mic joc. Precizez ca in ambele cazuri roata avea/are doar joc si nu huruia/huruie la nici o viteza. Poate fi alt motiv pentru care rulmentul sa se duca asa repede decat ca e de proasta calitate? gropi mari sau altceva nu a vazut pt ca in primul rand ar fi suferit jantele, iar daca l-as fi montat eu prost cred ca nu ar fi mers 15-20 mii km fara nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi defecta chestia in care vari rulmentul. Ai observat ceva anomalii la montaj? ma refer la fuzeta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu am vazut nimic in neregula cu fuzeta si cred ca daca ar fi deformata s-ar simti trepidatii. Ma mai gandesc in schimb la gresarea rulmentului daca trebuie neaparat facuta inainte de montaj si in ce mod sau daca ar fi normal sa aibe suficienta de la producator. Eu i-am pus ceva extra dar fara sa o pompez fortat in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am citit o stire pe internet-protv ca directorul fabricii de rulmenti din Brasov URB a cerut guvernului sa intervina ca pe piata romanesca 70% din rulmentii care se vand sunt contrafacuti. Asta ar fi explicatia ca rulmentii originali tin 200.000 Km si cei care ii punem dupa, 20.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!