Jump to content

Ce va place si ce nu... la Passat-ul B5/B5.5


sasa
 Share

Postare recomandată

Sa ne traiasca!

Adevarul e ca dupa alte 42 de masini (din '92 incoace) asta e prima masina care m-a determinat prin comfort, performanta, costuri de intretinere, look, etc. sa nu ma gandesc dupa mai mult de 2 ani de utilizare si 80.000 km, sa o schimb! (celelalte nu m-au convins mai mult de 6 luni!)

de asemenea a fost prima masina care m-a determinat sa investesc bani, timp si nu in ultimul rand MULT SUFLET IN EA! (financiar cam inca 50%din pretul de achizitie)

Si sa va mai spun ca in urma cu 1 luna am facut ITP-ul (avand deja peste 200.000) si i-a uimit pe inginerii de la statia respectiva (reprezentanta FIAT ROMANIA) prin rezultatele de la noxe si frane. Avand inaintea mea si un etalon mai modern (un VW Passat B6 2008 2.0TDI) mi-au impartasit ca nu ar schimba MANDRA MEA nici pe 2 B6, si ca rezultatele testelor au fost identice cu parametrii dati de producator pt autoturismul NOU!!! Repet ca are peste 200.000KM!!!

LA MULTI ANI SI KM cu Mandrele noastre!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printre multi altii sunt si eu mandru de "exemplarul" din semnatura.

Cateva caracteristici care l-au facut masina mea preferata:

- calitate-pret

- consum-putere.

- dotari

- siguranta

- dimensiuni

Ce ma nemultumeste la modelul acesta este pretul exagerat al anumitor piese care dupa un deceniu de la lansare devin incetul cu incetul necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca pretul exagerat este numai aici in Romania. Pariez ca la nemti preturile sunt la jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un nr de 8 masini (Passatul fiind nr 7 - cu noroc as zice eu) si 2,5 ani de condus Passatul pot spune:

Plusuri

1. Motorul (consum, zgomot, raspuns la acceleratii) dar mai ales cutia - schimbi vitezele extraordinar de usor (comparat cu Renault 5, Clio, Megane si Laguna, Ford Focus, Cielo, Tico, Dacie 1300, Citroen C3).

2. Pozitia la volan, spatiul mai mult decat generos in habitaclu (atat pt sofer dar si pt pasagerii din spate). Ca fapt divers: este singura masina in care tatal meu intra si ramane cu palaria pe cap (la celelalte masini avute cadrul usii ii dadea palaria jos de pe cap). Incape in ea si un dulap Ikea de 2,3 m (neasamblat). Imi permit sa imi pun prietenul de 1,90 si 120 KG in spatele meu fara sa consider ca il voi chinui din lipsa spatiului (incercati asta intr-o Honda Acord - pe drumul Bucuresti - 2Mai si veti avea un prieten mai putin).

3. Tinuta de drum/confortul la drumuri lungi (peste 600 KM pe zi) - o prefer oricand la drumuri lungi oricarei masini pe care am avut placerea sa o conduc pana acum.

4. Cuplul mare al motorului TDI (cu tot cu tuning este un deliciu). Desi la capitolul plecat primul de la semafor Tico-ul va ramane pt mine cea mai buna masina.. :icon_thumright:

5. Iarna aceasta am descoperit ca are CGP (incalzirea auxiliara) si am decis ca Focusul va sta in garaj in favoarea Passatului daca afara sunt sub -7 grade

Minusuri

1. Dimensiunile ei presupun o atentie sporita la tot ce o inconjoara. Mai ales la cei care vor se te depaseasca in curbe/in intersectii cand atat tu cat si ceilalti vireaza stanga. Tot la capitolul dimensiuni - iti trebuie picioare lungi sa iesi din ea fara sa atingi pragurile murdare de noroi (cel putin 1,75m la fete). :icon_thumright:

2. Suspensia: Virajele stranse nu sunt punctul ei forte (Focusul este de cateva ori mai "ascultator" in viraje)

3. Luminile originale - faruri matuite

Personal consider ca mersul prin Bucuresti in general dar in special in zilele de greva la metrou este cel mai rau lucru pe care i-l poti face acestei masini.

Modificat de HRTS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posesor de Passat de 5 ani si 10 luni. Primul a fost B5, din februarie 2006 e B5.5, ambele 1.9 TDI PD, pot sa afirm urmatoarele:

Plusuri:

1. Motor si cuplu

2. Confort (in vara asta am facut aproape 5000 de km intr-o saptamana fara sa amortesc in scaun)

3. Spatiul interior

4. Pozitia de condus

5. Siguranta

6. Fiabilitate (115.000 de km cu actuala masina, din care doar vreo 3.500 in afara granitelor si cu toate astea nu am schimbat decat ambreiajul de la alternator, un cap de planetara, burdufurile de la planetare de 2 ori, un furtun de la antigel, in rest doar consumabile)

7. Dotari (la ce are masina mea pe ea nu imi mai doream decat 4motion si xenon OEM)

Minusuri:

1. Suspensia confortabila ce-i drept, dar putin cam moale pentru drumurile noastre

2. Ceva greierasi pe la bord care isi fac simtita prezenta mai ales pe vremea asta rece

3. Lumina proasta pe faza scurta si farurile care se matuiesc repede

Ordinea este aleatorie :D

Apropo de ce spunea un coleg mai sus, ce ne facem cand vrem sa le vindem? Pentru ce optam? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mare minus, vizibilitatea in spate, e un adevarat chin sa faci manevre in marsarier. Iar pe drumuri cu denivelari trebuie sa mergi foarte foarte incet, imediat intra in balans fata-spate si da cu botu` in toate pietricelele. Dar problema asta cred ca nu va intereseaza pe majoritatea dintre voi, daca circulati numai pe asfalt e OK.

Si era sa uit, inca un minus, FA-RU-RI-LE!!! Se matuiesc, se innegresc, nu mai vezi nimic noaptea, orbecaiesti ca orbul in Braila!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La B5 sedan e un pic mai complicat sa dai cu spatele dar la un Variant e o placere :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mare minus, vizibilitatea in spate, e un adevarat chin sa faci manevre in marsarier. Iar pe drumuri cu denivelari trebuie sa mergi foarte foarte incet, imediat intra in balans fata-spate si da cu botu` in toate pietricelele. Dar problema asta cred ca nu va intereseaza pe majoritatea dintre voi, daca circulati numai pe asfalt e OK.

Si era sa uit, inca un minus, FA-RU-RI-LE!!! Se matuiesc, se innegresc, nu mai vezi nimic noaptea, orbecaiesti ca orbul in Braila!

SHARANEL nu sunt de acord cu tine deloc , si iti voi spune si de ce ... masina mea este din 2003 si farurile sunt perfect clare iar la faza cu denivelarile cand vorbesti de balans ... pe masina asta de la mama ei scrie LIMOUSINE , deci nu este facuta pentru pescuit si gratare pe coclauri.Iar la faza cu mersul cu spatele ...sunt f.multe masini la care nu te simti f.confortabil cand dai cu spatele iar pentru parcari cu spatele exista senzori de parcare.

Modificat de yvaygrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe drumuri cu denivelari trebuie sa mergi foarte foarte incet, imediat intra in balans fata-spate si da cu botu` in toate pietricelele.

Sa stii ca asa am zis si eu pana am intalnit Passaturi cu amortizoare perfecte. :rolleyes:

Deci asta e o problema doar la cele cu amortizoarele obosite.

Cat despre faruri... cred ca niste factori decisivi ar fi viteza cu care se circula, curatenia drumurilor (cu/fara pietris si nisip) si nu in ultimul rand locul de parcare al masinii - ferit de ploaie, Soare, etc... (cei cu garaje sunt avantajati).

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la faza mersului inapoi tine de perceptia fiecaruia.mie mi se pare mai mult decat ok.am avut inainte un cielo care desi era mai mic imi era mai greu la manevre de mers inapoi.ca minusuri constatate pana acum(3 ani de posesie) as mentiona cele 3 bucse de la capacul motorului, care se prajesc foarte repede si zornaie capacul de ma scoate din minti.la capitolul vizibilitate pe timp de noapte nu este chiar perfect.este destul de oarba in comparatie cu alte marci chiar si cu xenon.eu am xenon after market, mi-am schimbat farurile si tot nu mi se pare perfect acum.dar la fel, e vorba de perceptia fiecaruia. si cum au mentionat si altii, este cam zgomotoasa,dar asta e pd-ul.in rest vesnica problema cu oglinda din dreapta mai mica.restul nu pot fi considerate minusuri(gen centura care revine greu,switch portiera,macara) pentru ca apar odata cu inaintarea in varsta.oricum nu as renunta prea repede la ea, si daca as face-o.tot gama vag as alege dar passat-ul b6 nu prea imi face cu ochiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la plusuri, pot spune ca este masina cu care m-am obisnuit din momentul in care m-am suit la volanul ei. este placuta, comfortabila, ascultatoare, ce mai, este genul de masina care nu te dezamageste.

la minusuri, in afara de lumina farurilor, care, chiar si imbunatatita cu o pereche de xenoane pe faza scurta, nu prea fac fata( sunt geamurile matuite), niste greierasi prin bord si cateva chestii care tin de tacaneala mea, nu a masinii, nu am ce sa ii reprosez.

LA MULTI ANI SI LA CATI MAI MULTI KM, FARA INCIDENTE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Inca un minus care mi l-am amintit azi: stropitoarele parbrizului nu produc jeturi, asa cum e la orice masina, ci PULVERIZEAZA apa pe parbriz. Teoretic si la prima vedere pare un lucru bun, dar noi cei care zilnic conducem un Passat B5 stim ca e foarte proasta conceptia, pentru ca apa pulverizata formeaza o perdea pe parbriz, si pana pornesc stergatoarele nu vezi mai nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu mi se pare un minus asta,asa e si la O2 si la B6 parbrizul se curata uniform in felul asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Da SHARANEL, sunt de acord cu tine.

Mai ales in situatiile in care iti bate soarele din fata e nenorocire cu perdeaua de apa pulverizata pe parbriz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un minus care mi l-am amintit azi: stropitoarele parbrizului nu produc jeturi, asa cum e la orice masina, ci PULVERIZEAZA apa pe parbriz. Teoretic si la prima vedere pare un lucru bun, dar noi cei care zilnic conducem un Passat B5 stim ca e foarte proasta conceptia, pentru ca apa pulverizata formeaza o perdea pe parbriz, si pana pornesc stergatoarele nu vezi mai nimic.

He, he ce spui tu straine, sa vezi cum altii cu alte marci incearca sa isi modifice instalatia ca sa obtina perdeaua aia de apa smechere exact ca la Passat!

Deci depinde cum privesti situatia.

Plusuri:

Nu le scriu in ordine ci fac o lista cu ce apreciez la Passat.

Am avut 2 modele din 2003 pana acum. Insumati km cam 200.000 cu amandoua.

Spatioasa - pentru clasa ei e in primele - porbagaj imens. Spatiul in plus nu strica niciodata.

Fiabila - cei care nu cred sa vada cu ce se confrunta posesorii de alte marci.

Robusta - e destul de adaptata la drumurile patriei.

Confortabila - suspensie "elastica" parca plutesti - cu jante pe 17" confortul este superior la BMW E46 cu jante pe 16".

Motoare puternice pentru vremea lor - 1.9 TDI -130 de CP nu e un motor depasit nici acum.

Consumul - cinstit pentru performantele oferite.

Minusuri:

Agilitatea - depunctata de puntea spate semiindependenta, nu e o masina foarte agila pe drumuri sinuase.

Galagioasa - la inceput nu prea imi dadeam seama asa tare de aspectul asta dar am umblat mai mult Mercedes si BMW diesel, simt diferenta.

Farurile sunt cam cele mai slabe din ce masini am condus, obligatoriu instalatie xenon aftermarket daca masina nu are optiunea. Un avantaj ar fi ca farurile sunt cu lupa standard.

Distributia pe curea - minus pentru ca ai o grija in plus si nici macar nu ai un motor mai silentios decat la concurenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puncte pozitive: comfort, spatiu, fiabilitate, consum bun, si stropitoarele alea fac totul...nu multe masini au asa stropitoare :X

Puncte negative(cel putin la mine) greierasi in bord greierasi deasupra capului(adica la plafon), greierasi sub mine adica in scaun, greieras de la o vreme la bricheta poate pentru ca sta tot timpul detectorul in priza.

In rest numai de bine...eu am masina de 8 ani...chiar citeam pe ceva topic un post de prin 2003 si se spunea ca doar 2 useri aveau passat pre vremea aia...eu il am din 2002 luat nou de la reprezentanta si are doar 93000km (reali) ca a avut tata masina de servici nu de alta :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca acesti "greierasi" sunt o problema chiar si iarna :) (joke)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greierasii din jurul bordului pot fi din cauza schimbarii parbrizului!Nu este lipit bine si atinge pe caroserie facand zgomote!Iar ptr. cei care au impresia ca-s zgomotoase,le recomand sa mearga cu 407;renault;etc.Abia dupa ce ati mers cu astfel de masini,va dati seama cat de zgomotos e Passat-ul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazut turbina, cazut servo-frana, cazut switch portiera. turbina si servo-frana le-am inlocuit obligat, dar switch-ul ala inca nu am apucat, asa ca mereu trebuie sa fiu atent sa nu-mi arunc cheile in masina dupa ce o deblochez. problema cu clapeta de la clima, sub 10 grade afara imi baga aer cald indiferent de temp selectata din climatronic (cei de la service m-au asigurat ca acea clapeta e de vina si ca o data cu primavara isi va reveni). farurile le-am schimbat, cele dinainte fiind matuite, dar si asa tot nu lumineaza excelent (in primavara-vara cred ca imi iau xenon). schimbat consumabile gen rulmenti, capete planetara, ulei, filtre, furtune vacuum,etc etc...dar astea se inteleg de la sine ca trebuie schimbate. in schimb, e o masina perfecta pt drumuri medii-lungi, cu design placut, atat exterior cat si interior (si tinem cont de faptul ca linia de design e din 1996, face-lift-ul doar a modernizat-o putin), suspensia e chiar acceptabila, pe drum sta bine desi nu e facuta pt sportivitate, si sa nu mai ziceam si de motor/motoare pt ca intram in discutii interminabile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Passat-ul B5.5 este o masina relativ ieftina de intretinut (cazul meu). Am schimbat in 4 ani de utilizare doar consumabile gen placute frana, bucse, burduf de planetara, ulei, filtre. Si distributia.. aici se cheltuie ceva.. Inainte de aceasta masina, ma numaram printre cei carora nu le placea, dar odata ce o ai, cred ca fiecare incepe sa o iubeasca. Si dupa un timp, incepi sa o cunosti foarte bine, incepi sa o simti. Cred ca este o masina care de obicei nu dezamageste proprietarul. Nu cunosc posesori de Passat B5.5 dezamagiti. Dintre minusuri, as putea spune ca farurile sunt poate motivul de nemultumire, vizibilitatea fiind redusa cu faruri fara xenon. In fine, eu o recomand tuturor celor interesati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozitive:multe

Negative:consum maricel, faruri modeste, baterie greu accesibila, mag.de cd-uri era normal sa fie in bord, lipsa cd-uri cu harti de navigatie pt.Europa de est si sud

Modificat de crispri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cat vrei sa-ti consume 3 %? daca vb de consum trebuia sa-ti cumper un motor de 1.9 si sa te muti din Bucuresti in Tg. Frumos si aveai consum bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut de curand de la cielo la passat, asa ca minusurile nu le pot evidentia deocamdata. Imi place deosebit de mult noua mea masina, bineinteles ca nu pot fi decat subiectiv. :)

Ca un prim neajuns notez si eu lumina prea slaba data de halogenele de pe faza scurta, desi le-am trecut printr-un reglaj la service. Asa cum bine spunea cineva, xenon after market obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o masina foarte buna , spatioasa ,motoare fiabile , rezista pe drumurile cu gropi ale patriei , design destul de placut pentru anul ei , dupa parerea mea este cel mai resuit model dintre Passaturi , cu farurile pot sa spun canu am probleme am xenon din fabrica iar cand dau faza lunga "le sparg ochii celorlalti " :icon_thumleft:

Un mare minus este plasticul de proasta calitate care in timp incepe sa produca "greierasi " si faptul ca sunt foarte multi posesori care au problema aceea cu apa in masina ( deci o greseala de proiectare/fabricatie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In aprox 5 ani (si 75 de mii de Km) de cand am si eu Passat (Highline cu absolut toate dotarile - mai putin scaune cu memorie, 4motion pe care nu-l regret si rulou electric pe luneta) asi avea cateva de spus: masina e relativ confortabila, nu am avut probleme la suspensie - chiar daca e sport cu 1.5 cm mai joasa - cu cu roti de 18' calitatea suspensiei o face sa nu fie imposibil de rulat. Trebuie in schimb sa fiu foarte atent la vecinatatea masinii. Probleme tehnice: capete de planetara (nu au cazut din cauza rotilor!) - EGR care scapa ulei si tub metalic EGR fisurat, catalizator infundat, furtun iesire turbina fisurat. Mai scapa ulei pe la oringurile supapelor (asta cred ca a provocat si moartea catalizatorului). O alta problema a fost cutia tiptronic - la 175 de mii i-a cazut un cuplaj si a trebuit reconstruita.

Plus-uri: motorul (chiar daca are in spate o cutie automata) e vanjos. Cu remapare si fara catalizator/EGR lasa in urma cam tot ce-i iese in cale. Din cauza cutiei, masina are 2 personalitati: lejera si ultra-usor de condus in oras/aglomeratii in modul automat respectiv un mic monstru in modul semiauto.

Sasiul e ok, ar putea mai mult, dar din cauza repartitiei greutatii (900 de kg pe puntea fata, 600 kg pe spate) e crunt subvirator. Il ajuta mult suspensia pe fata (luata direct de pe Audi) si faptul ca are planetare de lungime egala - nu "trage" intr-o parte la acceleratii puternice - o solutie tehnica la care s-a renuntat la B6 (un pas inapoi dupa parerea mea). Pentru cei care se plang de stabilitate in viraje, le recomand sa incerce roti late/talon jos - pun masina ca pe sine.

Calitatea plasticurilor e superioara tuturor pe care le-am vazut, in general calitatea asamblarii e cu un cap peste concurenta.

Minus-uri: fiind joasa, e usor de lovit. Motorul e ingramadit, e zgomotos - afara, pentru ca inanutru nu-l auzi. Am si eu problema display-ului central, si unii greieri. De faruri nu ma plang, pentru ca am bi-xenon OEM cu auto-nivelare, dar se pare ca au inceput sa se matuiasca.

Poate nu se compara cu modele mai noi/scumpe, iar designul interior e usor depasit, dar daca VW ar continua sa faca modelul asta, fara dubii ca mi-asi mai cumpara unul nou (cred ca majoritatea posesorilor ar face-o). Masina asta e comparabila cu vechiul MB W123, ultimul Mercedes "adevarat", de care toti posesorii au tinut cu dintii, intrucat pe piata nu era nimic care l-ar putea inlocui. Si sincer, daca ma gandesc, nu prea se vand masini care sa ajunga la nasul batranului meu.

Modificat de echo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!