Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor, noroc cu acest topic, de vreo 2 sapt, am exact aceleasi simptome cu cele intalnite anterior mai exact:

variatie de relanti la cald intre 1000/1500/2000 RPM

la rece, relantiu sub 900

acceleratie falsa, parca ar trage aer fals

la plecare de pe loc o tin din ambreiaj sa nu se opreasca motorul (la rece)

scadere brusca de putere in mers

Fiind din afara orasului, masina mergea zilnic pe ruta Constanta - Valu cu 140, fara sa mai intalneasca aceste simptome

Initial m-am indreptat catre sondele lambda, fara nici un rezultat, am incercat cu sonda de temperatura ca stiu ca de ea depinde

sonda lambda, debitmetrul si nimic nici o schimbare. M-am gandit apoi la catalizator, precizez ca a fost schimbat acum un an

marca Bosal (1600 - 2100 cmc), fostul proprietar scosese sitele din cel original, dar parca nu-mi vine sa-l "operez pe cord deschis"

am consum frumos la motorul meu, plus ca exista acele variatii de putere, ma gandeam ca nu are cum 2 sec sa se desfunde cat-u

si apoi sa se infunde la loc.

Clapeta de acceleratie am curatat-o primavara trecuta, knd am luat masina, inclusiv tot kit-ul de admisie, avea ulei. Nu i-am facut nici

o adaptare dupa, am lucrat cu borna la baterie scoasa si culmea, tot nu facea asa (rar pierderi de putere, am crezut ca e de la benzina:) ]

Tin sa precizez ca toate astea s-au intamplat dupa o noapte in care i-am dat "blana", Constanta - Valu, a doua zi incercand o scanare

DTC cu o interfata com 409 cam "batrana" si mi s-a ars ( interfata ) exact cand scanam modulul engine.

Acum intrebare: sa fie clapeta "descentrata" din cauza interfetei arse sau catalizatorul infundat de la viteza

Va rog o parere, din cate am citit aici, clapeta pare sa fie vinovata de comportamentul masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petru.tomsa

Eu am curatat clapeta de acceleratie si acuma merge perfect masina....

adaptarea am facut-o vara vag-com si acuma nu mai face nici o problema....

Mai merg la un vag-com ori ba?\

All the best

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca relantiul e stabil si nu fluctueaza, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am o VW Bora din 2001 recent achizitionata (30.05.09) de la Cluj. Am probleme cu clapeta de acceleratie (fluctuatii la relanti, motorul se aude putin "spart", reactie cu intarziere la apasarea pedalei de acceleratie, scadere in putere). Problemele au aparut dupa ce am ajuns in IAsi de la Cluj. Tin sa mentionez ca pe parcursul intregului drum masina s-a comportat ireprosabil. Initial nu aveam deloc idee ce / cum s-a stricat / dereglat, dar m-am trezit in intersectie cu motorul oprit in momentul franarii si schimbarii in treapta a 2-a, in viraj cu directia "moarta" (ramasesem fara servo). Am investigat si am gasit in cele din urma acest forum. Am identificat simptomele prezentate aici si am mers la un prieten care lucreaza la Sandra si mi-a curatat clapeta. Dupa curatare, readaptarea s-a facut cu succes (cel putin asa spune VAS-ul din dotarea lor) dar PC-ul se plangea la niste valori a voltajului ECU (in procente??). In fine, nu m-am prins exact care era eroarea, dar tipul mi-a zis ca ar trebui schimbata clapeta.

Parte interesanta e ca am incercat sa fac readaptarea fara VAG-COM dar, dupa ce am respectat "ca la carte" instructiunile prezentate in post-ul #91, nu am vazut nicio "incercare" a clapetei de a "reinvata" pozitiile min-max [vezi pct 2 din post] (in conditiile in care dadusem filtrul de aer jos).

Problema nu a disparut si acum apare aleator. Are momente cand functioneaza cum trebuie, adica nu mai simt fluctuatiile la relanti si motorul trage cum trebuie.

Intrebarea mea este: Am gresit eu undeva si nu am deconectat bine bateria de nu se vedea procesul de "reinvatare" a pozitiilor clapetei, ori clapeta e dusa de tot? MAi am sanse sa fac ceva?

Multumesc anticipat pentru orice fel de sugestie / parere / sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punctul 4) spune ca se adapteaza complet dupa 50 km parcursi(eu cred ca mai mult)... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred c-am mers mai mult de 300 Km de atunci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat si eu clapeta de acceleratie saptamana trecuta. Dupa curatare am facut readaptarea fara vag-com si masina a mers bine. Astazi stand cu masina la relanti am auzit un bazait, care se repeta la un interval de 20-30 sec. Am deschis capota si am auzit ca acel bazait vine de la clapeta. Aveti idee ce se intampla ? Trebuie readaptata clapeta ? Sa incerc cu vag-com? Ma poate ajuta cineva din Bt ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Duduletz vezi cca aceasi problema am avu-to si eu la masina si s-a dovedit a fi debitmetrul de vina. Nici nmie nu mi-a gasit cu vas-ul problema.scaoate mufa debitmetrului si vezi cum se comporta.Eu pateam la fel ca tine, doar cand o apuca pe ea boala nu mai voia sa mearga, trepida sau daca luam vreo groapa ,ai pronuntat mi se oprea motorul sau cum spui tu la franari bruste.

O zi buna.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,pentru un paasat b5 1,8 20v,APU ,unde se afla clapeta de acceleratie?readaptarea se face la fel cum este mentionat mai sus?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Poate te ajuta schema din atasament. :icon_thumright:

post-12725-1245096862_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am mai facut o data readaptarea si fara succes. Acum cred c-am observat miscarea pomenita in pasul 2 din postul #91. La pasul 3, ralantiul este ok, acul sta fix, motorul merge 90% rotund. Apoi, cand trec la pasul 4, apar aceleasi probleme, parca si mai accentuate. Tin sa mentionez c-am respectat in tocmai toate conditiile efectuarii readaptarii.

@golf1.8gti imi poti spune te rog unde pot gasi debitmetrul la motorul AZD? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kryss782001, daca nu ti-ai dat seama exact unde este amplasata clapta de acceleratie din poza postata de @cuiuda, vezi mai jos poza urcata de mine.

84131194.th.jpg

Readaptarea - Passat B5

Throttle Body Adaptation:

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 060 or Group 98

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB

adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,multumesc pt raspunsuri.readaptarea se poate face si fara vag-com?multumesc didus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este sa faci adaptarea cu ajutorul Vag-Com. Procedura de "adaptare" prin scoaterea bornei de la baterie este descrisa pe la inceputul topicului.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am mai cautat pe-aici si am aflat ca motorul masinii mele (AZD) are sistem de injectie Marelli 4MV (vezi aici http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Informati...f-Motoren.html) deci nu are debitmetru. In cazul asta, varianta cu originea problemei cu variatiile la ralanti fiind debitmetrul cade. Mai are cineva idei? Chiar trebuie sa schimb clapeta?

Merci pentru raspunsuri sau sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Duduletz incearca sa citesti topicul asta sau asta poate o sa gasesti rezolvarea problemelor pe care le ai. Sper ca o sa te ajuta si vin cu rugaminta sa ne spui si noua cand rezolvi ca poate ne lovim de aceste lucruri vreodata.

Cu deosebita stima,

Andrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@golf1.8gti - iti multumesc mult pentru indrumari. Am sa fac un rezumat cu actiunile intreprinse pentru a rezolva problema cu clapeta de acceleratie (care apropos, se pare ca a disparut cel putin pentru moment).

Incep prin a-mi cere scuze pentru faptul ca nu am mai postat niciun feed-back, fiind ocupat cu lucrarea de licenta (sper sa nu primesc warn pentru off-topic :))

Mi-am facut timp intr-o sambata si am facut urmatoarele:

- am curatat clapeta de acceleratie care ar fi putut fi folosita pe post de oglinda;

- am curatat senzorul MAP (Mainfold Absolute Pressure sensor), componenta ce tine locul MAF (debitmetrului) in sistemul pe injectie Magneti Marelli 4MV

- am schimbat filtrul de aer care s-a dovedit a fi imbacsit de praf si ceva ulei (apropo, mi s-a explicat la un magazin de piese auto ca uleiul a ajuns in filtrul de aer din cauza faptului ca s-a format vid deoarece filtrul era infundat - va rog sa-mi confirmati )

- readaptat clapeta dupa procedeul specificat in postul #91

Dupa cele intreprinse mai sus, am simtit o diferenta in putere si zgomot (motorul nu se mai auzea asa "spart"), in schimb, fluctuatia turatiilor la ralanti nu disparuse.

Dupa 2 saptamani am mers sa schimb distributia (asta fiind lunea asta 6.07.09) la BMT Group. Nu fac comentarii pe margine serviciilor BMT Group deoarece ar putea fi considerat off-topic comentariul, dar pot spune ca a fost ok atat la pret ca si la promptitudine (am dat un telefon vinerea trecuta sa anunt ca vreau sa-mi schimb distributia, iar luni la prima ora am lasat masina in service dupa care tot luni la terminarea programului am ridicat-o). Am concluzionat in schimb ca masina nu avea nevoie de schimbarea de distributie, deoarece piesele "vechi" pe care le-au pus baietii in cutiile celor noi, erau ca noi.

Am plecat totusi fericit de la ei deoarece, se pare ca problema cu clapeta a disparut. Vreau sa spun ca in momentul in care am vorbit la telefon cu Ionut Visana (unul dintre inginerii BTM Group), doar am pomenit problema cu clapeta. In momentul in care am ridicat masina, nici nu ma mai asteptam sa-si fi amintit de problema, deoarece trecuse week-end-ul intre timp si nici eu nu le-am adus aminte. Surpriza placuta a fost ca m-au anuntat ca s-a rezolvat si problema cu clapeta: au curatat-o (din nou) si au facut o readaptare cu VAG-COM.

Deocamdata nu am mai simtit nici o fluctuatie de ralanti (acul turometrului sta fix), in schimb este perceptibila foarte putin, o mica neregularitate in mersul motorului, dar fara tremurat "epileptic" (sa-mi spuna cineva daca e ceva "normal").

Cei de la service mi-au zis ca am probleme cu ambele ventilatoare (de racire si cel pentru clima): unul nu merge in treapta 1 si celalalt intr-a 2-a. Cred c-am fazut totusi un topic despre curatarea ventilatoarelor.

Sper sa ajute si pe altii ce v-am relatat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea.asa cum reiese din topicul acesta, cam problema asemanatoare am si eu.imi porneste m,asina la prima cheie, doar ca imediat dupa pornire turatia imi oscileaza undeva pe la 500-900 si imediat moare.daca dau sa pornesc de pe loc de asemenea masina moare pe loc.am aceleasi simptome ce cele descrise de majoritatea dintre voi.am curatat clapeta de acceleratie doar ca nu am resetat-o facund o scanare wag-com.intrebarea mea e daca incerc metoda descrisa de catre stimabilul andi , exista posibilitatea sa isi revina masinutza mea ( seat ibiza 1,4 MPI 2000).se mai pune problema daca in momentul in care iau jos bornele de pe baterie sistemul electric al masinii, cassul s.a.m.d or sa mai functioneze, in sensul ca am inteles ca s-ar putea ca , cassul meu sa aiba nevoie de codul nu stiu care pt a functiona din nou.se pricepe cineva la sas ceva?multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In cazul tau, cel mai indicat e sa gasesti pe cineva cu un vagcom...

:blink: De regula in cartea tehnica a masinii ar trebui sa fie si cartea casetofonului in care exista si seria + codul de acces al aparatului. In cazul in care nu gasesti codul casetofonului, sunt ateliere de reparatii audio-video care pot decoda cass-ul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cass-ul masinii e cel original, dupa ce vei conecta bateria si vei pune contactul, acesta isi va invata singur codul(iti va apare "LEARNING" pe display). Testat pe doua masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e probabil ca acest cass (cel de fabrica) se activeze modul learn si sa nu-mi ceara codul de acces.am carte tehnica al cassului dar nu are nicaieri codul respectiv.

salutare.da si eu sunt de parere ca tre sa incerc cu wag comul.ca veni vorba de wag com , ma poti ajuta...intrebarea e daca pot sa-mi cumpar un soft (409, sau 805) cu interfata cu tot.sunt bune de ceva , sunt folositoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Poate sa imi spuna careva cum se deschide sau cum se curata sau se mai poate face ceva la o clapeta de acceleratie la un golf 4 1.4 16V AXP...nu mai merge mai deloc...am comandat alta pe ebay si cand vine cealalta vruiam sa o desfac pe asta de pe masina...dar e capsulata...are cineva un DIY despre cum se desface partea electrica??

Sau a facut cineva asa ceva???

Multumesc!!!

astept un PM..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un polo classic din `98 1.6 8v 55Kw benzina cod motor AEE si clapeta de acceleratie a fost inlocuita.... a mers ok... pana cand intr-o zi am dat clapeta jos si am curatato si cand am puso la loc.... am pornit motorul mi-a sarit la 3000rpm apoi ramane constat la 1100rpm la relanti iar in mers sau pe loc , are momente cand se tureaza singura la 1800rpm... am fost la un tester si cica " a reglato" dar nimic.... nu inteleg ce si cum si unde tre sa fac sau sa ma duc... pls help!!!! :banghead::banghead::banghead::banghead:

Modificat de VWuser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!