Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI

Recommended Posts

On 31.03.2013 at 21:44, the dog a scris:

ajutatima fratilor ca nu mai iteleg nimic......

 

 

eu am 1.6 SR si cod motor AKL .

 

va intreb deoarece de cateva zile in fluctueaza la relantiu ...undeva intre 1200 si 1400 turatii , turometru urca si coboara la relantiu si motorul se tureaza ca si cum
cineva il accelereaza in gol si ma gandesc ca clapeta de acceleratie ar fi problema .

 

-am curatat clapeta de acceratie de doua ori si am si desfacut motorasul pas cu pas ce-i capsat in clpeta de acceleratie si pare f bine intretinut , am uns rotilele am curatat bine clapeta si tot asa face .

-de fiecare data dupa curatare am calibrato cu Vag com si dupa ce am calibrat adika am resetat valoare 00 ....la prima cheie fara sa apas acceleratie turometru indica indica undeva la 800 de turatii iar in momentu cand apas pedala de acceleratie revine vechea problema oscileaza intre 1200 si 1400 .

-am verificat furtunele si furtunasele si par ok

-pe MAF l-am exclus ca la mine este undeva inmediat dupa filtru de aer si furtunu si clapeta , l0am exclus ca am dat jos furtunul de la clapeta si am vazut efectiv cum se misca clapeta (MAF -u e inainte de furtun)

 

am vazut ca in Engine am doua errori :

=00533-idle speed regulation 19-00 lower limit

=00557 -pressure swich , power steering (F88)  29-10 short to ground - intermitent .

 

am cautat pe net sa vad ce inseamna aceste errori dar nu m-am lamurit ...poate ma ajutati !

 

intrebarea urmatoare ma mananca cel mai tare : clapetele de acceleratie sunt la fel pe orice model de golf 4 ???? ca ma gandesc sa fac o incercare poate gasesc un tovaras sa-mi dea clapeta lui sa o pun la mine sa pot sa exclud clapeta !

 

multumesc

salut si eu am aceias problema dar acest lucru s-a intamplat dupa ce am inlocuit senzorul de presiune servo.Poti detalia in ce consta curatarea senzorului?

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
  • Replies 661
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    42

  • Al Bundy

    26

  • lupo_bv

    18

  • F l o r i n

    18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- (optional, cred) opresti toti consumatorii - opresti motorul - deconectezi bateria (atentie la codul cass) - astepti cateva sec - reconectezi bateria - pui contact fara sa atingi pedala de accelerat

Pentru ca aerisirea carter-ului se face direct in carburator si pentru ca am cunoscutzi care au avut probleme cu clapeta de admisie ( motor cu variatzii de relanti, aer fals, etc ... ) planificam o cu

Continuarea: (nota1: toate operatiunile s-au efectuat la service Avia Militari) (nota2: inainte de orice, stiam ca se va detecta la interogare o eroare a sondei lambda, care tot apare de 2 ani; n-am s

Posted Images

Salut tuturor, imi poate spune cineva cum as putea masura mufa de la clapeta de acceleratie sa fiu sigur ca ajunge curent la ea?

Este vorba de un golf 4 1,6 16v AUS. Clapeta nu se deschide la pornirea motorului . EPC si Check Engine aprins..motorul face urat.

Eroare pe vag 17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction

+ eroare la adaptarea clapetei.

multumesc

Link to post
Share on other sites

Verifică mai întâi ce este în pdf ataşate

TMPS.pdf

TM.pdf

Link to post
Share on other sites

Salut , am facut urmatoarele masuratori dupa indicatiile lui Lupo 

2 & 6 - 800 ohm (985 in tabel)

1 & 2 - clapeta inchisa - 1162 ohm(1440 in tabel)

2 & 4 - clapeta inchisa 529 ohm (600 in tabel)

1&2 clapeta deschisa 480 ohm(570 ohm)

2 & 4 clapeta deschisa 1097 ohm (1310 in tabel)

3 & 5  - 3 ohm ( 3-200 in tabel)

Ce parere aveti? 

 

Link to post
Share on other sites

Să zicem că astea sunt relativ ok. Acum trebuie măsurate tensiunile. Trebuie să găseşti o metodă să le măsori cu mufa pusă (de obicei se ataşează nişte ace la fişele multimetrului si se introduc pe lângă fire, dacă nu dezizolezi firele şi apoi le izolezi la loc).

  • între 3 şi 5 trebuie să ai timp de 30 secunde tensiunea bateriei atunci când pui contactul  după care tensiunea trebuie să scadă la 3V (asta este tensiunea care se aplică motoraşului)
  • între borna - a bateriei şi 6: 0V (cu contactul pus)
  • între borna - a bateriei şi 2: 5V (cu contactul pus)
  • între borna - a bateriei şi 4: 4,3V (cu contactul pus, pedala de acceleraţie neapăsată)
  • între borna - a bateriei şi 1: 0,7V (cu contactul pus, pedala de acceleraţie neapăsată)
Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru indicatii Lupo, azi am reusit sa fac rost de o clapeta compatibila cu codul de motor, am montato si este totul ok ! 

Problema sa rezolvat prin inlocuirea clapetei.

O seara buna si multumesc pentru informatii !

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Seatleon1.9110hp

Salutare nu stiu daca am postat unde trebuie la seat ibiza 1.4 16v nu se mai accelereaza da urmatoarele erori 17953 17962 am montat alta clapeta noua si da eroare la adaptare cu vcds si nu se accelereaza. Mulțumesc

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Aici trebuia postat.

Ar trebui să verifici şi cablajul între clapetă şi mufa ECU. Cel puţin aşa scrie pe site-ul ross tech referitor la eroarea 17953

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17953/P1545/005445

A doua eroare se referă la faptul că nu are adaptarea făcută.

Link to post
Share on other sites

Sau chiar un Ecu defect.

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Bineînțeles, dar ar trebui excluse toate cauzele posibile exterioare.

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Va salut! 

Am un Seat Toledo din 2006, motorizarea 1.6, cod motor BSE. 

Am cumpărat mașina în decembrie 2019 și am montat GPL în ianuarie 2020.

De atunci am făcut cca 16000 km fără probleme. 

În prima fază, acum o luna de zile, au început simptomele, în sensul ca se aprindea EPC și încă un martor (o mașină cu urme de frână șerpuită în spate). În acel moment mașina nu se tura mai mult de 3000..3500rpm și la relanti făcea destul de urat. Mi a făcut de vre o 7 ori în 2 zile, dar când opream motorul și reporneam, sau ștergeam erorile cu un obd și torque își revenea. Apoi 2-3 săptămâni nu a facut absolut deloc. 

Erorile erau:

- P0030 - HO2S Heater control circuit (bank 1 sensor 1)
- P0031 - HO2S Heater control circuit low (bank 1 sensor 1)
- P0037 - HO2S Heater control circuit low (bank 1 sensor 2)

Pana săptămână asta, miercuri, când covid ul s a instalat in sistemul ei imunitar, mi a apărut epc și celalalt senzor și nu și a mai revenit. 

Și s a mai adăugat și eroarea asta. 


- P2101 - Throttle Actuator control motor circuit range / performance..

Bănuiesc ca ar fi trebuit sa se aprindă și check engine, dar nu se intampla. Suspectez vechiul proprietar și unicul de altfel, ca "l a lucrat". 

Acum sa va zic ce am făcut de miercuri, de când n am mai scăpat de problema:

1. Joi am anulat catalizatorul. Nici o schimbare. M am gândit ca gpl + catalizator + mulți km nu e o combinație bună. 

2. Vineri am dat jos clapeta de accelerație, am curățat o cu spray de frâne Trw și cu atenție. (nu era f murdară). Am comandat ambele sonde lambda ngk și bosch (904 RON) ambele bucăți. 

3. Sâmbăta am montat sondele lambda și clapeta de accelerație. (nici o schimbare) 

Mașina tot nu se tura mai mult de 3000...3500rpm și la relanti (1200rpm) tremura toată. 

Am fost la un băiat cu vcds pentru calibrarea clapetei, dar n a reușit. Nu mi a părut prea priceput. Am reținut decât ca funcționează doar la 18% din capacitatea ei. Și ca nu are cum sa o calibreze pentru ca unde trebuia sa fie valoarea de 97% uzata sau 100% noua, ea are valoarea 10000% și ca nu merge calibrata. 

Ideea e ca unde se tura pana la 3000 rpm, acum nu trece de 1500 și tremura toată la relanti (1200rpm).

Am ajuns acasă cu obd băgat, și când plecam de pe loc ii dădeam clear error (deși nu îmi arata nici o eroare). În momentul când dau clear error 5 secunde se tureaza pana la 3000 și reușesc sa plec de pe loc. 

Nu mai am buget disponibil pentru o clapeta noua momentan (de la 600+) , am găsit una second hand la 200, dar o pot lua decât luni după ora 10.

După câte modificări am făcut, fără succes, îmi e teama ca nici după schimbarea clapetei nu își va reveni. 

Recunoașteți simptomele sau aveți vre o idee ce ar putea fi dacă nu clapeta? 

Va mulțumesc! 

 

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Verifica clapeta si cablaj

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri