Jump to content

Ce ulei folositi la diesel sau TD si la ce interval?


litza
 Share

Recommended Posts

Am folosit eu la ultimul schimb, mai mult pentru ca treceam de la 15W la 10W.

Am folosit o solutie facut de 2+2, Flush..., la cutie de 870ml.

Am retinut ca, la baza, ar contine parafina.

Procedeul este inscris pe instructiuni si in principiu suna cam asa : se adauga in uleiul vechi, avind grija sa nu se depaseasca nivelul maxim - motorul fiind rece. Se porneste motorul si se sta cu el la ralanti 5-10 minute. Apoi se face schimbul de ulei normal ( obligatoriu se schimba si filtrul de ulei ).

Mai exact scrie pe instructiuni ( eu am scris din memorie ).

Nu se da jos baia de ulei ! In schimb, zic again, este obligatorie schimbarea filtrului de ulei.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Viorel C

    15

  • jmf

    8

  • litza

    6

  • Micutzu

    6

Top Posters In This Topic

Pai bine, dar faptul ca dau jos baia si o curat nu poate fi decat bun, nu?

Link to comment
Share on other sites

Este bine, pentru ca in baie se strang toate depunerile "mai grele si groase" care nu totdeauna ies la schimb. Mai ales dupa cativa ani buni de functionare este bine de desfacut si curatat.

Link to comment
Share on other sites

@offtopic

Este bine sa dai baia jos - daca n-ai facut-o niciodata - sa vezi ce se mai "scalda" pe acolo. Eu am patit-o urit de tot cu niste ...shpan !! Mi-a blocat pompa de ulei.... Manocontactele ( am doua ) n-au zis nimic. Erau defecte amindoua...S-a lasat cu schimbat cuzineti. Si am avut bafta ca nu am bushit motorul ( dar nici bine nu i-a fost - ma gindesc la uzura facuta in 1 - 2 km cit am mers cu ea asa ) !

Eu am zis ca nu se da jos in sensul ca nu-i obligatoriu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hello

@offtopic

Am mers cca 2500km cu Aral 10W40 Diesel Super Elastic, iar de pe la 2000 ceva a luat-o razna ( zgomotul marit al motorului este cel mai evident ).

Ma gindesc daca nu cumva incidentul avut pe baza de ventilator refuzat pornire = > supraincalzire => aruncat afara aproape 1/2 din apa sa fi deteriorat uleiul. Stiti cumva : dupa astfel de intimplari se schimba uleiul ?

Link to comment
Share on other sites

de obicei parca intra uleiul in apa (vas expansiune) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca ulei in apa sau vitzeversa se intimpla din cauza de garnitura de chiulasa.

Oricum m-am uitat, am extras chiar apa din vasul de expansiune , nici urma de ulei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

este primul meu post in forum, asa ca ... sa ma prezint:

passat variant 1.6TD '89, 308.000km la bord din care doar 3000 sint ai mei. Am cumparat masina asta dintr-un imprumut la banca + toate economiile mele si tin la ea "ca la ochii din cap".

Ultimul schimb de ulei a fost la 300.000km cu ContiTech 15W40 API SL/CF ACEA A3/B3 cu MB229.1 si VW 505.00/VW 501.01, "Hochleistungs Motoroel besonders geeignet fuer turboladers". Masina nu are pierderi de ulei pe la garnituri si nici consum mare de ulei (am verificat nivelul la 305000km si la 308000km si nivelul pe joja este la fel: la mijloc). Fum albastru nu am vazut si nici negru. Consumul variaza intre 4.5 si 6.5%.

Pentru schimbul de ulei am cautat un ulei similar cu cel folosit de fostul proprietar si nu am gasit (cel putin contitech nu am gasit in toata Timisoara, iar majoritatea aveau ACEA A2/B2 cel mult)

Din dorinta de a pune ce este mai bun in masina si de a economisi banii pentru reparatii capitale vrea sa ma orientez spre un ulei sintetic. Am gasit 10W40 ARAL in magazinele Selgross/Metro si in benzinarii dar ambalajul imi da de gindit. Am gasit in schimb un ulei AGIP SINT 2000 TUrboDiesel Syntethic Fortified SAE10w40, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, MB229.1 si VW 505.00/VW 501.01

Intrebare: Are cineva experienta cu acest ulei? Am cautat pe forum referinte la uleiurile AGIP si nimeni nici macar nu a mentionat AGIP. Pretul este de 650.000/4litri si mi se pare cam putin pentru un ulei cu baza sintetica.

Link to comment
Share on other sites

Eu bag Valvoline SynPro Diesel 5w-40 de vreo 35.000km si merge perfect, n-am probleme, scurgeri sau alte alea. Tocmai azi am verificat complet motorul, totul e bine, compresie 27 pe linie :pale:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pana in vara am avut Mobil 10w40 pt diesel (sau turbo diesel nush exact cum scrie pe canistra). Am mers cateva luni cu Shell 10w40. Asta nu-l recomand nimanui - se transforma in noroi in motor, nu mai pun nici odata. Am trecut inapoi p eMobil 10w40 si raman in continuare multumit de el.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Viorel_C eu am avut garnitura arsa tare de tot (era arsa si de abia luasem masina p emana si am vrut sa vad ce poate si am vazut=garnitura dusa complet). Am gasit ulei in apa da' nici o picatura de apa in ulei. Motorul meu e diesel JP dar nu cred k difera prea mult la constructie. Cand se pierde apa de obicei iese pe evacuare (mie imi scotea abur mult.) Deci nu cred sa ai apa in ulei (desi amndoua functioneaza sub presiune, uleiul are presiune mai mare din cate stiu eu si atunci se ajunge la principiul de egalizare a presiunilor si uleiul trece in apa).

Link to comment
Share on other sites

OK. Banuiesc ca te referi la acel viceversa.

Dar cum ai reusit sa arzi garnitura? Numai din fortare ?

Pe piata a aparut un ulei special pentru motoare uzate : Castrol GTX High Mileage. Vezi produsul la http://www.amiauto.ro/castrol/motor/gtxhmpre.htm

A incercat cineva ? Oare ce aditivi sa aiba sa compenseze uzura motorului ?

Aralul meu se pare ca merge in primii 2-3000km. Pe urma...

Link to comment
Share on other sites

Ideea e k stiam ca garnitura era arsa, da' na si eu k omu cu masina proprie (a familiei k taica'meu avea de la firma) m-am luat cu cate unu la semafor, schimbam vitezele la limita, ulei prost (Shell - sa nu pui niciodata k e pacat de motor), am supraincalzit motoru si a cedat garnitura. Asta e, am schimbat-o si gata. mc de pontu cu uleiu'. Am sa intreb si eu prin Iasi sa vad daca a folosit careva. Intre timp ma bate gandu cu Aralu' tot de la ideea ta @viorel_c. Unu din cele 2 modelel da' nu-s hotarat inca pe care sa-l aleg. Oricum mai am vreo 8000 km cu Mobil 10w40 pe care abia l-am schimbat, deci am timp de gandire.

Edited by Micutzu
Link to comment
Share on other sites

8000km ? Nu-i cam mult ? Scheduled services zice schimb la 7500km...

La baietii cu masini mai noi am vazut o discutie legata de folosirea lui Castrol 10W60 RS. Si acolo desi uleiul putea fi folosit mai multi km, era schimbat la cit scria in cartea de intretinere. Deci schimbul il fac la fix acelasi numar de km indiferent de tipul de ulei folosit.

Aralul pomenit de mine mai sus este 10W40 Diesel Super Elastic. Sunt la al doilea schimb cu el si nu sunt multumit. Dupa cca 2500km incep sa dea tot felul de semne de oboseala : led-ul indicator se stinge mai greu dupa pornire, zgomot ascutit pe la motor, incalzire mai mare si mai rapida. Toate astea dispar daca schimb uleiul (asa am patit ultima oara cind l-am schimbat la 3500km, in urma incidentului cu ventilatorul pomenit mai inainte).

Mobilul cum se comporta ? Mecanicul mi l-a recomandat cu caldura, spunindu-mi ca desi este mai slab cotat - desi a urcat in ultimul timp pe scara valorica, nu este "umblat"...Si asta ar fi esential.

Link to comment
Share on other sites

Eu schimb la 10.000 km. Valvoline Synpro Diesel 5w-40. Works fine.

Link to comment
Share on other sites

lucian victor

Mobil special v pentru PD si il schimb la fiecare 6-7 mii km tot o data si filtru de ulei

Link to comment
Share on other sites

Mobil special v pentru PD si il schimb la fiecare 6-7 mii km tot o data si filtru de ulei

Castrol Protection.Schimb la 10000.Super multumit

Link to comment
Share on other sites

Mobil special v pentru PD si il schimb la fiecare 6-7 mii km tot o data si filtru de ulei

La Golf II? ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

1. mai am vreo 8000 km k deabia am facut 700km si nu il schimb in totdeauna la acelasi interval.

2.mobilul se comporta f bine si motorul parcva merge mai usor si e recomandat si de mecanicul meu

3.ce am auzit k ar fi bun este Liqui Moly (parca asa se scrie) versiuna pt diesel (in cazul meu).

4.castrol rs 10w60 e f bun pt motoarele de turatie mare si e adevarat k rezista mai mult

OFFTOPIC

5.@Viorel_c preturile de pe www.amiauto.ro sunt reale (la cauciucuri)?

Link to comment
Share on other sites

1. mai am vreo 8000 km k deabia am facut 700km si nu il schimb in totdeauna la acelasi interval.

2.mobilul se comporta f bine si motorul parcva merge mai usor si e recomandat si de mecanicul meu

3.ce am auzit k ar fi bun este Liqui Moly (parca asa se scrie) versiuna pt diesel (in cazul meu).

4.castrol rs 10w60 e f bun pt motoarele de turatie mare si e adevarat k rezista mai mult

OFFTOPIC

5.@Viorel_c preturile de pe www.amiauto.ro sunt reale (la cauciucuri)?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jmf de cit timp folosesti 5W40 pe TD-ul tau? citi km are masina?

eu am pus ultima oara AGIP 10W40 pentru TD si pina acum nu prea am de ce sa ma pling (cu toate ca nimeni nu a spus nimic pina acum de uleiurile agip)

Link to comment
Share on other sites

Folosesc de 2 ani si jumatate. Masina are 240.000, dar motorul habar n-am, ca acuma 2 ani jumatate l-am schimbat (inainte era benzina) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jmf, si cum se simte diferenta intre 5w si 15 w? adica mi se pare ciudat sa pui 5w..eu am pus astazi ELF 15W40..nush cat de bun e..mi la recomandat mecanicul..ca fiind cel mai bun raport calitate pretz, a costat 7 sute de mii 5 litri, eu aveam vreun mil jumate la mine pt ulei... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!