Jump to content

Ce ulei folositi la diesel sau TD si la ce interval?


litza
 Share

Postare recomandată

Stiu ca s-a discutat ceva asemanator pe sectiunea de TDi, dar Golf I si II nu sunt TDi. E oare mai bun uleiul sintetic, semisintetic sau mineral? Exista oare pe vremea conceperii acestei masini (anii 80) ulei sintetic?

Sunt pe cale sa schimb uleiul la noua mea masina si nu sunt foarte singur pe ce sa pun in ea. Totodata nu stiu nici intervalul de schimb. 5000 km mi se pare cam scurt, chiar si in conditiile unei circulatii in oras. Daca pun un ulei sintetic pot circula mai mult ?

Cu vechea Dacie bagam 20W50 de firma, in principiu Shell, dar nu numai, si circulam 10.000 km fara sa-mi fac probleme.

Asa ca va rog pe voi, posesorii sau fostii posesori de Golf I, II sa spune-ti aici ce folositi voi si la ce interval schimbati uleiul. Totodata cei care cunosc mai bine sa-si dea cu parerea.

PS: fostul proprietar a bagat (cel putin la ultimul schimb) BP 5W40 synthetic based. Am gasit o cutie cu ulei de rezerva ramasa in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Viorel C

    15

  • jmf

    8

  • litza

    6

  • Micutzu

    6

Top Posters In This Topic

eu am avut un 1.6 diesel si bagam castrol gtx3 15w40 (asa recomanda vw)

daca fostul proprietar a bagat ulei sintetic .. e cam nasol sa treci iarasi la ulei minaral (am sa pun un link, probabil maine, cu ce implica trecerea de la ulei sintetic la ulei mineral) ...dar sfatul meu e sa continui sa pui tot ulei sintetic

eu schimbam la 10000 km ....

:salut:

Cristi(viitor)GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru diesel e indicat, sau cel putin eu asa fac, sa folosesti ulei pentru diesel. Adica sa aiba indicativul ACEA B3 (sau B4) si API minim CF, ideal ar fi CG-4, CH-4. Ulei bun si ieftin gasesti la magazinele care vand ulei pentru camioane(Mobil Delvac, Castrol Tection, CAT DEO,Total Rubia TIR, etc.). Dar este destul de greu sa gasesti ceva ulei sintetic cu indicativul API mai mare de CF.

Eu folosesc iarna ulei semisintetic 10w40 Elf Turbodiesel API CF ACEA B3/B4 iar vara ulei mineral CAT DEO 15W40 API CH-4.

Daca ai consum de ulei atunci foloseste ulei mineral 15W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai uitat o data mai atent la bidonul de ulei.

Este BP VISCO 3000 DIESEL synthetic based, adica semi-sintetic, 10 W 40, API CF, ACEA B3, VW 505.00.

Cred ca o sa caut ceva tot semisintetic asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Castrol GTX3 Protection+ (15W40). Chiar ieri i-am facut schimbul ca eram deja la circa 7000km cu cel vechi.

Nu stiu de ce mecanicul care s-a ocupat pina de curind de ea mi-a spus sa flolosesc numai ulei mineral ca este mai bun decit cel sintetic. N-am insistat asa ca am ramas nelamurit.

Din cite am inteles indiferent de marca si tipul de ulei folosit trebuie neaparat sa indeplineasca specificatiile VW pentru G2 TD ( nu-mi aduc aminte exact acum dar este ori 501.00 ori 505.00 ). Asta ar fi conditia minima si obligatorie (?)

Imi mai face cu ochiul Aral 15W40 (Elastic - parca se numeste) dar este si mai scump si oricum acum este imbuteliat tot in Romania...

Una peste alta pentru motor eu sunt very multumit de Castrol GTX3 Protection+ si mi-am propus sa fac schimbul la aproximativ 7000km. ( VW cere schimbul la 7500km). Sper ca este bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ideea este:

ulei romanesc - 4000km

ulei mineral mai acatari (15w40) - 7000km

ulei semisintetic 10W40 10000 km

ulei sintetic 0-5w40 15000km

Asa scrie la carte in conditii de mers pe autostrada. Acuma la praful si conditiile din Romania, mers prin oras se recomanda sa reduci intervalul cu vreo 30% deci calculati si voi!

Eu folosesc uleiurile pe care nu exista instructiuni din fabrica pt tarile din Europa de Est ex: Texaco, Havoline, Total care oricum sunt firme mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat Total diesel 7000 parca 10w40 semisintetic, made in Frace, VW 505, API CF. Sa vedem rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Recent am discutat despre asta cu mecanicul meu si mi-a spus ca nu e indicat sa trec pe sintetic pt. Golf-ul meu (CL din '91 cu 145.000Km la bord). A spus ca acum motorul s-a "adaptat" pt. ulei mineral (mai vascos decat cel sintetic) si nu s-ar comporta chiar bine cu unul sintetic dupa atata vreme pe mineral.

Ar fi interesant de aflat daca a mai incercat vreunul din noi sa treaca de la mineral la sintetic pe o masina cu peste 100.000Km la bord si cu ce rezultate. Pana atunci eu o sa fac schimbul cu un Castrol mineral adus din Germania (pentru nu stiu ce motiv obscur calitatea unui produs cu aceeasi marca comercializat in Romania nu se compara cu echivalentul gasit in Germania sau State). Am sa va tin la curent cu rezultatele, mai ales ca am cateva drumuri lungi la orizont :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceiasi explicatie am primit si eu. In ideea ca pe vremea aceea nu exista sintetic, se cheama ca motorul a fost conceput pentru mineral.

Am mers cu mineral , totul e OK, asa ca n-am de ce sa trec pe sintetic. Imi suna a experiment.

Diferenta de calitate a aceluiasi tip de ulei functie de locul de unde-l cumperi vine din faptul ca pe traseu , de la fabrica din Germania de exemplu, pina la magazinul din Ro obligatoriu intervin SRL-uri care importa, imbuteliaza, distribuie , etc.

Eu nu stiu nici un ulei care sa faca exceptie de la aceasta regula....Asa ajunge in masinile noastre ulei Aral, Castrol "imbunatatit".

Asta ar fi explicatia , singura de altfel , pe care am auzit-o.

A propos stie cineva vreun tip de ulei mineral care ajunge direct in prevalie fara a mai fi "prelucrat" in Ro ?

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un Castrol 15W40 (schimb la 7500 in oras) sau 10W40 (cu schimb la 10000 km in oras) este ultrasuficient. daca motorul este si ceva mai uzat merge Lukoil Avantgarde 15W40 - eu am folosit din asta f mult timp si a dat rezultate f bune (de fapt motorul consuma 1 litru/saptamana - 600 km in medie) si timp de aproape un an nu a mai crescut consumul de ulei.

PS. Masina era cea veche - Passat 1.6D, 1982

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg doar pe semisintetic 10W40. Sunt multumit si o sa raman pe semisintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot pe 10W40 am mers f mult timp (de la 350.000 la 550.000) Ultimii 100.000, adica de la 550.000 la 650.000, cand manca ulei am mers cu 15W40 Lukoil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

A folosit cineva pana acum ulei de la OMV?Am fost la ei si au pt diesel un 10w40 cu codurile de la VW si mai au un 15w40,de asemenea cu vw 505 00,care este si pt motoarele pe benzina,iar preturile sunt destul de convenabile,respectiv 760k lei pt 4l de 10w40 si 560k lei pt 4 l de 15w40.

In cartea masinii mi se spune ca pt tipul de motor AAZ de 1,9 TD sa se foloseasca un 15w40,adik un ulei mineral.Acest ulei se utilizeaza in functie de temperatura,mediu,clima zonei respective unde se foloseste masina si dupa gradul de uzura al motorului,in cazul meu 158.000 km.

Fostu propietar al masinii mi-a spus ca a folosit Aral 10w40,si eu am pus la fel la primu schimb facut de mine,iar la urmatorul am pus tot Aral dar 15w40,pt ca asa scria la "carte".Mai am putin si tre sa schimb uleiul la 7500km,asa cum scrie tot la "carte" si nu stiu ce sa fac : sa pun tot 15w40 sau sa trec din nou pe 10w40???Mie imi ambele cazuri mi-a mers ok masina!Am intrebat la mecanici si mi s-a spus ca daca vreau sa il schimb,sa imi iau o solutie de "spalat"motorul in interior (STP) si in felu asta pot sa il schimb de cate ori vreau.

Are vreo influenta daca vara as folosi un 15w40 si iarna un 10w40 asupra motorului si a celorlalte piese pe unde mai ajunge uleiul?Sau sa raman pe un singur fel de ulei,si daca e asa,care sa fie acela: 15w40(ca la "carte") sau 10w40(cum zic mecanicii)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...........

acum motorul s-a "adaptat" pt. ulei mineral (mai vascos decat cel sintetic) si nu s-ar

..........

Ma scuzati ca va intrerup dar cum vine aceasta "s-a adaptat"?

Eu stiam ca doar organismele vii si unele chestii electronice se mai pot adapta la niste conditii. Legat de trecerea sintetic <-> mineral (mai precis invers) stiu ca poate fi daunator INDIRECT pentru ca semering-uri cu fisuri au stupate fisurile cu resturi minerale si cand vine sinteticu' cu agentii detergenti le curata si incepe sa curga pe acolo. Alta "nedaptare" sau "adaptare" nici nu stiu nici nu imi pot imagina. Poate reactii chimice cu depuneri de la uleiul mineral pe parti ale motorului..... Oricum suna cam aberant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cei cu golf II

La diesel simplu fara turbina merge linistit 15w40 dar la cel cu turbo indiferent de putere aveti (sau aveati...) pe capacul culbutori un sticker portocaliu cu norma uleiului recomandat si anume 505.00 care corespunde la 10w40 sau 5w40 care e totusi prea subtire.

deci recomandare mare pt. turbina e 10w40 iarna/vara. aviz cei cu turbina uzata care au mai bagat si 15w40 sa verificati uleiul mai des...o turbina uzata pierde mai mult ulei 10w40 care e mai subtire decat 15w40.

eu folosesc esso ultra 10w40 nu e fbun dar e pretul ok si sunt multumit...pt cei cu bani un pic mai multi recomand Aral10w40 sau Castrol GTX3 Magnatec 10w40...merita.

repet daca nu aveti si alte pierderi de ulei (semeringuri ppa vacuum servofrana etc)

My Car

Golf II TD 1.6 JR 70cp 1985

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, e mai fluid la temperaturi joase, dar la temperatura de lucru au comportament asemanator. Eu sunt pe 10W40 si merg in continuare pe el, chiar daca se pierde un pic la turbina. Sper sa ajung sa o reconditinez, oricum sunt de parere ca mai bine completez mai mult si sa am ungere mai buna la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andREI " S-a adaptat motoru' " alaturi , de pilda, de " nu merge subturat ca se obisnuieste masina puturoasa " :) cred ca fac parte din folcloristica mecanicului profesionist de pe la noi. Ceva o fi adevarat in toate astea, dar limbajul...O "traducere" n-am reusit sa obtin pentru ca mereu ma blochez cind aud perle de-astea.

Eu am trecut o data de la 15W la 10W, pe o alta masina, tot veche. Asta acum vreo 6-7 ani. Masina nu consuma ulei. Ce-am retinut :

- Spre surpriza mea, au aparut pete de ulei sub masina. Supura pe la prindere baie, filtru si chiar si pe la bushon. N-am reusit sa le opresc cu toate silicoanele si solutiile din lume ( ma rog ! ). Mai ales la bushon n-am inteles cum "incarcat" cu pasta , mai reuseste sa supureze.

- Acel intermezzo de la schimbarea treptelor, cind turatia "cade" spre ralanti, nefiind in nici o trepta pentru un scurt timp , era mult atenuat. Turatia parca nu mai era in cadere libera. Mie imi placea mult chestia asta.

- Pornirea la rece - mult mai usoara - diferenta vizibila mai ales iarna.

Am renuntat totusi dupa doar un schimb, revenind la 15W din cauza supurarilor. Fiind vorba de Aral si vazind ca nu-s in stare sa opresc supurarile , am zis ca n-are rost sa arunc cu banii chiar in halul asta...

Pe atunci am pus problema pe seama diferentei de viscozitate. Nu stiam de detergenti. Oricum, eu zic ca trecerea pe (semi)sintetic - viscozitate f mica - este (si) un excelent test pentru etanseitatea circuitului de ungere.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul sintetic/semisintetic are mai multi agenti detergenti fata de cel mineral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cand zic agenti detergenti nu va ganditi la Bona, Tide, Dero, Ariel, Omo sau mai stiu eu.. Sunt agenti chimici (hidrocarburi) care reactioneaza cu depunerile gen gome si le dizolva punandu-le in circulatie si la schimbul de ulei ies afara. Si tot asa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

GTX 3 `Castrol il folosesc pina cind se schimba culoarea gazelor de asapament,nu mai mult de 6500km....am incercat acest tip de ulei cumparat din Germania si cumparat din romania....diferenta este....dintre Germania si romania....daca aveti o sursa de aprovizionare cu ulei dintr-o tare civilizata,va garantez ca o sa prelungiti considerabil "viata"motorului vostru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTX 3 Castrol si eu ....motorul are 6500 km si am decis sa-l invat pe mineral , pana sa fac motorul foloseam ESSO semisint. 10w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati convins sa incerc si eu un 10W ! Dupa ce-am urat bafta si eram anti !!

Asta s-a intimplat pentru ca am dat peste un tip de ulei Aral si care se numeste Super Elastic Diesel. Este 10W40 si ar fi mineral ( mai exista Basic Tronic - tot 10W40 dar sintetic technology ).

Chestia cu 10W mineral plus specificat clar Diesel mi-au spulberat ultimele retineri vis a vis de 10W ( sper ca golful sa nu faca la fel cu masina pomenita mai sus ).

Super Elasticul , l-am si luat , indeplineste normele API CF, ACEA B2 si VW 505.00.

Zilele urmatoare voi face schimbul ( imi mai trebuie filtrul ). Apoi sa vedem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut schimbul , trecind pe uleiul 10W mai sus pomenit. Dupa citeva zile, primele impresii :

- Nu am gasit ulei pe sub masina, deci marea temere privind etanseitatea circuitului mi s-a risipit.

- Fum suplimentar nu am observat, a ramas la ce era si inainte.

- Motorul se incalzeste cam la fel - dupa cum arata temperatura apa.

- Are un plus la demaraj, mi se pare ca se tureaza mai repede ( ceea ce ar fi normal avind in vedere viscozitatea mai mica ).

- presiune ulei e OK - n-am vazut ledul cu vreo semnalizare de anormalitate ).

Cam asta am observat. Deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati folosit careva vreodata solutie de curatare a motorului? Mi-a recomandat-o cineva, procedeul fiind urmatorul: se baga in motor respectiva solutie, se lasa sa mearga 5 minute, dupa care teoretic toata mizeria e scursa in baie, se scoate uleiul, se da jos baia se curata BINE, se pune la loc, si se baga noul ulei.

Stiti ceva de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati folosit careva vreodata solutie de curatare a motorului? Mi-a recomandat-o cineva, procedeul fiind urmatorul: se baga in motor respectiva solutie, se lasa sa mearga 5 minute, dupa care teoretic toata mizeria e scursa in baie, se scoate uleiul, se da jos baia se curata BINE, se pune la loc, si se baga noul ulei.

  Stiti ceva de asta?

<{POST_SNAPBACK}>

Io stiu ca nu se da jos baia... doar se scoate vechiul ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!