Jump to content

Planetara? cap planetara? burduf ?


netplay
 Share

Postare recomandată

Eu nu am umblat la capul de planetara,la nicio siguranta,pur si simplu a iesit de pe ax.

Acum am vazut in manualul de reparatii ca nu trebuie sa o inclini mai mult de 25°.Probabail ca la mine s-a inclinat mai mult si a iesit capul de pe ax.

Trebuie sa desfac burduful si sa o repozitionez sau merge repozitionata si fara sa desfac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că merge repoziţionată şi fără să desfaci burduful.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

merge, am reusit si eu performanta sa o scot, m-am cam kkt pe mine, dar in 2 min am pus-o la loc. Trebuie doar sa gasesti gaura din capul planetarei fara s-o vezi :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu m-am mai chinuit sa o pun la loc,am desfacut burduful si am gasit o bila iesita din suport.Deci nu aveam nicio sansa sa o pun la loc.

Am curatat complet de vaselina,am pus vaselina noua si am montat totul la loc.Sper sa nu faca figuri pe viitor!!!

Nu lasati capul de planetara sa se incline mai mult de 25°,altfel o sa patiti ca mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut! Problema pe care o am se manifesta ca un usor balanas la accelerare doar in panta.La fel ca atunci cand rotile nu-s echilibrate.De curand am pus anvelope noi si problema persista.In mers nu se aude nici in ,,clanc"  doar cand virez pe loc spre dreapta.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 18.08.2016 at 9:03 AM, marius1982.11 said:

Dan, de ce ai cumparat si bascula? si as recomanda niste bucse Lemforder sau originale. Chiar nu merita sa te zgarcesti, mai ales ca nu-s nush cine stie cat de scumpe. Oricum, esti offtopic :).

Viorel, iti trebuie o cheie de 13 pt pivot, una de 32 cu 12 colturi pt piulita de la planetara si un bit cu 12 colturi M8. Cuplu de strangere initial 10N, se strang pe diagonala apoi 70Nm cuplu final. Piulita mare de la planerata 250N. Sa pui toate suruburile noi.

Apoi trebuie sa faci unghiul de fuga. Sa nu lasi masina pe roti cu planerata scoasa sub nici o forma ca strici rulmentul.

Salut Marius,

Referitor la textul pe care l-am inrosit, daca poti sa detaliezi un pic, de ce s-ar strica rulmentul? am schimbat un cap de planetara la Passatul meu si nu am lasat masina pe roti, dar pt. ca nu am putut sa scot planetara dreapta afara, am ridicat cu cricul roata (de sub pivot) destul de mult, pana cand am reusit sa o scot cumva. ma gandesc daca nu am facut o prostie ...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Pentru ca, cursa interioara rulmentului e prinsa pe pozitie de planetara+piulita ei. Acuma, daca nu a patit nimic, ai fost norocos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor !!!

am urmatoarea problema :

la temperaturi exterioare ridicate, adica peste 30 de grade si dupa un drum mai lung , incepe sa apara un zgomot (asemanator ca cel de cap planetara defect )in timpul mersului la virarea spre dreapta si in franare la viteze mici, viteza a doua in speta. Am schimbat ambele capete de planetara dinspre roata, bucsele de la bratele de jos, la 2 constatari mecanice mi au spus ca nu au gasit nimic. Precizez ca am doar un joc la directie din caseta, fapt semnalat la efectuarea geometriei. In rest la temperaturi joase nu face absolut deloc.

Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, am si eu o bataie ritmica la accelerare fortata si franare mai serioasa cu volanul drept. Treaba este ca ca bataia incepe sa apara can este cald afara sau cand se incalzeste in timp in zona motor bataia vine de undeva din partea dreapta fata. Am schimbat rulmeti amortizor, capete de bara, suport motor, cutie, antibalans, am pus sa verifice jugul motor poate joaca de la el, nu bate la gropi doar daca vrei sa pleci de pe loc mai serios si la o franare mai accentuata. Am ajuns la singura solutie sa fie cap planetara sau daca nu este service-urile prin care am trecut nu au pe cineva in stare sa identifice problema. Inrebarea mea este daca cineva a avut o problema asemanatoare si daca a gasit solutie pentru ea. ca este enervanta bataia mai ales in Bucuresti unde ai plecari si opriri la greu.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam  aceleasi simptome le am si eu si cei de la service mi-au spus ca este datorita uzurilor din lantul cinematic de transmitere a miscarii si in special din grupul cutiei de viteza 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare băieti. Am fost la mecanic cu ceva bătăi în partea stângă la pornire de pe loc si viraj la dreapta. Mi-a spus mecanicul că e 99 la sută capul planetarei. De care îmi recomandati? Si alte cele in caz că este de stiut ...

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice SKF (dar au preturi mari). De ce Spidan sau Lobro? Ce calitate au?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt brand uri ale GKN care, de obicei echipeaza pe original la VW.

eu asta am pus la un B8 de la 5000km si acum am 19000 fara probleme la planetare.

nu zic ca SKF nu sunt ok.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe lângă asta mai trebuie schimbat ceva ? Atât am aflat că se dă o vaselină specială cu capul si cu aia se unge. Alte ponturi mai aveti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Am si eu un Golf 4 din 2006 1.9 TDI AXR .. de pe la inceputul verii incepusem sa am un mic zgomot de ruliu (facea acelasi zgomot  si in viraje) am fost la un mecanic si  s-a uitat pe dedesupt, a vazut burduful de la planetara dreapta spart.
Am cumparat burduf l-a schimbat ... ( a ridicat masina pe cric, am scos roata, dar capatul de bara jos, despins piulita planetara .. desprins pivot ... scos planetara din butuc (batut cu un bolt in capul ei) ...  taiat burduful , batut intr-un cioc din capul planetarei ... pus burduf nou febi cu saibele din kit, vaselina ... pus inapoi
Problema e mare acum ... zgomotul de ruliu s-a amplificat enorm ... in sensul ca dupa 70-80 km/h devine fff mare .... si se aplifica cand merg in linie dreapta sau virez stanta ... cand virez dreapta se diminueaza  ...
E un zgomot ca de rulment descentrat ... nu e ca la planetara care pacane ...
Ar putea fi problema din rulmentul din butuc ???  si cand s-a umblat la planetara sa il fi "Zgandarit" ??
Nu are pic de joc roata ( urcata pe cric cu roata pusa si tras de partea de sus si de jos a rotii)
Capul planetarei are un mod de montaj ... trebuie pus in aceleasi mod ?? in aceeasi caneluri ??

PS: si cand accelerez (doar cand calc pedala) aud un fasait

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulaj, că ruliu e când se înclină.

Da, pare a fi rulmentul de pe dreapta faţă. Poţi învârti fiecare roată în parte pentru a fi sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
  • 4 months later...

 Salut.Vreau sa incerc sa schimb singur ambele planetare la Golf 4 variant 2001 .Am cumparat SKF  1035 si 1037,ambele neavand in pachet pungute cu vaselina(cum am vazut la JP Group), la cea scurta am gasit suruburile si 3 ``saibe`` plus garnitura,iar la cea lunga fara suruburi,saibe si garnitura.Este normal asa?.Am urmarit cateva filmulete cu schimbarea lor si am gasit unul la care ar parea ca merge schimbarea fara sa mai trebuieasca facuta geometria rotilor Ce parere aveti ?

As mai avea cateva intrebari :

1 Trebuie curatat locasul de imbinare dintre cutie si planetare?

2.Ambele planetare trebuie montate cu garnituri?(stiu ...pare un pic prostesc...dar nu am vazut nimic legat de asa ceva in filmulete)

Multumesc si scuze daca nu am pus intrebari pertinente.

Modificat de petryc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic merge sa dai jos planetara si fara sa faci directia. Desfaci pivotul si lasi ansamblul cu telescopul si bara de directie nedesfacut. Desfaci planetara din cutia de viteza si o tragi afara. asa ai ramas cu capatul liber. Sa o scoti din butuc folosesti presa si ai scapat de o grija. Cand am schimbat ambreajul cred ca nici nu m-am atins de pivot sau altceva. Doar am virat rotile si am tras de capatul de la cutie si a iesit. Iar din butuc a iesit usor ca nu am avut rugina.

La restul intrebarilor nu mai stiu sa-ti raspund. Eu doar le-am demontat si remontat, nu am fost atent daca e vaselina sau daca are garnitura. Am facut operatiunea acum 5 ani pe cand aveam G4 :D . La actuala nu am vaselina, ca si la asta am dat jos cutia de viteza :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Puntea e bine prinsa in suruburi ? suporti motor / cutie sunt ok ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puntea este strânsă,reparată caseta de direcție și restrânsă. Racord flexibil schimbat, bucsele schimbate, suporții motor  și cutie schimbați,tobele schimbate, bucse tobe schimbate,arcuri amortizoare schimbate,bucse punte spate schimbate. bucse bara stabilizatoare schimbate, ulei cutie schimbat un cap planetara schimbat, rulmenți schimbati. Mai am planetarele sau ceva de la cutie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

image.thumb.png.564772b8b5d7d7ad5eb4f1cf846a08db.png

Buna ziua,

la masina unui prieten, VW Golf 4 Variant, 1,9 TDI, motor AXR, serie caroserie WVWZZZ1JZ4W030061, trebuie inlocuit burduful de planetara spre cutia de viteze, pe partea dreapta. Am cumparat, in conformitate cu sera de caroserie, burduful din imaginea de mai sus, SKF cod VKJP 6004. Am mai inlocuit cu succes burdufuri de planetara, insa numai la partea dinspre roata.

As avea urmatoarele intrebari:

1. In kit nu am primit colier pentru diametrul mic al burdufului si sunt nedumerit daca am nevoie sau nu de acest colier, altfel spus, exista sau nu colier la acest burfuf?

2. Pentru demontarea capului de planetara de pe arbore, dupa ce am demontat planetara de pe masina, am nevoie de scule speciale, sau ma pot descurca cu scule obisnuite, cu care m-am descurcat si la capetele de planetara de la roata?

3. Capul de planetara este introdus presat pe arbore, sau intra destul de liber, ca cel de la roata si este asigurat cumva?

4. Cum se face asigurarea impotriva autodemontarii, fiindca in punga kit-ului se gasesc 2 inele elastice, fara urechi sau gauri si 2 saibe conice, una dintre ele zimtata la interior? Aceste inele de siguranta si saibe conice, nu apar in paginile manualului de reparatii gasit aici pe forum, mai precis nu sunt atât de multe la numar.

Va multumesc anticipat, pentru orice informatii ajutatoare pe le voi primi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Trebuie cumparata alta planetara , sau prima oara trebuie sa merg la mecanic sa isi dea verdictul?

WhatsApp Image 2018-08-14 at 10.53.41.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!