Jump to content

BENTLEY "de saraki"


corad0

Postare recomandată

Am ridicat si eu capota pentru prima oara, dupa 4 luni de utilizare zilnica (aproximativ 5000 km rulati pana in prezent) pentru a pune lichid de parbriz 💦. Am verificat si nivelul fluidelor (ulei, antigel, lichid de frana) care sunt toate la maxim. Motorul se prezinta cam asa 😊

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Atentia la detalii, calitatea materialelor folosite si confortul oferit de aceasta masina m-au fascinat 😲

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Phaeton nu s-a vrut cel mai bun automobil din clasa, s-a vrut cel mai bun automobil din lume, ideea, ambitia si visul unui om care si-a dorit PERFECTIUNEA: 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Mereu am privit Phaeton-ul ca pe un Concorde. Din pacate masina asta a aparut inaintea vremurilor potrivite. 

In anii in care a intrat pe piata Phaeton-ul, Mercedes, BMW si Audi inca faceau masini. Si a fost cumva normal ca nu a prins la public.....pentru ca sigla de pe capota. 

 

Insa e de apreciat cumva faptul ca in prezent lumea incepe sa redescopere Phaeton-ul, chiar daca acesta nu se mai produce. Poate pentru ca multi tanjesc dupa masinile calitative din deceniile trecute ? Poate pentru ca nici tripleta de lux clar nu mai e ce a fost ? Si ceea ce este in prezent este cam scumpicel si cam plin de briz briz-uri fara sens ? Si atunci, la niste bani decenti, multi descopera fantasticul Phaeton.

 

Iar ceea ce a facut Ferdinand Piech pentru grupul VAG, sa fim seriosi, ca va dainui pentru totdeauna. A scos Audi din buda, a scos VW din buda, a impus exigenta si calitatea ca litera de lege in fabricarea masinilor din grup. Pentru ca din vremurile alea, continua sa dainuie mirajul VW, ca si calitate si trainicie in ingineria germana. Insa din pacate vremurile alea au apus la toate capitolele...si la toti producatorii auto pana la urma.

 

Link către comentariu
On 10/28/2023 at 3:16 PM, LUFY said:

Mereu am privit Phaeton-ul ca pe un Concorde. Din pacate masina asta a aparut inaintea vremurilor potrivite. 

Iar ceea ce a facut Ferdinand Piech pentru grupul VAG, sa fim seriosi, ca va dainui pentru totdeauna

 

 

Indragesc masina asta de ani de zile, mi se intind ochii dupa ea cand o vad pe strada si nu cred ca am citit o descriere care sa i se potriveasca mai tare decat ce ai scris tu in niciun review auto. M-am uitat cu mult drag la prezentarea lui Vlad Micusenescu a Phaeton-ului si parca dupa ce il asculti pe Vlad privesti altfel masina atunci cand  o vezi in trafic.

 

@corad0felicitari pt alegerea facuta, masina este superba din toate punctele de vedere! Daca imi permiti o opinie titlul topic-ului nu ii face cinste, este un model exclusivist si overengineered care merita un titlu care sa o reprezinte. 

Link către comentariu

 

On 10/28/2023 at 1:16 PM, LUFY said:

Mereu am privit Phaeton-ul ca pe un Concorde. Din pacate masina asta a aparut inaintea vremurilor potrivite. 

In anii in care a intrat pe piata Phaeton-ul, Mercedes, BMW si Audi inca faceau masini. Si a fost cumva normal ca nu a prins la public.....pentru ca sigla de pe capota. 

 

Insa e de apreciat cumva faptul ca in prezent lumea incepe sa redescopere Phaeton-ul, chiar daca acesta nu se mai produce. Poate pentru ca multi tanjesc dupa masinile calitative din deceniile trecute ? Poate pentru ca nici tripleta de lux clar nu mai e ce a fost ? Si ceea ce este in prezent este cam scumpicel si cam plin de briz briz-uri fara sens ? Si atunci, la niste bani decenti, multi descopera fantasticul Phaeton.

 

Iar ceea ce a facut Ferdinand Piech pentru grupul VAG, sa fim seriosi, ca va dainui pentru totdeauna. A scos Audi din buda, a scos VW din buda, a impus exigenta si calitatea ca litera de lege in fabricarea masinilor din grup. Pentru ca din vremurile alea, continua sa dainuie mirajul VW, ca si calitate si trainicie in ingineria germana. Insa din pacate vremurile alea au apus la toate capitolele...si la toti producatorii auto pana la urma.

 

On 10/28/2023 at 1:16 PM, LUFY said:

 


Ai foarte mare dreptate! Este de neconceput faptul ca masina asta a fost proiectata in 1999 si pana in 2016 nu s-au facut modificari substantiale, caroseria, suspensia, motorul si cutia de viteze sunt 99% la fel. Au existat modificari minore la partea de design: bara fata, ornamente, faruri/stopuri, infotainment (navigatie, butoane) volan, niste jante si cam atat! Era vorba aia, "if it ain't broke, don't fix it!". De ce sa schimbi reteta unui produs care s-a vrut perfect? Modelul acesta a fost creat pentru ca Piech nu si-a dorit neaparat cel mai bun automobil din clasa, ci cel mai bun din lume, desi el a concurat direct cu S-class (acum, fie vorba intre noi, nivelul de confort este la acelasi nivel, daca nu, o treapta peste (amortizoarele sunt identice cu cele de Bentley Flying Spur, gasisem pe net un manual PDF in care este explicat intregul sistem de suspensie, care dupa umila mea parere de nepriceput, este dus la nivel de "STAR TREK", probabil de asta costa vreo 2000 euro un singur amortizor, la Cayenne erau mai ieftine, nu mai vorbim de alte piese aflate in ansamblul de amortizare, compresor, pompe, senzori, circuite, conducte, calculatoare etc...)! Am condus si S, ca sa imi fac o idee, chiar si modelul mai nou si nu pot sa spun ca suspensia celui din urma ofera un confort superior.

Phaeton nu a avut succes pentru ca nimeni nu a vrut sa plateasca peste 100 mii euro pe un VW, oricat ar fi el de bun, asta nu inseamna ca masina nu s-a ridicat la asteptari si ca nu a fost in TOP. Rusii si chinezii au cumparat acest model chiar foarte bine, oameni care au resit sa treaca peste brandul VW si au inteles cu "ce se mananca", banii nefiind o problema (americanii nu au putut asocia LUXUL cu brandul VW iar acolo a fost retras de pe piata destul de repede). Vanzarile la nivel global nu au fost la nivelul asteptarilor si din acest punct de vedere, modelul a fost un esec, s-au pierdut banii la fiecare model vandut (25 000 eur) sa nu uitam ca s-au alocat 1.5 miliarde $ pentru crearea sa. (pentru Bugatti s-au alocat 1.6 miliarde, ca sa facem o comparatie de buget).  Si Bugatti s-a vandut si se vinde in pierdere, chiar daca el costa 3-4 milioane eur, insa nu a fost creat in masa si atunci nu conteaza...

Intradevar, recunosc, nici eu n-as fi platit  pretul de nou pe un Phaeton, tocmai din cauza imaginii oferite, insa dupa ce am "convietuit" alaturi de el in ultimele 4 luni, condus zilnic, pot sa spun cu mana pe inima ca masina asta ofera o experienta de top, peste multe branduri premium, confortul, materialele folosite, antifonarea si rasfatul pe care il ofera pasagerilor prin calitatea executiei impresioneaza mai tare in 2023, unde tot ce se construieste acum are in bord o tableta de 30$, ca e S8, Bentley sau ca e Passat, nu conteaza! Exact cum spune si Vlad Micsunescu, o masina noua, actuala, din aceasi clasa nu exceleaza in vreun fel in fata Phaetonului proiectat in urma cu 20 de ani...ba din contra, atentia la detalii era mult mai ridicata in trecut, producatorii axandu-se acum in cea mai mare parte pe PROFIT!  Sa nu uitam ca fabrica transparenta de la Dresda, construita pentru Phaeton si Bentley la niste standarde nemaiintalnite, acum produce Golf electric, ID3 si ID4... Timpurile se schimba...din pacate nu neaparat in bine...:(

Modificat de corad0
Link către comentariu
13 hours ago, B_U_T said:

 

Indragesc masina asta de ani de zile, mi se intind ochii dupa ea cand o vad pe strada si nu cred ca am citit o descriere care sa i se potriveasca mai tare decat ce ai scris tu in niciun review auto. M-am uitat cu mult drag la prezentarea lui Vlad Micusenescu a Phaeton-ului si parca dupa ce il asculti pe Vlad privesti altfel masina atunci cand  o vezi in trafic.

 

@corad0felicitari pt alegerea facuta, masina este superba din toate punctele de vedere! Daca imi permiti o opinie titlul topic-ului nu ii face cinste, este un model exclusivist si overengineered care merita un titlu care sa o reprezinte. 

 

Multumesc pentru cuvintele frumoase! 🥰 Asa este, titlul topicului nu ii face cinste, insa incerc sa fiu modest, sa "prind la public" si sa fiu de-al "casei" :ROflag: , vorba aia, am putea sa modificam titlul in  ==>Passat "de bogatzi"<== 😄

Modificat de corad0
Link către comentariu

Atentia la detalii redata Inca o data printr-un spot foarte tare, "handmade in Germany" :)

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
On 8/18/2023 at 7:03 PM, Bebeee said:

Cea mai multa masina pentru banii care costa SH. Sa ai parte de ea!

Clima din spate are capac sau ceva? Ca la modele mai vechi am vazut rotite, ecran, etc.

Mersi inca o data! 😉  Consola centrala pentru spate este disponibila pentru modelul Lang individual/exclusive, cel cu 4 locuri. La modelul "standard" cu bancheta si 3 locuri, in spate acel "capac" superior "mascheaza" un spatiu de depozitare, usita se deschide in momentul in care apesi pe ea, "capacul" inferior acopera o priza suplimentara.

In prima fotografie, pe consola centrala, am incercuit cu alb butoanele "rear" si "rest". In momentul in care apesi pe REAR, poti controla temperatura individuala pentru pasagerii din spate, stanga/dreapta. (cu o diferenta de 10 grade intre zone <stanga/dreapta/fata/spate>)

REST foloseste caldura reziduala care a ramas in instalatie (atata timp cat mai e antigelul cald in radiator) pentru a pastra temperatura si ventilatia in masina si dupa ce ai oprit motorul. 

volkswagen-phaeton-saloon-diesel-95760ff816c5.jpg

volkswagen-phaeton-saloon-diesel-7ea5d86b792c.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Un detaliu pe care nu stiu cate masini din prezent il au: dezaburirea/dezghetarea geamurilor laterale fata/spate. Gurile de ventilatie de pe usile frontale sunt indreptate pe geamuri, fiecare parte stanga/dreapta avand buton individual de a porni/opri ventilatia + guri de ventilatie in stalpii laterali superiori (pentru geamurile laterale din spate)+partea inferioara, de asemenea cu buton pentru a porni/opri ventilatia. Butonul este iluminat LED alb in momentul in care il apesi pentru a porni ventilatia si portocaliu cand este OFF.

Porschele Cayenne pe care l-am avut avea doar grile de ventilatie in stalpi pentru zona din spate (pozitia inferioara) insa nu avea dezaburire/dezghetare pe geamurile laterale si butoane de pornit/oprit, ventilatia era pornita permanent... VW > Porsche 😄 

397082502_1481703589291620_4231480705988820857_n.jpg

397902669_318542960929539_5674419831587084578_n.jpg

397902675_871481447914699_509110347384051670_n.jpg

368132776_354589013890611_3421937295589558146_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

O problema semnalata de multi posesori de Phaeton (modele mai vechi si/sau rulate multi km) ar fi cablajul electric al portbagajului. Protectia (coverul) firelor din portbagaj, realizat dintr-un material plastic/textil cedeaza in timp de la uzura (fiind indoit excesiv de la deschis/inchis portbagajul) astfel, firele se pot rupe foarte usor, din acest motiv, stopurile si mecanismul de inchidere al portbagajului + soft close nu mai functioneaza. :banghead:Aceasi problema este semnlata si la modele break. (de exemplu BMW seria 5 Touring pe care l-am avut "suferea" de aceasi problema) Este intalnita problema si la multe hatchback-uri si SUV-uri.  

La masina mea acest "cover" arata ca nou, la fel si mecanismul portbagajului si telescoapele care ridica foarte usor portbagajul, dar opun rezistenta foarte mare cand incerci sa il inchizi (exact cum ar trebui).:cheers:  Am preferat sa previn problema firelor rupte in timp, asa ca am cumparat o banda adeziva dintr-un material cauciucat rezistent si am "invelit" coverul firelor in partea inferioara si cea care "se indoaie" excesiv.:soothe[1]: Daca tot am ajuns la magazin auto dedicat, am luat si un burete pentru spalat, sa fie acolo langa carpele din microfibra. :mop:.

Acum ca am avut timp sa analizez mai in detaliu portbagajul, am constatat ca acesta este "imbracat" INTEGRAL in mocheta foarte calitativa si rezistenta, atat "tava" inferioara care acopera kitul rotii de rezerva+peretele superior din interiorul portbagajului+peretele din adancime+peretii laterali, cat si fata interioara, unde se afla triunghiul reflectorizant, chiar nu s-a facut rabat la materiale si calitate nici macar in portbagaj. :wub: Bateria Varta si panoul de sigurante se afla in partea laterala stanga, nu stiu exact ce capacitate/amperaj are si/sau daca este originala pe masina sau nu insa am citit ca masina are peste 3 km de cablaje prin ea. 😲(poza a5-a cu firele colorate nu este de la mine, am atasat doar ca sa va arat ce se "ascunde" in spatele coverului)

 

400682649_1081687853244313_7872691348766068172_n.jpg

399861578_751526146814336_3828931716566378891_n.jpg

399831944_835347155039318_2794384228045146845_n.jpg

400675995_752096080062351_4246877843438827487_n.jpg

fire.jpg

398028035_1330776320898009_2266269304787682757_n.jpg

370270216_279434248142895_5546955428502099743_n.jpg

400143209_874353234310132_1121186449825691381_n.jpg

400682649_1081687853244313_7872691348766068172_n.jpg

401005726_1093642841768807_8660658834019185945_n.jpg

403397933_1390799571515458_962649669985789203_n.jpg

400075206_1086311832531014_2543021113479021579_n.jpg

91NFt2vTCTL._SL1500_.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Cea mai buna banda e Gorilla , indiferent de varianta , am testat toate tipurile in timp si la asa am ramas in final

Link către comentariu
On 11/19/2023 at 3:50 PM, tavitara said:

Cea mai buna banda e Gorilla , indiferent de varianta , am testat toate tipurile in timp si la asa am ramas in final

Bine de stiut, pe mine ma interesa sa o folosesc doar pentru a proteja cablajele, materialul este cauciucat, gros si pare rezistent, nu stiam neaparat brandul. :rolleyes:

Link către comentariu

Microfibra de pe burete pare a avea perii extrem de scurti. Eu as fi mers pe ceva cu peri mai lungi in genul celei de mai jos

fx-protect-premium-microfiber-wash-mitt-manusa-premium-de-microfibra.jpeg

Link către comentariu

Sau manusa de calitate , dar cand e frig nu prea e prietenoasa , iti ingheata mana , eu asta folosesc

243085388_5070072296353553_7391660985561

 

Link către comentariu

Pentru frig gaseste manusi de lucru calduroase si impermeabile la Sealskinz, ca tot sunt din UK :)

Link către comentariu

O sa iau manusi cu micforibre in viitor. 🙂

Intre timp am aruncat un ochi la un coleg roman de pe grupul de Phaetonuri UK, care tocmai si-a luat o "jucarie" cu 420 000 km la bord, am atasat si ultimul ITP cu kilometrajul din iunie 2022 (395 000 km) stau si ma minunez cum a fost intretinuta si in ce stare e masina la kilometrajul asta :eek:, e adevarat ca si infrastructura si stilul de condus ajuta, dar totusi, materialele folosite in aceasta masina sunt la superlativ, iar fiablitatea isi spune cuvantul, masina e TANC :salut: : 

291877562_786176825888000_858658528430889606_n.jpg

178397638_515999876239031_13965513323020268_n.jpg

405772632_7113801978681008_74600918586905945_n.jpg

292776316_786178175887865_5812541269918733170_n.jpg

292949464_786178255887857_296594974202814350_n.jpg

405770180_7113826498678556_1776556690602813775_n.jpg

314338654_869896007516081_5087752997807756466_n.jpg

292876615_786178275887855_348702163289400931_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Avand in vedere ca intru des in contact cu brandul Bentley prin prisma muncii, locuind aproape de fabrica din Crewe si avand acum o masina care imparte ADN-ul cu acest brand consacrat, am inceput sa ma documentez si vreau sa impart cu voi o stire recenta legata de fosta masina a reginei si niste informatii care mie personal mi-au imbogatit cunostintele generale in domeniul auto, sper sa va placa: 

 

"Ultimul Mulsanne: limuzina reginei Elisabeta a II-a se retrage în Muzeul Bentley de la Crewe.

 

Ultimul Bentley Mulsanne produs la Crewe în 2020, la comanda reginei Elisabeta a II-a, s-a întors „acasă” după serviciul efectuat în slujba Casei Regale a Marii Britanii. Este vorba despre un exemplar Bentley Mulsanne Extended Wheelbase care devine acum parte a Heritage Collection, colecția brandului britanic, care numără 45 de mașini.

Vopsită în verde Barnato, culoare botezată după numele lui Woolf Barnato, unul dintre Bentley Boys și triplu câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans, cu interiorul decorat în furnir de lemn de nuc și covorașe din lână de miel, limuzina este dotată cu sirenă și lumini albastre ca ale Poliției, controlate de la o consolă dedicată amplasată lângă schimbătorul de viteze.

Locurile din spate beneficiază de intimitate dincolo de perdelele decorate cu blazonul Casei Regale, în timp ce consola centrală a fost înlocuită cu o tavă pe care stătea poșeta reginei. Propulsat de consacratul motor V8 de 6,75 litri și 537 CP, Bentley-ul reginei este al treilea Mulsanne care face parte din Heritage Collection.

Bentley a lansat modelul Mulsanne în 2009, la Pebble Beach, un automobil complet nou, dezvoltat de la zero, propulsat de o versiune îmbunătățită a motorului V8 de 6,75 litri. În 2016, Bentley a prezentat la Geneva un Mulsanne trecut printr-un face lift care a adus îmbunătățiri importante la interior, dar și o nouă capotă și o nouă grilă frontală, devenită între timp emblematică pentru imaginea actuală a mărcii. Tot atunci a fost lansată și versiunea cu ampatament mărit (Extended Wheelbase).

Producția Mulsanne s-a oprit în 2020, ultimele 30 de exemplare fiind denumite 6,75 Edition by Mulliner – după capacitatea cilindrică a motorului V8, de asemenea scos din producție cu acea ocazie, după 60 de ani. În total, Bentley a produs 7.300 de Mulsanne la fabrica din Crewe.

 

Cine sunt BENTLEY BOYS

 

La sfârșitul anilor ’20, Grosvenor Square, în exclusivistul cartier londonez Mayfair, era locul unde puteai admira o duzină de Bentley-uri. Dacă erau atât de multe, însemna că The Bentley Boys dădeau una dintre faimoasele petreceri despre care vorbea tot orașul. Nucleul grupului era format din patru prieteni care locuiau chiar în zona Grosvenor: Tim Birkin, Woolf Barnato, John Duff și Glen Kidston. Lor li se alăturau, ocazional, la povești de la curse depănate la un pahar de șampanie, alți tineri eleganți, bogați, dornici de aventură și cărora viața nu le putea refuza nimic. Ei erau the Gentlemen drivers, piloții gentlemeni: mergeau împreună la schi în Alpi, la vânătoare în Scoția și navigau pe Marea Mediterană. S-au jucat cu moartea în nenumărate ocazii și și-au risipit averile cu aceeași viteză cu care își conduceau mașinile pe pista de curse.

Aventură, onoare, sportivitate, prietenie, dorință de victorie, viteză la maxim: acestea erau valorile grupului. Iubiți de nenumărate femei, puțini dintre ei erau genul care să se așeze la casa lui; admirați și invidiați de bărbați, erau camarazii pe care te-ai fi putut baza fără ezitare într-un conflict.

 

Tim Birkin

Sir Henry „Tim” Birkin provenea dintr-o familie bogată din Nottingham. În timpul Primului Război Mondial a luptat în Royal Flying Corps (predecesorul Royal Air Force) și a obținut gradul de locotenent. Cu o mustață impecabil tăiată și nelipsita eșarfă cu buline fluturându-i în vânt, dependent de viteză și complet lipsit de spirit de conservare, Tim era probabil cel mai popular dintre The Bentley Boys. De fiecare dată, își solicita mașina dincolo de limite: nu-l interesa neapărat victoria, cât viteza, pilotajul spectaculos și doborârea recordurilor.

„Tim Birkin nu știa ce-i frica și era mereu grăbit, motiv pentru care în numeroase ocazii a ratat victoria: viteza i-a întunecat judecata și mașina nu a rezistat”, scrie The Times. Se spune că, în 1928, în timpul cursei de 24 de ore de la Le Mans, a făcut un tur complet cu 130 km/oră, pe trei roți, după ce unul dintre pneuri îi explodase.

Tim participa la curse din 1921, însă apoi s-a căsătorit și, la presiunea familiei, a fost nevoit să renunțe la competiții până în 1927. De numele lui Tim Birkin se leagă una dintre mașinile britanice legendare, Bentley-ul Blower, versiunea cu turbină a modelului Bentley din 1927, cu cilindree de 4,5 litri. La acea vreme, lui Birkin i se părea că Bentley-urile nu mai sunt suficient de rapide și încep să piardă teren în fața competitorilor. De aceea, a încercat să-l convingă pe W.O. Bentley să construiască Blower-ul. Însă, pentru a putea participa la Le Mans, trebuia ca 50 de modele Blower să fie produse și omologate. W.O. s-a opus fără succes proiectului; pe atunci era însă doar inginer-șef la Bentley, companie pe care, din cauza greutăților financiare, i-o vânduse lui Woolf Barnato, liderul Bentley Boys (mai târziu, W.O. a acuzat Blower-ul că a provocat falimentul Bentley și vânzarea din 1931 către Rolls-Royce). Prea fragil pentru a învinge în cursele de anduranță, Blower-ul era imbatabil în linie dreaptă.

La volanul lui, Tim Birkin a stabilit, în 1932, recordul de viteză la Brooklands, cu 221 km/h. 80 de ani mai târziu, Blower-ul cu No. 1, The Birkin Blower, a fost vândut pentru 5 milioane de lire, devenind cel mai scump automobil britanic vândut la licitație.

Odată cu venirea crizei din 1929, lucrurile au început să meargă prost. Echipa Bentley Motors s-a retras de la curse în 1930, dar Birkin a continuat să piloteze și, în 1931, a câștigat Le Mans la volanul unei Alfa Romeo – însuși Mussolini i-a scris felicitându-l pentru că „a câștigat pentru Italia”. După recordul de la Brooklands, Birkin s-a înscris la Tripoli Grand Prix cu un Maserati-ul 8C. În timpul unei opriri la boxe, s-a ars la mână după ce a atins țeava fierbinte a eșapamentului. Rana s-a infectat, fapt care i-a fost fatal temerarului pilot, care s-a stins pe 22 iunie 1933, la 36 de ani.

 

Woolf Barnato

Spre deosebire de impetuosul Birkin, Woolf Barnato era un pilot mult mai calculat. „Îl consider cel mai bun pilot al nostru, ba chiar cel mai bun pilot britanic. Nu greșește niciodată și întotdeauna ascultă ordinele”, îl lăuda W.O. Bentley. Extraordinar de ambițios, Barnato voia să exceleze în orice sport. A participat la curse de bărci cu motor (în 1925 a câștigat trofeul Ducelui de York), era un talentat boxer amator și un țintaș redutabil. Juca tenis și golf la nivel semiprofesionist și creștea cai de rasă pe domeniul său din Ardenrun, unde organiza partide de vânătoare.

Provenind dintr-o familie care deținea mine de diamante în Africa de Sud, Barnato și-a cumpărat primul Bentley cu motor de trei litri în 1925, iar un an mai târziu a achiziționat compania de la W.O. A  câștigat de trei ori la Le Mans, în 1928, 1929 și 1930.

La sfârșitul anilor ’20, bătălia dintre automobil și tren era acerbă, mulți pasionați încercând să demonstreze superioritatea mașinii în privința vitezei și confortului. În 1930, Woolf Barnato i-a provocat pe cei de la Rover, care tocmai învinseseră pentru prima dată Le Train Bleu, un tren care făcea legătura între Calais și Riviera franceză. A pus pariu pe 100 de lire sterline că le doboară recordul cu Bentley-ul său Speed Six cu cilindree de 6,5 litri și a cîștigat. Mașina pe care le-a condus-o în cursa contra trenului, un sedan cu caroserie făcută de HJ Mulliner, a devenit cunoscută ca Blue Train Bentley.

Barnato a fost căsătorit de trei ori și a avut patru copii, două fete din prima căsătorie și doi băieți din cea de-a doua. S-a stins în 1948, la 53 de ani, suferind de cancer. În fruntea cortegiului funerar s-a aflat Bentley-ul său Old Number One, acoperit cu flori și coroane.

 

Glen Kidston

Kidston s-a luat cu moartea la trântă în nenumărate ocazii. A câștigat cursa de la Le Mans în 1930, făcând echipă cu Barnato.Ca locotenent-comandor în Royal Navy, a supraviețuit la două atacuri cu torpilă. A reușit să scape chiar și de pe un submarin care eșuase și a fost singurul supraviețuitor al prăbușirii unui avion – deși a intrat de două ori în epava în flăcări, încercând să mai salveze pe cineva.

Tatăl său a fost armatorul A. G. Kidston, deținătorul companiei de transport naval Clyde Shipping. Se spune despre Kidston că era cel mai bogat dintre avuții Bentley Boys. El a fost proprietarul primului Bugatti adus în Marea Britanie. A participat cu el la curse, dar victoriile de la Le Mans le-a obținut cu un Bentley Speed Six. în 1929 și 1930. De-a lungul timpului, în Grosvenor Square a putut fi admirată întreaga colecție de automobile a lui Kidston: de la Baby Peugeot, AC sau Chrysler, până la faimosul Hispano-Suiza H6C cu șasiu scurt, cu care se remarcase în cursele de la Brooklands.

Glen Kidston și-a găsit sfârșitul într-un accident de avion, după ce stabilise un record pilotând un aparat de Havilland Puss Moth din Anglia la Cape Town, care a acedat în timpul zborului de întoarcere. Arătosul Kidston a fost regretat de multe femei frumoase: la auzul veștii despre sfârșitul său, atât scriitoarea Barbara Cartland cât și Margaret Whigham, Ducesă de Argyll, au declarat că au leșinat.

 

John Duff

John Duff este cel care l-a convins pe W.O. Bentley să participe la cursa de la Le Mans. Este primul pilot auto canadian care a participat la cursa de la Le Mans și singurul care a câștigat-o; de asemenea, deține alte 50 de recorduri pentru viteză și anduranță. Născut în Kuling, China, unde părinții săi stabiliseră un mic avanpost comercial al Imperiului Britanic, Duff a fost un patriot dedicat. La izbucnirea Primului Război Mondial, a călătorit din China, prin Rusia prerevoluționară, până în Anglia, pentru a se înrola. A fost rănit în cea de-a treia bătălie de la Ypres și a fost internat într-un spital din Anglia, unde și-a întâlnit viitoarea soție.

Duff a fost dealer Bentley, iar din 1920 a început să participe la curse. În 1923, l-a convins pe W.O. să prepare o mașină pentru cursa de la Le Mans. Pilotul de teste de la Bentley, Frank Clement, a fost partenerul lui Duff în cursa care a avut o evoluție dramatică după ce rezervorul de benzină a fost spart de o piatră. Cu toate acestea, Duff și Clement au terminat pe locul 4, iar W.O. a fost convins că merită să participe la cursa care avea să-i facă mașinile faimoase.

Duff s-a retras din curse în 1926, în urma unui accident suferit la Indianapolis. Campion olimpic la scrimă, s-a mutat apoi în Santa Monica, unde a dat lecții de scrimă vedetelor de la Hollywod. A fost bun prieten cu actorul Gary Cooper, căruia i-a fost dublură în scenele de luptă. Banii câștigați i-a investit în creșterea cailor de rasă, o mai veche pasiune a sa. A participat la concursuri de călărie, inclusiv la cele de sărituri. Într-o astfel de competiție și-a găsit sfârșitul, în 1958.

 

John Birkin, strănepotul lui Tim Birkin a făcut, în 1995, un film despre viața acestuia. Se numește Full Throttle și îl are în rolul principal pe Rowan Atkinson (Mr Bean). Regizorul spune că, documentându-se pentru film, a vizitat una dintre fostele rezidențe ale străbunicului său, din care nu mai rămăsese decât un grajd. Pe unul dintre pereți Tim Birkin scrisese: Every day, in every way, faster and faster… Probabil cea mai potrivită formulă pentru a sintetiza vremurile în care eroii nu erau generați pe computer, ci erau oameni adevărați, pe care vulnerabilitatea unui trup trecător din carne și oase nu-i împiedica să trăiască fiecare clipă ca și cum ar fi fost ultima.

 

Bentley Blower No. 1

Automobilul proiectat de Sir Henry Tim Birkin a fost vândut în 2012, la o licitație organizată de Casa Bonhams, pentru suma de 5.041.500 de lire sterline. Este cel mai scump automobil de producție britanică vândut la licitație. A fost cumpărat de o persoană din afara Marii Britanii și guvernul englez a impus temporar o restricție la exportul mașinii, în speranța că va fi acuziționată totuși de un britanic."

405521675_879034637142224_1420590426966189856_n (1).jpg

405516429_879034633808891_4549267819098299792_n.jpg

405574547_879034560475565_1348466995405868807_n.jpg

405512119_879034540475567_8363141950690318855_n.jpg

405480821_879034577142230_3214810987112702406_n.jpg

405522089_879034530475568_1015927003457633802_n.jpg

405508882_879034630475558_3491959831444535267_n.jpg

1930-victory_kidston-Barnato.jpg

Woolf-Barnato-and-Tim-Birkin-Le-Mans-1929.jpg

Celebrating-in-style-The-Savoy-1920-x-670.jpg

Blower_Bonhams.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Cei de la PHAETONCLUB Rusia (tara in care acest model s-a vandut foarte bine) au facut cea mai detaliata prezentare a "balenei" VW (cu subtitrare in engleza generata de youtube), care demonstreaza cat efort financiar si uman s-a depus pentru realizarea "celei mai bune masini din lume" sau cel putin, ce si-a dorit PIECH sa lase in urma dupa o viata dedicata in industria auto si anume "cel mai bun automobil creat vreodata"! Nu o sa mai existe niciodata vreun model caruia sa i se ofere acest nivel de atentie in realizarea lui.

Ca exemplu, daca o bucata de piele analizata la microscop, pentru fabricarea interiorului ar avea mai mult de 3 intepaturi de tantar, ar fi refuzata de cei care aprobau calitatea materialelor.😲

Acest video merita vazut de orice pasionat auto, indiferent de preferintele sale in materie de masini! Enjoy: 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Astazi s-a lansat VW ID7 in Romania, un "varf de gama" VW, un model electric, cu 4 usi, de aproape 5 metri. Pretul de pornire in UK, este de  £54,690, mai exact 63830 euro + optionale (nu stiu cat va costa in Romania, dar probabil tot "pe acolo"). 

PHAETON-ul cand s-a lansat in UK, a avut  un pret de pornire de £46,195, adica 53 910 euro si a fost un esec in materie de vanzari, "nimeni" nu concepea sa plateasca atatia bani pe un VW, fiind el si CEL MAI LUXOS model facut vreodata sub brandul VW, indeplinind standarde care sunt de domeniul SF-ului si pentru modele de lux fabricate si AZI. 😉

In fabrica transparenta de la Dresda, cea mai avansata fabrica creata vreodata pentru producerea celor 2 modele VAG si anume Phaeton si Bentley Flying Spur, acum se face ID3, ID4 si Golf E, cu preturi care depasesc pretul de pornire al Phaetonului, dar nu ma mai mir, am vazut ca si Skoda/Seat pot sa depaseasca sume similare! 😄

 

Traim vremuri bune, dragi pasionati ai marcii! Bine ati venit in viitor!  :cheers: 🤑

 

408934484_18209699737279235_1937705631270796537_n.jpg

408936854_18209699746279235_3994761331723531711_n.jpg

408856935_18209699755279235_274975760542702670_n.jpg

408893423_18209699764279235_947723963059591252_n.jpg

408898173_18209699791279235_8993130400617557879_n.jpg

408970008_18209699773279235_2770814730963610136_n.jpg

408951148_18209699782279235_3921594177736096020_n.jpg

408845194_18209699809279235_8583511478213366760_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Ce fain arata ID7 in interior , parca e facut ptr prescolari sa il poata face si ei din plastilina la orele de lucru manual

Probabil ca mor de ciuda astia de la concurenta cu iX-uri si alte masini nereusite cand vad expozitia asta de tablete de la VW

Link către comentariu
On 12/11/2023 at 9:28 PM, tavitara said:

Ce fain arata ID7 in interior , parca e facut ptr prescolari sa il poata face si ei din plastilina la orele de lucru manual

Probabil ca mor de ciuda astia de la concurenta cu iX-uri si alte masini nereusite cand vad expozitia asta de tablete de la VW

Lasand la o parte plasticul de care esti inconjurat in interior intr-o masina care are pret de 60 000 euro, mi se pare de o "nesimtire crasa" faptul ca inclusiv la emblema au facut reducere de costuri, aceasta fiind doar plastic de 2 lei cu un "abtibild", care pe ebay, de exemplu pentru un ID4 (fabricat la Dresda in locul Phaetonului si Bentleyului Flying Spur) costa peste 300 de euro, nu stiu cat costa in reprezentanta, nu ca as fi curios! 😄

Oare evacuarile fake cat costa? 😄 Ma rog, la modelele electrice nu este cazul.

 

Hai ca e frumos "viitorul" auto! :cheers:

vw.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Dupa alergat zilnic pe autostrazi, Baloo necesita o baita, aglomeratie mare la spalatorie, am asteptat ceva, dar trebuia data jos sarea!

Inapoi la nani 😴 in garaj, concediu pana anu' viitor! :)

371537307_6848817385173982_7187762330173100357_n.jpg

370294914_332378216241317_1564792603681194162_n.jpg

387501020_739988051357091_7055912388287574222_n.jpg

387511279_1836708570095309_434831727131427120_n.jpg

370219466_1068752661217748_9014896588885965857_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!