Jump to content

BENTLEY "de saraki"


corad0

Postare recomandată

niciunul dintre noi nu a inteles de la inceput Phaeton-ul.

dar dupa ce ai mers prima data cu masina, ai simitit confortul,  incepe sa te roada curiozitatea. Si incepi sa cauti, sa citesti. Si afli cum e facuta masina. De aici incepe pasiunea pentru ea

 

 

Link către comentariu

Nu ca am descoperit eu roata, dar problema Phaetonului a fost ca  arata ca un Passat ceva mai mare. Bentley n-a avut niciodata problema asta.😁

Cand vinzi o masina foarte scumpa pentru vremurile alea, nu conteaza cat de avansata este, trebuie sa aiba si o identitate vizuala.

Link către comentariu

Tehnic, da, este o realizare ce in zilele noastre este aproape imposibila din mai multe motive, 2 fiind dpmdv cam cele mai importante:

- e greu spre imposibil ca un CEO de tipul lui Piech sa mai existe in zilele noastre. Astia sunt tirani, nu vad lucrurile ca noi ceilalti. Vezi Jobs, Musk, etc.

- piata s-a schimbat iar cumparatorul de acum 20 de ani nu mai este acelasi cu cel de azi. Un exercitiu de tipul Phaeton, adica un benchmark, un flagship, un statement, trebuie ridicat pe un alt fel de imagine, de brand plus ca nu prea mai merge in boarduri acum cu "facem sa vada lumea ca si ce putem, chiar daca piedem bani". Acum se pleaca de la ROI si se ajunge la definitia tehnica.

Link către comentariu

Adaca Phaetonul era sub brandul Audi avea mai mari sanse de reusita.

Link către comentariu

Phaeton a fost un esec comercial, pentru ca ii lipsea in primul rand imaginea, nu era perceput ca o marca premium pentru care sa scoti din buzunar sume mari de bani. In toate testele se spunea ca un A8 este alegerea fireasca, 

Link către comentariu
1 hour ago, DB86CLP said:

@acidone77dar asta insemna cumva "moartea" A8-ului.

Pai nu trebuia "creat" Phaeton, trebuia creat A8-ul suprem :) Gen.

Link către comentariu
marius1982.11

E ca si cum dacia acum ar vrea sa faca o limuzina de uber lux si chiar le-ar iesi, dar care nu va avea succes pt ca "dacia" si anxietatea etichetei de "sarak" dupa ce ai îngropat sa zicem 100k intr-o dacie. Dacia nu e un brand de lux cum nici vw nu e. Dacie e maxim masina cu care mergi la sat, cand nu vrei sa murdaresti panamera. :))

Link către comentariu

Vw  nu e nici macar un brand premium, desi preturile masinilor pe care le vand acolo s-ar incadra. Partea nasoala pt acest phaeton este ca vine cu costuri si preturi de bentley (daca ar fi sa o intretii corect si la valoarea de nou a masinii) dar imagine de golf. E bine pt cei care le cumpara sh, ca devalorizare mai mare decat aici mai rar. De asta mercedes isi permite sa ceara dublu pe un S rebranduit (maybach). Imaginea si perceptia fac totul.

Link către comentariu

Maybach are totusi o traditie in spate, cea a luxului, si a imaginii, pe cand VW, era perceputa ca masina poporului, ieftina si accesibila. Cand pe vremea aia un Passat era 25-30k si tu ai venit cu o super limuzina de 4x pretul, WTF? :lol: 

Link către comentariu

Nici Maybach nu s-a vandut bine peste tot, spre exemplu in China a avut putini clienti pentru ca nu avea sigla de Mercedes pe el. Mult mai bine s-a vandut Mercedes S classe, din simplul motiv ca scria Mercedes pe el. Deci da, se pare ca numele vinde cel mai bine.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
3 hours ago, cristi511 said:

E bine pt cei care le cumpara sh, ca devalorizare mai mare decat aici mai rar. 

Nici Bentley nu sta bine deloc la devalorizare. Posibil sa ii dauneze alaturarea cu VW :)

Link către comentariu

Asa e cu toate masinile de lux. S class e mai bine oare? Am ramas surprins sa vad cata masina poti lua la 50-60k..wow!

Mat Watson a comparat o skoda de 50k cu un RR de aceeasi bani :))

Audi S6...50k. Pierdere 60-70k, pe putin in 5 ani

Link către comentariu

Sper ca in cazul masinii de fata sa nu apara probleme reale si sa se bucure colegu' de ea mult timp.

 

Eu unul n as avea curaj sa detin asa ceva. Iar cu 20k (cat e un exemplar in conditii) cred ca m as orienta spre altceva. 

 

Zic ce am scris mai sus pt ca m-a batut un gand la un moment dat sa iau un 7p dar dupa ce am studiat ce inseamna o intretinere corecta, m-am linistit.

 

Link către comentariu

Nu-i problema, VW a incetat sa mai faca de curand Touareg: UN BEST SELLER! De acum inainte, daca vrei SUV mare, de lux, scoti banu tati! Cumperi Q7/Q8 sau Cayenne, desi practic e cam aceeasi masina la de 2-3 ori pretul de Touareg, ca sa nu mai zic de Urus/ Bentayga.

Totul este gandit pentru profit in prezent!

Tin minte cand am primit oferta la VW Touareg atunci cand am cumparat GTI-ul , generatia a 2-a, de la PBV, 0 km, varianta Mountain, 3.0 V6, automat, 30 000 euro+TVA. :))Vremuri de mult apuse. Azi o Skoda SUV din clasa inferioara poate ajunge 70 000 euro. Globalizare si progresism! ❤️ 

 

Da, corect, concurenta premium bazata pe platforma de Touareg are alt interior, alt design, dar in principiu toate sunt pana la urma un Touareg mai fancy. Cam asta a fost si problema Phaetonului: Imaginea! Macar pe Phaeton/Bentley si Touaregul din prima generatie gaseai W12, V10, motoare exclusive, iar nivelul calitatii oferite materialelor concurau TOP-ul masinilor disponibile atunci pe piata, pe vremea aia cand toti ofereau CALITATE! ❤️ 

 

Acum ai cam aceleasi motoare pe toate brandurile, indiferent de model.  Au ajuns sa puna pe BENTLEY 3.0 V6 hibrid, motorul disponibil si pe Touareg/AUDI/Cayenne si au renuntat la W12.  Boring! 😴 Oare de ce noul Bugatti o sa mentina motorul W16 pe care l-a pus Piech pe Veyron in 2005? Exclusivism? Hmm 🤔 

Vrei ceva TARE? Scoti 4 milioane de euro din buzunar! ❤️ Asta se intampla cu VW acum, de asta au renuntat si la Touareg, s-au prins ca profitul poate fi centralizat, mai ales ca populatia lumii cica e mult mai bogata comparativ cu 2010! Vrei ceva cu adevarat special? Te cauti bine in portofel! 

Nu va faceti griji, Passat si Golf o sa se vanda in continuare, la greu, am vazut si preturi de 40 000 GBP in parbriz la Golf-urile expuse in curtile din reprezentante! Tiguanul sarea de 40k...Mda...

 

Piech a incercat sa faca ceva special si a reusit, ca publicul nu l-a perceput asa la vremea aia, nu mai conteaza. Omu' si-a atins scopul, despre ce vorbim? A inventat QUATTRO TORSEN pe care l-a implementat si in Phaeton iar grupul VAG il foloseste si azi, dupa moartea lui, n-au inventat nimic superior! 

 

Masinile noi, premium, in general,  80% sunt mult mult sub Phaeton din punctul meu de vedere, cel putin cand vine vorba de calitatea fabricatiei, materialele pe care le numesc PREMIUM si fibailitatea care lasa de dorit, sunt pline servisurile de masini premium de 3-4 ani.

Trebuie sa vedem ce o sa se intample in viitor. Mi-e greu sa cred ca o sa vedem un i7 sau un S 350d cu adblue sa mearga fara probleme peste 20 de ani sau sa aiba juma de milion de km cum am vazut pe niste Phaetonuri, fara interventii la motor, cutie etc. 

 

Ca tot a venit vorba de devalorizare, un Phaeton e "pistol cu apa", cred ca am batut recordul pe acest forum cu cel putin una din masini. Imaginati-va ca am cumparat Cayenne Turbo cu 150 000 euro, nou, 0 km si l-am dat cu 30 000 euro! Macar l-am tinut 10 ani si vreo 330 000 km. 

In fine, am castigat "o parte" din pierdere la achizitia Phaetonului desi masina, in general este cea mai proasta investitie, asta daca nu iei ceva de epoca sau ceva super mega special la care sa-i creasca valoarea in timp.

 

Tin minte ca pe vremea cand am luat Cayenne-ul puteam sa iau un SLR cu putini km la aceeasi bani, chiar am primit o oferta de la Autoklass, acum un SLR valoreaza vreo 450 000 euro. In fine, niciodata n-am luat o masina cu ratiune, ci doar din pasiune, banii investiti in ele si mentenanta nici nu o mai pun la socoteala.

 Vreo 15 mii a fost doar reconditionarea cutiei in Elvetia, mai vreo 15 000 euro interventii de mentenanta pe la motor, distributie, role, curele, reconditionare turbine, asta asa ca exemplu, desi au fost mult mai multe investitii ca sa il tin in stare perfecta atatia ani. Cei de la Porsche Pipera au zis ca nu se schimba uleiul in cutie. In fine, pe vremea aia era al 2-lea Cayenne Turbo din Ro luat nou. Franele le schimbam la 40-50 000 km , costau vreo 2000 euro, la fel si anvelopele, o servisare la 2 ani costa in jur de 6-7 000 euro, fara sa se strice nimic, nu mai zic de taxe, RCA, CASCO, impozit si benzina! +inca 10 000 euro/an. 

Cred ca a mai costat inca o data de pretul de nou in 10 ani. Vorba aia, nu prea isi cumpara lumea! :)) Macar motorul disponibil atunci, 4800 cmc V8 biturbo era exclusiv, se regasea doar pe Panamera Turbo si Cayenne Turbo, masinile mergeau spre 300 km/h! Panamera era ajutata de aerodinamica.

Intelegeai sportivitatea si ADN-ul PORSCHE si intelegeai de ce platesti atatia bani pe o masina, chiar era speciala! Phaetonul face parte din aceeasi generatie si este special, cred ca de asta l-am luat. Oriunde pui mana intelegi rapid ca este o masina scumpa, chiar daca emblema de pe volan tradeaza. 

 

Mi-am asumat toate masinile pe care le-am avut, nu imi pare rau! Cei din reprezentanta nu stiu nici sa se lege la sireturi si vand masini premium. Nu vreau sa generalizez, poate ca au mai evoluat lucrurile si "s-au mai spalat" baietii, dar pe vremea aia au fost PRAF! 🙄 Servisare la pamant! 

 

Exemplul cu "boala masinilor" este prezentata in continuare pe acest topic. Mi-am asumat si "PASSATu'" asta de 2.5 tone. Experienta mi-am facut-o in timp, stiu cu ce se mananca masinile premium. Cert e ca nu e ieftina nici asta! Si inca nu s-a stricat nimic la ea, desi o folosesc zilnic! 

 

Pot detalia cat m-a costat masina sa o tin "BOBOC" in cei 2 ani in caz ca sunt persoane interesate. 200 GBP costa doar garajul/lunar! 😄

 

Partea cu "oriunde pui mana, intelegi ca este o masina scumpa" se regaseste si in facturile de mentenanta emise de specialistul Bentley, masina fiind tehnic similara, desi specialistii spun altfel: Bentley este un VW complex (Phaeton), nu invers! Trebuie vazuta nuanta si perspectiva pana la urma! 

 

La fel cum spune "lumea" ca Phaeton seamana cu Passat B7, aparut in 2010 Decembrie, dar Phaetonul a aparut in 2002. Specialistii spun ca Passatul seamana cu Phaeton, pana la urma, cine cu cine seamana? 🙄  I

 

ar Passatul B7 facelift cu stopurile similare cu Phaeton, facelift a aparut in 2015. Eh, perspectiva si nuanta cum am spus mai sus, tine doar de informare. E usor sa tragi concluzii. Nu toti trebuie sa ne pricepem la masini desi e gratis sa ne informam. 😄

 

 "Gura lumii" va comenta mereu, indiferent de adevar. Vorba aia, unii conduc Golf 4 in 2025 si se simt bine in pielea lor, Doamne-ajuta!  :))

 

Boala grea cu masinile astea, bine ar fi sa nu va luati masini de toti banii de care dispuneti, mai ales daca sunt premium, luati in calcul mentenanta! in fine, Work hard, play hard! Trebuie sa ne bucuram la ceva in viata asta, in cazul de fata niste "fiare" cu 4 roti!  😄

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

10k pe an pe impozit, rca,casco si benzina mi se pare puțin pt o masina de 150k cu motor de 4.8. Statea doar in garaj :)). Sau poate ai prins ceva casco ieftin.

 

In schimb pe ce sa dai 6-7k pe servis? Ce intra acolo in afara de niste uleiuri, 8 bujii, filtre si lichid de frana si un test pe stand?

Link către comentariu

@marius1982.11

Aveau niste preturi enorme la reprezentante, mai ales cele de afara. Masina a fost servisata de multe ori in strainatate, la Porsche pentru a beneficia de garantie. Pune si drumurile, combinat, toate adunate, pe acolo era.

 

Cam la 2-3 revizii se schimbau franele si anvelopele pe 21" cum am mai mentionat, care se duceau foarte repede, masina avand cuplu mare si fiind grea, le uza rapid. Se schimbau la fiecare revizie bujii+bobine, picau des si alea, necesita curatari de admisie, clapeta de acceleratie, mai pica un senzor, mai cate o eroare din senin pe la suspensie (senzori de nivel), mai cate un furtun, mai o incarcare freon, brate, bucse, role, curele, pompa de apa, motorasul de la haionul electric+manopere, diagnoze, softari, updateuri, am pus si eu un pret standard mediu estimativ, de multe ori costau mai mult. Intre schimburile de ulei ii mai faceam o revizie din mers, consuma cate un litru la 2-3 mii de km, problema stiuta si de Porsche, pe toate forumurile de p-afara se plangeau de asta, dar producatorul zicea ca e normal, toate le-am considerat consumabile si costuri de mentenanta, a fost o masina complexa si super performanta. Nu m-a lasat niciodata "in drum". 

 

Din moment ce a depasit 300 000 km in 10 ani, n-as zice ca a stat in garaj. N-am mai calculat tonele de benzina arse separat, necesita benzina de 100 premium.

 

In fine, e de domeniul trecutului masina aia, sa revenim la ursul 🐻 nostru, Baloo. 🤗

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Eu mi-am facut damblaua  , urmatoarea mea masina va avea motor de 2.0 si cel mai probabil nu va mai fi nici premium

Deci nu va fi Phaeton asa ca raman cititor fidel pe acest topic

Link către comentariu

Bun, deci 6-7k erau costurile in medie la ani, nu "doar servisarea, fara sa se strice nimic". Eu credeam ca strict ce se face in planul de servis la revizia majora e atat.

Link către comentariu
Quote

La fel cum spune "lumea" ca Phaeton seamana cu Passat B7, aparut in 2010 Decembrie, dar Phaetonul a aparut in 2002. Specialistii spun ca Passatul seamana cu Phaeton, pana la urma, cine cu cine seamana? 

 

 

Eu as zice ca Phaeton seamana cu Passat B 5.5 la partea frontala, caz in care e clar cine a fost primul si cine cu cine seamana .

Cand iti place o masina, nu conteaza cu ce se aseamana. Multi ma intreaba de ce pastrez O3 FL daca are deja 6 ani, iar O4 FL a avut oferte bune. Pur si simplu, nu imi place cum arata O4, nu-mi spune nimic.

Superb mi se pare prea scumpa pentru ce am eu nevoie, in vacante merg cu avionul, iar prin Romania pot face 1000 d ekm si cu asta. Astept O5.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!