Jump to content

123d vs B7 Alltrack vs B8 4motion vs Mondeo vs Talisman


KeGPR
 Share

Postare recomandată

Salutari!

 

O sa-mi actualizez semnatura...dupa ce decid achizitia :) Dupa ce am fost posesorul ultra fericit al unui BMW seria 1 123d biturbo, care vreme de 6 ani mi-a dovedit ca:

 

1/ spatiul intr-o compacta e mai mare decat crezi
2/ BMW ales cu cap este cea mai fiabila masina din tot ce-am detinut (mai ales venit dupa B6)

3/ RWD este cea mai misto tractiune

4/ 204 cai si 400Nm pe o compacta este o reteta excelenta

5/ RWD "e nasol iarna, domne!" e un mit stupid, daca stai in Bucuresti

6/ cutia cu convertizor e excelenta, dupa eCVT ;) 

 

s-a decis, in forumul familiei, ca pentru 2 adulti si 2 copii e nevoie de ceva mai mare. 

 

Cum eu sunt un sucit si imi place sa DYOR amanuntit, modelele din titlu sunt in shortlist. Si ca sa facem lucrurile si mai complicate, vizez mai multe modele, dar si 2 bugete: 12-13 k // 17-18k. Si ca sa fie si mai complicate, Mondeo Titanium am avut 3 ani (de noua) ca masina de serviciu, apoi Camry hybrid 2021, acum avem ca 2nd car o Corolla 2022. 

 

Masina va ramane 5-6 ani in familie, ca si 1er-ul. 

 

Masini...se gasesc. Din pacate, greu, in mintile lor. Cerintele ( ca sa triplu complicam) sunt multe si cele "mandatory" sunt:

 

- trapa (ideal panoramica) 

- cutie automata

- scaune sport/ confort/ 

- keyless entry&go

- portbagaj electric

- bluetooth / android auto/ carplay

- distronic & lane keeping assist

 

Nice to have: dynaudio, scaune cu memorii, carlig (nu pt remorca, ci pt suport biciclete), un motor decent, nu impotent. 

 

Acum, tinand cont ca f multe optiuni le-am avut deja, dar si ca unele se pot adauga usor (e.g. carlig), caut de zor o masina si, zau, daca gasesc variante decente. 

 

Pe shortlist sunt un Mondeo Vignale, un B7 Alltrack 2014, foarte misto si foarte ingrijit, dar euro 5, un B8 excelent dotat, dar adus de firme specializate si...cam atat. 

 

Am vandut 1er strict din ratiuni de spatiu in spatele meu ( ca am 1.90 ) si acum scormonesc piata ( ro + licitatii adesa/ caroutlet/ autodeal etc ) si foarte putine imi fac cu ochiul.

 

Ca sa "incingem" topicul, ce parere aveti de Alltrack (cu suspensii pe perne) si motor de 177CP + DSG6 vs motorizarea de 190CP si DSG 6 / respectiv 7, costuri de intretinere , fiabilitate? 

 

Mai adaug ceva: am detinut 4 ani un B6 2.0 TDI BMR de 170 cai si a fost cea mai proasta masina posibila, de la motor la interior - numai probleme, o masina teoretic intretinuta doar la reprezentanta, luata la 66.000 km , insa o CATASTROFA . Nu detaliez aici, decat daca ma challenge-uiti :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb L&K break 2.0 280?  350Nm 2000-5500rpm, 280CP 5600-6500rpm. DQ381. AWD. 

Cam tot ce iti poti imagina la un Passat/Arteon + extra + long base. Pentru astia 1.85+ long base iz a must.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alltrack cu suspensii pe perne? :)

 

Greu sa gasesti ceva ok in bugetele alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista Alltrack cu suspensie pneumatica. Exista cu DCC - Adaptive chassis control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, F l o r i n said:

Nu exista Alltrack cu suspensie pneumatica. Exista cu DCC - Adaptive chassis control.

Ok, înțeleg însă ca amortizoarele alea sunt extrem de scumpe, undeva la 1000+ euro bucata (originale). Nu am studiat partea tehnica la modelul acesta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele sunt undeva pana in maxim 500eur bucata noi, dar nu sunt reglabile pe inaltime, pentru ca alltrack nu are suspensie pneumatica precum audi a6 allroad de ex ( nici a4 allroad nunare suspensie pneumatica reglabila pe inaltime, doar ca duritate - comfort/normal/sport )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, acidone77 said:

Amortizoarele sunt undeva pana in maxim 500eur bucata noi, dar nu sunt reglabile pe inaltime, pentru ca alltrack nu are suspensie pneumatica precum audi a6 allroad de ex ( nici a4 allroad nunare suspensie pneumatica reglabila pe inaltime, doar ca duritate - comfort/normal/sport )

Interesant, mulțumesc de lămuriri. Ciudat, înseamnă ca mecanicul meu nu a asociat corect modelul cu ce are ca piese. Eu am testat mașina, e diferența notabila între "confort" si "sport". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 @andrei0241 stai bre, nu dati cu pietre, n-am vazut bugetul si am crezut ca cerul e limita.

 

@KeGPR vreo 3 saptamani am tot cautat cu un coleg o masina in 12-13k dupa 2016.

Nu ceream mult, din clasa Golfului sau pe acolo. Am gasit fix 0.

Multe lovite bine, dotari foarte ciudat alese, motoare de drujba.

 

Pana la urma a dat avansul la un Kamiq Style 1.5 TSI DSG. Nou.

 

Un Golf 7 decent pleaca de la 14-15k. 

Un Megane 4 (1.3 Tce) e tot pe acolo. 

Pana in nebunia asta, un Talisman de 30.000E din 2018-19 (1.6 Tce 225 EDC) il gaseai in DE la 15k. Daca acum Megane-ul 4 PH1 (prefacelift) e atat…

 

O Octavia 3 FL Style, 2.0 TDI DSG nu prea gasesti si nu vrei sa stii cat e (abia te incadrezi la sectiunea 2 din buget, cu ceva compromisuri)

De 2.0 TSI 190 nici aduc vorba. 

 

De Passat si Superb nu aduc discutia pentru ca asta misto (cum vrei tu) sar de 20k.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este. Dar citește despre DCC vs suspensie pneumatica (gen Touareg, Phaeton, A6, A8, Q7, etc....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti in ''curtea'' VAG, dupa 123d, vei fi dezamagit de dinamica acestora, intrucat masinile sunt inferioare (directie moarta, sasiu, cutii de viteze). In bugetul ales poti gasi vreo compacta break de genul lui Golf 1.4 TSI. Cu multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, dercos said:

Daca te uiti in ''curtea'' VAG, dupa 123d, vei fi dezamagit de dinamica acestora, intrucat masinile sunt inferioare (directie moarta, sasiu, cutii de viteze). In bugetul ales poti gasi vreo compacta break de genul lui Golf 1.4 TSI. Cu multi km.

E asumat. Family life, deh 😊. Ca sprint, ala de 190cp e pe acolo, ca DSG e mult mai rapida decât ZF6HP. Bine, si mai proasta, dar asta e alta discuție. Vreau spațiu, Golf e prea mic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG nu e nici mai rapida nici mai proasta. Am DSG 7 trepte DQ381 pe Superb 190 de cai si are un lag fantastic. De cand am masina ( de noua) pana acu aprox 110k km, cutia a stat numai in sport. Pe fostul F30 320d, ZF8hp schimba mult mai rapid, dar mai putin lin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei spatiu, Passat Variant sau Superb Combi. Dar mai lucreaza la buget daca vrei o masina ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, Luciosu said:

DSG nu e nici mai rapida nici mai proasta. Am DSG 7 trepte DQ381 pe Superb 190 de cai si are un lag fantastic. De cand am masina ( de noua) pana acu aprox 110k km, cutia a stat numai in sport. Pe fostul F30 320d, ZF8hp schimba mult mai rapid, dar mai putin lin

Eu am avut 6hp, 8hp nu am testat. Dar 6hp e oricum numai rapida nu. Deja mi-e dor de pocket rocket ul meu.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf Variant are suficient spatiu pentru o familie cu doi copii. Sau o Octavia. La doi copii problema e portbagajul, nu bancheta spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, dercos said:

Golf Variant are suficient spatiu pentru o familie cu doi copii. Sau o Octavia. La doi copii problema e portbagajul, nu bancheta spate.

E prea mic în interior, în spatele meu se sta înghesuit. Am testat, asta e... Oricum, mai am o corolla ziceam, nu vreau ceva echivalent, ci una mai mare și pentru drumuri extraurbane, in principiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia o Octavia, care mai are vreo 5cm in plus. La mine in spate sta fara probleme un copil inalt, si am aceeasi inaltime. Pentru o clasa mai sus nu e bun bugetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KeGPR Octavia 3FL 2.0 TSI 190CP, 1.87, 110kg, e suficient de mare incat sa pot sta bine in spate cu mine la volan, e "allround-ul" perfect. 

E doar putin mai ingusta decat Superb/Passat - asta se simte doar daca stau doi ca mine in fata. Diferenta majora e la bancheta spate care e cu cativa cm buni mai ingusta/scurta.  Pe mine nu ma deranjeaza pentru ca imi permite sa ma strecor pe stradute pe unde doar viseaza.

 

cc @dercos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

Ia o Octavia, care mai are vreo 5cm in plus. La mine in spate sta fara probleme un copil inalt, si am aceeasi inaltime. Pentru o clasa mai sus nu e bun bugetul.

Mda, are sens ce spui tu. 

 

Si ca sa discutam la concret, las aici unele ce mi-au atras atentia:
 

https://www.autovit.ro/anunt/skoda-octavia-combi-2-0-tdi-4x4-dsg-ID7H8zgR.html

 

https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-passat-variant-2-0-tdi-dsg-4motion-ID7H5e8t.html

 

https://www.autovit.ro/anunt/skoda-octavia-1-6-tdi-dsg-ID7H6Q8N.html

 

https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-passat-alltrack-ID7H8kbu.html

 

Nu ma cramponez de vechime, neaparat, nici de nr de km - stiu sa-mi intretin masinile si verificarea la achizitie va fi facuta in service agreat de mine. Dar tin la dotari. 

 

@zidanne am uitat sa precizez si kilogramele - la 1.90 am 85 😁

Modificat de KeGPR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

         Chiar si prin Olanda gasesti cate ceva (de adus sunt variante cu firme de profil), ca tot zici ca nu conteaza km 

 

https://arvlad.com/voorraad-arvlad-autos/?svm=/stock/5791/vehicles/6/page/1/details/32996779/skoda-octavia-combi-1-6-tdi-110pk-greentech-style/

 

         N-are portbagaj electric, greu sa le gasesti pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, zidanne said:

@KeGPR vrei neaparat diesel?

Nu, de aia am pus in lista si Mondeo (ca are hibridul ala imprumutat de la Toyota). Dar nici 1.4tsi...moarte clinica pe o caroserie mare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!