Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

Nu stiu cum se monteaza intr-un service autorizat, eu am fost la cineva intr-un garaj, am cam regretat, s-a chinuit mecanicul cateva ore bune sa introduca bucsa in bascula. Probabil exista o presa speciala pentru asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca este o presa speciala, dar foarte usor se pot monta la menghina. asa mi-a montat mecanicul meu si toata operatiunea a durat o ora jumate-doua ore, incluzand bucsele de la bascule si bucsele de bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sunt 3 variante:

1. cea cu 2 brate, ca in poza lui Zoli (Polo)

2. modelul nou de bucsa de fabrica, cu 4 brate, in X

3. bucsele de cupra.

La mine dupa ce s-au rupt 2 randuri din varianta (1) mi-am pus varianta (2) si sunt multumit. Procedura corecta de inlocuire atat in cazul (1) cat si in (2) este cu demontare/montare doar cu demontarea bratelor, fara demontare toata punte. Aia e varianta comoda dar necesita reglaj geometrie dupa. Iarasi, procedura CORECTA de inlocuire presupune si inlocuirea suruburilor care trec prin bucsa din fata a bratului si intra in consola. Eu de lene bineinteles ca n-am avut suruburi, in schimb am avut spray cu pasta de cupru si am dat frumos pe filete, ca atare nu s-au mai intepenit in console.

La varianta (3) trebuie data neaparat puntea jos. Odata pentru se preseaza FOARTE greu bucsa in consola si a 2-a oara pentru ca intra SI MAI GREU varful bratului in bucsa. Se va face montajul complet jos urmand ca apoi tot ansamblul consola-bucsa-brat sa se monteze la loc pe punte.

Ca si recomandare: am recomandat tuturor varianta (2). Rigidizeaza mult mai bine bratul la partea din spate, totodata permitand o elasticitate pentru atenuarea socurilor.

Varianta (3) e hardcore: asa cum zicea si carmina, se duce dracului tot emocionul pe drumurile noastre (alea-s bucse de pus daca te dai cu masina pe circuit sau la raliuri ceva) plus ca sunt atat de rigide ca nu mai preiau prea bine socurile suspensiei si atunci se vor prapadi foarte repede bucsele mici ale bratelor. Si-atunci sa vezi chin sa le inlocuiesti pe alea ca nu le gasesti pe nicaieri si daca le gasesti nu intra la loc.

Bun aveti deci si explicatia recomandarii mele pentru (2). Codul de piesa originala pentru (2) il gasiti in paginile anterioare tot in topicul asta, nu-l mai postez odata. La dealer e ~50ron/buc dar puteti beneficia si de discount pentru segmentul 2 sau 3 de auto (mai vechi de 5 ani), adica de discounturi de pana la 20% la piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitzule ca sa mai revin cu recenzii, am bucsele de cupra deja de aproape 70.000 de km, masina 150.000 km...still no problems, brate, telescoape originale, nu bate, nu troncane, super fain, plus ca ma determina sa franez la liniile de tramvai si tren, deci tot raul spre bine ca protejez masina, nu trec peste linii cu suta ca altii ca imi sar dintii :blah_:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus bucse in X de 10 mii km luate de la Procar cu 38 lei / buc si sunt foarte multumit. Am optat pentru asta si nu pentru bucse de cupra pentru ca sunt in orasul cu cele mai multe drumuri de piatra din Romania. Se comporta excelent, daca voi ajunge sa le mai schimb voi incerca si de cupra.... :Driver:

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 50.000 km de mers cu bucsele de Cupra am un zgomot ca un scartait puternic care se manifesta la trecerea peste limitatoarele de viteza sau la denivelari in asfalt. Ma indoiesc ca e de la bucsele de la bascula, suspectez mai degraba bucsele de la bara stabilizatoare, insa nu sunt 100% sigur. Zgomotul e destul de puternic, ca si cum se misca ceva de metal pe cauciuc.

Ceva idei? Oricum o sa merg la serice, insa as prefera sa ma duc cu lectia pregatita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucse de bara 100%. Si la mine face lafel, tot la limitatoare, doar cateodata. E normal sa fie obosite la mine, le-am schimbat la 55k odata cu primul rand de bucse de brat. Si-acum am 113k. E normal sa fi imbatranit. Dar le mai tin putin, pana prin primavara.

Poti sa iei in calcul sa ti le schimbe direct, mai mult ca sigur la service nu or sa reuseasca sa ti le faca sa "ciripeasca" :)

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus bucse in X de 10 mii km luate de la Procar cu 38 lei / buc si sunt foarte multumit. Am optat pentru asta si nu pentru bucse de cupra pentru ca sunt in orasul cu cele mai multe drumuri de piatra din Romania. Se comporta excelent, daca voi ajunge sa le mai schimb voi incerca si de cupra.... :Driver:

Intr-adevar in Lugoj sunt enorm de multe drumuri cu piatra cubica, cand nu era gata pasajul CFR dinspre Buzias, innebuneam pana ajungeam in centru, nu puteam merge cu mai mult de 20 la ora :vaidecapulmeu:

Cristian, daca schimbi busele de la bara, pune doar ORIGINALE, daca nu vrei sa pui altele peste un an. Nu merita sa pui altele pt ca dif. de pret e f mica, si e destul de lucru sa le schimbi

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le am deja cumparare, originale, de vreo 2 ani. Le tin in portbagaj ca am tot zis sa le schimb. Eu am 111.000 km deja cu ele, nu le-am schimbat niciodata. De fapt, in afara de bucsele de bascula, cele mari, am mai schimbat la 15.000 km o bieleta de directie si una antiruliu, pe garantie. De atunci n-am mai schimbat nimic din articulatii, eu ma declar multumit de cum se comporta, mai ales ca am mers multe sute de km pe drumuri forestiere.

Am zis ca in curand o schimb toate biletele, si cele de directie, si cele antiruliu, precum si bucsele de la bascula, cele mari si bucsele de la bara stabilizatoare, poate o sa fie liniste in masina. Mai ales acum iarna aud tot felul de trosnituri si alte zgomote la denivelari.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomote sunt tot timpul si vor ramane acolo veci pururi, unele dintre ele (eu unul m-am resemnat). Eu zic totusi sa le lasi in pace pe doamnele bielete de directie. Atat timp cat nu au joc NU te baga sa le schimbi. Si, lafel ca la bucse, pune tot originale si bieletele de directie. Alea aftermarket au articulatia sferica extrem de rigida si vor ajunge sa farame simmeringurile de la caseta (adica-ti va curge caseta; am patit nenumarate cazuri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei pun piese Oem si operatiunile importante le fac intotdeauna la service autorizat. Asta e, sunt fraier ca dau bani multi pe piese si manopera, insa prefer sa fiu sigur pe masina decat sa ma gandesc ca ma lasa in drum la 600 de km de casa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cunoaste cineva un pret actual pentru operatiunea de schimbare modelul nou de bucsa de fabrica, cu 4 brate, in X ? ma refer la ambele bucse bascula pe spate si o operatie efectuata la un dealer skoda. As prefera varianta de montare la un dealer skoda pentru faptul ca au sculele care trebuie fata de un mecanic de cartier..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intersat eu si costul pentru schimbat ambele bucse bascula posterioare punte fata este de "aproximativ 550 ron". In conditiile astea cred ca o sa le schimb "in cartier", unde am aflat ca mecanicul are un extractor artizanal functional.

Modificat de BD77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ai aflat scorul asta insa cred ca te inseli. Nu ai cum sa muncesti doua-trei saptamani ca sa platesti altuia o ora in care schimba doua bucse. Mai mult de 100RON nu cred ca are cum sa fie. Daca nu te-ai apucat deja, eu zic sa mai intrebi la un service, doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o cu "mecanicul de cartier" cu 170 ron (70 piesele= 2 bucse FEBI +100 manopera).Fabiuta are acum o tinuta de drum mai ferma,in sensul ca nu se mai "balangane" in curbe.

Pretul de 550 ron l-am incasat telefonic de la service (mi-au propus varianta cu efectuat directie, tot tacamul....).

Modificat de BD77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E smecheri cei de la service skoda, oare nu trebuia sa faca si un test cu vag-comul pentru niste bucse de bascula... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut cumparate de cupra de la reprezentanta seat Todorut Timisoara 42 lei bucata le-am dat la cineva cu Fabia din Lugoj si se plange ca incepe bordul sa scartaie si sa zdrangane...scriu cum a spus...dehhhh drumuri de tancuri....made in Lugoj :Driver: Concluzia este urmatoarea: depinde pe unde iti faci veacul cu masina, ori pui bucse de cupra si mergi frumos pe drumuri relativ acceptabile , ori pe drumuri pietruite si pui din cele upgrade in X originale. :Driver:

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,scartaitul si bataile bordului vine de la bucsele bascula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna,

Am schimbat cele 2 bucse bascula la Brady Trade , pret final 340 RON, a durat cam 1 ora.

La Avia si Porsche era 500 ron pentru ca nu aveau o presa speciala si trebuiau date jos mai multe+ trebuia refacuta geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,ieri am schimbat si eu bucsele bascula am pus dealea cu 2 aripioare LEMFORDER ,sper sa ma tina ceva vreme,cele vechi se rupsese partea de jos si troncanea rau masina,ideea e ca acum e mult mai bine dar totusi se mai aude ceva zgomote din partea stinga,cand dau de o denivelare ceva,ce mai poate fi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Offfff, limba Romana.....(vine bataile...se aude ceva zgomote...).

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off ,cautam un rasp la prob mea...slabeste-ma te rog cu limba romana,astept o parere despre acel zgomot,troncanit de la ce provine vreo alta bucsa ceva..inspectand vizual nu-mi dau seama pt mine par toate ok,nu-s multe chestii peacolo de cauciuc,multumesc anticipat pt orice parere despre prob mea

Modificat de pedrosos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pedrosos, incearca sa virezi rotile pentru a-ti face loc si sa verifici starea bieletei antiruliu (bara verticala de langa amortizor). Ia in pumn fiecare capat al ei si incearca sa iti dai seama daca joaca in vreun fel. Fa si comparatie cu cea din dreapta. Daca nu observi nimic ar putea fi bucsele de la bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms andy,am sa incerc deseara , te anunt de rezultat,merci frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am cumparat si eu azi bucsele bascula in X originale de la skoda. am incercat si sa le schimb. la partea dreapta am intampinat o problema. am vrut sa dau doar bratul jos, sa il scot din bucsa, si sa schimb bucsa fara sa dau jos consola, ca sa nu mai fie nevoie de reglaje dupa. surpriza a fost ca surubul mare de la brat, este in dept cu baia de ulei. si nu am cum sa-l scot. il desurubez de tot, insa nu il pot da afara ca ajung la baie. la sfatul lui saboteur am desfacut piulita de la suportul de motor si am ridicat motorul cu un cric, insa desi l-am ridicat destul de mult, de a iesit cu totul suportul de pe acel surub si a ajuns si suportul motorului pana la vasul de lichid de racire, tot nu a fost destul incat sa pot scoate acel surub.

asa ca pana l-a urma am strans inapoi toate suruburile si m-am lasat pagubas.

care e solutia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!