Jump to content

Passat B8 R-line - micul gigant


mik15

Recommended Posts

...pai ce sa zic...povestea incepe ca ma tot uitam si ma framantam sa gasesc o masina mai de daily dar buna si de familie ca se tot plangea sotia ca S5 e cam micut si cu 2 copii, dintre care unul de 3 ani, care inca necesita sa luam dupa noi cel putin un stroller de calatorie... asa ca dupa ce cu greu mi-am stabilit niste idei despre masina....ca ma tot uitam la avioane cu motoare mari de 3.0, fie ele benzina sau diesel, am zis ca totusi nu are rost sa platesc taxe si consum mari la inca o masina, asa ca intr-o zi tot facand browsing am dat peste acest Passat.

 

Initial m-am dus sa-l vad avand asteptari scazute, nu anticipam sa-mi placa ceva prea mult la masina, ma atragea faptul ca era automata si ca avea pachetul R-line, astea 2 m-au facut sa ii dau o sansa. La vizionare si dupa drive test asteptarile mi-au fost depasite, cum am zis, nu stiu daca asta pentru ca le aveam eu setate prea low sau pentru ca masina chiar era ok :). In concluzie, vazut, placut si luat, a doua zi deja eram in posesia ei.

 

Masina este un VW Passat B8, fabricatie Sept. 2015 si trecuta ca fiind 2016 in carte, pachet R-line exterior, cutia DSG DQ200 care merge foarte misto cu motorasul asta si "cireasa de pe tort" motorul de 1.6Tdi de 120cp si 250nm. Motorizarea evident nu are cum sa te dea pe spate, dar isi face treaba in mod silentios si cu un consum mai mult decat decent, sincer sa fiu am fost foarte placut surprins de faptul ca masina e foarte bine insonorizata, ma asteptam sa aud cam multe zgomote de rulare si de motor, dar sta foarte bine la acest capitol, credeam ca va fi cam ca o Skoda Octavia, dar e peste la acest capitol.

 

Am luat-o la ceva peste 191k km si am facut aproape 1000km in prima saptamana cu aproape 1 plin, deci super consum tinand cont ca vreo 60% e urban. A avut ultima revizie si distributia facuta la 189k km si i-am mai facut eu o revizie cu ulei, f ulei si f polen ca sa fiu impacat. O sa-i fac si la cutie o revizie chiar daca evident ei zic ca e lifetime. In rest, masina se prezinta super bine, fara scurgeri de ulei, fara rugina, fiind adusa din NL in 2021 nu are rugina pe sub ea cum ma asteptam sa gasesc pe la jugul spate sau brate. Are un istoric super curat si la zi, fara accidente, fara km umblati desi cred ca a avut revopsita capota fata pentru ca gap-ul stanga-dreapta nu e identic, va trebui sa o centrez eu acolo.

 

Masina e destul de boring la condus, nu te incita in mare fel, dar imi place spatiul, imi place cum arata cu pachetul R-line si imi plac optiunile, farurile LED High mi se par foarte faine, Apple car Play iarasi e bun si sistemul de infotaiment care e destul de actual fata de ceea ce am  pe S5.

 

Poate cineva stie care e faza pentru care de fiecare data dimineata sau dupa ce trec cele 2 ore, toate datele de consum mi se reseteaza? Nu ar trebui ca Long Term si Since Refueling sa ramana neschimbate? Inclusiv trip-ul mi se reseteaza, e cumva un bug de sw?

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpeg

6.jpeg

Edited by mik15
Link to comment
acidone77

Faina jucaria. Echipare Highline, Alcantara, navi mare... Daca era bitdi era si mai faina... :lol: (joke)

ACC are?

Cred ca e bug de soft cu resetarea, de la alimentare si long term ar trebui sa ramane neresetate.

Ca spatiu chiar e ceva peste asteptari, o idee mai mare fiind doar Skoda Superb. In rest, Seria 5, Audi A6, toate sunt mai mici la interior :) 

Link to comment
adrian_mm89

Cum ii trecerea de la 3.0 la 1.6? Te gandesti de doua ori inainte sa depasesti un tir? Eu am in familie 2.0 tdi si 1.6 tdi, si simt diferenta deci nu vreau sa stiu cum e de la 3.0.

Link to comment

@acidone77- are si ACC pe care chiar il folosesc la drumuri lungi ca oricum depasiri nu prea fac :)

@adrian_mm89 - e onorabil daca faci depasire fara sa te bagi aiurea, gen din alea la mustata, dar evident nu e pentru asa ceva masina, nici cu S5 nu fac din alea, dar da, e una cand stii ca mai ai o rezerva considerabila si alta e cand esti la blana, dar sincer pe acelasi drum merg aproape la fel si cu una si cu alta, am trecut de varsta teribila. Imi place sa stiu ca am putere sub fund dar ma descurc si cu cei 120cp.

Link to comment
acidone77

Un Stage 1 o va apropia de un 2.0TDI de 150cp. Just to be safe from time to time.

Link to comment
cristi511

In conditiile traficului actual, atunci cand merg cu atelajul de doar 110cp ma simt mult mai relaxat si linistit.

 

Simplu fapt ca mi se seteaza ideea de "no graba" face toti banii. 

 

Sa va bucurati de ea fara probleme.

Link to comment

asa simt si eu de multe ori, evident ca S5 e o adevarata placere sa l conduci si imi gadila simturile, cand sunt cu Passat sunt anesteziat, asa ma simt, dar in acelasi timp, cum ai zis si tu, am o stare de relaxare si liniste ca stiu ca mai tare oricum nu pot merge 😂. Ambele extreme sunt foarte bune pentru scopul lor,  cale de mijloc nu exista in cazul asta, oricat am cautat, si eu chiar am cautat mult, nu am gasit.

 

Am lasat-o la un detailing interior si am luat S5, la prima apasare de pedala mi s-a parut ca decolez si-l iau pe cel din fata pe capota pana sa-mi recalibrez forta de apasare :) .

Edited by mik15
Link to comment
sorinaciu

Frumoasă mașina!

,,Poate cineva stie care e faza pentru care de fiecare data dimineata sau dupa ce trec cele 2 ore, toate datele de consum mi se reseteaza? Nu ar trebui ca Long Term si Since Refueling sa ramana neschimbate? Inclusiv trip-ul mi se reseteaza, e cumva un bug de sw?" - se rezolvă cu un update în reprezentantă (cost 249 lei, reprezentanta Serpico Craiova, timp asteptare in cazul meu, 2 ore și 30 minute).

Să fie într-un ceas bun și câți mai mulți km fără evenimente!

Link to comment

mersi frumos, o sa ma duc la noi in Sibiu sa vad daca ma pot ajuta, e enervanta situatia pentru ca nu pot sa vad si eu km pe care ii fac de la plin la plin, consumul pe timp indelungat....am cautat apoi si pe net si am vazut ca multi au raportat problema asta.

Link to comment

i-am comandat un set de pedale R-line(banuiesc ca le zice) de pe ebay si ma uit si dupa niste ornamente de protectie prag. M-ar mai tenta un volan de GTi, desi pentru un volan standard e destul de ok si acesta dar as vrea unul putin mai gros. Lista o pot lungi mult cu ce as vrea sa-i mai fac, am inspiratie de la ceilalti colegi care au pus VC, MIB2(cred ca am zis bine, nu sunt inca bine familiarizat cu terminologia de VW) si alte retrofituri faine dar totusi incerc sa ma abtin :) . 

retrofits.jpg

Link to comment

I am montat si pedalele, nu fara peripetii din pacate...grabindu-ma, am fortat clapeta de deschidere a capotei, cu capota deja deschia si am rupt cablul la imbinare, oarecum ma asteptam ca ceva sa mearga prost, de aia am deschis capota mai intai, sa ma asigur ca nu se rupe ceva cu ea inchisa :). A doua zi am schimbat si cablul, doar pe original se gaseste si am avut noroc sa mi-l aduca in aceeasi zi, mai complicat a fost sa-l schimb intrucat e bagat pe sub o gramada de plastice care trebuie demontate.

 

Pedalele, pentru unele AM, se aseaza perfect, footrest-ul cred ca ar fi putut fi ceva mai lung in partea de jos, dar altfel arata foarte bine si completeaza interiorul masinii, multumit de ele :) . I-am schimbat de asemenea intinzatorul curelei de accesorii pentru ca mi se parea ca uneori se aude un zgomot in plus din zona aceea , la rece in special, si pare-se ca s-a rezolvat.

Urmeaza sa-i schimb bucsele mari ale basculelor fata, am acel scartait gen la trecerea peste speed-bumps, am vazut ca foarte multa lume se plangea de el. In prima faza am gresat bucsele cu pricina si a disparut, dar am zis ca oricum ar trebui schimbate dat fiind faptul ca sunt cele originale. Am luat Lemforder si sper sa ajung sa le schimb sapt aceasta.

I-am luat si un set de covorase de cauciuc dedicate B8 si tavita portbagaj, ca tot vine iarna.

 

 

 

Pedale.jpeg

Edited by mik15
Link to comment

si un mic upgrade de la un var de grup, de la Skoda mai exact, ca nah, doar e simply clever :)

 

 

WhatsApp Image 2022-11-24 at 10.10.29 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-11-24 at 10.10.30 PM.jpeg

Link to comment
andrei_221
13 hours ago, mik15 said:

Urmeaza sa-i schimb bucsele mari ale basculelor fata, am acel scartait gen la trecerea peste speed-bumps, am vazut ca foarte multa lume se plangea de el. In prima faza am gresat bucsele cu pricina si a disparut, dar am zis ca oricum ar trebui schimbate dat fiind faptul ca sunt cele originale. Am luat Lemforder si sper sa ajung sa le schimb sapt aceasta.

 

manualul spune sa ungi si bucsele cele noi cand le montezi cu o vaselina speciala

Link to comment

stii cumva ce pn are vaselina aia? Banuiesc ca este o vaselina siliconica...eu le-am dat cu vaselina la spray pe care o folosesc pentru gresarea balamalelor usilor si broastelor, asta am avut la indemana si am vrut sa vad daca dispare zgomotul.

Link to comment

Poti incerca si cu vaselina siliconica cu litiu, de la WD40. Ceva mai accesibila la pret si o cantitate mai decenta, decat flinticul ala de tubulet de la VW. Face fix acelasi lucru.

Eu de exemplu folosesc vaselina asta de la WD40 in fiecare toamna. Cand schimb rotile, gresez bine bucsele minune, ca mai apoi, daca da frigul, sa am liniste in masina.

Cat timp bucsele alea in cazul meu inca sunt tapene, am decis sa nu le schimb, doar pentru a scapa de acel scartait.

VW stie de problema asta, exista nota de service pt gresarea acestor bucse pe intreaga platforma MQB, atunci prefer sa le gresez si eu. Cand vor ceda, o sa le schimb.

Ce ofera VW ca si cantitate in acel tub de vaselina, mi se pare nesimtit de scump, doar pentru ca e un produs vezi doamne original, cu serie de catalog VAG.

Screenshot_20221125_140442_Chrome.jpg

Link to comment

Desigur ca se poate folosi si alta vaselina cu Litiu, insa neaparat fara silicon, silicon-ul are anumite efecte negative deranjante asupra unor compozitii de cauciuc, isi maresc volumul si se inmoaie.

 

Faptul ca vaselina originala nu are silicon, are o insemnatate, iar faptul ca costa cat costa, sa nu credeti ca este doar pentru ca este brand-uita.

Link to comment

vaselina siliconica nu afecteaza deloc cauciucul, dar e scumpa

La fel , nici vaselina cu Litiu nu afecteaza cauciucul si e mai ieftina

 

vaselina normala afecteaza cauciucul

Link to comment

Eu zic sa folositi google...

 

Wurth se promoveaza prin faptul ca produce spray-uri pentru intretinere cauciuc fara silicon, ceea ce, de ex., pentru chedere este vital.

Link to comment

Si eu zic sa te informezi si din alte surse decat pliantele de marketing ale unor producatori. 

 

Link to comment

Imaginea este de pe spatele tubului.

image.thumb.png.aa924b5dce422256ffc36f81e67747d2.png

 

Cine este interesat de disputa poate sa aprofundeze si sa verifice afirmatiile referitoare la silicon si actiunea asupra unor compozitii de cauciuc.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!