Jump to content

Regenerare DPF - prea des


Raulbogdan
 Share

Postare recomandată

Mulțumesc pt răspuns!

Detaliază te rog!

Nu am probleme de nici o culoare cu motorul!

Nici nu se aude când merge la relanti, folosesc numai ulei ravenol 5w30 vmpusvo, nu mănâncă ulei, cam 400 ml la 12.000 km, căci nu las uleiul mai mult de 12.oookm, îl schimb.

Trage foarte bine, in treapta 2 dacă o calc la blană ,scârțâie roțile și este dsg nu manuală!!!

Folosesc numai motorină de la LUKOIL , sortimentul acela premium, Ecto Super diesel Bio!

Nu am adblue!!!

Injectorii merg foarte bine, sunt in valorile normale!

Cam care ar fi cauzele, de mi zici de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, jangabrieldrind said:

Mulțumesc pt răspuns!

Detaliază te rog!

Nu am probleme de nici o culoare cu motorul!

Nici nu se aude când merge la relanti, folosesc numai ulei ravenol 5w30 vmpusvo, nu mănâncă ulei, cam 400 ml la 12.000 km, căci nu las uleiul mai mult de 12.oookm, îl schimb.

Trage foarte bine, in treapta 2 dacă o calc la blană ,scârțâie roțile și este dsg nu manuală!!!

Folosesc numai motorină de la LUKOIL , sortimentul acela premium, Ecto Super diesel Bio!

Nu am adblue!!!

Injectorii merg foarte bine, sunt in valorile normale!

Cam care ar fi cauzele, de mi zici de motor?

Salut,

 

Si eu am curatat filtrul... nu am schimbat inca senzorii 

La mine regenerarea se face la 80km in oras

Nici mai mult nici mai putin.

Colegul spune ca poate fi de la motor pentru ca de acolo se face arderea. In functie de asta... se calculeaza acel "soot".

Trebuie sa fie o explicatie/rezolvare... Si eu incerc sa ii dau de cap

 

O sa incerc i re-software la mine si iti spun ce rezultat am

Modificat de cristi123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jangabrieldrind ai raspuns acuma ca samsarii aia "nu bate, nu troncane"!

 

Un motor diesel cu Adblue, indiferent daca e in conditii bune sau nu, va regenera in oras la 70-90km (poate chiar mai des: daca iarna faci drumuri scurte si rare, motorul rece, etc - va regenera mai des). Deci "regenerari dese" este o chestie foarte subiectiva pentru ca tiparele de condus sunt diferite pentru fiecare.

 

Faptul ca tu nu auzi/vezi nimic la motor (apropos, si eu folosesc Ravenol USVO VMP, dar ala nu e un fel de "holy grail" 🙂) nu inseamna ca el functioneaza neaparat in parametrii. De asta un mecanic bun, ca @EEXCALADE, poate diagnostica si verifica masina. Cauta unul bun in zona ta si nu mai schimba piese doar de dragul de a le schimba.

 

Ca fapt divers: daca un sportiv mananca junk food si totusi (inca) arata bine, asta nu inseamna ca nu poate avea depuneri pe artere. Si apoi i-a statine ca sa isi reduca colesterolul. Colesterolul este un efect (alimentatie proasta, zahar in exces care cauzeaza inflamatii si colesterolul din corp se depune unde este o inflamatie). Daca nu rezolvi inflamatia degeaba reduci colesterolul. Asa si in ce ti-a zis @EEXCALADE: incarcarea rapida a DPF (daca ea este - poate aflii ca masina Diesel nu se utilizeaza prea mult in oras la drumuri scurte) este un efect; trebuie sa identifici cauza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea inteleg expresia "prea des". Atata timp cat VW nu precizeaza ca masina regenereaza la un interval exact nu vad de ce considera unii ca e "prea des".

Cum s-a zis si mai sus, fiecare conducem in conditii diferite - stil de condus, distante diferite, conditii meteo diferite, incarcare diferita a dpf etc.

Plus ca sunt versiuni diferite de motoare. Fiecare masina isi gestioneaza diferit regenerarile in functie de multi parametrii.

Atata timp cat masina functioneaza corect si nu avem coduri de eroare eu zic sa avem incredere in inginerii VW ca au stiut ce fac cand au implementat soft-ul e masina.

Sa te apuci sa rescrii soft-ul masinii inseamna sa te crezi mai destept decat cei de la VW.

Dupa logica mea, regenerari mai rare inseamna mai mult soot adunat. E doar parerea mea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, jangabrieldrind said:

Mulțumesc pt răspuns!

Detaliază te rog!

Nu am probleme de nici o culoare cu motorul!

Nici nu se aude când merge la relanti, folosesc numai ulei ravenol 5w30 vmpusvo, nu mănâncă ulei, cam 400 ml la 12.000 km, căci nu las uleiul mai mult de 12.oookm, îl schimb.

Trage foarte bine, in treapta 2 dacă o calc la blană ,scârțâie roțile și este dsg nu manuală!!!

Folosesc numai motorină de la LUKOIL , sortimentul acela premium, Ecto Super diesel Bio!

Nu am adblue!!!

Injectorii merg foarte bine, sunt in valorile normale!

Cam care ar fi cauzele, de mi zici de motor?

Cand am fost la Cătălin (EEXCALADE) pentru niște lucrări de mentenanță, mi-a relatat o chestie care are mai mult sens decât ai crede.

 

Filtrul de particule este precum si in denumire, un filtru, nu? Pai atunci mi-a spus așa. Ia mașina noua, 0 KM, TDI. Scoate-i filtrul de particule si pune-l in garaj. După 200k km, filtrul ăla o sa fie nou, pentru ca din nou, e un filtru, deci nu are ce sa filtreze, nu?

 

In schimb, lasă-l pe motor, iar după 200k km o sa trebuiască să-l arunci. De ce? Pentru ca el se înfundă daca ce trece prin el pentru a fi filtrat nu este curat, iar amplasarea lui este dupa motor, la începutul evacuării. Ce înseamnă asta? Ca tot ce intra in filtru si îl înfundă vine din motor, ceea ce înseamnă ca motorul nu are o funcționalitate corecta. Morbid vorbind, cancerul pleacă din interior si îți ataca corpul in exterior ulterior. Așa e si cu motorul unei mașini. Daca mașina rulează bine, nu înseamnă ca si 'funcționează' in parametri. Consum de ulei scăzut sau deloc nu înseamnă automat ca motorul rulează in parametri. Faptul ca nu o simți la ralanti nu înseamnă ca motorul funcționează neaparat in parametri.

 

Adesea probleme pe injecție (care apropo, vizualizând niște valori pe VCDS nu îți indica daca ele funcționează sau nu corect) care nu sunt depistate decât pe banc duc la probleme cu DPF si nici schimburile de ulei făcute a la Germania (OCI 20-25-30k km) pana când Romanul ia mașina la 180-200-220k km nu ajuta deloc.

 

Scriu asta de la volanul unui Passat B7 2.0 TDI CFGB cu ±310k km care încă își face regenerări urbane la ±350-370km si extra-urban la ±550-600km, fără sa fi fost curățat vreodată. Schimburi de ulei 8-10k km, EGR 80-100k km si motorina de calitate.

 

Ai face bine sa asculți sfatul lui Cătălin si sa ataci problema de la cap (verifica uzura motorului si a anexelor), nu de la picioare (DPF- curățare, senzori etc.).

 

Spor!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

        Eu vad important sa nu o dam in extreme.

 

        Si eu constat ca regenereaza din ce in ce mai des, la inceput +/-300km, acum +/-180, 200 km, dupa app 6 ani la mine si vreo 75mii km (ceea ce cred ca este normal, avand in vedere ca sunt rulati preponderent urban). 

 

37 minute în urmă, lukitza a scris:

sa avem incredere in inginerii VW

        destul de greu, dupa toata istoria lor :P

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, MTeiu said:

Pentru ca el se înfundă daca ce trece prin el pentru a fi filtrat nu este curat, iar amplasarea lui este dupa motor, la începutul evacuării. Ce înseamnă asta? Ca tot ce intra in filtru si îl înfundă vine din motor, ceea ce înseamnă ca motorul nu are o funcționalitate corecta.

 

Eu nu sunt de acord cu afirmatiile astea. La orice aparat din lumea asta rolul unui filtru e sa filtreze, adica sa retina niste impuritati, sa nu le lase sa treaca.

Filtru de aer, de habitaclu, de motorina, toate retin niste impuritati. Asa e si cu dpf-ul. Daca tot ce ar veni de la motor ar fi curat de ce ar mai fi nevoie de filtru? 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, lukitza said:

 

Eu nu sunt de acord cu afirmatiile astea. La orice aparat din lumea asta rolul unui filtru e sa filtreze, adica sa retina niste impuritati, sa nu le lase sa treaca.

Filtru de aer, de habitaclu, de motorina, toate retin niste impuritati. Asa e si cu dpf-ul. Daca tot ce ar veni de la motor ar fi curat de ce ar mai fi nevoie de filtru? 

 

 

Corect, rețin impurități. Dar de unde vin impuritățile alea? Doar nu vin din DPF. Impuritățile vin din motor. Trebuie sa verifici de ce ai atât de multe impurități ce vin din motor, încât sa ți-l încarce atât de frecvent.

 

Dar din nou, daca nu vrei sa cercetezi cauza si dorești sa vezi doar efectul, atunci o sa rămâi cu regenerări frecvente si o sa ajungi sa faci ceea ce fac marea majoritate a posesorilor de diesel-uri neîngrijite, cu DPF, si o să-l anulezi.

 

PS: Pt CRLB e normal după un nr de x km sa facă la ±100km urban / ±250km extra-urban regenerate, dar asta nu înseamnă ca e si sănătos. Verificați si nivelul de ulei sa nu fie crescut daca regenerările sunt ratate des.

 

Spor. 

Modificat de MTeiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   3 membri

    • Xman_ghio
    • alexene
    • MTeiu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!